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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem weltlichen Stande.
ren. Jm Buch Tobiae Cap. 12. v. 8. Wunden kan man verbinden/ Schelt-
wort kan man versöhnen/ aber wer Heimligkeit offenbahret/ mit deme ist
es auß/ spricht Syrach Cap. 27. v. 23. Ja er verleuhrt dardurch bey seinem
Herrn vnd männiglich seinen Credit vnd Glauben/ in gemeldtem Cap.(1) Fingers
qui non
visa po-
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missa ta-
cere
Qui ne-
quit, hic
niger est,
hunc tu
Romane
caveto.
Horat. de
Art. Po-
etic.

v. 17. Vnd soll billig ein jeder solche Leuthe meyden. (1) Sey vnverwor-
ren/ sagt Salomon/ mit deme der Heimligkeit offenbahret. Ju den
Sprichwört. Cap. 20. v. 19. Dann sie sind wie eine offene Stadt/ ohne
Mauren/ in selbigem Buch Cap. 25. v. 28. Sintemahl solche Leuthe die
jhrer Herrn oder Obern geheimbde Rathschläge offenbahren/ dardurch
deren vnd deß gemeinen Wesens Verräther werden. (2) Bey den Per-
sern ist es Capital gewesen/ wann einer auß dem Rath geschwätzet. Die
Egyptier haben solchen Leuthen die Zunge abgeschnitten.

Der König in Assyrien war sehr vngehalten über seine Knechte/
daß der König in Jsrael von dem Propheten Elisa durch Gottes Ein-
gebung/ seine geheimbste Rath- vnd Anschläge erfahren/ stellete sie deß-
wegen scharpff zu Rede/ wolte wissen wer der wäre/ der seine Geheim-
nussen außschwätzete/ die sich aber zum höchsten entschuldigten/ vnd dem(2) Princi-
pis aut
Reipubli-
cae cosilia
enuntiare,
est Princi-
pem aut
Rempu-
blicam
prodere.
Etprodi-
torem Se-
cretorum,
Regnotu
esse Pro-
ditorem.
Drexel. in
Phaetont.
de vitiis
Ling. ca.
9.

König andeuteten/ daß der Prophet Elisa alles dem König Jsrael sa-
gete/ was der König in seiner Cammer vnd Lager redete. 2. Reg.
Cap. 6. v. 12.



AXIOMA LXXVIII.
Ein trewer Diener kan auch wol vntrew an seinem
Herrn werden.

DEr Ziba war anfangs seinem Herrn dem Mephiboseth ein guter
vnd getrewer Mann/ dann als David fragete ob noch jemand übrig
wäre von dem Hause Saul/ daß er Barmhertzigkeit thäte an denselben
wegen Jonathans/ meldete er gleich den Mephiboseth Jonathans
Sohn an bey David/ darüber dieser allen Acker seines Vatters Sauls
wider/ vnd einen Platz an deß Königs Davids Taffel erlangete. 2. Sa-
muel. Cap. 9. Aber wie er Gelegenheit bekam/ ward er seinem Herrn vn-
trew/ ließ sich durch ben Geitz übernehmen/ brachte seinen Herrn bey dem
König fälschlich an/ vnd erhielte die Helffte seiner Güter. 2. Samuel.
Cap. 16.

Achitophel war dem König David auch anfangs trew/ hold vnd

gewärtig/
Aaa ii

Von dem weltlichen Stande.
ren. Jm Buch Tobiæ Cap. 12. v. 8. Wunden kan man verbinden/ Schelt-
wort kan man verſoͤhnen/ aber wer Heimligkeit offenbahret/ mit deme iſt
es auß/ ſpricht Syrach Cap. 27. v. 23. Ja er verleuhrt dardurch bey ſeinem
Herꝛn vnd maͤnniglich ſeinen Credit vnd Glauben/ in gemeldtem Cap.(1) Fingers
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Horat. de
Art. Po-
etic.

v. 17. Vnd ſoll billig ein jeder ſolche Leuthe meyden. (1) Sey vnverwor-
ren/ ſagt Salomon/ mit deme der Heimligkeit offenbahret. Ju den
Sprichwoͤrt. Cap. 20. v. 19. Dann ſie ſind wie eine offene Stadt/ ohne
Mauren/ in ſelbigem Buch Cap. 25. v. 28. Sintemahl ſolche Leuthe die
jhrer Herꝛn oder Obern geheimbde Rathſchlaͤge offenbahren/ dardurch
deren vnd deß gemeinen Weſens Verraͤther werden. (2) Bey den Per-
ſern iſt es Capital geweſen/ wann einer auß dem Rath geſchwaͤtzet. Die
Egyptier haben ſolchen Leuthen die Zunge abgeſchnitten.

Der Koͤnig in Aſſyrien war ſehr vngehalten uͤber ſeine Knechte/
daß der Koͤnig in Jſrael von dem Propheten Eliſa durch Gottes Ein-
gebung/ ſeine geheimbſte Rath- vnd Anſchlaͤge erfahren/ ſtellete ſie deß-
wegen ſcharpff zu Rede/ wolte wiſſen wer der waͤre/ der ſeine Geheim-
nuſſen außſchwaͤtzete/ die ſich aber zum hoͤchſten entſchuldigten/ vnd dem(2) Princi-
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eſſe Pro-
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Drexel. in
Phaëtont.
de vitiis
Ling. ca.
9.

