Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Das ander Buch/ geheimbden Raths- vnd Staats Stube/ berathschlaget vnd per maiorageschlossen/ auch mit solchem grossen Eyffer effectuiret worden/ daß dar- bey keiner Menschen ja der vnschuldigen Kinder Blut nicht geschonet/ sondern es geheissen: Wer die Kälber küssen wil der soll Menschen opf- fern/ bey dem Propheten Hosea/ Eap. 13. v. 2. vnd ist auff den heutigen Tag nichts newes/ ja bey den Leuthen von Estat oder Staats Herrn die deß Machiavelli praecepta, für jhre Bibel vnd Catechismum halten/ ja weit praeferiren, ein gewisser Schluß/ daß bey Erlangung oder Versiche- rung der Reiche vnd Republiquen man sich deß Gottes diensts vnd Re- ligion zu deren Besten vnd Vorwand pro Ratione Status auch pour contenterle peuble dem gemeinen Volck damit einen guten Wahn zu- machen zubedienen. Durch solche Abgötterey Rationis Status ist das Mahometische Türckische gewaltige Reich entstanden vnd zu so grossem Dz ander Gebott. (1) Novu Regnum capessen- tibus & affectanti- bus, Reli- gio obten- tui haben- da, eaque pro tem- poris op- portuni- tate su- menda ju- xta ac po- nenda vel- uti vestes. Famian. Strad. de Bell. Belg.Auffnehmen kommen/ (1) hiervon besiehe droben im ersten Buch das 7. Axioma. Das ander Gebott wil haben daß man den Nahmen deß Herrn nicht soll mißbrauchen/ welches dann geschiehet/ wann man wider Eyd vnd Bund handelt Ezechiel. Cap. 17. v. 16. 17. 18. 19. vnd stehet ferner im 3. Buch Mos. Cap. 19. v. 12. Jhr solt nicht falsch schwären bey meinem Nahmen/ dann ich bin der Herr/ was saget aber hiervon Ratio Status? das lauter contrarium: si jusjurandum violandum regnandi causa vio- landum est, wann man Eyd vnd Bund brechen soll/ mag man vmb Be- gierde zu herrschen vnd zu regieren oder seinen Staat grösser vnd abso- luter zumachen wol brechen ein Königreich/ Fürstenthumb/ Land vnd Herrschafft seye noch wol eines Eyds werth/ die Grossen sind durch Eyd vnd Verspruch nicht also eingeschrenckt vnd verbunden/ haben keinen Superioren: dieses seye eine Sach für die Privaten die man besprechen vnd zu Haltung jhres Eyds vnd Verspruchs durch die Obere anstren- gen kan; Zedekia welcher von dem König in Assyrien nach Eroberung der Stadt Jerusalem vnd gefänglicher Abführung deß Königs Joja- chin an dessen statt zum König wider eingesetzet/ vorhin aber dem Assy- rischen König das juramentum fidelitatis, oder Huldigungs Eyd abge- leget/ gabe Status Ratio an die Hand/ wann er| sich souuerein, groß vnd absolut machen wolte/ müste er angeregten trewen Huldigungs Eyd auff die Seyte setzen/ dem König in Assyrien vntrew werden/ vermittelst deß Königs in Egypten Bündnuß vnd Assistentz/ seinen Statum, so gut er könte/ versichern vnd sich demselben mit Gewalt widersetzen/ wie dann geschehen vnd hiervon zulesen im andern Buch der König Cap. 24. v. 17. im 2. Buch der Chron. Cap. 36. v. 11. 12. & seq. vnd sonderlich bey dem Propheten Ezechiel. Cap. 17. v. 12. Ob nun wol diese trewlose per Status Ratio-
