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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Das ander Buch/
AXIOMA XCIX.
(1) Auli-
cus pru-
dens ubi
animum
Principis
erga se
mutatum
& crescere
invidos
agnoscit,
disceden-
di ex aula,
quae non
est Fran-
cisci &
Alphonsi,
occasionen
quaerere,
honestam
dimissio-
nem pete-
re potcst,
cum prae-
stet hono-
ribus ce-
dere, qua
expectare
donec eii-
ciatur,
quia
Turpius
eiicitur
quam non
admitti-
tur ho-
spes.
Eberhard.
Weihe in
Aulic. Po-
litic Axiom.
442. Grosser Herrn Erzürnen ist gefährlich.
Wann ein Hoffdiener mercket/ daß sein Stern bey
Hoff nicht mehr scheinen wil/ thut er am besten/
daß er denselben
quitiret vnd sich bey Zei-
ten
retiriret. (1)

ALs Moses erfuhr/ daß seine Gnade am Königlichen Hoffe Phara-
onis auß war/ vnnd Pharao jhme nach dem Leben trachtete/ machte
ers nicht lang mehr bey Hoff/ suchete das Raumeste/ hielte sich im
Lande Midian vnd wohnete bey einem Brunnen/ biß jhn Gott zu
einer andern charge vnd herrlichen Bedienung berieff/ im andern Buch
Mos. Cap. 2. & Cap. 3.

Wie David sahe daß seine vorige so hohe Hoffgnade ohn Ver-
schulden wider seine viel bessere Verdienste bey dem König Saul nicht
allein in lauter Vngnade verwandelt/ sondern der König jhn auch tü-
ckischer Weise vmb das Leben zubringen Gelegenheit suchete (2) vnd jh-
me sein vertrawter Freund vnd geschworner Bruder Jonathan weiter
darvon part gabe vnd verwarnete/ befahl er seine Sache Gott/ machte sich
weg von Hoff/ retirirte sich Anfangs nach Kegila/ vnd wie er da auch
nit mehr sicher war/ begabe er sich in die Wüste. 1. Sam. Cap. 19. 20. 21. 22.

Wie der Jsboseth Sauls Sohn seinen Feldhauptman den Abner
gar rüde tractirre, ohne Vrsach disgustirte, vnd für den Kopff stossete/
quitirte er seinen Hoff vnd nahm bey David Dienst an. 2. Samuel. Cap.
3. v. 7. & seqq.

Jerobeam war bey Salomon in grossen Gnaden/ weil er von gu-
ter expedition vnd außrichtig war/ deßwegen jhn der König zu einem
Oberamptman über alle Last deß Hauses Joseph gesetzet/ wie er aber
verspührte daß Salomon ein Vngnade auff jhn warff vnd jhme den
Halß brechen wolte/ bliebe er nicht lang bey Hoff/ nahm sein refugium zu
dem König Sisat in Egypten/ hielt sich daselbsten auff biß Salomon
starb. 1. Reg. Cap. 11. v. 28. & seqq. (3)

Als
(2) Proprium est humani ingenii odisse, quem laeseris. Tacit.
(3) Inviso semel Principe, seu bene, seu male facta premunt, prudenter monuit Tacit. lib. 17.
annal. Itam Principum tardissime senescere ex Sophocl. notat Taubman. in lib. 1. AEneid. v. 8.
addens Poetas credere: Deos, Heroes, Regesqueserius iram concoquere, Vid. Annibal. Scot.
in Comment. ad Tacit. lib. 1. fol.
29.
Das ander Buch/
AXIOMA XCIX.
(1) Auli-
cus pru-
dens ubi
animum
Principis
erga ſe
mutatum
& creſcere
invidos
agnoſcit,
diſceden-
di ex aula,
quæ non
eſt Fran-
ciſci &
Alphonſi,
occaſionẽ
quærere,
honeſtam
dimiſſio-
nem pete-
re potcſt,
cum præ-
ſtet hono-
ribus ce-
dere, quã
expectare
donec eii-
ciatur,
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Turpiùs
eiicitur
quam non
admitti-
tur ho-
ſpes.
Eberhard.
Weihe in
Aulic. Po-
litic Axiom.
442. Groſſer Herꝛn Erzuͤrnen iſt gefaͤhrlich.
Wann ein Hoffdiener mercket/ daß ſein Stern bey
Hoff nicht mehr ſcheinen wil/ thut er am beſten/
daß er denſelben
quitiret vnd ſich bey Zei-
ten
retiriret. (1)

ALs Moſes erfuhr/ daß ſeine Gnade am Koͤniglichen Hoffe Phara-
onis auß war/ vnnd Pharao jhme nach dem Leben trachtete/ machte
ers nicht lang mehr bey Hoff/ ſuchete das Raumeſte/ hielte ſich im
Lande Midian vnd wohnete bey einem Brunnen/ biß jhn Gott zu
einer andern charge vnd herꝛlichen Bedienung berieff/ im andern Buch
Moſ. Cap. 2. & Cap. 3.

