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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem weltlichen Stande.
tiget 1. Macchab. Cap 3. v. 14. & seqq. Et Cap. 5. v. 26. darvon auch mit
mehrerm vnden Axiom. 144. gemeldet ist/ derowegen offenbahr/ weil
Ratio Status ihr Absehen vnd Begierde auff frembdes Gut/ Herrschaff-
ten/ Land vnd Leuthe gewendet/ daß sie das siebende so wenig als andere
Gebott in einige Consideration, bey sich kommen lässet/ sondern auß
dem Grunde auffhebet vnd übernhauffen wirfft/ vnd kan diese Status
Ratio
so wenig mit dem siebenden Gebott sich compatiren vnd stallen/
als das Liecht mit Finsternuß/ Christus mit Belial.

Eine gleichmässige Beschaffenheit hat es mit dem achten Ge-Achte
Gebott.

bott/ welches Status Ratio auch cassiret vnd auffhebet: dann wann sie ei-
nen dahin bringet/ nach frembdem Gut vnd Reich zutrachten/ so ver-
leumbdet sie denselben Regenten/ verheisset güldene Berge/ vnpartey-
ische Justitiam, auch Freyheit in der Religion/ wickelt daneben die Vn-
derthanen auff wider jhre Könige vnd Gesalbte deß Herrn. Also beschul-
digte Absolon seines Herrn Vatters Regierung der Vngerechtigkeit/
vnd daß er niemand hören/ noch vor sich kommen lassen wolte/ machte
aber von seiner Person vnd Leuthseligkeit/ grosse Hoffnung/ alles wider
das achte Gebott/ 2. Samuel. Cap. 15. Deßgleichen thät Sanherib wie
er mit dem grossen Kriegsheer vor Jerusalem ruckete/ schmähete er auch
bey dem Volck auff den König Hisklam vnd sein geführte Regierung/
beschuldigte jhn daß er sie in jhrem freyen Götzendienst gehindert/ jhre
Höhen vnd Altär weggethan vnd sonsten beschweret/ welches alles bey
seiner Regierung redressiret vnd geändert werden solte 2. Chron. 32. dar-
von Axiom. 16. fernere Meldung geschehen. Welcher gestalt Keyser Hein-
rich der V. seinen Herrn Vattern Keyser Heinrich den IV. jrriger Reli-
gion/ vnd anderer Dinge fälschlich beschuldiget vnd dardurch die Röm.
Cron an sich expracticirt ist allbereit droben gedacht/ bey dem 4. Gebott.

Das neunde vnd zehende Gebott darinn die Begierde frembderNeunde
vnd zehen-
de Gebott.

Haab vnd Güter/ vnd also auch Land vnd Leuthe/ Scepter vnd Cron
verbotten/ siehet Status Ratio gar nicht an. Weil jhr Thun vnd Eygen-
schafft ist/ nicht allein frembde Güter/ Land/ Leuthe/ Scepter vnd Cron
zu begehren/ sondern gar an sich zureissen vnd alles vnder jhre Gewalt
zubringen. Wo nun das invadiren, Nehmen vnd Zugreiffen/ die grösse-
ste Ehre/ Lob vnd Preyß/ ja wie oben auß dem Tacito angezogen/ Regia
Laus,
ein Königlicher Preyß vnd Ruhm der Grossen vnd Gewaltigen
ist da kan das blosse Begehren nicht vnrecht oder vnziemblich seyn/ wie
in den vorgehenden Axiomatibus vnd dieser kurtzen Recapitulation mit
mehrerm angezogen/ auch alle Historien vnd tägliche Erfahrung es be-
zeugen/ ist also wolrichtig/ daß Ratio Status den gantzen Decalogum vnd

zehen

Von dem weltlichen Stande.
tiget 1. Macchab. Cap 3. v. 14. & ſeqq. Et Cap. 5. v. 26. darvon auch mit
mehrerm vnden Axiom. 144. gemeldet iſt/ derowegen offenbahr/ weil
Ratio Status ihr Abſehen vnd Begierde auff frembdes Gut/ Herꝛſchaff-
ten/ Land vnd Leuthe gewendet/ daß ſie das ſiebende ſo wenig als andere
Gebott in einige Conſideration, bey ſich kommen laͤſſet/ ſondern auß
dem Grunde auffhebet vnd uͤbernhauffen wirfft/ vnd kan dieſe Status
Ratio
ſo wenig mit dem ſiebenden Gebott ſich compatiren vnd ſtallen/
als das Liecht mit Finſternuß/ Chriſtus mit Belial.

