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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem weltlichen Stande.
AXIOMA XCVI.(1) Aula
est olla
scatens
variis fer-
ventibus
escis
Saepius in-
cautis
quae no-
cuere la-
bris.

Der Hoff
ist ein
Topff voll
heisser
Essen
Dran viel
guter
Leuth den
Todt ge-
fressen
oder zum
wenigsten
das Maul
verbrand.
Oder
Der Hoff
ist ein
Topff voll
allerhand
Speissen/
daran sich
theils ge-
sund/ nem-
lich denen
es glück-
lich gehet/
theils
kranck/
theils gar
zu todte
gefressen.

Die Hoffgänge bekommen manchem sehr übel. (1)

DEr König David/ wie er vernahm/ daß der Brey bey der Bath-
saba versaltzen/ vnd sie von jhme schwanger war/ ließ er jhren
Ehewirth den frommen trewhertzigen Vriam auß dem Feld-
läger nach Jerusalem zu Hoff fordern/ vnd wiewol derselbe in die Hoff-
Ceremonien sich nicht schicken/ noch auff deß Königs Erlaubnuß nach
Hauß zu seiner Liebsten zu Beth begeben wolte/ ward er doch den dritten
Tag hernach zur Königlichen Taffel erfordert/ wol tractiret vnd mit ei-
nem Hoffrausch abgefertiget/ darvon die Schrifft also redet: Vnd Da-
vid lud jhn/ nemblich Vriam/ daß er für jhn aß vnd tranck/ vnd macht
jhn truncken. 2. Samuel. Cap. 11. v. 13. David hatte wargenommen/ daß
der Vrias anfangs etwan matt vnd müde von der Reyse war/ schlechte
Lust vnd Begierde gehabt mit seinem Weibe zu courtesiren, auch im
Feldläger der weichen Betthe entwohnet/ gedachte den guten Vriam
durch einen Hoffrausch dahin zu disponiren vnd zubringen/ daß er sein
Schanddeckel vnd gedultiger Cornuto werden/ die Hörner tragen/ vnd
wessen er sich nüchtern Muthes verweigert/ wolberäuscht vnd vom Wein
erhitzet von sich selbsten mit Begierde thun solte. (2) Der edle Rebensafft
gedachte David der Götter vnd Menschen frölich machet/ im Buch der
Richter Cap. 9. v. 13. Deß Menschen Hertz erfrewet. Psalm. 104. v. 15.
Ja der Leib vnd Seelerquicket. Syrach. Cap. 32. v. 35. Er machet lieb-
reich/ bringet Begierde vnd Anmuth zum Frawenzimmer/ gewisser
Getröstung/ dieser modus gerathen vnd nicht fehl schlagen würde/ wie
aber dieser Hoffstreich auch nicht angehen wolte/ kam dem guten Vria
die Hoffsuppe vnd Königliche Taffelgar zu thewr zu stehen/ bekame deß
andern Morgens ein verrätherischen Vrias Brieff an Joab mit/ jhn an
die Spitze wider die Feinde zustellen vnd mit einem höfflichen praetext,
daß das Schwerdt bald diesen bald jenen fresse/ zu massacriren vnd auff
die Fleischbancke opffern zu lassen. 2. Samuel. Cap. 11. das war ein thew-
rer Hoffgang vnd Hoffmahlzeit. David selber wäre gar nahe an deß
Königs Sauls Hoffe mit dem Spieß an die Wand gespiesset/ auch end-
lich erwürget/ wann er nicht durch ein Fenster gelassen vnd entrunnen.(2) Doli in
aula astu
tractantur, artisicio caelantur, laboriose vitantur, unosolo praesidio sapientiae quae monet ti-
mere & cavere fraudes, non facile fidere. Adam. Contz. de Stat. Magnat. & aulic. ca. 29. §.
1.

