Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Das ander Buch/ erwehlet seinen Knecht David/ vnd nahm jhn von den Schaffställen/von den säugenden Schaffen hohlete er jhn. Jtem der Herr hat mich zwar erwehlet vnd mir befohlen/ ein Fürst zu seyn über das Volck deß Herrn/ aber ich wil noch geringer werden/ vnd wil niedrig seyn in meinen Augen/ dann ich bin dein Knecht deiner Magd Sohn/ ein schwacher Mensch vnd kurtzes Lebens. 2. Sam. Cap. 6. v. 21. & seqq. Vnd dann zum vierdten bestehen Fürstliche Gedancken darin daß sie daneben wol erwe- gen wie Gott jhnen ein grosses vnd schweres Ampt anvertrawet/ darvon sie auch schwere Rechnung dermahleins thun müssen; dann so spricht die Weißheit Salomonis im 6. Cap. Euch ist die Obrigkeit gegeben von dem Herrn/ vnd die Gewalt von dem Höchsten/ welcher wird fragen wie jhr handelt vnd forschen was jhr ordnet/ dann jhr seyd seines Reichs (3) Integri- tas praesi- dentium salus sub- ditorum. Verba movent, exempla trahunt. Fortissi- mum prae- cepti ge- nus est praeire, f& vim acit, qui docer & una duelt. Frideric. Muselar. de Legat. lib. 2 c. 1. p. in 1 7. Longum iter est per praecepta, breve & efficax per exempla Senec. epist. 6.Amptleuthe/ vnd werden die Gewaltige/ gewaltig gestraffet werden. add. Psalm. 82. v. 2. & 6. Sollen derowegen sich jhres Fürstl. Ampts mit Demuth vnd Dancksagung gegen Gott erinnern/ gottselig/ nüchtern/ mässig/ keusch leben/ alle Vppigkeit/ Hochmuth/ Sünde/ Schande vnd Laster meyden/ vnd jhren anvertrawten Vnderthanen nicht allein mit guten Gesetzen/ sondern auch guten Exempeln vorleuchten. (3) Dann wie der Regent ist/ sagt Syrach/ so sind auch seine Amptleuthe. Syrach Cap. 10. v. 2. Gegen jhre Vnderthanen sollen sie Fürstliche vnd solche Gedan- Es bestehen auch endlich Fürstliche Gedancken in Vbung Fürst- Einem Fürsten stünde es nicht wol an/ wann er mit kindischen vnd andern
Das ander Buch/ erwehlet ſeinen Knecht David/ vnd nahm jhn von den Schaffſtaͤllen/von den ſaͤugenden Schaffen hohlete er jhn. Jtem der Herꝛ hat mich zwar erwehlet vnd mir befohlen/ ein Fuͤrſt zu ſeyn uͤber das Volck deß Herꝛn/ aber ich wil noch geringer werden/ vnd wil niedrig ſeyn in meinen Augen/ dann ich bin dein Knecht deiner Magd Sohn/ ein ſchwacher Menſch vnd kurtzes Lebens. 2. Sam. Cap. 6. v. 21. & ſeqq. Vnd dann zum vierdten beſtehen Fuͤrſtliche Gedancken darin daß ſie daneben wol erwe- gen wie Gott jhnen ein groſſes vnd ſchweres Ampt anvertrawet/ darvon ſie auch ſchwere Rechnung dermahleins thun muͤſſen; dann ſo ſpricht die Weißheit Salomonis im 6. Cap. Euch iſt die Obrigkeit gegeben von dem Herꝛn/ vnd die Gewalt von dem Hoͤchſten/ welcher wird fragen wie jhr handelt vnd forſchen was jhr ordnet/ dann jhr ſeyd ſeines Reichs (3) Integri- tas præſi- dentium ſalus ſub- ditorum. Verba movent, exempla trahunt. Fortiſſi- mum præ- cepti ge- nus eſt præire, f& vim acit, qui docer & una duelt. Frideric. Muſelar. de Legat. lib. 2 c. 1. p. in 1 7. Longum iter eſt per præcepta, breve & efficax per exempla Senec. epiſt. 6.Amptleuthe/ vnd werden die Gewaltige/ gewaltig geſtraffet werden. add. Pſalm. 82. v. 2. & 6. Sollen derowegen ſich jhres Fuͤrſtl. Ampts mit Demuth vnd Danckſagung gegen Gott erinnern/ gottſelig/ nuͤchtern/ maͤſſig/ keuſch leben/ alle Vppigkeit/ Hochmuth/ Suͤnde/ Schande vnd Laſter meyden/ vnd jhren anvertrawten Vnderthanen nicht allein mit guten Geſetzen/ ſondern auch guten Exempeln vorleuchten. (3) Dann wie der Regent iſt/ ſagt Syrach/ ſo ſind auch ſeine Amptleuthe. Syrach Cap. 10. v. 2. Gegen jhre Vnderthanen ſollen ſie Fuͤrſtliche vnd ſolche Gedan- Es beſtehen auch endlich Fürſtliche Gedancken in Vbung Fuͤrſt- Einem Fuͤrſten ſtuͤnde es nicht wol an/ wann er mit kindiſchen vnd andern
