Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Das ander Buch/ gister alle Morgen sich vortragen lassen vnd fleissig examinirt, wann erMängel vnd Gebrechen advertiret so wider die Ordnung/ dieselbe vor sich abgestellet/ oder vor den König gebracht. Ohne Zweiffel hat der Kö- nig sich auch wochent ich oder zum wenigsten monatlich die Küchen- vnd Keller Rechnung selber geben lassen/ darin sich ersehen vnd in acht ge- nommen/ ob auch Vnderschleiff vnd sonsten Vnordnung vorgangen: Ohne Zweiffel hat er auch seinem darzu bestelltem Marschalck oder Hoffmeister den Rucken gehalten vnd die Hand gebotten/ daß er deß Königs Ordnung in gute Observantz bringen/ vnd ein jeglicher sein (1) Qua- lem quis- que suum esse vult talis est. Plaut. Wie der Herreinen Diener hält vnd gehalten haben wil/ so aestimiren vnd hal- ten jhn auch an- dere.Ampt mit Respect führen können/ (1) dann ohne Respect vnd Nach- truck vermögen die obere Officirer bey den andern wenig oder garnichts/ vnd thut ein jeder wie es jhne deucht gut seyn. Vnd das heist wie Salo- mon lehret ordentlich Haußhalten/ wordurch die Cammern voll werden/ aller köstlicher lieblicher Reichthumb/ welches D. Luther in seinen Notis am Rand also außleget: Wanns ordentlich im Hause gehalten wird/ das schaffet mehr dann grosse Arbeit: Als wann man giebet/ wo/ wann/ wem man soll/etc. Wann aber Herrn vnd andere Haußhälter/ diese drey Stück nicht in acht nehmen vnd ohne Vnderschied/ ohne Bedacht vnd bloß nach Affecten vnd nicht nach Verdienst/ auch zur Vnzeit alles weg- geben/ deren Cammern werden vnd bleiben ledig/ wann mans schon mit Millionen hinein brächte/ dann wo es vnordentlich zugehet/ da ist von Gott/ der ein Gott ist guter Ordnung/ kein Segen/ daran doch alles ge- legen/ zu gewarten/ sondern muß alles verschmeltzen vnd zerrinnen/ wel- ches sonderlich grosse Herrn wol in acht zunehmen. AXIOMA LVII. Zu guter Hoffordnung hilfft viel/ wann ein Herr zurechter Zeit Taffel hält vnd bey Hoff speysen lässet. DEr Prediger Salomo spricht/ wol dem Lande deß König Edel wann/
Das ander Buch/ giſter alle Morgen ſich vortragen laſſen vnd fleiſſig examinirt, wann erMaͤngel vnd Gebrechen advertiret ſo wider die Ordnung/ dieſelbe vor ſich abgeſtellet/ oder vor den Koͤnig gebracht. Ohne Zweiffel hat der Koͤ- nig ſich auch wochent ich oder zum wenigſten monatlich die Kuͤchen- vnd Keller Rechnung ſelber geben laſſen/ darin ſich erſehen vnd in acht ge- nommen/ ob auch Vnderſchleiff vnd ſonſten Vnordnung vorgangen: Ohne Zweiffel hat er auch ſeinem darzu beſtelltem Marſchalck oder Hoffmeiſter den Růcken gehalten vnd die Hand gebotten/ daß er deß Koͤnigs Ordnung in gute Obſervantz bringen/ vnd ein jeglicher ſein (1) Qua- lem quiſ- que ſuum eſſe vult talis eſt. Plaut. Wie der Herꝛeinen Diener haͤlt vnd gehalten haben wil/ ſo æſtimiren vnd hal- ten jhn auch an- dere.Ampt mit Reſpect fuͤhren koͤnnen/ (1) dann ohne Reſpect vnd Nach- truck vermoͤgen die obere Officirer bey den andern wenig oder garnichts/ vnd thut ein jeder wie es jhne deucht gut ſeyn. Vnd das heiſt wie Salo- mon lehret ordentlich Haußhalten/ wordurch die Cammern voll werden/ aller koͤſtlicher lieblicher Reichthumb/ welches D. Luther in ſeinen Notis am Rand alſo außleget: Wanns