Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

Bild:
<< vorherige Seite

Von dem weltlichen Stande.
verdeckte vnd verblümbte Rede/ als wann sie zwey Söhne gehabt/ derenNon au-
det stygius
Pluto ten-
tare quod
audent
Effraenis
Mona-
chus ple-
naque
fraudis
anus.

einer durch Zanck im Felde den andern erschlagen/ erhielte darauff einen
Salvum conductum oder Geleidsbrieff wider den Bluträcher/ danckete
darvor hoch/ schmeichelte vnd rühmete den König/ sagende: Mein Herr
König ist wie ein Engel Gottes/ daß er Gutes vnd Böses hören kan/ ent-
deckte jhme daß nicht jhr/ sondern deß Königs eygener Sohn Absolon
darunder gemeynet/ vnd wiewol der König darauß gemercket/ daß Joab
die Boltzen geträhet vnd gefiedert/ erhielt sie doch durch diß listige An-
bringen so viel daß der König in soweit den Absolon perdonniret, daß er
wider in sein Hauß gehen/ aber deß Königs Angesicht nicht sehen dörffte.
2. Sam. Cap. 14.



AXIOMA LXX.
Falsche Leuthe/ Verleumbder/ Ohrenbläser/ Vber-
tretter vnd Vppige/ sollen grosse Herrn nicht
vmb sich haben vnd gedulten.

HIier von spricht David in angezogenem seinem 101. Psalm. Jch
hasse den Vbertretter vnd lasse jhn nicht bey mir bleiben/ ein ver-
kehrt Hertz/ muß von mir weichen/ den bösen leyde ich nicht/ der
seinen Nächsten heimblich verleumbdet den vertilge ich/ ich mag
deß nicht der stoltze Gebärde vnd hohen Muth hat/ falsche Leuthe halt ich
nicht in meinem Hause/ die Lügener gedeyen nicht bey mir.

Es ist nichts schädlichers/ sonderlich bey Herrnhöffen/ aber doch
nichts gemeiners als Falschheit/ Lügen vnd Betrug/ da sind wenig die
den Herrn selber vnd andere seine getrewe Diener auffrichtig meynen/
ob sie sich schon also stellen/ vnd mit hoher Bethewrung vnd vielen Com-
plementen
es contestiren vnd bezeugen.

Die Verleumbder vnd Ohrenbläser nehmen fast bey allen Herrn-
höffen überhand/ vnd wiewol der König David in diesem angezogenen
Psalm/ solche Leuthe hoch detestiret, bey seinem Königlichen Hoffe gantz
nicht wissen wil/ vnd allen löblichen Regenten eine güldene Lehr vnd Ge-
setze giebet/ so hat er doch deren an seinem Hoffe nicht geübriget seyn kön-
nen/ noch selber dieses sein heylsames morale überall in acht genommen/
dann als der bekandte Schmeichler vnd Ohrenbläser Ziba/ dem David
mit glatten Worten etwas Proviand bey seiner Flucht vorseine Knech-

te vnd

Von dem weltlichen Stande.
verdeckte vnd verbluͤmbte Rede/ als wann ſie zwey Soͤhne gehabt/ derenNon au-
det ſtygius
Pluto ten-
tare quod
audent
Effrænis
Mona-
chus ple-
naque
fraudis
anus.

einer durch Zanck im Felde den andern erſchlagen/ erhielte darauff einen
Salvum conductum oder Geleidsbrieff wider den Blutraͤcher/ danckete
darvor hoch/ ſchmeichelte vnd rühmete den Koͤnig/ ſagende: Mein Herꝛ
Koͤnig iſt wie ein Engel Gottes/ daß er Gutes vnd Boͤſes hoͤren kan/ ent-
deckte jhme daß nicht jhr/ ſondern deß Koͤnigs eygener Sohn Abſolon
darunder gemeynet/ vnd wiewol der Koͤnig darauß gemercket/ daß Joab
die Boltzen getraͤhet vnd gefiedert/ erhielt ſie doch durch diß liſtige An-
bringen ſo viel daß der Koͤnig in ſoweit den Abſolon perdonniret, daß er
wider in ſein Hauß gehen/ aber deß Koͤnigs Angeſicht nicht ſehen doͤrffte.
2. Sam. Cap. 14.



