Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Das ander Buch/ (4) Phi-lipp. Co- minae. lib. 2. Com- mentar. Saepe, in- quit, acci- dit. ut Prudentes etiam viri labantur & errent, & neminen esse homi num, qui non ali- quando ex affectibus aliquid agat. Idq; exemplo Apostolo- rum Chri- sti de pri- matu di- sceptan- tium ele- ganter il- lustrat Lu- cas Osi- and. in Notat. ad Evangel. Luc. c. 18. v. 15. vid Frostner. in not. Po- litic. ad Cornel. Tacit. lib. 4. p. 312. Quaerere homines in mundo omnes naevi expertes esset quaerere corpora in idaeis, tecte dixit Condae. apud continuator. Thuani lib. 8. Perfecte sapiens quingentesimo anno semel nascitur ut Phoenix, h. c. nunquam, Senec.sich zäncketen/ liessen diesen Gast auch ziemblich weit hervor gehen/ wie zu lesen Luc. Cap. 9. v. 46. Jn Summa ist das am grünen Holtz gesche- hen/ was solte dann nicht am dürren erfolgen/ sind die Heiligen Gottes vnd die Allerweiseste nicht gantz ohne Thorheit gewesen/ was wollen sich dann andere rühmen/ vnd jhren Gecken verbergen/ (4) vnd eben die/ so da meynen sie haben gar nichts vom Narren gefressen/ bey denen gucket er offt am meisten hervor/ lässet sich nicht allein mit den Augen/ Ohren vnd Nasen/ sondern in vollkommener Statur vnd Perfection sehen/ bey diesen ist der morbus plane incurabilis, weil sie denselben gantz nicht em- pfinden/ vnd sind gleich den Patienten/ welche/ wann sie am allerkranck- sten seyn/ dannoch sagen sie seyn gesund/ es mangele jhnen gantz nichts/ von denen schreibet Salomon recht: Wann du den Narren in einem Mörser nur zerstiessest wie Grütze/ so ließ doch seine Narrheit nicht von jhme. Proverb 27. v. 22. Die alten Philosophi wie auch die newe haben sich wol in der Meynung befunden/ ob führeten sie nichts vom Gecken in jhren Wapen/ sind aber offt die grösseste Narren in der Welt gewesen- Zum Exempel gedencket Cicero eines berühmten Philosophi Nahmens Phormio, vnd meldet/ daß wie Hannibal der Carthaginenser Feldherr/ zum grossen Antiocho geflohen war vnd Hülffe wider die Römer gesu- chet/ hat Antiochus jhn herrlich gehalten/ vnd gedachten Philosophum Phormionem fordern lassen/ daß Hannibal seine Weißheit hören solte/ da dann Phormio seine Kunst sehen lassen/ etliche Stunde von Kriegen vnd von Hauptleuthen/ wie sie geschickt seyn solten/ vnd was einem Krie- ger zustünde/etc. peroriret. Als nun die andern alle solches mit Verwun- dern angehöret/ vnd gelobet/ vnd Hannibal gefragt ward/ wie es jhm ge- fiehle: sprach er frey herauß: Jch habe mein Tage viel alter Narren ge- sehen/ aber keinen so grossen als diesen Phormion (5) solche Antwort lobt Cicero vnd spricht/ es war warlich recht/ Hannibal hatte die Römer/ so alle Welt gezwungen/ so lang vnd offt bekrieget vnd geschlagen vnd Phormio wolt jhn lehren kriegen/ der doch selbst sein Lebtage/ nie kein Heer noch Meer gesehen hatte. Refert D. Luther. in explic. Psalm. 101. fol. 504. fac. 2. Diogenes dauchte sich damit klug seyn daß er im Wein- faß (5) Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae. Senec.
