Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Von dem weltlichen Stande. solchem Schein nimb einen ansehentlichen Comitat mit vom Volck/ diedoch dein Disseing nicht advertiren vnd mercken/ vnder dessen sende Kundschaffter auß in alle Stämme Jsrael/ vnd lasse sagen/ wann jhr die Posaunenschall höret/ so sprechet/ vivat Rex Absolon, Absolon ist König worden zu Hebron/ bringe deß Königs klugsten vnd vornembsten ge- heimbden Rath den Achitophel auff deine Seyte/ der wird als ein kluger Politicus vnd Mann von Estat, mehr/ die auffgehende/ als die vnderge- hende Sonne anbetten/ vnd auff deine Seyte tretten/ mit diesen Moti- ven praeponderirte vnd uberwog Status Ratio das vierdte Gebott vnd es gieng richtig an/ aber es währete eine kurtze Zeit vnd lieff übel auß/ Gott hielte Hand über sein Gebott vnd seinen Gesalbten/ vnd stürtzete die Status Rationem mit jhrem gantzen Anhang 2. Samuel. Cap. 15. Seinen Bruder Adoniam brachte die liebkosende süsse Status Ratio wi- der das 4. Gebort zu gleichen Gedancken/ sich bey seines Vatters Da- vids Lebzeiten/ zum König auffzuwerffen vnd in dessen Königlichen Thron sich zusetzen/ solte darzu gute praeparatoria an Wagen/ Trabanten vnd anderer Zugehör machen/ vnd dahin sehen/ daß er die 2. vornehmste Häupter/ im Geist- vnd weltlichen Stande/ als nemblich den General Feldhauptman Joab vnd den Priester Abiathar an sich ziehen/ vnd daß er auch den Schein der Gottseligkeit hätte vnd daß alles mit Gott ange- fangen wäre (4) bey dem Volck erlangte vnd behielte/ solte er ein anse-(4) Man pflegt zu sagen im Sprich- wort/ in Gottes Nahmen hebt sich alles Vn- glück an/ dessen D. Luther in seiner Kirchen- postill ü- ber das Evang. am 8. So- tag nach Trinitat. §. Deß- gleichen gedencket das ist wer ein Vnglück anrichten wil vnd mit bösen Tücken vnd Stücken vmbgehet/ der wil es in Gottes Namen/ mit sonderbahren Schein der Gottseligkeit anfahen wie allhie Adonia/ vnd vorgemeldter Absolon gethan. hentlich Opffer anstellen/ deß Königs Söhne vnd andere Grossen von Hoffe darzu laden/ auß genommen Salomon/ vnd die seiner Parthey waren/ welches dann geschehen/ aber endlich schlecht abgelauffen im 1. Buch der Buch der König Cap. 1. Auß Raison von Staat ward Sanhe- rib der König zu Assur als er in seines Abgotts Hause Nißroch anbette- te/ von denen die von seinem eygenen Leibe kommen waren/ nemblich seinen Söhnen Adramelech vnd Sarfser mit dem Schwerdt gefället im 2. Buch der König Cap. 19. v. 37. im 2. Buch der Chron. Cap. 32. v. 21. Tob. Cap. 1. v. 24. Hie könte man der Exempel mehr auß Geistl. vnd weltlichen Historien anziehen/ wie Status Ratio, die Kinder wider jhre Eltern verhetzet zur revolte, ja gar zu der Eltern Mord vnd andern Grawsambkeiten bewogen/ es würde aber zu weitläufftig fallen/ doch wil ich nurent 2. anführen so gar denckwürdig. Hertzog Adolph zu Geldern welcher zu Zeiten Hertzog Carls zu Burgunde gelebet ist auß gleichmäs- sigen Vrsachen von Staat/ so begierig zum Regiment vnd sehr vnge- halten Mm