Eine gleichmaͤſſige Beſchaffenheit hat es mit dem achten Ge-Achte
Gebott.

bott/ welches Status Ratio auch caſſiret vnd auffhebet: dann wann ſie ei-
nen dahin bringet/ nach frembdem Gut vnd Reich zutrachten/ ſo ver-
leumbdet ſie denſelben Regenten/ verheiſſet guͤldene Berge/ vnpartey-
iſche Juſtitiam, auch Freyheit in der Religion/ wickelt daneben die Vn-
derthanen auff wider jhre Koͤnige vnd Geſalbte deß Herꝛn. Alſo beſchul-
digte Abſolon ſeines Herꝛn Vatters Regierung der Vngerechtigkeit/
vnd daß er niemand hoͤren/ noch vor ſich kommen laſſen wolte/ machte
aber von ſeiner Perſon vnd Leuthſeligkeit/ groſſe Hoffnung/ alles wider
das achte Gebott/ 2. Samuel. Cap. 15. Deßgleichen thaͤt Sanherib wie
er mit dem groſſen Kriegsheer vor Jeruſalem ruckete/ ſchmaͤhete er auch
bey dem Volck auff den Koͤnig Hisklam vnd ſein gefuͤhrte Regierung/
beſchuldigte jhn daß er ſie in jhrem freyen Goͤtzendienſt gehindert/ jhre
Hoͤhen vnd Altaͤr weggethan vnd ſonſten beſchweret/ welches alles bey
ſeiner Regierung redreſſiret vnd geaͤndert werden ſolte 2. Chron. 32. dar-
von Axiom. 16. fernere Meldung geſchehẽ. Welcher geſtalt Keyſer Hein-
rich der V. ſeinen Herꝛn Vattern Keyſer Heinrich den IV. jrriger Reli-
gion/ vnd anderer Dinge faͤlſchlich beſchuldiget vnd dardurch die Roͤm.
Cron an ſich expracticirt iſt allbereit droben gedacht/ bey dem 4. Gebott.

Das neunde vnd zehende Gebott darinn die Begierde frembderNeunde
vnd zehen-
de Gebott.

Haab vnd Guͤter/ vnd alſo auch Land vnd Leuthe/ Scepter vnd Cron
verbotten/ ſiehet Status Ratio gar nicht an. Weil jhr Thun vnd Eygen-
ſchafft iſt/ nicht allein frembde Guͤter/ Land/ Leuthe/ Scepter vnd Cron
zu begehren/ ſondern gar an ſich zureiſſen vnd alles vnder jhre Gewalt
zubringen. Wo nun das invadiren, Nehmen vnd Zugreiffen/ die groͤſſe-
ſte Ehre/ Lob vnd Preyß/ ja wie oben auß dem Tacito angezogen/ Regia
Laus,
ein Koͤniglicher Preyß vnd Ruhm der Groſſen vnd Gewaltigen
iſt da kan das bloſſe Begehren nicht vnrecht oder vnziemblich ſeyn/ wie
in den vorgehenden Axiomatibus vnd dieſer kurtzen Recapitulation mit
mehrerm angezogen/ auch alle Hiſtorien vnd taͤgliche Erfahrung es be-
zeugen/ iſt alſo wolrichtig/ daß Ratio Status den gantzen Decalogum vnd

