Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Von dem weltlichen Stande. würde gnädig seyn/ wann er seinem Heydnischen Herrn vnd Königeauff den Dienst wartete/ wann derselbe gienge ins Hauß Rimmon/ da- selbst anzubetten/ vnd sich an seine Hand lehnete/ gleichwol bey solcher Auffwartung den wahren Gott anbetete. 2. Reg. Cap. 5. v. 17. & seqq. Vnd pflegen bey den Keyserlichen Crönungen vnd andern publicis A- ctibus, die Evangelische Churfürsten vnd deren Gesanden der Keyserl. Mayt. vffzuwarten/ vnd dieselbe mit in die Kirche zu begleiten/ aber wann etwa die Meß gehalten werden soll/ auff die Seyte zutretten/ wie ich sol- ches am Keyserl. Hoff vnd offentlichen Versamblungen selbst advertirt vnd gesehen. AXIOMA LXII. Räthe sollen nicht gleich seyn den Mundköchen/ die in Zurichtung der Speiß bloß nach jhrer Herrn Mund sich schicken. DEr Mundköche Ampt vnd Beruff gehet vnd bestehet darin/ Solche Mundköche oder Mundräthe vnd Placentiner waren deß liche
Von dem weltlichen Stande. wuͤrde gnaͤdig ſeyn/ wann er ſeinem Heydniſchen Herꝛn vnd Koͤnigeauff den Dienſt wartete/ wann derſelbe gienge ins Hauß Rimmon/ da- ſelbſt anzubetten/ vnd ſich an ſeine Hand lehnete/ gleichwol bey ſolcher Auffwartung den wahren Gott anbetete. 2. Reg. Cap. 5. v. 17. & ſeqq. Vnd pflegen bey den Keyſerlichen Croͤnungen vnd andern publicis A- ctibus, die Evangeliſche Churfuͤrſten vnd deren Geſanden der Keyſerl. Mayt. vffzuwarten/ vnd dieſelbe mit in die Kirche zu begleiten/ aber wañ etwa die Meß gehalten werden ſoll/ auff die Seyte zutretten/ wie ich ſol- ches am Keyſerl. Hoff vnd offentlichen Verſamblungen ſelbſt advertirt vnd geſehen. AXIOMA LXII. Raͤthe ſollen nicht gleich ſeyn den Mundkoͤchen/ die in Zurichtung der Speiß bloß nach jhrer Herꝛn Mund ſich ſchicken. DEr Mundkoͤche Ampt vnd Beruff gehet vnd beſtehet darin/ Solche Mundkoͤche oder Mundraͤthe vnd Placentiner waren deß liche
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Von dem weltlichen Stande.
wuͤrde gnaͤdig ſeyn/ wann er ſeinem Heydniſchen Herꝛn vnd Koͤnige
auff den Dienſt wartete/ wann derſelbe gienge ins Hauß Rimmon/ da-
ſelbſt anzubetten/ vnd ſich an ſeine Hand lehnete/ gleichwol bey ſolcher
Auffwartung den wahren Gott anbetete. 2. Reg. Cap. 5. v. 17. & ſeqq.
Vnd pflegen bey den Keyſerlichen Croͤnungen vnd andern publicis A-
ctibus, die Evangeliſche Churfuͤrſten vnd deren Geſanden der Keyſerl.
Mayt. vffzuwarten/ vnd dieſelbe mit in die Kirche zu begleiten/ aber wañ
etwa die Meß gehalten werden ſoll/ auff die Seyte zutretten/ wie ich ſol-
ches am Keyſerl. Hoff vnd offentlichen Verſamblungen ſelbſt advertirt
vnd geſehen.
AXIOMA LXII.
Raͤthe ſollen nicht gleich ſeyn den Mundkoͤchen/ die
in Zurichtung der Speiß bloß nach jhrer
Herꝛn Mund ſich ſchicken.
DEr Mundkoͤche Ampt vnd Beruff gehet vnd beſtehet darin/
daß ſie alles ad palatum Dominorum, nach jhrer Herꝛn Mun-
de/ wie es nemblich dieſelbe gern eſſen/ zurichten. (1) Wann
Raͤthe denſelben folgen/ ſo ſprechen ſie auch jhren Herꝛn nach
dem Munde/ vnd rathen auch nichts was dem Herꝛn nicht angenehm/
es ſey recht oder vnrecht/ es gerathe wol oder uͤbel.
(1) — Co-
quus Do-
mini de-
bet habe-
regulam.
Martial.
Vid. Dre-
xel. in
Phaëton-
te de Cõ-
ſultrice
lingua c.
9. per tot.
Aulici ple-
rumque
ſequuntur
humores
& mores
Principũ
juxta il-
lud:
Nemo ſuos: hæc eſt aulæ natura Potentis
Sed mores Domini, Cæſarianus habot.
Solche Mundkoͤche oder Mundraͤthe vnd Placentiner waren deß
Koͤnigs Rehabeams junge Raͤthe die mit jhme auffgewachſen waren.
1. Reg. Cap. 12. v. 8. & ſeq. Jmgleichen die Raͤthe deß Koͤnigs Jerobe-
ams/ mit welchen er wegen Anrichtung der guldenen Kaͤlber vnd newen
Gottesdienſtes zu Bethel/ Rath gehalten/ vnd von jhnen nicht wider-
rathen worden. Jm 1. Buch der Koͤnig Cap. 12. v. 26. & ſeqq. Der Jona-
dab der deme in vnkeuſcher Liebe entbrandtem Ammon flattirte vnd nach
dem Mund ſprach. 2. Samuel. Cap. 13. v. 4. & ſeq. Achitophel. 2. Sam.
Cap. 17. Jtem deß Koͤnig Davids Kriegs-Rath vnd Feldhaupt man
Joab/ der ſeines Koͤnigs vngerechten Willen vnd blutigen Anſchlag/
wider den vnſchuldigen Vriam willig vnd gern vollbrachte. 2. Samuel.
Cap. 11. Solche Raͤthe/ ſind Leuthe/ die vnſelige Gedancken vnd ſchaͤd-
liche
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