Das ander Buch/ geheimbden Raths- vnd Staats Stube/ berathſchlaget vnd per maiorageſchloſſen/ auch mit ſolchem groſſen Eyffer effectuiret worden/ daß dar- bey keiner Menſchen ja der vnſchuldigen Kinder Blut nicht geſchonet/ ſondern es geheiſſen: Wer die Kaͤlber kuͤſſen wil der ſoll Menſchen opf- fern/ bey dem Propheten Hoſea/ Eap. 13. v. 2. vnd iſt auff den heutigen Tag nichts newes/ ja bey den Leuthen von Eſtat oder Staats Herꝛn die deß Machiavelli præcepta, fuͤr jhre Bibel vnd Catechiſmum halten/ ja weit præferiren, ein gewiſſer Schluß/ daß bey Erlangung oder Verſiche- rung der Reiche vnd Republiquen man ſich deß Gottes dienſts vnd Re- ligion zu deren Beſten vnd Vorwand pro Ratione Status auch pour contenterle peuble dem gemeinen Volck damit einen guten Wahn zu- machen zubedienen. Durch ſolche Abgoͤtterey Rationis Status iſt das Mahometiſche Türckiſche gewaltige Reich entſtanden vnd zu ſo groſſem Dz ander Gebott. (1) Novũ Regnum capeſſen- tibus & affectanti- bus, Reli- gio obten- tui haben- da, eaque pro tem- poris op- portuni- tate ſu- menda ju- xta ac po- nenda vel- uti veſtes. Famian. Strad. de Bell. Belg.Auffnehmen kommen/ (1) hiervon beſiehe droben im erſten Buch das 7. Axioma. Das ander Gebott wil haben daß man den Nahmen deß Herꝛn nicht ſoll mißbrauchen/ welches dann geſchiehet/ wann man wider Eyd vnd Bund handelt Ezechiel. Cap. 17. v. 16. 17. 18. 19. vnd ſtehet ferner im 3. Buch Moſ. Cap. 19. v. 12. Jhr ſolt nicht falſch ſchwaͤren bey meinem Nahmen/ dann ich bin der Herꝛ/ was ſaget aber hiervon Ratio Status? das lauter contrarium: ſi jusjurandum violandum regnandi cauſa vio- landum eſt, wann man Eyd vnd Bund brechen ſoll/ mag man vmb Be- gierde zu herꝛſchen vnd zu regieren oder ſeinen Staat groͤſſer vnd abſo- luter zumachen wol brechen ein Koͤnigreich/ Fuͤrſtenthumb/ Land vnd Herꝛſchafft ſeye noch wol eines Eyds werth/ die Groſſen ſind durch Eyd vnd Verſpruch nicht alſo eingeſchrenckt vnd verbunden/ haben keinen Superioren: dieſes ſeye eine Sach fuͤr die Privaten die man beſprechen vnd zu Haltung jhres Eyds vnd Verſpruchs durch die Obere anſtren- gen kan; Zedekia welcher von dem Koͤnig in Aſſyrien nach Eroberung der Stadt Jeruſalem vnd gefaͤnglicher Abfuͤhrung deß Koͤnigs Joja- chin an deſſen ſtatt zum Koͤnig wider eingeſetzet/ vorhin aber dem Aſſy- riſchen Koͤnig das juramentum fidelitatis, oder Huldigungs Eyd abge- leget/ gabe Status Ratio an die Hand/ wann er| ſich ſouuerein, groß vnd abſolut machen wolte/ muͤſte er angeregten trewen Huldigungs Eyd auff die Seyte ſetzen/ dem Koͤnig in Aſſyrien vntrew werden/ vermittelſt deß Koͤnigs in Egypten Buͤndnuß vnd Aſſiſtentz/ ſeinen Statum, ſo gut er koͤnte/ verſichern vnd ſich demſelben mit Gewalt widerſetzen/ wie dann geſchehen vnd hiervon zuleſen im andern Buch der Koͤnig Cap. 24. v. 17. im 2. Buch der Chron. Cap. 36. v. 11. 12. & ſeq. vnd ſonderlich bey dem Propheten Ezechiel. Cap. 17. v. 12. Ob nun wol dieſe trewloſe per Status Ratio-
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Das ander Buch/
geheimbden Raths- vnd Staats Stube/ berathſchlaget vnd per maiora
geſchloſſen/ auch mit ſolchem groſſen Eyffer effectuiret worden/ daß dar-
bey keiner Menſchen ja der vnſchuldigen Kinder Blut nicht geſchonet/
ſondern es geheiſſen: Wer die Kaͤlber kuͤſſen wil der ſoll Menſchen opf-
fern/ bey dem Propheten Hoſea/ Eap. 13. v. 2. vnd iſt auff den heutigen
Tag nichts newes/ ja bey den Leuthen von Eſtat oder Staats Herꝛn die
deß Machiavelli præcepta, fuͤr jhre Bibel vnd Catechiſmum halten/ ja
weit præferiren, ein gewiſſer Schluß/ daß bey Erlangung oder Verſiche-
rung der Reiche vnd Republiquen man ſich deß Gottes dienſts vnd Re-
ligion zu deren Beſten vnd Vorwand pro Ratione Status auch pour
contenterle peuble dem gemeinen Volck damit einen guten Wahn zu-
machen zubedienen. Durch ſolche Abgoͤtterey Rationis Status iſt das
Mahometiſche Türckiſche gewaltige Reich entſtanden vnd zu ſo groſſem
Auffnehmen kommen/ (1) hiervon beſiehe droben im erſten Buch das 7.