zehen
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[95/0281] Von dem weltlichen Stande. tiget 1. Macchab. Cap 3. v. 14. & ſeqq. Et Cap. 5. v. 26. darvon auch mit mehrerm vnden Axiom. 144. gemeldet iſt/ derowegen offenbahr/ weil Ratio Status ihr Abſehen vnd Begierde auff frembdes Gut/ Herꝛſchaff- ten/ Land vnd Leuthe gewendet/ daß ſie das ſiebende ſo wenig als andere Gebott in einige Conſideration, bey ſich kommen laͤſſet/ ſondern auß dem Grunde auffhebet vnd uͤbernhauffen wirfft/ vnd kan dieſe Status Ratio ſo wenig mit dem ſiebenden Gebott ſich compatiren vnd ſtallen/ als das Liecht mit Finſternuß/ Chriſtus mit Belial. Eine gleichmaͤſſige Beſchaffenheit hat es mit dem achten Ge- bott/ welches Status Ratio auch caſſiret vnd auffhebet: dann wann ſie ei- nen dahin bringet/ nach frembdem Gut vnd Reich zutrachten/ ſo ver- leumbdet ſie denſelben Regenten/ verheiſſet guͤldene Berge/ vnpartey- iſche Juſtitiam, auch Freyheit in der Religion/ wickelt daneben die Vn- derthanen auff wider jhre Koͤnige vnd Geſalbte deß Herꝛn. Alſo beſchul- digte Abſolon ſeines Herꝛn Vatters Regierung der Vngerechtigkeit/ vnd daß er niemand hoͤren/ noch vor ſich kommen laſſen wolte/ machte aber von ſeiner Perſon vnd Leuthſeligkeit/ groſſe Hoffnung/ alles wider das achte Gebott/ 2. Samuel. Cap. 15. Deßgleichen thaͤt Sanherib wie er mit dem groſſen Kriegsheer vor Jeruſalem ruckete/ ſchmaͤhete er auch bey dem Volck auff den Koͤnig Hisklam vnd ſein gefuͤhrte Regierung/ beſchuldigte jhn daß er ſie in jhrem freyen Goͤtzendienſt gehindert/ jhre Hoͤhen vnd Altaͤr weggethan vnd ſonſten beſchweret/ welches alles bey ſeiner Regierung redreſſiret vnd geaͤndert werden ſolte 2. Chron. 32. dar- von Axiom. 16. fernere Meldung geſchehẽ. Welcher geſtalt Keyſer Hein- rich der V. ſeinen Herꝛn Vattern Keyſer Heinrich den IV. jrriger Reli- gion/ vnd anderer Dinge faͤlſchlich beſchuldiget vnd dardurch die Roͤm. Cron an ſich expracticirt iſt allbereit droben gedacht/ bey dem 4. Gebott. Achte Gebott. Das neunde vnd zehende Gebott darinn die Begierde frembder Haab vnd Guͤter/ vnd alſo auch Land vnd Leuthe/ Scepter vnd Cron verbotten/ ſiehet Status Ratio gar nicht an. Weil jhr Thun vnd Eygen- ſchafft iſt/ nicht allein frembde Guͤter/ Land/ Leuthe/ Scepter vnd Cron zu begehren/ ſondern gar an ſich zureiſſen vnd alles vnder jhre Gewalt zubringen. Wo nun das invadiren, Nehmen vnd Zugreiffen/ die groͤſſe- ſte Ehre/ Lob vnd Preyß/ ja wie oben auß dem Tacito angezogen/ Regia Laus, ein Koͤniglicher Preyß vnd Ruhm der Groſſen vnd Gewaltigen iſt da kan das bloſſe Begehren nicht vnrecht oder vnziemblich ſeyn/ wie in den vorgehenden Axiomatibus vnd dieſer kurtzen Recapitulation mit mehrerm angezogen/ auch alle Hiſtorien vnd taͤgliche Erfahrung es be- zeugen/ iſt alſo wolrichtig/ daß Ratio Status den gantzen Decalogum vnd zehen Neunde vnd zehen- de Gebott.

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 95. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/281>, abgerufen am 25.11.2024.