AXIOMA LXX.
Falſche Leuthe/ Verleumbder/ Ohrenblaͤſer/ Vber-
tretter vnd Vppige/ ſollen groſſe Herꝛn nicht
vmb ſich haben vnd gedulten.

HIier von ſpricht David in angezogenem ſeinem 101. Pſalm. Jch
haſſe den Vbertretter vnd laſſe jhn nicht bey mir bleiben/ ein ver-
kehrt Hertz/ muß von mir weichen/ den boͤſen leyde ich nicht/ der
ſeinen Naͤchſten heimblich verleumbdet den vertilge ich/ ich mag
deß nicht der ſtoltze Gebaͤrde vnd hohen Muth hat/ falſche Leuthe halt ich
nicht in meinem Hauſe/ die Luͤgener gedeyen nicht bey mir.

Es iſt nichts ſchaͤdlichers/ ſonderlich bey Herꝛnhoͤffen/ aber doch
nichts gemeiners als Falſchheit/ Luͤgen vnd Betrug/ da ſind wenig die
den Herꝛn ſelber vnd andere ſeine getrewe Diener auffrichtig meynen/
ob ſie ſich ſchon alſo ſtellen/ vnd mit hoher Bethewrung vnd vielen Com-
plementen
es conteſtiren vnd bezeugen.

Die Verleumbder vnd Ohrenblaͤſer nehmen faſt bey allen Herꝛn-
hoͤffen uͤberhand/ vnd wiewol der Koͤnig David in dieſem angezogenen
Pſalm/ ſolche Leuthe hoch deteſtiret, bey ſeinem Koͤniglichen Hoffe gantz
nicht wiſſen wil/ vnd allen loͤblichen Regenten eine guͤldene Lehr vnd Ge-
ſetze giebet/ ſo hat er doch deren an ſeinem Hoffe nicht geuͤbriget ſeyn koͤn-
nen/ noch ſelber dieſes ſein heylſames morale uͤberall in acht genommen/
dann als der bekandte Schmeichler vnd Ohrenblaͤſer Ziba/ dem David
mit glatten Worten etwas Proviand bey ſeiner Flucht vorſeine Knech-