Wie David ſahe daß ſeine vorige ſo hohe Hoffgnade ohn Ver-
ſchulden wider ſeine viel beſſere Verdienſte bey dem Koͤnig Saul nicht
allein in lauter Vngnade verwandelt/ ſondern der Koͤnig jhn auch tü-
ckiſcher Weiſe vmb das Leben zubringen Gelegenheit ſuchete (2) vnd jh-
me ſein vertrawter Freund vnd geſchworner Bruder Jonathan weiter
darvon part gabe vnd verwarnete/ befahl er ſeine Sache Gott/ machte ſich
weg von Hoff/ retirirte ſich Anfangs nach Kegila/ vnd wie er da auch
nit mehr ſicher war/ begabe er ſich in die Wuͤſte. 1. Sam. Cap. 19. 20. 21. 22.

Wie der Jſboſeth Sauls Sohn ſeinen Feldhauptman den Abner
gar ruͤde tractirre, ohne Vrſach diſguſtirte, vnd fuͤr den Kopff ſtoſſete/
quitirte er ſeinen Hoff vnd nahm bey David Dienſt an. 2. Samuel. Cap.
3. v. 7. & ſeqq.

Jerobeam war bey Salomon in groſſen Gnaden/ weil er von gu-
ter expedition vnd außrichtig war/ deßwegen jhn der Koͤnig zu einem
Oberamptman uͤber alle Laſt deß Hauſes Joſeph geſetzet/ wie er aber
verſpuͤhrte daß Salomon ein Vngnade auff jhn warff vnd jhme den
Halß brechen wolte/ bliebe er nicht lang bey Hoff/ nahm ſein refugium zu
dem Koͤnig Siſat in Egypten/ hielt ſich daſelbſten auff biß Salomon
ſtarb. 1. Reg. Cap. 11. v. 28. & ſeqq. (3)

Als
(2) Proprium eſt humani ingenii odiſſe, quem læſeris. Tacit.
(3) Inviſo ſemel Principe, ſeu benè, ſeu malè facta premunt, prudenter monuit Tacit. lib. 17.
annal. Itam Principum tardiſſimè ſeneſcere ex Sophocl. notat Taubman. in lib. 1. Æneid. v. 8.
addens Poetas credere: Deos, Heroes, Regeſqueſeriùs iram concoquere, Vid. Annibal. Scot.
in Comment. ad Tacit. lib. 1. fol.
29.
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[224/0410] Das ander Buch/ AXIOMA XCIX. Wann ein Hoffdiener mercket/ daß ſein Stern bey Hoff nicht mehr ſcheinen wil/ thut er am beſten/ daß er denſelben quitiret vnd ſich bey Zei- ten retiriret. (1) ALs Moſes erfuhr/ daß ſeine Gnade am Koͤniglichen Hoffe Phara- onis auß war/ vnnd Pharao jhme nach dem Leben trachtete/ machte ers nicht lang mehr bey Hoff/ ſuchete das Raumeſte/ hielte ſich im Lande Midian vnd wohnete bey einem Brunnen/ biß jhn Gott zu einer andern charge vnd herꝛlichen Bedienung berieff/ im andern Buch Moſ. Cap. 2. & Cap. 3. Wie David ſahe daß ſeine vorige ſo hohe Hoffgnade ohn Ver- ſchulden wider ſeine viel beſſere Verdienſte bey dem Koͤnig Saul nicht allein in lauter Vngnade verwandelt/ ſondern der Koͤnig jhn auch tü- ckiſcher Weiſe vmb das Leben zubringen Gelegenheit ſuchete (2) vnd jh- me ſein vertrawter Freund vnd geſchworner Bruder Jonathan weiter darvon part gabe vnd verwarnete/ befahl er ſeine Sache Gott/ machte ſich weg von Hoff/ retirirte ſich Anfangs nach Kegila/ vnd wie er da auch nit mehr ſicher war/ begabe er ſich in die Wuͤſte. 1. Sam. Cap. 19. 20. 21. 22. Wie der Jſboſeth Sauls Sohn ſeinen Feldhauptman den Abner gar ruͤde tractirre, ohne Vrſach diſguſtirte, vnd fuͤr den Kopff ſtoſſete/ quitirte er ſeinen Hoff vnd nahm bey David Dienſt an. 2. Samuel. Cap. 3. v. 7. & ſeqq. Jerobeam war bey Salomon in groſſen Gnaden/ weil er von gu- ter expedition vnd außrichtig war/ deßwegen jhn der Koͤnig zu einem Oberamptman uͤber alle Laſt deß Hauſes Joſeph geſetzet/ wie er aber verſpuͤhrte daß Salomon ein Vngnade auff jhn warff vnd jhme den Halß brechen wolte/ bliebe er nicht lang bey Hoff/ nahm ſein refugium zu dem Koͤnig Siſat in Egypten/ hielt ſich daſelbſten auff biß Salomon ſtarb. 1. Reg. Cap. 11. v. 28. & ſeqq. (3) Als (2) Proprium eſt humani ingenii odiſſe, quem læſeris. Tacit. (3) Inviſo ſemel Principe, ſeu benè, ſeu malè facta premunt, prudenter monuit Tacit. lib. 17. annal. Itam Principum tardiſſimè ſeneſcere ex Sophocl. notat Taubman. in lib. 1. Æneid. v. 8. addens Poetas credere: Deos, Heroes, Regeſqueſeriùs iram concoquere, Vid. Annibal. Scot. in Comment. ad Tacit. lib. 1. fol. 29.

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 224. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/410>, abgerufen am 22.12.2024.