Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Von dem weltlichen Stande. andern seinem hohen Stande vnd Ampte übel anstehenden läppischenReden vnd Händeln vmbgehen/ sich denselben impliciren, vnd gar zu ge- mein machen wolte. Ein Fürst soll wie oben gemeldet mit Salomon ge- dencken vnd sagen: Jch wil reden was Fürstlich ist vnd gedencken was recht ist. Provetb. Cap. 8. v. 6. Magnos enim Magna decent, dahero sie(4) Fortia facere & pati, Prin- cipum est. auch Magnates die Grossen auff Erden genandt werden. (4) Als Gott dem David vorhielte alle das grosse Gut daß er an jhme Sie führen darumb spricht D. Luther in Außlegung deß 101. Psal. AXIOMA XLIII. Zur Justici vnd guter Policey/ gehöret die Vffsicht vnd Pregunge/ Guter/ an Gehalt/ Schrod vnd Korn(1) gerechter tüchtiger Müntze wie auch(1) Das Eehalt oder Korn bestehet in der Mate- ri nemlich Gold/ Silber/ Küpffer/etc. wie es darzu durch gemeine Satzungen geordnet vnd beliebet. Das Schrod aber ist so viel als das Gewicht/ welches bey der Müntze auch zu consideriren. Genes. Cap. 23. v. 16. Mich. Cap. 6. v. 11. Maaß/ Ehlen vnd Gewicht an- zuordnen. DIe Müntze ist vermög Göttlicher/ der vernünfftigen Völ- schätzen
Von dem weltlichen Stande. andern ſeinem hohen Stande vnd Ampte uͤbel anſtehenden laͤppiſchenReden vnd Haͤndeln vmbgehen/ ſich denſelben impliciren, vnd gar zu ge- mein machen wolte. Ein Fuͤrſt ſoll wie oben gemeldet mit Salomon ge- dencken vnd ſagen: Jch wil reden was Fuͤrſtlich iſt vnd gedencken was recht iſt. Provetb. Cap. 8. v. 6. Magnos enim Magna decent, dahero ſie(4) Fortia facere & pati, Prin- cipum eſt. auch Magnates die Groſſen auff Erden genandt werden. (4) Als Gott dem David vorhielte alle das groſſe Gut daß er an jhme Sie fuͤhren darumb ſpricht D. Luther in Außlegung deß 101. Pſal. AXIOMA XLIII. Zur Juſtici vnd guter Policey/ gehoͤret die Vffſicht vnd Pregunge/ Guter/ an Gehalt/ Schrod vnd Korn(1) gerechter tuͤchtiger Muͤntze wie auch(1) Das Eehalt oder Korn beſtehet in der Mate- ri nemlich Gold/ Silber/ Kuͤpffer/ꝛc. wie es darzu durch gemeine Satzungen geordnet vnd beliebet. Das Schrod aber iſt ſo viel als das Gewicht/ welches bey der Muͤntze auch zu conſideriren. Geneſ. Cap. 23. v. 16. Mich. Cap. 6. v. 11. Maaß/ Ehlen vnd Gewicht an- zuordnen. DIe Muͤntze iſt vermoͤg Goͤttlicher/ der vernuͤnfftigen Voͤl- ſchaͤtzen
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Von dem weltlichen Stande.
andern ſeinem hohen Stande vnd Ampte uͤbel anſtehenden laͤppiſchen
Reden vnd Haͤndeln vmbgehen/ ſich denſelben impliciren, vnd gar zu ge-
mein machen wolte. Ein Fuͤrſt ſoll wie oben gemeldet mit Salomon ge-
dencken vnd ſagen: Jch wil reden was Fuͤrſtlich iſt vnd gedencken was
recht iſt. Provetb. Cap. 8. v. 6. Magnos enim Magna decent, dahero ſie
auch Magnates die Groſſen auff Erden genandt werden. (4)
(4) Fortia
facere &
pati, Prin-
cipum eſt.
Als Gott dem David vorhielte alle das groſſe Gut daß er an jhme
erwieſen hat/ ſprach er vnder andern: Jch habe dir einen Nahmen ge-
macht wie die Groſſen auff Erden Nahmen haben. 1. Chron. Cap. 18. v. 8.
(5) vnd im Büchlein Hiob Cap. 35. v. 9. wird der Gewaltigen Regierung
der Arm der Groſſen genandt.
(5) Græ-
cos olim
Perſarum
Regem, ex
more Magnum appellaſſe, notat Eraſm. in Apophtegmat. lib. 1. n. 61. Et Turcarum Imperato-
rum adhuc hodie Magnum Dominum dici teſtis eſt Auger. Busbeq. in Epiſt. Legatio-
nis Conſtantinopolit.
Sie fuͤhren darumb ſpricht D. Luther in Außlegung deß 101. Pſal.
fuͤr andern einen hohen edlen Titul/ Schild/ Helm/ vnd haben der
Welt Gewalt/ Guͤter vnd Ehre/ daß ſie billich vor andern ſollen hervor
leuchten/ vnd alſo vermittelſt heroiſchet Tugenden vnd tapffern Thaten/
ſich groß machen vnd einen groſſen Nahmen/ Lob vnd Ruhm erlangen.
AXIOMA XLIII.
Zur Juſtici vnd guter Policey/ gehoͤret die Vffſicht
vnd Pregunge/ Guter/ an Gehalt/ Schrod vnd
Korn(1) gerechter tuͤchtiger Muͤntze wie auch
Maaß/ Ehlen vnd Gewicht an-
zuordnen.
DIe Muͤntze iſt vermoͤg Goͤttlicher/ der vernuͤnfftigen Voͤl-
cker/ auch beſchriebener Keyſerlichen Rechte/ eine Scheidung
der Leuthe/ vnd gleichſamb eine gewiſſe beſtaͤndige Maſſe/
alle Waaren nach proportion jhrer Guͤte zu æſtimiren, zu
ſchaͤtzen
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