1. Samuel.
Eee
Von dem weltlichen Stande.
AXIOMA XCVI.(1) Aula
eſt olla
ſcatens
variis fer-
ventibus
eſcis
Sæpius in-
cautis
quæ no-
cuere la-
bris.

Der Hoff
iſt ein
Topff voll
heiſſer
Eſſen
Dran viel
guter
Leuth den
Todt ge-
freſſen
oder zum
wenigſten
das Maul
verbrand.
Oder
Der Hoff
iſt ein
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allerhand
Speiſſen/
daran ſich
theils ge-
ſund/ nem-
lich denen
es gluͤck-
lich gehet/
theils
kranck/
theils gar
zu todte
gefreſſen.

Die Hoffgaͤnge bekommen manchem ſehr uͤbel. (1)

DEr Koͤnig David/ wie er vernahm/ daß der Brey bey der Bath-
ſaba verſaltzen/ vnd ſie von jhme ſchwanger war/ ließ er jhren
Ehewirth den frommen trewhertzigen Vriam auß dem Feld-
laͤger nach Jeruſalem zu Hoff fordern/ vnd wiewol derſelbe in die Hoff-
Ceremonien ſich nicht ſchicken/ noch auff deß Koͤnigs Erlaubnuß nach
Hauß zu ſeiner Liebſten zu Beth begeben wolte/ ward er doch den dritten
Tag hernach zur Koͤniglichen Taffel erfordert/ wol tractiret vnd mit ei-
nem Hoffrauſch abgefertiget/ darvon die Schrifft alſo redet: Vnd Da-
vid lud jhn/ nemblich Vriam/ daß er fuͤr jhn aß vnd tranck/ vnd macht
jhn truncken. 2. Samuel. Cap. 11. v. 13. David hatte wargenommen/ daß
der Vrias anfangs etwan matt vnd muͤde von der Reyſe war/ ſchlechte
Luſt vnd Begierde gehabt mit ſeinem Weibe zu courteſiren, auch im
Feldlaͤger der weichen Betthe entwohnet/ gedachte den guten Vriam
durch einen Hoffrauſch dahin zu diſponiren vnd zubringen/ daß er ſein
Schanddeckel vnd gedultiger Cornuto werden/ die Hoͤrner tragen/ vnd
weſſen er ſich nuͤchtern Muthes verweigert/ wolberaͤuſcht vnd vom Wein
erhitzet von ſich ſelbſten mit Begierde thun ſolte. (2) Der edle Rebenſafft
gedachte David der Goͤtter vnd Menſchen froͤlich machet/ im Buch der
Richter Cap. 9. v. 13. Deß Menſchen Hertz erfrewet. Pſalm. 104. v. 15.
Ja der Leib vnd Seelerquicket. Syrach. Cap. 32. v. 35. Er machet lieb-
reich/ bringet Begierde vnd Anmuth zum Frawenzimmer/ gewiſſer
Getroͤſtung/ dieſer modus gerathen vnd nicht fehl ſchlagen wuͤrde/ wie
aber dieſer Hoffſtreich auch nicht angehen wolte/ kam dem guten Vria
die Hoffſuppe vnd Koͤnigliche Taffelgar zu thewr zu ſtehen/ bekame deß
andern Morgens ein verraͤtheriſchen Vrias Brieff an Joab mit/ jhn an
die Spitze wider die Feinde zuſtellen vnd mit einem hoͤfflichen prætext,
daß das Schwerdt bald dieſen bald jenen freſſe/ zu maſſacriren vnd auff
die Fleiſchbancke opffern zu laſſen. 2. Samuel. Cap. 11. das war ein thew-
rer Hoffgang vnd Hoffmahlzeit. David ſelber waͤre gar nahe an deß
Koͤnigs Sauls Hoffe mit dem Spieß an die Wand geſpieſſet/ auch end-
lich erwuͤrget/ wann er nicht durch ein Fenſter gelaſſen vnd entrunnen.(2) Doli in
aula aſtu
tractantur, artiſicio cælantur, laborioſè vitantur, unoſolo præſidio ſapientiæ quæ monet ti-
mere & cavere fraudes, non facilè fidere. Adam. Contz. de Stat. Magnat. & aulic. ca. 29. §.
1.

