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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem weltlichen Stande.
sehen/ daß er in Justitiensachen freye/ vnverschenckte vnd reine Hände
behalte/ vnd sich durch Geschenck nicht obligire, das Recht zu beugen
vnd den Gerechten zu vndertrucken/ sonderlich in Blutsachen/ dann
verflucht sey spricht GOtt/ der über vnschuldig Blut Geschencke nimbt/
im 5. Buch Mos. Cap. 27. v. 25. Er muß auch in gerechten billichen Sa-
chen mit Annehmung Geschenck vnd Gaben vorsichtig handeln/ die-
selbe nicht in allen Sachen/ nicht zu jeder Zeit/ auch nicht von allen Per-
sonen annehmen/ in gratialibus, da etwas einem zu gutem ohne deß
Herrn Schaden vnd Nachtheil zu erhalten/ hat es wenig zu bedencken.
Da auch eine Partheye/ nach erhaltener gerechter Vrtheil/ sich gegen
den Judicem, der etwan mit vngespartem Fleiß die Sache ad Justitiam
vnd zu gerechter Vrtheil befördert/ es erkennen vnd denselben beschen-
cken wolte/ solches könte auch nicht vnder die vnzulässige Geschencke ge-
rechnet werden/ wie Frideric. Balduin. de Casib. Conscient. lib. 4. cap. 12.
cas.
9. darvon schreibet/ wiewol es selten darzu kompt/ daß nach erhalte-
nem Rechte dergleichen oblationes geschehen. Jmgleichen wann einem
geringschätzige Sachen/ als esculenta vnd dergleichen/ darin mehr eine
blosse affectio, als corruptio stecket vnd zu muthmassen/ zugeschicket
werden/ darauß kan man nichts arges schliessen oder gedencken ob solte
darumb ein Richter/ der sonsten redlichen Gemüths vnd auffrechten
Wandels/ die Justitiam, darauff er so hoch verpflichtet/ an Nagel hän-
gen/ Ehr vnd Gewissen zugleich in die Schantze schlagen/ vnd zu vnrech-
ter Vrtheil/ sich durch solche geringschätzige Dinge bewegen lassen.



AXIOMA L.
Jn- oder ausserhalb Gericht/ soll man auff eines
Theils blosse Anklage oder Anbringen oder auff blos-
se Berüchtigung/ keinen vervrtheilen oder verdam-
men/ es sey dann vorhin der ander Theil mit
seiner Defension vnd Nothturfft
gehöret.

SYrach redet alle Regenten vnd Richter also an: Verdammer
niemand ehe du die Sache zuvor erkennest. Cap. 10. GOtt hat
den Regenten so wol als andern Menschen/ jenen aber auch zu

dem

Von dem weltlichen Stande.
ſehen/ daß er in Juſtitienſachen freye/ vnverſchenckte vnd reine Haͤnde
behalte/ vnd ſich durch Geſchenck nicht obligire, das Recht zu beugen
vnd den Gerechten zu vndertrucken/ ſonderlich in Blutſachen/ dann
verflucht ſey ſpricht GOtt/ der uͤber vnſchuldig Blut Geſchencke nimbt/
im 5. Buch Moſ. Cap. 27. v. 25. Er muß auch in gerechten billichen Sa-
chen mit Annehmung Geſchenck vnd Gaben vorſichtig handeln/ die-
ſelbe nicht in allen Sachen/ nicht zu jeder Zeit/ auch nicht von allen Per-
ſonen annehmen/ in gratialibus, da etwas einem zu gutem ohne deß
Herꝛn Schaden vnd Nachtheil zu erhalten/ hat es wenig zu bedencken.
Da auch eine Partheye/ nach erhaltener gerechter Vrtheil/ ſich gegen
den Judicem, der etwan mit vngeſpartem Fleiß die Sache ad Juſtitiam
vnd zu gerechter Vrtheil befoͤrdert/ es erkennen vnd denſelben beſchen-
cken wolte/ ſolches koͤnte auch nicht vnder die vnzulaͤſſige Geſchencke ge-
rechnet werden/ wie Frideric. Balduin. de Caſib. Conſcient. lib. 4. cap. 12.
caſ.
9. darvon ſchreibet/ wiewol es ſelten darzu kompt/ daß nach erhalte-
nem Rechte dergleichen oblationes geſchehen. Jmgleichen wann einem
geringſchaͤtzige Sachen/ als eſculenta vnd dergleichen/ darin mehr eine
bloſſe affectio, als corruptio ſtecket vnd zu muthmaſſen/ zugeſchicket
werden/ darauß kan man nichts arges ſchlieſſen oder gedencken ob ſolte
darumb ein Richter/ der ſonſten redlichen Gemuͤths vnd auffrechten
Wandels/ die Juſtitiam, darauff er ſo hoch verpflichtet/ an Nagel haͤn-
gen/ Ehr vnd Gewiſſen zugleich in die Schantze ſchlagen/ vnd zu vnrech-
ter Vrtheil/ ſich durch ſolche geringſchaͤtzige Dinge bewegen laſſen.