Koͤnig andeuteten/ daß der Prophet Eliſa alles dem Koͤnig Jſrael ſa-
gete/ was der Koͤnig in ſeiner Cammer vnd Lager redete. 2. Reg.
Cap. 6. v. 12.



AXIOMA LXXVIII.
Ein trewer Diener kan auch wol vntrew an ſeinem
Herꝛn werden.

DEr Ziba war anfangs ſeinem Herꝛn dem Mephiboſeth ein guter
vnd getrewer Mann/ dann als David fragete ob noch jemand uͤbrig
waͤre von dem Hauſe Saul/ daß er Barmhertzigkeit thaͤte an denſelben
wegen Jonathans/ meldete er gleich den Mephiboſeth Jonathans
Sohn an bey David/ daruͤber dieſer allen Acker ſeines Vatters Sauls
wider/ vnd einen Platz an deß Koͤnigs Davids Taffel erlangete. 2. Sa-
muel. Cap. 9. Aber wie er Gelegenheit bekam/ ward er ſeinem Herꝛn vn-
trew/ ließ ſich durch ben Geitz uͤbernehmen/ brachte ſeinen Herꝛn bey dem
Koͤnig faͤlſchlich an/ vnd erhielte die Helffte ſeiner Guͤter. 2. Samuel.
Cap. 16.

Achitophel war dem Koͤnig David auch anfangs trew/ hold vnd

gewaͤrtig/
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[187/0373] Von dem weltlichen Stande. ren. Jm Buch Tobiæ Cap. 12. v. 8. Wunden kan man verbinden/ Schelt- wort kan man verſoͤhnen/ aber wer Heimligkeit offenbahret/ mit deme iſt es auß/ ſpricht Syrach Cap. 27. v. 23. Ja er verleuhrt dardurch bey ſeinem Herꝛn vnd maͤnniglich ſeinen Credit vnd Glauben/ in gemeldtem Cap. v. 17. Vnd ſoll billig ein jeder ſolche Leuthe meyden. (1) Sey vnverwor- ren/ ſagt Salomon/ mit deme der Heimligkeit offenbahret. Ju den Sprichwoͤrt. Cap. 20. v. 19. Dann ſie ſind wie eine offene Stadt/ ohne Mauren/ in ſelbigem Buch Cap. 25. v. 28. Sintemahl ſolche Leuthe die jhrer Herꝛn oder Obern geheimbde Rathſchlaͤge offenbahren/ dardurch deren vnd deß gemeinen Weſens Verraͤther werden. (2) Bey den Per- ſern iſt es Capital geweſen/ wann einer auß dem Rath geſchwaͤtzet. Die Egyptier haben ſolchen Leuthen die Zunge abgeſchnitten. (1) Fingers qui non viſa po- teſt, com- miſſa ta- cere Qui ne- quit, hic niger eſt, hunc tu Romane caveto. Horat. de Art. Po- etic. Der Koͤnig in Aſſyrien war ſehr vngehalten uͤber ſeine Knechte/ daß der Koͤnig in Jſrael von dem Propheten Eliſa durch Gottes Ein- gebung/ ſeine geheimbſte Rath- vnd Anſchlaͤge erfahren/ ſtellete ſie deß- wegen ſcharpff zu Rede/ wolte wiſſen wer der waͤre/ der ſeine Geheim- nuſſen außſchwaͤtzete/ die ſich aber zum hoͤchſten entſchuldigten/ vnd dem Koͤnig andeuteten/ daß der Prophet Eliſa alles dem Koͤnig Jſrael ſa- gete/ was der Koͤnig in ſeiner Cammer vnd Lager redete. 2. Reg. Cap. 6. v. 12. (2) Princi- pis aut Reipubli- cæ cõſilia enuntiare, eſt Princi- pem aut Rempu- blicam prodere. Etprodi- torem Se- cretorum, Regnotũ eſſe Pro- ditorem. Drexel. in Phaëtont. de vitiis Ling. ca. 9. AXIOMA LXXVIII. Ein trewer Diener kan auch wol vntrew an ſeinem Herꝛn werden. DEr Ziba war anfangs ſeinem Herꝛn dem Mephiboſeth ein guter vnd getrewer Mann/ dann als David fragete ob noch jemand uͤbrig waͤre von dem Hauſe Saul/ daß er Barmhertzigkeit thaͤte an denſelben wegen Jonathans/ meldete er gleich den Mephiboſeth Jonathans Sohn an bey David/ daruͤber dieſer allen Acker ſeines Vatters Sauls wider/ vnd einen Platz an deß Koͤnigs Davids Taffel erlangete. 2. Sa- muel. Cap. 9. Aber wie er Gelegenheit bekam/ ward er ſeinem Herꝛn vn- trew/ ließ ſich durch ben Geitz uͤbernehmen/ brachte ſeinen Herꝛn bey dem Koͤnig faͤlſchlich an/ vnd erhielte die Helffte ſeiner Guͤter. 2. Samuel. Cap. 16. Achitophel war dem Koͤnig David auch anfangs trew/ hold vnd gewaͤrtig/ Aaa ii

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 187. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/373>, abgerufen am 22.12.2024.