ein Heyde/ vnd hat den Glauben verläugnet/ lehret S. Paulus in der ersten Epist. an Timoth. Cap. 5. v. 8.
Der König David gedachte in seinem Testament seiner getrewen Diener vnd Leuthe in allem besten/ vnd befahl seinem Sohn Salomo denselben Gnade vnd Gutes zu erweisen. 1. Reg. Cap. 2. v. 7.
Jmgleichen wann auch ein Diener wegen seiner getrewen Ampts- verrichtung vnd redlicher Dienste von jemande angefochten wird/ stehet einem trewen Herrn zu denselben zu vertretten vnd zu manuteniren.
Als An. 1530. Keyser Carl der Fünffte mit Pabst Clemente dem Siebenden zu Bononien wegen damahls obhanden gewesener Reli- gion Spalt- vnd Vergleichung sich zusammen bescheiden/ vnd deß Key- sers Cantzler Mercurinus wegen Jhrer Keyserl. Mayt. das Wort ge- führet/ vnd stattlich remonstriret, daß es hoch nöthig vnd der Kirch Got- tes ersprießlich/ ein allgemein frey Concilium, da einem jeden frey stün- de/ die Warheit ohne Schew zu sagen/ auch dem Pabst seiner Meynung nach dardurch etwas zu nahe getretten/ vnd er deßwegen wider Mercu- rinum sich entrüstet vnd offendirt befunden/ hat Carolus denselben "Keyserlich verantwortet vnd gesagt: Was mein Cantzler wegen convo- "cirung eines allgemeinen Concilii geredet/ das hat er auff meinen Be- "fehl geredet/ vnd werde ich von selbiger Meynung so lang ich lebe nicht "abwetchen/ wie solches auß den Actis Bononiensibus mit mehrerm re- feriret D. Georgius Caelestin. in Histor. August Confess. fol. 14. welches ohnlängst vor Vberreichung der Augspurgischen Confession geschehen.
AXIOMA LXXII. (1) Autho- ritas & di- gnitas Co- siliarioru ipsius, Principis Dignitas, non inju- ria cense- tur: fieri enim non potest, ut magnifiat Princeps, cuius Consiliarii contemnuntur: si enim dignisunt honore, contemni non de- bent, si no digni, tales cur retinet, Everh. Weih. in Aulic, Politic. Axiom. 115.Grosse Herrn vnd Potentaten haben jhre getrewe Räthe vnd Diener jhre Freunde vnd Vät- ter genennet. (1)
DIe Schrifft nennet deß König Davids seinen trewen Rath vnd Diener Husai seinen Freund. 2. Sam. Cap. 16. v. 16.
Jmgleichen wird der Sohn Nathans deß Priesters/ deß Königs Salomo Freund genandt. 1. Chron. Cap. 4. Joas nennet seinen Geistlichen Rath den Propheten Elisa seinen Vatter. 2. Reg. 13. v. 14.
Joseph
Das ander Buch/
ein Heyde/ vnd hat den Glauben verlaͤugnet/ lehret S. Paulus in der erſten Epiſt. an Timoth. Cap. 5. v. 8.
Der Koͤnig David gedachte in ſeinem Teſtament ſeiner getrewen Diener vnd Leuthe in allem beſten/ vnd befahl ſeinem Sohn Salomo denſelben Gnade vnd Gutes zu erweiſen. 1. Reg. Cap. 2. v. 7.
Jmgleichen wann auch ein Diener wegen ſeiner getrewen Ampts- verrichtung vnd redlicher Dienſte von jemande angefochten wird/ ſtehet einem trewen Herꝛn zu denſelben zu vertretten vnd zu manuteniren.
Als An. 1530. Keyſer Carl der Fuͤnffte mit Pabſt Clemente dem Siebenden zu Bononien wegen damahls obhanden geweſener Reli- gion Spalt- vnd Vergleichung ſich zuſammen beſcheiden/ vnd deß Key- ſers Cantzler Mercurinus wegen Jhrer Keyſerl. Mayt. das Wort ge- fuͤhret/ vnd ſtattlich remonſtriret, daß es hoch noͤthig vnd der Kirch Got- tes erſprießlich/ ein allgemein frey Concilium, da einem jeden frey ſtuͤn- de/ die Warheit ohne Schew zu ſagen/ auch dem Pabſt ſeiner Meynung nach dardurch etwas zu nahe getretten/ vnd er deßwegen wider Mercu- rinum ſich entruͤſtet vnd offendirt befunden/ hat Carolus denſelben „Keyſerlich verantwortet vnd geſagt: Was mein Cantzler wegen convo- „cirung eines allgemeinen Concilii geredet/ das hat er auff meinen Be- „fehl geredet/ vnd werde ich von ſelbiger Meynung ſo lang ich lebe nicht „abwetchen/ wie ſolches auß den Actis Bononienſibus mit mehrerm re- feriret D. Georgius Cæleſtin. in Hiſtor. Auguſt Confeſſ. fol. 14. welches ohnlaͤngſt vor Vberreichung der Augſpurgiſchen Confeſſion geſchehen.
