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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem weltlichen Stande.
ständige Politici halten darvor/ daß ein Herr gar wol sich etlichen weni-
gen vnd vnder denen auch wol einem sonderlich vertrawen könne/ aber
er solle nicht allein von demselben dependiren, andere auch hören/ vnd ei-
nen nicht so groß werden lassen/ daß sich andere vor denselben förchten/
jhre Meynung nicht recht herauß sagen dörffen/ vnd jenem nach dem
Munde sprechen müssen/ dann ein solcher ist im Werck selbsten so viel/
ja mehr als der Regent selber/ wie der verständige Ritter vnd alter Hoff-
man Comineus in Chron. Caroli. 8. C. 44. in fin. darvon schreibet. Man
findet aber selten einen Hoff/ da sich nicht zu wetlen ein solcher Seianus
findet/ welches dann GOtt auch zu weilen zur Straffe verhenget/ vnd
schreibet D. Luther über den 101. Psalm hiervon also: Es ist in gemein
der Könige vnd Fürsten Plage/ daß sie müssen vntrewe/ falsche böse Bu-
ben zum grössesten Herrnim Lande/ nicht allein leyden/ sondern auch
setzen vnd machen wie David den Achitophel/ Salomoden Eder Eser.
Es gehet jhnen in jhren grossen Haußhalten/ wie andern in jhrer kleinen
Haußhaltung/ da einer muß einen Dieb vnd Buben zum Knecht/ eine
Hure vnd Diebin zur Magd leyden vnd nehmen. Vnd wiewol zu weilen
ein solcher schädlicher Mann abgehet/ so hat er doch so viel hinderlassen/
daß offt wenig Besserung zuspühren/ vnd gedencket Tacitus daß durch
deß Seiani Abschaffung/ deß Keysers Tiberii Hoff/ vnd seine actiones,
nicht besser/ sondern ärger worden. Lib. 10. Annal. in fin.

Von Keyser Friederich dem Dritten wird berichtet/ als sich eins-
mahls die Reichs-Stände beschwehret/ daß er bey Hoff den Brüheschen-
cken regieren liesse/ darauff er geantwortet: Es ist gewißlich jhrer keiner/
er hat auch einen Brüheschencken oder Fac totum an seinem Hoffe. Vnd
gehet es offters nach jenes weisen Manns Außspruch: Daß ins gemein"
die Regenten zwey Narren bey Hoff haben/ einen den sie vexiren/ den an-"
dern der sie vexiret/ welches in nachfolgende Verse gefasset:"

Stultos quisque duos Princeps conservat in aula,
Unum quem vexet, per quem vexetur, & unum.

Wann solche Ministri denen sich ein Herr sonderlich vertrawet vnd sein
Hertz zu gewendet/ redliche/ gottsförchtige Leuthe sind/ nicht auff jhr ey-
gene Ehr vnd Nutzen/ sondern auff Gott/ das Recht die Gerechtigkeit/
wie auch deß Herrn vnd gemeine Wolfahrt jhr Absehen haben/ dann
gibt es sana consilia vnd gehet es sehr wol daher: Ein solcher Rath war
Pichol deß Abimelechs Feldhauptman. Gen. Cap. 21. v. 22. & seq. Elea-
zar bey Abraham. Genes Cap. 24. Joseph bey dem König Pharao in E-
gypten. Genes. Cap. 41. & seq. Naeman bey dem Hoffe deß Königes in
Assyrien. 2. Reg. Cap. 5. Obadia bey deß Königs Achabs Hoffe. 1. Reg.

Cap. 18.
Zz iij

Von dem weltlichen Stande.
ſtaͤndige Politici halten darvor/ daß ein Herꝛ gar wol ſich etlichen weni-
gen vnd vnder denen auch wol einem ſonderlich vertrawen koͤnne/ aber
er ſolle nicht allein von demſelben dependiren, andere auch hoͤren/ vnd ei-
nen nicht ſo groß werden laſſen/ daß ſich andere vor denſelben foͤrchten/
jhre Meynung nicht recht herauß ſagen doͤrffen/ vnd jenem nach dem
Munde ſprechen muͤſſen/ dann ein ſolcher iſt im Werck ſelbſten ſo viel/
ja mehr als der Regent ſelber/ wie der verſtaͤndige Ritter vnd alter Hoff-
man Cominęus in Chron. Caroli. 8. C. 44. in fin. darvon ſchreibet. Man
findet aber ſelten einen Hoff/ da ſich nicht zu wetlen ein ſolcher Seianus
findet/ welches dann GOtt auch zu weilen zur Straffe verhenget/ vnd
ſchreibet D. Luther uͤber den 101. Pſalm hiervon alſo: Es iſt in gemein
der Koͤnige vnd Fuͤrſten Plage/ daß ſie muͤſſen vntrewe/ falſche boͤſe Bu-
ben zum groͤſſeſten Herꝛnim Lande/ nicht allein leyden/ ſondern auch
ſetzen vnd machen wie David den Achitophel/ Salomoden Eder Eſer.
Es gehet jhnen in jhren groſſen Haußhalten/ wie andern in jhrer kleinen
Haußhaltung/ da einer muß einen Dieb vnd Buben zum Knecht/ eine
Hure vnd Diebin zur Magd leyden vnd nehmen. Vnd wiewol zu weilen
ein ſolcher ſchaͤdlicher Mann abgehet/ ſo hat er doch ſo viel hinderlaſſen/
daß offt wenig Beſſerung zuſpühren/ vnd gedencket Tacitus daß durch
deß Seiani Abſchaffung/ deß Keyſers Tiberii Hoff/ vnd ſeine actiones,
nicht beſſer/ ſondern aͤrger worden. Lib. 10. Annal. in fin.

Von Keyſer Friederich dem Dritten wird berichtet/ als ſich eins-
mahls die Reichs-Staͤnde beſchwehret/ daß er bey Hoff den Bruͤheſchen-
cken regieren lieſſe/ darauff er geantwortet: Es iſt gewißlich jhrer keiner/
er hat auch einen Bruͤheſchencken oder Fac totum an ſeinem Hoffe. Vnd
gehet es offters nach jenes weiſen Manns Außſpruch: Daß ins gemein„
die Regenten zwey Narren bey Hoff haben/ einen den ſie vexiren/ den an-„
dern der ſie vexiret/ welches in nachfolgende Verſe gefaſſet:„

Stultos quiſque duos Princeps conſervat in aula,
Unum quem vexet, per quem vexetur, & unum.

Wann ſolche Miniſtri denen ſich ein Herꝛ ſonderlich vertrawet vnd ſein
Hertz zu gewendet/ redliche/ gottsfoͤrchtige Leuthe ſind/ nicht auff jhr ey-
gene Ehr vnd Nutzen/ ſondern auff Gott/ das Recht die Gerechtigkeit/
wie auch deß Herꝛn vnd gemeine Wolfahrt jhr Abſehen haben/ dann
gibt es ſana conſilia vnd gehet es ſehr wol daher: Ein ſolcher Rath war
Pichol deß Abimelechs Feldhauptman. Gen. Cap. 21. v. 22. & ſeq. Elea-
zar bey Abraham. Geneſ Cap. 24. Joſeph bey dem Koͤnig Pharao in E-
gypten. Geneſ. Cap. 41. & ſeq. Naeman bey dem Hoffe deß Koͤniges in
Aſſyrien. 2. Reg. Cap. 5. Obadia bey deß Koͤnigs Achabs Hoffe. 1. Reg.

Cap. 18.
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[181/0367] Von dem weltlichen Stande. ſtaͤndige Politici halten darvor/ daß ein Herꝛ gar wol ſich etlichen weni- gen vnd vnder denen auch wol einem ſonderlich vertrawen koͤnne/ aber er ſolle nicht allein von demſelben dependiren, andere auch hoͤren/ vnd ei- nen nicht ſo groß werden laſſen/ daß ſich andere vor denſelben foͤrchten/ jhre Meynung nicht recht herauß ſagen doͤrffen/ vnd jenem nach dem Munde ſprechen muͤſſen/ dann ein ſolcher iſt im Werck ſelbſten ſo viel/ ja mehr als der Regent ſelber/ wie der verſtaͤndige Ritter vnd alter Hoff- man Cominęus in Chron. Caroli. 8. C. 44. in fin. darvon ſchreibet. Man findet aber ſelten einen Hoff/ da ſich nicht zu wetlen ein ſolcher Seianus findet/ welches dann GOtt auch zu weilen zur Straffe verhenget/ vnd ſchreibet D. Luther uͤber den 101. Pſalm hiervon alſo: Es iſt in gemein der Koͤnige vnd Fuͤrſten Plage/ daß ſie muͤſſen vntrewe/ falſche boͤſe Bu- ben zum groͤſſeſten Herꝛnim Lande/ nicht allein leyden/ ſondern auch ſetzen vnd machen wie David den Achitophel/ Salomoden Eder Eſer. Es gehet jhnen in jhren groſſen Haußhalten/ wie andern in jhrer kleinen Haußhaltung/ da einer muß einen Dieb vnd Buben zum Knecht/ eine Hure vnd Diebin zur Magd leyden vnd nehmen. Vnd wiewol zu weilen ein ſolcher ſchaͤdlicher Mann abgehet/ ſo hat er doch ſo viel hinderlaſſen/ daß offt wenig Beſſerung zuſpühren/ vnd gedencket Tacitus daß durch deß Seiani Abſchaffung/ deß Keyſers Tiberii Hoff/ vnd ſeine actiones, nicht beſſer/ ſondern aͤrger worden. Lib. 10. Annal. in fin. Von Keyſer Friederich dem Dritten wird berichtet/ als ſich eins- mahls die Reichs-Staͤnde beſchwehret/ daß er bey Hoff den Bruͤheſchen- cken regieren lieſſe/ darauff er geantwortet: Es iſt gewißlich jhrer keiner/ er hat auch einen Bruͤheſchencken oder Fac totum an ſeinem Hoffe. Vnd gehet es offters nach jenes weiſen Manns Außſpruch: Daß ins gemein„ die Regenten zwey Narren bey Hoff haben/ einen den ſie vexiren/ den an-„ dern der ſie vexiret/ welches in nachfolgende Verſe gefaſſet:„ Stultos quiſque duos Princeps conſervat in aula, Unum quem vexet, per quem vexetur, & unum. Wann ſolche Miniſtri denen ſich ein Herꝛ ſonderlich vertrawet vnd ſein Hertz zu gewendet/ redliche/ gottsfoͤrchtige Leuthe ſind/ nicht auff jhr ey- gene Ehr vnd Nutzen/ ſondern auff Gott/ das Recht die Gerechtigkeit/ wie auch deß Herꝛn vnd gemeine Wolfahrt jhr Abſehen haben/ dann gibt es ſana conſilia vnd gehet es ſehr wol daher: Ein ſolcher Rath war Pichol deß Abimelechs Feldhauptman. Gen. Cap. 21. v. 22. & ſeq. Elea- zar bey Abraham. Geneſ Cap. 24. Joſeph bey dem Koͤnig Pharao in E- gypten. Geneſ. Cap. 41. & ſeq. Naeman bey dem Hoffe deß Koͤniges in Aſſyrien. 2. Reg. Cap. 5. Obadia bey deß Koͤnigs Achabs Hoffe. 1. Reg. Cap. 18. Zz iij

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 181. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/367>, abgerufen am 22.11.2024.