Von dem weltlichen Stande. ſolchem Schein nimb einen anſehentlichen Comitat mit vom Volck/ diedoch dein Diſſeing nicht advertiren vnd mercken/ vnder deſſen ſende Kundſchaffter auß in alle Staͤmme Jſrael/ vnd laſſe ſagen/ wann jhr die Poſaunenſchall hoͤret/ ſo ſprechet/ vivat Rex Abſolon, Abſolon iſt Koͤnig worden zu Hebron/ bringe deß Koͤnigs klugſten vnd vornembſten ge- heimbden Rath den Achitophel auff deine Seyte/ der wird als ein kluger Politicus vnd Mann von Eſtat, mehr/ die auffgehende/ als die vnderge- hende Sonne anbetten/ vnd auff deine Seyte tretten/ mit dieſen Moti- ven præponderirte vnd ůberwog Status Ratio das vierdte Gebott vnd es gieng richtig an/ aber es waͤhrete eine kurtze Zeit vnd lieff uͤbel auß/ Gott hielte Hand uͤber ſein Gebott vnd ſeinen Geſalbten/ vnd ſtuͤrtzete die Status Rationem mit jhrem gantzen Anhang 2. Samuel. Cap. 15. Seinen Bruder Adoniam brachte die liebkoſende ſuͤſſe Status Ratio wi- der das 4. Gebort zu gleichen Gedancken/ ſich bey ſeines Vatters Da- vids Lebzeiten/ zum Koͤnig auffzuwerffen vnd in deſſen Koͤniglichen Thron ſich zuſetzen/ ſolte darzu gute præparatoria an Wagen/ Trabanten vnd anderer Zugehoͤr machen/ vnd dahin ſehen/ daß er die 2. vornehmſte Haͤupter/ im Geiſt- vnd weltlichen Stande/ als nemblich den General Feldhauptman Joab vnd den Prieſter Abiathar an ſich ziehen/ vnd daß er auch den Schein der Gottſeligkeit haͤtte vnd daß alles mit Gott ange- fangen waͤre (4) bey dem Volck erlangte vnd behielte/ ſolte er ein anſe-(4) Man pflegt zu ſagen im Sprich- wort/ in Gottes Nahmen hebt ſich alles Vn- gluͤck an/ deſſen D. Luther in ſeiner Kirchen- poſtill uͤ- ber das Evang. am 8. Sō- tag nach Trinitat. §. Deß- gleichen gedencket das iſt wer ein Vngluͤck anrichten wil vnd mit boͤſen Tuͤckẽ vnd Stuͤcken vmbgehet/ der wil es in Gottes Namen/ mit ſonderbahrẽ Schein der Gottſeligkeit anfahẽ wie allhie Adonia/ vnd vorgemeldter Abſolon gethan. hentlich Opffer anſtellen/ deß Koͤnigs Soͤhne vnd andere Groſſen von Hoffe darzu laden/ auß genommen Salomon/ vnd die ſeiner Parthey waren/ welches dann geſchehen/ aber endlich ſchlecht abgelauffen im 1. Buch der Buch der Koͤnig Cap. 1. Auß Raiſon von Staat ward Sanhe- rib der Koͤnig zu Aſſur als er in ſeines Abgotts Hauſe Nißroch anbette- te/ von denen die von ſeinem eygenen Leibe kommen waren/ nemblich ſeinen Soͤhnen Adramelech vnd Sarfser mit dem Schwerdt gefaͤllet im 2. Buch der Koͤnig Cap. 19. v. 37. im 2. Buch der Chron. Cap. 32. v. 21. Tob. Cap. 1. v. 24. Hie koͤnte man der Exempel mehr auß Geiſtl. vnd weltlichen Hiſtorien anziehen/ wie Status Ratio, die Kinder wider jhre Eltern verhetzet zur revolte, ja gar zu der Eltern Mord vnd andern Grawſambkeiten bewogen/ es wuͤrde aber zu weitlaͤufftig fallen/ doch wil ich nurent 2. anfuͤhren ſo gar denckwuͤrdig. Hertzog Adolph zu Geldern welcher zu Zeiten Hertzog Carls zu Burgunde gelebet iſt auß gleichmaͤſ- ſigen Vrſachen von Staat/ ſo begierig zum Regiment vnd ſehr vnge- halten Mm
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Von dem weltlichen Stande.