Axioma. Das ander Gebott wil haben daß man den Nahmen deß
Herꝛn nicht ſoll mißbrauchen/ welches dann geſchiehet/ wann man wider
Eyd vnd Bund handelt Ezechiel. Cap. 17. v. 16. 17. 18. 19. vnd ſtehet ferner
im 3. Buch Moſ. Cap. 19. v. 12. Jhr ſolt nicht falſch ſchwaͤren bey meinem
Nahmen/ dann ich bin der Herꝛ/ was ſaget aber hiervon Ratio Status?
das lauter contrarium: ſi jusjurandum violandum regnandi cauſa vio-
landum eſt, wann man Eyd vnd Bund brechen ſoll/ mag man vmb Be-
gierde zu herꝛſchen vnd zu regieren oder ſeinen Staat groͤſſer vnd abſo-
luter zumachen wol brechen ein Koͤnigreich/ Fuͤrſtenthumb/ Land vnd
Herꝛſchafft ſeye noch wol eines Eyds werth/ die Groſſen ſind durch Eyd
vnd Verſpruch nicht alſo eingeſchrenckt vnd verbunden/ haben keinen
Superioren: dieſes ſeye eine Sach fuͤr die Privaten die man beſprechen
vnd zu Haltung jhres Eyds vnd Verſpruchs durch die Obere anſtren-
gen kan; Zedekia welcher von dem Koͤnig in Aſſyrien nach Eroberung
der Stadt Jeruſalem vnd gefaͤnglicher Abfuͤhrung deß Koͤnigs Joja-
chin an deſſen ſtatt zum Koͤnig wider eingeſetzet/ vorhin aber dem Aſſy-
riſchen Koͤnig das juramentum fidelitatis, oder Huldigungs Eyd abge-
leget/ gabe Status Ratio an die Hand/ wann er| ſich ſouuerein, groß vnd
abſolut machen wolte/ muͤſte er angeregten trewen Huldigungs Eyd auff
die Seyte ſetzen/ dem Koͤnig in Aſſyrien vntrew werden/ vermittelſt deß
Koͤnigs in Egypten Buͤndnuß vnd Aſſiſtentz/ ſeinen Statum, ſo gut er
koͤnte/ verſichern vnd ſich demſelben mit Gewalt widerſetzen/ wie dann
geſchehen vnd hiervon zuleſen im andern Buch der Koͤnig Cap. 24. v. 17.
im 2. Buch der Chron. Cap. 36. v. 11. 12. & ſeq. vnd ſonderlich bey dem
Propheten Ezechiel. Cap. 17. v. 12. Ob nun wol dieſe trewloſe per Status
Ratio-
Dz ander
Gebott.
(1) Novũ
Regnum
capeſſen-
tibus &
affectanti-
bus, Reli-
gio obten-
tui haben-
da, eaque
pro tem-
poris op-
portuni-
tate ſu-
menda ju-
xta ac po-
nenda vel-
uti veſtes.
Famian.
Strad. de
Bell. Belg.
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