Es bleibt doch bey dem alten Reim Bey Weißheit muß ein Thorheit seyn. Froschmäußl. alleg. loc. Wie auch das alte teutsche Sprichwort/ dessen D. Luther in seiner Haußpostill gedencket: Wann die Weisen narren so narren sie gröblich. Das ander Buch/ (4) Phi-lipp. Co- minæ. lib. 2. Com- mentar. Sæpè, in- quit, acci- dit. ut Prudentes etiam viri labantur & errent, & neminẽ eſſe homi num, qui non ali- quando ex affectibus aliquid agat. Idq; exemplo Apoſtolo- rum Chri- ſti de pri- matu di- ſceptan- tium ele- ganter il- luſtrat Lu- cas Oſi- and. in Notat. ad Evangel. Luc. c. 18. v. 15. vid Froſtner. in not. Po- litic. ad Cornel. Tacit. lib. 4. p. 312. Quærere homines in mundo omnes nævi expertes eſſet quærere corpora in idæis, tectè dixit Condæ. apud continuator. Thuani lib. 8. Perfectè ſapiens quingenteſimo anno ſemel naſcitur ut Phœnix, h. c. nunquam, Senec.ſich zaͤncketen/ lieſſen dieſen Gaſt auch ziemblich weit hervor gehen/ wie zu leſen Luc. Cap. 9. v. 46. Jn Summa iſt das am gruͤnen Holtz geſche- hen/ was ſolte dann nicht am duͤrren erfolgen/ ſind die Heiligen Gottes vnd die Allerweiſeſte nicht gantz ohne Thorheit geweſen/ was wollen ſich dann andere ruͤhmen/ vnd jhren Gecken verbergen/ (4) vnd eben die/ ſo da meynen ſie haben gar nichts vom Narren gefreſſen/ bey denen gucket er offt am meiſten hervor/ laͤſſet ſich nicht allein mit den Augen/ Ohren vnd Naſen/ ſondern in vollkommener Statur vnd Perfection ſehen/ bey dieſen iſt der morbus plane incurabilis, weil ſie denſelben gantz nicht em- pfinden/ vnd ſind gleich den Patienten/ welche/ wann ſie am allerkranck- ſten ſeyn/ dannoch ſagen ſie ſeyn geſund/ es mangele jhnen gantz nichts/ von denen ſchreibet Salomon recht: Wann du den Narren in einem Moͤrſer nur zerſtieſſeſt wie Gruͤtze/ ſo ließ doch ſeine Narꝛheit nicht von jhme. Proverb 27. v. 22. Die alten Philoſophi wie auch die newe haben ſich wol in der Meynung befunden/ ob fuͤhreten ſie nichts vom Gecken in jhren Wapen/ ſind aber offt die groͤſſeſte Narren in der Welt geweſen- Zum Exempel gedencket Cicero eines beruͤhmten Philoſophi Nahmens Phormio, vnd meldet/ daß wie Hannibal der Carthaginenſer Feldherꝛ/ zum groſſen Antiocho geflohen war vnd Huͤlffe wider die Roͤmer geſu- chet/ hat Antiochus jhn herꝛlich gehalten/ vnd gedachten Philoſophum Phormionem fordern laſſen/ daß Hannibal ſeine Weißheit hoͤren ſolte/ da dann Phormio ſeine Kunſt ſehen laſſen/ etliche Stunde von Kriegen vnd von Hauptleuthen/ wie ſie geſchickt ſeyn ſolten/ vnd was einem Krie- ger zuſtuͤnde/ꝛc. peroriret. Als nun die andern alle ſolches mit Verwun- dern angehoͤret/ vnd gelobet/ vnd Hannibal gefragt ward/ wie es jhm ge- fiehle: ſprach er frey herauß: Jch habe mein Tage viel alter Narren ge- ſehen/ aber keinen ſo groſſen als dieſen Phormion (5) ſolche Antwort lobt Cicero vnd ſpricht/ es war warlich recht/ Hannibal hatte die Roͤmer/ ſo alle Welt gezwungen/ ſo lang vnd offt bekrieget vnd geſchlagen vnd Phormio wolt jhn lehren kriegen/ der doch ſelbſt ſein Lebtage/ nie kein Heer noch Meer geſehen hatte. Refert D. Luther. in explic. Pſalm. 101. fol. 504. fac. 2. Diogenes dauchte ſich damit klug ſeyn daß er im Wein- faß (5) Nullum magnum ingenium ſine mixtura dementiæ. Senec.