1. Samuel.
Eee
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[217/0403] Von dem weltlichen Stande. AXIOMA XCVI. Die Hoffgaͤnge bekommen manchem ſehr uͤbel. (1) DEr Koͤnig David/ wie er vernahm/ daß der Brey bey der Bath- ſaba verſaltzen/ vnd ſie von jhme ſchwanger war/ ließ er jhren Ehewirth den frommen trewhertzigen Vriam auß dem Feld- laͤger nach Jeruſalem zu Hoff fordern/ vnd wiewol derſelbe in die Hoff- Ceremonien ſich nicht ſchicken/ noch auff deß Koͤnigs Erlaubnuß nach Hauß zu ſeiner Liebſten zu Beth begeben wolte/ ward er doch den dritten Tag hernach zur Koͤniglichen Taffel erfordert/ wol tractiret vnd mit ei- nem Hoffrauſch abgefertiget/ darvon die Schrifft alſo redet: Vnd Da- vid lud jhn/ nemblich Vriam/ daß er fuͤr jhn aß vnd tranck/ vnd macht jhn truncken. 2. Samuel. Cap. 11. v. 13. David hatte wargenommen/ daß der Vrias anfangs etwan matt vnd muͤde von der Reyſe war/ ſchlechte Luſt vnd Begierde gehabt mit ſeinem Weibe zu courteſiren, auch im Feldlaͤger der weichen Betthe entwohnet/ gedachte den guten Vriam durch einen Hoffrauſch dahin zu diſponiren vnd zubringen/ daß er ſein Schanddeckel vnd gedultiger Cornuto werden/ die Hoͤrner tragen/ vnd weſſen er ſich nuͤchtern Muthes verweigert/ wolberaͤuſcht vnd vom Wein erhitzet von ſich ſelbſten mit Begierde thun ſolte. (2) Der edle Rebenſafft gedachte David der Goͤtter vnd Menſchen froͤlich machet/ im Buch der Richter Cap. 9. v. 13. Deß Menſchen Hertz erfrewet. Pſalm. 104. v. 15. Ja der Leib vnd Seelerquicket. Syrach. Cap. 32. v. 35. Er machet lieb- reich/ bringet Begierde vnd Anmuth zum Frawenzimmer/ gewiſſer Getroͤſtung/ dieſer modus gerathen vnd nicht fehl ſchlagen wuͤrde/ wie aber dieſer Hoffſtreich auch nicht angehen wolte/ kam dem guten Vria die Hoffſuppe vnd Koͤnigliche Taffelgar zu thewr zu ſtehen/ bekame deß andern Morgens ein verraͤtheriſchen Vrias Brieff an Joab mit/ jhn an die Spitze wider die Feinde zuſtellen vnd mit einem hoͤfflichen prætext, daß das Schwerdt bald dieſen bald jenen freſſe/ zu maſſacriren vnd auff die Fleiſchbancke opffern zu laſſen. 2. Samuel. Cap. 11. das war ein thew- rer Hoffgang vnd Hoffmahlzeit. David ſelber waͤre gar nahe an deß Koͤnigs Sauls Hoffe mit dem Spieß an die Wand geſpieſſet/ auch end- lich erwuͤrget/ wann er nicht durch ein Fenſter gelaſſen vnd entrunnen. 1. Samuel. (2) Doli in aula aſtu tractantur, artiſicio cælantur, laborioſè vitantur, unoſolo præſidio ſapientiæ quæ monet ti- mere & cavere fraudes, non facilè fidere. Adam. Contz. de Stat. Magnat. & aulic. ca. 29. §. 1. Eee

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 217. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/403>, abgerufen am 22.12.2024.