te vnd
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <div n="3">
            <p><pb facs="#f0361" n="175"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Von dem weltlichen Stande.</hi></fw><lb/>
verdeckte vnd verblu&#x0364;mbte Rede/ als wann &#x017F;ie zwey So&#x0364;hne gehabt/ deren<note place="right"><hi rendition="#aq">Non au-<lb/>
det &#x017F;tygius<lb/>
Pluto ten-<lb/>
tare quod<lb/>
audent<lb/>
Effrænis<lb/>
Mona-<lb/>
chus ple-<lb/>
naque<lb/>
fraudis<lb/>
anus.</hi></note><lb/>
einer durch Zanck im Felde den andern er&#x017F;chlagen/ erhielte darauff einen<lb/><hi rendition="#aq">Salvum conductum</hi> oder Geleidsbrieff wider den Blutra&#x0364;cher/ danckete<lb/>
darvor hoch/ &#x017F;chmeichelte vnd rühmete den Ko&#x0364;nig/ &#x017F;agende: Mein Her&#xA75B;<lb/>
Ko&#x0364;nig i&#x017F;t wie ein Engel Gottes/ daß er Gutes vnd Bo&#x0364;&#x017F;es ho&#x0364;ren kan/ ent-<lb/>
deckte jhme daß nicht jhr/ &#x017F;ondern deß Ko&#x0364;nigs eygener Sohn Ab&#x017F;olon<lb/>
darunder gemeynet/ vnd wiewol der Ko&#x0364;nig darauß gemercket/ daß Joab<lb/>
die Boltzen getra&#x0364;het vnd gefiedert/ erhielt &#x017F;ie doch durch diß li&#x017F;tige An-<lb/>
bringen &#x017F;o viel daß der Ko&#x0364;nig in &#x017F;oweit den Ab&#x017F;olon <hi rendition="#aq">perdonniret,</hi> daß er<lb/>
wider in &#x017F;ein Hauß gehen/ aber deß Ko&#x0364;nigs Ange&#x017F;icht nicht &#x017F;ehen do&#x0364;rffte.<lb/>
2. Sam. Cap. 14.</p>
          </div><lb/>
          <milestone rendition="#hr" unit="section"/><lb/>
          <div n="3">
            <head> <hi rendition="#aq"><hi rendition="#g">AXIOMA LXX</hi>.</hi><lb/> <hi rendition="#b">Fal&#x017F;che Leuthe/ Verleumbder/ Ohrenbla&#x0364;&#x017F;er/ Vber-<lb/>
tretter vnd Vppige/ &#x017F;ollen gro&#x017F;&#x017F;e Her&#xA75B;n nicht<lb/>
vmb &#x017F;ich haben vnd gedulten.</hi> </head><lb/>
            <p><hi rendition="#in">H</hi>Iier von &#x017F;pricht David in angezogenem &#x017F;einem 101. P&#x017F;alm. Jch<lb/>
ha&#x017F;&#x017F;e den Vbertretter vnd la&#x017F;&#x017F;e jhn nicht bey mir bleiben/ ein ver-<lb/>
kehrt Hertz/ muß von mir weichen/ den bo&#x0364;&#x017F;en leyde ich nicht/ der<lb/>
&#x017F;einen Na&#x0364;ch&#x017F;ten heimblich verleumbdet den vertilge ich/ ich mag<lb/>
deß nicht der &#x017F;toltze Geba&#x0364;rde vnd hohen Muth hat/ fal&#x017F;che Leuthe halt ich<lb/>
nicht in meinem Hau&#x017F;e/ die Lu&#x0364;gener gedeyen nicht bey mir.</p><lb/>
            <p>Es i&#x017F;t nichts &#x017F;cha&#x0364;dlichers/ &#x017F;onderlich bey Her&#xA75B;nho&#x0364;ffen/ aber doch<lb/>
nichts gemeiners als Fal&#x017F;chheit/ Lu&#x0364;gen vnd Betrug/ da &#x017F;ind wenig die<lb/>
den Her&#xA75B;n &#x017F;elber vnd andere &#x017F;eine getrewe Diener auffrichtig meynen/<lb/>
ob &#x017F;ie &#x017F;ich &#x017F;chon al&#x017F;o &#x017F;tellen/ vnd mit hoher Bethewrung vnd vielen <hi rendition="#aq">Com-<lb/>
plementen</hi> es <hi rendition="#aq">conte&#x017F;tiren</hi> vnd bezeugen.</p><lb/>
            <p>Die Verleumbder vnd Ohrenbla&#x0364;&#x017F;er nehmen fa&#x017F;t bey allen Her&#xA75B;n-<lb/>
ho&#x0364;ffen u&#x0364;berhand/ vnd wiewol der Ko&#x0364;nig David in die&#x017F;em angezogenen<lb/>