Es bleibt doch bey dem alten Reim Bey Weißheit muß ein Thorheit ſeyn. Froſchmaͤußl. alleg. loc. Wie auch das alte teutſche Sprichwort/ deſſen D. Luther in ſeiner Haußpoſtill gedencket: Wann die Weiſen narren ſo narren ſie groͤblich. <TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <div n="3"> <p><pb facs="#f0388" n="202"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Das ander Buch/</hi></fw><lb/><note place="left">(4) <hi rendition="#aq">Phi-<lb/> lipp. Co-<lb/> minæ. lib.<lb/> 2. Com-<lb/> mentar.<lb/> Sæpè, in-<lb/> quit, acci-<lb/> dit. ut<lb/> Prudentes<lb/> etiam viri<lb/> labantur<lb/> & errent,<lb/> & neminẽ<lb/> eſſe homi<lb/> num, qui<lb/> non ali-<lb/> quando ex<lb/> affectibus<lb/> aliquid<lb/> agat. Idq;<lb/> exemplo<lb/> Apoſtolo-<lb/> rum Chri-<lb/> ſti de pri-<lb/> matu di-<lb/> ſceptan-<lb/> tium ele-<lb/> ganter il-<lb/> luſtrat Lu-<lb/> cas Oſi-<lb/> and. in<lb/> Notat. ad<lb/> Evangel.<lb/> Luc. c. 18.<lb/> v. 15. vid<lb/> Froſtner.<lb/> in not. Po-<lb/> litic. ad<lb/> Cornel.<lb/> Tacit. lib.<lb/> 4. p. 312. Quærere homines in mundo omnes nævi expertes eſſet quærere corpora in idæis,<lb/> tectè dixit Condæ. apud continuator. Thuani lib. 8.<lb/> Perfectè ſapiens quingenteſimo anno ſemel naſcitur ut Phœnix, h. c. nunquam, Senec.</hi></note>ſich zaͤncketen/ lieſſen dieſen Gaſt auch ziemblich weit hervor gehen/ wie<lb/> zu leſen Luc. Cap. 9. v. 46. Jn Summa iſt das am gruͤnen Holtz geſche-<lb/> hen/ was ſolte dann nicht am duͤrren erfolgen/ ſind die Heiligen Gottes<lb/> vnd die Allerweiſeſte nicht gantz ohne Thorheit geweſen/ was wollen ſich<lb/> dann andere ruͤhmen/ vnd jhren Gecken verbergen/ (4) vnd eben die/ ſo<lb/> da meynen ſie haben gar nichts vom Narren gefreſſen/ bey denen gucket<lb/> er offt am meiſten hervor/ laͤſſet ſich nicht allein mit den Augen/ Ohren<lb/> vnd Naſen/ ſondern in vollkommener <hi rendition="#aq">Statur</hi> vnd <hi rendition="#aq">Perfection</hi> ſehen/ bey<lb/> dieſen iſt der <hi rendition="#aq">morbus plane incurabilis,</hi> weil ſie denſelben gantz nicht em-<lb/> pfinden/ vnd ſind gleich den Patienten/ welche/ wann ſie am allerkranck-<lb/> ſten ſeyn/ dannoch ſagen ſie ſeyn geſund/ es mangele jhnen gantz nichts/<lb/> von denen ſchreibet Salomon recht: Wann du den Narren in einem<lb/> Moͤrſer nur zerſtieſſeſt wie Gruͤtze/ ſo ließ doch ſeine Narꝛheit nicht von<lb/> jhme. Proverb 27. v. 22. Die alten <hi rendition="#aq">Philoſophi</hi> wie auch die newe haben<lb/> ſich wol in der Meynung befunden/ ob fuͤhreten ſie nichts vom Gecken in<lb/> jhren Wapen/ ſind aber offt die groͤſſeſte Narren in der Welt geweſen-<lb/> Zum Exempel gedencket <hi rendition="#aq">Cicero</hi> eines beruͤhmten <hi rendition="#aq">Philoſophi</hi> Nahmens<lb/><hi rendition="#aq">Phormio,</hi> vnd meldet/ daß wie Hannibal der Carthaginenſer Feldherꝛ/<lb/> zum groſſen Antiocho geflohen war vnd Huͤlffe wider die Roͤmer geſu-<lb/> chet/ hat Antiochus jhn herꝛlich gehalten/ vnd gedachten <hi rendition="#aq">Philoſophum<lb/> Phormionem</hi> fordern laſſen/ daß Hannibal ſeine Weißheit hoͤren ſolte/<lb/> da dann <hi rendition="#aq">Phormio</hi> ſeine Kunſt ſehen laſſen/ etliche Stunde von Kriegen<lb/> vnd von Hauptleuthen/ wie ſie geſchickt ſeyn ſolten/ vnd was einem Krie-<lb/> ger zuſtuͤnde/ꝛc. <hi rendition="#aq">peroriret.</hi> Als nun die andern alle ſolches mit Verwun-<lb/> dern angehoͤret/ vnd gelobet/ vnd Hannibal gefragt ward/ wie es jhm ge-<lb/> fiehle: ſprach er frey herauß: Jch habe mein Tage viel alter Narren ge-<lb/> ſehen/ aber keinen ſo groſſen als dieſen <hi rendition="#aq">Phormion</hi> <note place="foot" n="(5)"><hi rendition="#aq">Nullum magnum ingenium ſine mixtura dementiæ. Senec.</hi><lb/> Es bleibt doch bey dem alten Reim<lb/> Bey Weißheit muß ein Thorheit ſeyn. Froſchmaͤußl. <hi rendition="#aq">alleg. loc.