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Das ander Buch/
erwehlet ſeinen Knecht David/ vnd nahm jhn von den Schaffſtaͤllen/
von den ſaͤugenden Schaffen hohlete er jhn. Jtem der Herꝛ hat mich
zwar erwehlet vnd mir befohlen/ ein Fuͤrſt zu ſeyn uͤber das Volck deß
Herꝛn/ aber ich wil noch geringer werden/ vnd wil niedrig ſeyn in meinen
Augen/ dann ich bin dein Knecht deiner Magd Sohn/ ein ſchwacher
Menſch vnd kurtzes Lebens. 2. Sam. Cap. 6. v. 21. & ſeqq. Vnd dann zum
vierdten beſtehen Fuͤrſtliche Gedancken darin daß ſie daneben wol erwe-
gen wie Gott jhnen ein groſſes vnd ſchweres Ampt anvertrawet/ darvon
ſie auch ſchwere Rechnung dermahleins thun muͤſſen; dann ſo ſpricht
die Weißheit Salomonis im 6. Cap. Euch iſt die Obrigkeit gegeben
von dem Herꝛn/ vnd die Gewalt von dem Hoͤchſten/ welcher wird fragen
wie jhr handelt vnd forſchen was jhr ordnet/ dann jhr ſeyd ſeines Reichs
Amptleuthe/ vnd werden die Gewaltige/ gewaltig geſtraffet werden.
add. Pſalm. 82. v. 2. & 6. Sollen derowegen ſich jhres Fuͤrſtl. Ampts mit
Demuth vnd Danckſagung gegen Gott erinnern/ gottſelig/ nuͤchtern/
maͤſſig/ keuſch leben/ alle Vppigkeit/ Hochmuth/ Suͤnde/ Schande vnd
Laſter meyden/ vnd jhren anvertrawten Vnderthanen nicht allein mit
guten Geſetzen/ ſondern auch guten Exempeln vorleuchten. (3) Dann
wie der Regent iſt/ ſagt Syrach/ ſo ſind auch ſeine Amptleuthe. Syrach
Cap. 10. v. 2.
(3) Integri-
tas præſi-
dentium
ſalus ſub-
ditorum.
Verba
movent,
exempla
trahunt.
Fortiſſi-
mum præ-
cepti ge-
nus eſt
præire,
f& vim
acit, qui
docer &
una duelt.
Frideric.
Muſelar.
de Legat.
lib. 2 c. 1.
p. in 1 7.
Longum
iter eſt per
præcepta,
breve &
efficax per
exempla
Senec.
epiſt. 6.
Gegen jhre Vnderthanen ſollen ſie Fuͤrſtliche vnd ſolche Gedan-
cken haben/ wie ſie der Koͤnig David beſchreibet im 82. Pſalm/ daß ſie
nicht vnrecht richten/ vnd die Perſon der Gottloſen vorziehen. Daß ſie
Recht ſchaffen den Armen vnd den Weyſen/ vnd helffen dem Elenden
vnd Duͤrfftigen zu recht/ vnd erretten den Geringen vnd Elenden. Aber
ein Gottloſer der uͤber ein arm Volckregieret/ das iſt ein grimmiger
Loͤwe vnd giehriger Baͤhr/ in den Sprichw. Cap. 28. v. 15. Sie ſollen fuͤr-
ſichtig vnd redlich handeln bey denen die jhnen zugehoͤren/ ſie ſollen keine
boͤſe Sache fuͤrnehmen/ den Vbertretter haſſen/ vnd jhre Augen nach
dem Trewen im Lande wenden/ wie hoͤchſtgemeldter Koͤnig David alle
Regenten im 101. Pſalm inſtruiret vnd anweiſet.
Es beſtehen auch endlich Fürſtliche Gedancken in Vbung Fuͤrſt-
licher Heroiſcher Tugenden tapffern Thaten/ Sitten/ Gebaͤrden vnd
reſolutionen, deren ſich ein Fuͤrſt vor andern befleiſſen ſoll. Dann das
Werck lobet den Meiſter vnd einen weiſen Fuͤrſten ſeine Haͤndel ſpricht
Syrach d. Cap. 10. Von deß Koͤnigs Hiskia loͤblicher Regierung weiſ-
ſaget der Prophet Eſaias/ daß bey derſelben ein Narꝛ nicht mehr Fuͤrſt
heiſſen werde. Eſa. Cap. 32. v. 5.
Einem Fuͤrſten ſtuͤnde es nicht wol an/ wann er mit kindiſchen vnd
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