ordentlich im Hauſe gehalten wird/ das ſchaffet mehr dann groſſe Arbeit: Als wann man giebet/ wo/ wann/ wem man ſoll/ꝛc. Wann aber Herꝛn vnd andere Haußhaͤlter/ dieſe drey Stuͤck nicht in acht nehmen vnd ohne Vnderſchied/ ohne Bedacht vnd bloß nach Affecten vnd nicht nach Verdienſt/ auch zur Vnzeit alles weg- geben/ deren Cammern werden vnd bleiben ledig/ wann mans ſchon mit Millionen hinein braͤchte/ dann wo es vnordentlich zugehet/ da iſt von Gott/ der ein Gott iſt guter Ordnung/ kein Segen/ daran doch alles ge- legen/ zu gewarten/ ſondern muß alles verſchmeltzen vnd zerrinnen/ wel- ches ſonderlich groſſe Herꝛn wol in acht zunehmen. AXIOMA LVII. Zu guter Hoffordnung hilfft viel/ wann ein Herꝛ zurechter Zeit Taffel haͤlt vnd bey Hoff ſpeyſen laͤſſet. DEr Prediger Salomo ſpricht/ wol dem Lande deß Koͤnig Edel wann/
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <div n="3"> <p><pb facs="#f0330" n="144"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Das ander Buch/</hi></fw><lb/> giſter alle Morgen ſich vortragen laſſen vnd fleiſſig <hi rendition="#aq">examinirt,</hi> wann er<lb/> Maͤngel vnd Gebrechen <hi rendition="#aq">advertiret</hi> ſo wider die Ordnung/ dieſelbe vor<lb/> ſich abgeſtellet/ oder vor den Koͤnig gebracht. Ohne Zweiffel hat der Koͤ-<lb/> nig ſich auch wochent ich oder zum wenigſten monatlich die Kuͤchen- vnd<lb/> Keller Rechnung ſelber geben laſſen/ darin ſich erſehen vnd in acht ge-<lb/> nommen/ ob auch Vnderſchleiff vnd ſonſten Vnordnung vorgangen:<lb/> Ohne Zweiffel hat er auch ſeinem darzu beſtelltem Marſchalck oder<lb/> Hoffmeiſter den Růcken gehalten vnd die Hand gebotten/ daß er deß<lb/> Koͤnigs Ordnung in gute <hi rendition="#aq">Obſervan</hi>tz bringen/ vnd ein jeglicher ſein<lb/><note place="left">(1) <hi rendition="#aq">Qua-<lb/> lem quiſ-<lb/> que ſuum<lb/> eſſe vult<lb/> talis eſt.<lb/> Plaut.</hi><lb/> Wie der<lb/> Herꝛeinen<lb/> Diener<lb/> haͤlt vnd<lb/> gehalten<lb/> haben<lb/> wil/ ſo<lb/><hi rendition="#aq">æſtimiren</hi><lb/> vnd hal-<lb/> ten jhn<lb/> auch an-<lb/> dere.</note>Ampt mit <hi rendition="#aq">Reſpect</hi> fuͤhren koͤnnen/ (1) dann ohne <hi rendition="#aq">Reſpect</hi> vnd Nach-<lb/> truck vermoͤgen die obere <hi rendition="#aq">Officirer</hi> bey den andern wenig oder garnichts/<lb/> vnd thut ein jeder wie es jhne deucht gut ſeyn. Vnd das heiſt wie Salo-<lb/> mon lehret ordentlich Haußhalten/ wordurch die Cammern voll werden/<lb/> aller koͤſtlicher lieblicher Reichthumb/ welches D. Luther in ſeinen <hi rendition="#aq">Notis</hi><lb/> am Rand alſo außleget: Wanns ordentlich im Hauſe gehalten wird/<lb/> das ſchaffet mehr dann groſſe Arbeit: Als wann man giebet/ wo/ wann/<lb/> wem man ſoll/ꝛc. Wann aber Herꝛn vnd andere Haußhaͤlter/ dieſe drey<lb/> Stuͤck nicht in acht nehmen vnd ohne Vnderſchied/ ohne Bedacht vnd<lb/> bloß nach <hi rendition="#aq">Affecten</hi> vnd nicht nach Verdienſt/ auch zur Vnzeit alles weg-<lb/> geben/ deren Cammern werden vnd bleiben ledig/ wann mans ſchon mit<lb/> Millionen hinein braͤchte/ dann wo es vnordentlich zugehet/ da iſt von<lb/> Gott/ der ein Gott iſt guter Ordnung/ kein Segen/ daran doch alles ge-<lb/> legen/ zu gewarten/ ſondern muß alles verſchmeltzen vnd zerrinnen/ wel-<lb/> ches ſonderlich groſſe Herꝛn wol in acht zunehmen.