</hi><lb/> Wie auch das alte teutſche Sprichwort/ deſſen D. Luther in ſeiner Haußpoſtill gedencket:<lb/> Wann die Weiſen narren ſo narren ſie groͤblich.</note> ſolche Antwort lobt<lb/><hi rendition="#aq">Cicero</hi> vnd ſpricht/ es war warlich recht/ Hannibal hatte die Roͤmer/ ſo<lb/> alle Welt gezwungen/ ſo lang vnd offt bekrieget vnd geſchlagen vnd<lb/><hi rendition="#aq">Phormio</hi> wolt jhn lehren kriegen/ der doch ſelbſt ſein Lebtage/ nie kein<lb/> Heer noch Meer geſehen hatte. <hi rendition="#aq">Refert D. Luther. in explic. Pſalm. 101.<lb/> fol. 504. fac. 2. Diogenes</hi> dauchte ſich damit klug ſeyn daß er im Wein-<lb/> <fw place="bottom" type="catch">faß</fw><lb/></p> </div> </div> </div> </body> </text> </TEI> [202/0388]
Das ander Buch/
ſich zaͤncketen/ lieſſen dieſen Gaſt auch ziemblich weit hervor gehen/ wie
zu leſen Luc. Cap. 9. v. 46. Jn Summa iſt das am gruͤnen Holtz geſche-
hen/ was ſolte dann nicht am duͤrren erfolgen/ ſind die Heiligen Gottes
vnd die Allerweiſeſte nicht gantz ohne Thorheit geweſen/ was wollen ſich
dann andere ruͤhmen/ vnd jhren Gecken verbergen/ (4) vnd eben die/ ſo
da meynen ſie haben gar nichts vom Narren gefreſſen/ bey denen gucket
er offt am meiſten hervor/ laͤſſet ſich nicht allein mit den Augen/ Ohren
vnd Naſen/ ſondern in vollkommener Statur vnd Perfection ſehen/ bey
dieſen iſt der morbus plane incurabilis, weil ſie denſelben gantz nicht em-
pfinden/ vnd ſind gleich den Patienten/ welche/ wann ſie am allerkranck-
ſten ſeyn/ dannoch ſagen ſie ſeyn geſund/ es mangele jhnen gantz nichts/
von denen ſchreibet Salomon recht: Wann du den Narren in einem
Moͤrſer nur zerſtieſſeſt wie Gruͤtze/ ſo ließ doch ſeine Narꝛheit nicht von
jhme. Proverb 27. v. 22. Die alten Philoſophi wie auch die newe haben
ſich wol in der Meynung befunden/ ob fuͤhreten ſie nichts vom Gecken in
jhren Wapen/ ſind aber offt die groͤſſeſte Narren in der Welt geweſen-
Zum Exempel gedencket Cicero eines beruͤhmten Philoſophi Nahmens
Phormio, vnd meldet/ daß wie Hannibal der Carthaginenſer Feldherꝛ/
zum groſſen Antiocho geflohen war vnd Huͤlffe wider die Roͤmer geſu-
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Phormionem fordern laſſen/ daß Hannibal ſeine Weißheit hoͤren ſolte/
da dann Phormio ſeine Kunſt ſehen laſſen/ etliche Stunde von Kriegen
vnd von Hauptleuthen/ wie ſie geſchickt ſeyn ſolten/ vnd was einem Krie-
ger zuſtuͤnde/ꝛc. peroriret. Als nun die andern alle ſolches mit Verwun-
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Cicero vnd ſpricht/ es war warlich recht/ Hannibal hatte die Roͤmer/ ſo
alle Welt gezwungen/ ſo lang vnd offt bekrieget vnd geſchlagen vnd
Phormio wolt jhn lehren kriegen/ der doch ſelbſt ſein Lebtage/ nie kein
Heer noch Meer geſehen hatte. Refert D. Luther. in explic. Pſalm. 101.
fol. 504. fac. 2. Diogenes dauchte ſich damit klug ſeyn daß er im Wein-
faß
(4) Phi-
lipp. Co-
minæ. lib.
2. Com-
mentar.
Sæpè, in-
quit, acci-
dit. ut
Prudentes
etiam viri
labantur
& errent,
& neminẽ
eſſe homi
num, qui
non ali-
quando ex
affectibus
aliquid
agat. Idq;
exemplo
Apoſtolo-
rum Chri-
ſti de pri-
matu di-
ſceptan-
tium ele-
ganter il-
luſtrat Lu-
cas Oſi-
and. in
Notat. ad
Evangel.
Luc. c. 18.
v. 15. vid
Froſtner.
in not. Po-
litic. ad
Cornel.
Tacit. lib.
4. p. 312. Quærere homines in mundo omnes nævi expertes eſſet quærere corpora in idæis,
tectè dixit Condæ. apud continuator. Thuani lib. 8.
Perfectè ſapiens quingenteſimo anno ſemel naſcitur ut Phœnix, h. c. nunquam, Senec.
(5) Nullum magnum ingenium ſine mixtura dementiæ. Senec.
Es bleibt doch bey dem alten Reim
Bey Weißheit muß ein Thorheit ſeyn. Froſchmaͤußl. alleg. loc.
Wie auch das alte teutſche Sprichwort/ deſſen D. Luther in ſeiner Haußpoſtill gedencket:
Wann die Weiſen narren ſo narren ſie groͤblich.
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