P&#x017F;alm/ &#x017F;olche Leuthe hoch <hi rendition="#aq">dete&#x017F;tiret,</hi> bey &#x017F;einem Ko&#x0364;niglichen Hoffe gantz<lb/>
nicht wi&#x017F;&#x017F;en wil/ vnd allen lo&#x0364;blichen Regenten eine gu&#x0364;ldene Lehr vnd Ge-<lb/>
&#x017F;etze giebet/ &#x017F;o hat er doch deren an &#x017F;einem Hoffe nicht geu&#x0364;briget &#x017F;eyn ko&#x0364;n-<lb/>
nen/ noch &#x017F;elber die&#x017F;es &#x017F;ein heyl&#x017F;ames <hi rendition="#aq">morale</hi> u&#x0364;berall in acht genommen/<lb/>
dann als der bekandte Schmeichler vnd Ohrenbla&#x0364;&#x017F;er Ziba/ dem David<lb/>
mit glatten Worten etwas Proviand bey &#x017F;einer Flucht vor&#x017F;eine Knech-<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">te vnd</fw><lb/></p>
          </div>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[175/0361] Von dem weltlichen Stande. verdeckte vnd verbluͤmbte Rede/ als wann ſie zwey Soͤhne gehabt/ deren einer durch Zanck im Felde den andern erſchlagen/ erhielte darauff einen Salvum conductum oder Geleidsbrieff wider den Blutraͤcher/ danckete darvor hoch/ ſchmeichelte vnd rühmete den Koͤnig/ ſagende: Mein Herꝛ Koͤnig iſt wie ein Engel Gottes/ daß er Gutes vnd Boͤſes hoͤren kan/ ent- deckte jhme daß nicht jhr/ ſondern deß Koͤnigs eygener Sohn Abſolon darunder gemeynet/ vnd wiewol der Koͤnig darauß gemercket/ daß Joab die Boltzen getraͤhet vnd gefiedert/ erhielt ſie doch durch diß liſtige An- bringen ſo viel daß der Koͤnig in ſoweit den Abſolon perdonniret, daß er wider in ſein Hauß gehen/ aber deß Koͤnigs Angeſicht nicht ſehen doͤrffte. 2. Sam. Cap. 14. Non au- det ſtygius Pluto ten- tare quod audent Effrænis Mona- chus ple- naque fraudis anus. AXIOMA LXX. Falſche Leuthe/ Verleumbder/ Ohrenblaͤſer/ Vber- tretter vnd Vppige/ ſollen groſſe Herꝛn nicht vmb ſich haben vnd gedulten. HIier von ſpricht David in angezogenem ſeinem 101. Pſalm. Jch haſſe den Vbertretter vnd laſſe jhn nicht bey mir bleiben/ ein ver- kehrt Hertz/ muß von mir weichen/ den boͤſen leyde ich nicht/ der ſeinen Naͤchſten heimblich verleumbdet den vertilge ich/ ich mag deß nicht der ſtoltze Gebaͤrde vnd hohen Muth hat/ falſche Leuthe halt ich nicht in meinem Hauſe/ die Luͤgener gedeyen nicht bey mir. Es iſt nichts ſchaͤdlichers/ ſonderlich bey Herꝛnhoͤffen/ aber doch nichts gemeiners als Falſchheit/ Luͤgen vnd Betrug/ da ſind wenig die den Herꝛn ſelber vnd andere ſeine getrewe Diener auffrichtig meynen/ ob ſie ſich ſchon alſo ſtellen/ vnd mit hoher Bethewrung vnd vielen Com- plementen es conteſtiren vnd bezeugen. Die Verleumbder vnd Ohrenblaͤſer nehmen faſt bey allen Herꝛn- hoͤffen uͤberhand/ vnd wiewol der Koͤnig David in dieſem angezogenen Pſalm/ ſolche Leuthe hoch deteſtiret, bey ſeinem Koͤniglichen Hoffe gantz nicht wiſſen wil/ vnd allen loͤblichen Regenten eine guͤldene Lehr vnd Ge- ſetze giebet/ ſo hat er doch deren an ſeinem Hoffe nicht geuͤbriget ſeyn koͤn- nen/ noch ſelber dieſes ſein heylſames morale uͤberall in acht genommen/ dann als der bekandte Schmeichler vnd Ohrenblaͤſer Ziba/ dem David mit glatten Worten etwas Proviand bey ſeiner Flucht vorſeine Knech- te vnd

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/361
Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 175. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/361>, abgerufen am 22.12.2024.