ſolchem Schein nimb einen anſehentlichen Comitat mit vom Volck/ die
doch dein Diſſeing nicht advertiren vnd mercken/ vnder deſſen ſende
Kundſchaffter auß in alle Staͤmme Jſrael/ vnd laſſe ſagen/ wann jhr die
Poſaunenſchall hoͤret/ ſo ſprechet/ vivat Rex Abſolon, Abſolon iſt Koͤnig
worden zu Hebron/ bringe deß Koͤnigs klugſten vnd vornembſten ge-
heimbden Rath den Achitophel auff deine Seyte/ der wird als ein kluger
Politicus vnd Mann von Eſtat, mehr/ die auffgehende/ als die vnderge-
hende Sonne anbetten/ vnd auff deine Seyte tretten/ mit dieſen Moti-
ven præponderirte vnd ůberwog Status Ratio das vierdte Gebott vnd
es gieng richtig an/ aber es waͤhrete eine kurtze Zeit vnd lieff uͤbel auß/
Gott hielte Hand uͤber ſein Gebott vnd ſeinen Geſalbten/ vnd ſtuͤrtzete
die Status Rationem mit jhrem gantzen Anhang 2. Samuel. Cap. 15.
Seinen Bruder Adoniam brachte die liebkoſende ſuͤſſe Status Ratio wi-
der das 4. Gebort zu gleichen Gedancken/ ſich bey ſeines Vatters Da-
vids Lebzeiten/ zum Koͤnig auffzuwerffen vnd in deſſen Koͤniglichen
Thron ſich zuſetzen/ ſolte darzu gute præparatoria an Wagen/ Trabanten
vnd anderer Zugehoͤr machen/ vnd dahin ſehen/ daß er die 2. vornehmſte
Haͤupter/ im Geiſt- vnd weltlichen Stande/ als nemblich den General
Feldhauptman Joab vnd den Prieſter Abiathar an ſich ziehen/ vnd daß
er auch den Schein der Gottſeligkeit haͤtte vnd daß alles mit Gott ange-
fangen waͤre (4) bey dem Volck erlangte vnd behielte/ ſolte er ein anſe-
hentlich Opffer anſtellen/ deß Koͤnigs Soͤhne vnd andere Groſſen von
Hoffe darzu laden/ auß genommen Salomon/ vnd die ſeiner Parthey
waren/ welches dann geſchehen/ aber endlich ſchlecht abgelauffen im 1.
Buch der Buch der Koͤnig Cap. 1. Auß Raiſon von Staat ward Sanhe-
rib der Koͤnig zu Aſſur als er in ſeines Abgotts Hauſe Nißroch anbette-
te/ von denen die von ſeinem eygenen Leibe kommen waren/ nemblich
ſeinen Soͤhnen Adramelech vnd Sarfser mit dem Schwerdt gefaͤllet im
2. Buch der Koͤnig Cap. 19. v. 37. im 2. Buch der Chron. Cap. 32. v. 21.
Tob. Cap. 1. v. 24. Hie koͤnte man der Exempel mehr auß Geiſtl. vnd
weltlichen Hiſtorien anziehen/ wie Status Ratio, die Kinder wider jhre
Eltern verhetzet zur revolte, ja gar zu der Eltern Mord vnd andern
Grawſambkeiten bewogen/ es wuͤrde aber zu weitlaͤufftig fallen/ doch wil
ich nurent 2. anfuͤhren ſo gar denckwuͤrdig. Hertzog Adolph zu Geldern
welcher zu Zeiten Hertzog Carls zu Burgunde gelebet iſt auß gleichmaͤſ-
ſigen Vrſachen von Staat/ ſo begierig zum Regiment vnd ſehr vnge-
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(4) Man
pflegt zu
ſagen im
Sprich-
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Gottes
Nahmen
hebt ſich
alles Vn-
gluͤck an/
deſſen D.
Luther in
ſeiner
Kirchen-
poſtill uͤ-
ber das
Evang.
am 8. Sō-
tag nach
Trinitat.
§. Deß-
gleichen gedencket das iſt wer ein Vngluͤck anrichten wil vnd mit boͤſen Tuͤckẽ vnd Stuͤcken
vmbgehet/ der wil es in Gottes Namen/ mit ſonderbahrẽ Schein der Gottſeligkeit anfahẽ wie
allhie Adonia/ vnd vorgemeldter Abſolon gethan.
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