Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Von dem weltlichen Stande. Grandis oder Herr im Lande seyn solte/ Daniel. Cap. 5. v. 27. Dieses abermag wol nicht eben auß Liebe zu dem Daniel vnd von jhme ohne Schew verkündeter Warheit/ sondern weil es bey den Assyrischen vnd Persi- schen Höffen sittlich gewesen daß deß Königs Wort ohne Hindertreiben müste vollzogen vnd effectuirt werden/ vnd da der König nicht selbige Nacht noch von Gott getödtet wäre/ möchte Daniel diese Ehr wol nicht lang behalten haben. AXIOMA LXIII. Die Maiora vota oder mehrere Stimmen im Rath sind nicht allemahl die saniora, heylsambste vnd beste. DIß Gesetze hat Gott selber dem Mosi gegeben/ daß er nicht auff Als zur Zeit der Passion deß Herrn Christi/ der grosse Rath der ten Je- Xx ij
Von dem weltlichen Stande. Grandis oder Herꝛ im Lande ſeyn ſolte/ Daniel. Cap. 5. v. 27. Dieſes abermag wol nicht eben auß Liebe zu dem Daniel vnd von jhme ohne Schew verkuͤndeter Warheit/ ſondern weil es bey den Aſſyriſchen vnd Perſi- ſchen Hoͤffen ſittlich geweſen daß deß Koͤnigs Wort ohne Hindertreiben muͤſte vollzogen vnd effectuirt werden/ vnd da der Koͤnig nicht ſelbige Nacht noch von Gott getoͤdtet waͤre/ moͤchte Daniel dieſe Ehr wol nicht lang behalten haben. AXIOMA LXIII. Die Maiora vota oder mehrere Stimmen im Rath ſind nicht allemahl die ſaniora, heylſambſte vnd beſte. DIß Geſetze hat Gott ſelber dem Moſi gegeben/ daß er nicht auff Als zur Zeit der Paſſion deß Herꝛn Chriſti/ der groſſe Rath der ten Je- Xx ij
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Von dem weltlichen Stande.
Grandis oder Herꝛ im Lande ſeyn ſolte/ Daniel. Cap. 5. v. 27. Dieſes aber
mag wol nicht eben auß Liebe zu dem Daniel vnd von jhme ohne Schew
verkuͤndeter Warheit/ ſondern weil es bey den Aſſyriſchen vnd Perſi-
ſchen Hoͤffen ſittlich geweſen daß deß Koͤnigs Wort ohne Hindertreiben
muͤſte vollzogen vnd effectuirt werden/ vnd da der Koͤnig nicht ſelbige
Nacht noch von Gott getoͤdtet waͤre/ moͤchte Daniel dieſe Ehr wol nicht
lang behalten haben.
AXIOMA LXIII.
Die Maiora vota oder mehrere Stimmen im Rath
ſind nicht allemahl die ſaniora, heylſambſte
vnd beſte.
DIß Geſetze hat Gott ſelber dem Moſi gegeben/ daß er nicht auff
die maiora ſehen/ vnd wegen der Menge/ deren ſo ein vnrechte
Meynung behaupten/ vom Rechten abweichen ſolte im 2.
Buch Moſ. Cap. 23. v. 2.
Als zur Zeit der Paſſion deß Herꝛn Chriſti/ der groſſe Rath der
Juden/ Synedrion genandt/ ſo in zwey vnd ſiebentzig Perſonen beſtan-
den/ beyſammen geweſen/ vnd uͤber dieſem Themate vnd Frage Rath
gehalten/ ob man den vnſchuldigen Jeſum von Nazareth ſolte zum Todt
verdammen? da ſind Caiphas/ Annas/ Rabbi Samuel/ Rabbi Simon
vnd die uͤbrige nach einander mit jhren votis dahin gangen/ daß er deß
Todts ſchuldig waͤre. Matth. Cap. 26. v. 59. & ſeq. v. 66. Marc. Cap. 14.
v. 64. Aber der alleinige Joſeph von Arimathia ſtimmete dem groſſen
Hauffen nicht mit zu/ opponirte ſich allein/ vnd wolte nicht willigen in
den permaiora, oder die mehrere Stimme gemachten Rathſchluß/ wie-
wol jene prævalirten vnd das Concluſem macheten. Luc. Cap. 23. v. 51.
Jmgleichen wie vorhin die Phariſeer einen ſolchen Blutrath uͤber Chri-
ſtum gehalten/ jhn durch jhre Knechte/ zum Todt zu vervrtheilen greiffen
lieſſen/ hat ſich der eintge Nicodemus opponiret, vnd jhnen nicht zuge-
ſtimmet/ ſondern offentlich widerſprochen/ ſagende: Richtet auch vnſer
Geſetz einen Menſchen/ ehe man jhn verhoͤret vnd erkennet was er thut.
Johan. Cap. 7. v. 51. Als der Judiſche Koͤnig Jojakim Rath hielte uͤber
das Buch/ welches der Prophet Baruch auß dem Munde deß Prophe-
ten Je-
Xx ij
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