AXIOMA L.
Jn- oder auſſerhalb Gericht/ ſoll man auff eines
Theils bloſſe Anklage oder Anbringen oder auff bloſ-
ſe Beruͤchtigung/ keinen vervrtheilen oder verdam-
men/ es ſey dann vorhin der ander Theil mit
ſeiner Defenſion vnd Nothturfft
gehoͤret.

SYrach redet alle Regenten vnd Richter alſo an: Verdammer
niemand ehe du die Sache zuvor erkenneſt. Cap. 10. GOtt hat
den Regenten ſo wol als andern Menſchen/ jenen aber auch zu

dem
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[127/0313] Von dem weltlichen Stande. ſehen/ daß er in Juſtitienſachen freye/ vnverſchenckte vnd reine Haͤnde behalte/ vnd ſich durch Geſchenck nicht obligire, das Recht zu beugen vnd den Gerechten zu vndertrucken/ ſonderlich in Blutſachen/ dann verflucht ſey ſpricht GOtt/ der uͤber vnſchuldig Blut Geſchencke nimbt/ im 5. Buch Moſ. Cap. 27. v. 25. Er muß auch in gerechten billichen Sa- chen mit Annehmung Geſchenck vnd Gaben vorſichtig handeln/ die- ſelbe nicht in allen Sachen/ nicht zu jeder Zeit/ auch nicht von allen Per- ſonen annehmen/ in gratialibus, da etwas einem zu gutem ohne deß Herꝛn Schaden vnd Nachtheil zu erhalten/ hat es wenig zu bedencken. Da auch eine Partheye/ nach erhaltener gerechter Vrtheil/ ſich gegen den Judicem, der etwan mit vngeſpartem Fleiß die Sache ad Juſtitiam vnd zu gerechter Vrtheil befoͤrdert/ es erkennen vnd denſelben beſchen- cken wolte/ ſolches koͤnte auch nicht vnder die vnzulaͤſſige Geſchencke ge- rechnet werden/ wie Frideric. Balduin. de Caſib. Conſcient. lib. 4. cap. 12. caſ. 9. darvon ſchreibet/ wiewol es ſelten darzu kompt/ daß nach erhalte- nem Rechte dergleichen oblationes geſchehen. Jmgleichen wann einem geringſchaͤtzige Sachen/ als eſculenta vnd dergleichen/ darin mehr eine bloſſe affectio, als corruptio ſtecket vnd zu muthmaſſen/ zugeſchicket werden/ darauß kan man nichts arges ſchlieſſen oder gedencken ob ſolte darumb ein Richter/ der ſonſten redlichen Gemuͤths vnd auffrechten Wandels/ die Juſtitiam, darauff er ſo hoch verpflichtet/ an Nagel haͤn- gen/ Ehr vnd Gewiſſen zugleich in die Schantze ſchlagen/ vnd zu vnrech- ter Vrtheil/ ſich durch ſolche geringſchaͤtzige Dinge bewegen laſſen. AXIOMA L. Jn- oder auſſerhalb Gericht/ ſoll man auff eines Theils bloſſe Anklage oder Anbringen oder auff bloſ- ſe Beruͤchtigung/ keinen vervrtheilen oder verdam- men/ es ſey dann vorhin der ander Theil mit ſeiner Defenſion vnd Nothturfft gehoͤret. SYrach redet alle Regenten vnd Richter alſo an: Verdammer niemand ehe du die Sache zuvor erkenneſt. Cap. 10. GOtt hat den Regenten ſo wol als andern Menſchen/ jenen aber auch zu dem

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 127. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/313>, abgerufen am 22.12.2024.