AXIOMA LXXII. (1) Autho- ritas & di- gnitas Cõ- ſiliariorũ ipſius, Principis Dignitas, non inju- ria cenſe- tur: fieri enim non poteſt, ut magnifiat Princeps, cuius Conſiliarii contemnuntur: ſi enim digniſunt honore, contemni non de- bent, ſi nõ digni, tales cur retinet, Everh. Weih. in Aulic, Politic. Axiom. 115.Groſſe Herꝛn vnd Potentaten haben jhre getrewe Raͤthe vnd Diener jhre Freunde vnd Vaͤt- ter genennet. (1)
DIe Schrifft nennet deß Koͤnig Davids ſeinen trewen Rath vnd Diener Huſai ſeinen Freund. 2. Sam. Cap. 16. v. 16.
Jmgleichen wird der Sohn Nathans deß Prieſters/ deß Koͤnigs Salomo Freund genandt. 1. Chron. Cap. 4. Joas nennet ſeinen Geiſtlichen Rath den Propheten Eliſa ſeinen Vatter. 2. Reg. 13. v. 14.
Joſeph
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Das ander Buch/
ein Heyde/ vnd hat den Glauben verlaͤugnet/ lehret S. Paulus in der
erſten Epiſt. an Timoth. Cap. 5. v. 8.
Der Koͤnig David gedachte in ſeinem Teſtament ſeiner getrewen
Diener vnd Leuthe in allem beſten/ vnd befahl ſeinem Sohn Salomo
denſelben Gnade vnd Gutes zu erweiſen. 1. Reg. Cap. 2. v. 7.
Jmgleichen wann auch ein Diener wegen ſeiner getrewen Ampts-
verrichtung vnd redlicher Dienſte von jemande angefochten wird/ ſtehet
einem trewen Herꝛn zu denſelben zu vertretten vnd zu manuteniren.
Als An. 1530. Keyſer Carl der Fuͤnffte mit Pabſt Clemente dem
Siebenden zu Bononien wegen damahls obhanden geweſener Reli-
gion Spalt- vnd Vergleichung ſich zuſammen beſcheiden/ vnd deß Key-
ſers Cantzler Mercurinus wegen Jhrer Keyſerl. Mayt. das Wort ge-
fuͤhret/ vnd ſtattlich remonſtriret, daß es hoch noͤthig vnd der Kirch Got-
tes erſprießlich/ ein allgemein frey Concilium, da einem jeden frey ſtuͤn-
de/ die Warheit ohne Schew zu ſagen/ auch dem Pabſt ſeiner Meynung
nach dardurch etwas zu nahe getretten/ vnd er deßwegen wider Mercu-
rinum ſich entruͤſtet vnd offendirt befunden/ hat Carolus denſelben
„Keyſerlich verantwortet vnd geſagt: Was mein Cantzler wegen convo-
„cirung eines allgemeinen Concilii geredet/ das hat er auff meinen Be-
„fehl geredet/ vnd werde ich von ſelbiger Meynung ſo lang ich lebe nicht
„abwetchen/ wie ſolches auß den Actis Bononienſibus mit mehrerm re-
feriret D. Georgius Cæleſtin. in Hiſtor. Auguſt Confeſſ. fol. 14. welches
ohnlaͤngſt vor Vberreichung der Augſpurgiſchen Confeſſion geſchehen.
AXIOMA LXXII.
Groſſe Herꝛn vnd Potentaten haben jhre getrewe
Raͤthe vnd Diener jhre Freunde vnd Vaͤt-
ter genennet. (1)
DIe Schrifft nennet deß Koͤnig Davids ſeinen trewen Rath
vnd Diener Huſai ſeinen Freund. 2. Sam. Cap. 16. v. 16.
Jmgleichen wird der Sohn Nathans deß Prieſters/
deß Koͤnigs Salomo Freund genandt. 1. Chron. Cap. 4. Joas
nennet ſeinen Geiſtlichen Rath den Propheten Eliſa ſeinen Vatter.
2. Reg. 13. v. 14.
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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 178. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/364>, abgerufen am 22.12.2024.
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