</p> </div><lb/> <milestone rendition="#hr" unit="section"/><lb/> <div n="3"> <head> <hi rendition="#aq"><hi rendition="#g">AXIOMA LVII</hi>.</hi><lb/> <hi rendition="#b">Zu guter Hoffordnung hilfft viel/ wann ein Herꝛ<lb/> zurechter Zeit Taffel haͤlt vnd bey Hoff<lb/> ſpeyſen laͤſſet.</hi> </head><lb/> <p><hi rendition="#in">D</hi>Er Prediger Salomo ſpricht/ wol dem Lande deß Koͤnig Edel<lb/> iſt/ vnd deß Fuͤrſten zu rechter Zeit eſſen zur Staͤrcke vnd nicht<lb/> zur Luſt/ Cap. 10. v. 17. Es moͤchte aber jemand ſprechen/ dieſes<lb/> ſey ein liederlich Ding/ welches ja eine ſolche <hi rendition="#aq">adverten</hi>tz nicht<lb/><hi rendition="#aq">meritirte.</hi> Dann was iſt dem Land damit gedienet/ oder daran gelegen/<lb/> <fw place="bottom" type="catch">wann/</fw><lb/></p> </div> </div> </div> </body> </text> </TEI> [144/0330]
Das ander Buch/
giſter alle Morgen ſich vortragen laſſen vnd fleiſſig examinirt, wann er
Maͤngel vnd Gebrechen advertiret ſo wider die Ordnung/ dieſelbe vor
ſich abgeſtellet/ oder vor den Koͤnig gebracht. Ohne Zweiffel hat der Koͤ-
nig ſich auch wochent ich oder zum wenigſten monatlich die Kuͤchen- vnd
Keller Rechnung ſelber geben laſſen/ darin ſich erſehen vnd in acht ge-
nommen/ ob auch Vnderſchleiff vnd ſonſten Vnordnung vorgangen:
Ohne Zweiffel hat er auch ſeinem darzu beſtelltem Marſchalck oder
Hoffmeiſter den Růcken gehalten vnd die Hand gebotten/ daß er deß
Koͤnigs Ordnung in gute Obſervantz bringen/ vnd ein jeglicher ſein
Ampt mit Reſpect fuͤhren koͤnnen/ (1) dann ohne Reſpect vnd Nach-
truck vermoͤgen die obere Officirer bey den andern wenig oder garnichts/
vnd thut ein jeder wie es jhne deucht gut ſeyn. Vnd das heiſt wie Salo-
mon lehret ordentlich Haußhalten/ wordurch die Cammern voll werden/
aller koͤſtlicher lieblicher Reichthumb/ welches D. Luther in ſeinen Notis
am Rand alſo außleget: Wanns ordentlich im Hauſe gehalten wird/
das ſchaffet mehr dann groſſe Arbeit: Als wann man giebet/ wo/ wann/
wem man ſoll/ꝛc. Wann aber Herꝛn vnd andere Haußhaͤlter/ dieſe drey
Stuͤck nicht in acht nehmen vnd ohne Vnderſchied/ ohne Bedacht vnd
bloß nach Affecten vnd nicht nach Verdienſt/ auch zur Vnzeit alles weg-
geben/ deren Cammern werden vnd bleiben ledig/ wann mans ſchon mit
Millionen hinein braͤchte/ dann wo es vnordentlich zugehet/ da iſt von
Gott/ der ein Gott iſt guter Ordnung/ kein Segen/ daran doch alles ge-
legen/ zu gewarten/ ſondern muß alles verſchmeltzen vnd zerrinnen/ wel-
ches ſonderlich groſſe Herꝛn wol in acht zunehmen.
(1) Qua-
lem quiſ-
que ſuum
eſſe vult
talis eſt.
Plaut.
Wie der
Herꝛeinen
Diener
haͤlt vnd
gehalten
haben
wil/ ſo
æſtimiren
vnd hal-
ten jhn
auch an-
dere.
AXIOMA LVII.
Zu guter Hoffordnung hilfft viel/ wann ein Herꝛ
zurechter Zeit Taffel haͤlt vnd bey Hoff
ſpeyſen laͤſſet.
DEr Prediger Salomo ſpricht/ wol dem Lande deß Koͤnig Edel
iſt/ vnd deß Fuͤrſten zu rechter Zeit eſſen zur Staͤrcke vnd nicht
zur Luſt/ Cap. 10. v. 17. Es moͤchte aber jemand ſprechen/ dieſes
ſey ein liederlich Ding/ welches ja eine ſolche advertentz nicht
meritirte. Dann was iſt dem Land damit gedienet/ oder daran gelegen/
wann/
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |