Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Von dem weltlichen Stande. AXIOMA XXXVIII. Die Potentaten welche Rationem Status für jhren Abgott halten/ können niemand lieben/ als den sie fürchten/ daß er schaden könne. ALs der Asiatische König Demetrius, mit dem Alexandro Antio- Auß Ll ij
Von dem weltlichen Stande. AXIOMA XXXVIII. Die Potentaten welche Rationem Status fuͤr jhren Abgott halten/ koͤnnen niemand lieben/ als den ſie fuͤrchten/ daß er ſchaden koͤnne. ALs der Aſiatiſche Koͤnig Demetrius, mit dem Alexandro Antio- Auß Ll ij
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Von dem weltlichen Stande.
AXIOMA XXXVIII.
Die Potentaten welche Rationem Status fuͤr jhren
Abgott halten/ koͤnnen niemand lieben/ als
den ſie fuͤrchten/ daß er ſchaden
koͤnne.
ALs der Aſiatiſche Koͤnig Demetrius, mit dem Alexandro Antio-
chi deß Edlen Sohn in Krieg geriethe/ nahme er ſich ſonderlicher
Liebe vnd Freundſchafft bey Jonathan der Macchabeer Fuͤrſten
vnd ſeinem Volck an/ ohnerachtet er ſeinen Bruder Judam vmb-
gebracht/ vnd dem Juͤdiſchen Volck viel Leyds gethan/ (1) die Vrſache
aber war dieſe/ weil er ſich beſorgte/ bey dem Jonatha moͤchte das manet
alta mente repoſtum, auffwachen/ er moͤchte ſein Schart wider außwe-
tzen/ vnd die jhme zugefuͤgte Injurien, Gewalt vnd Vnrecht bey ſolcher
Occaſion anden vnd ſeinem deß Antiochi Feinde/ dem Alexandro zu
Hülffe kommen/ gedachte es waͤre beſſer daß er dieſem zuvor kaͤme/ vnd
Jonathan mit Liſt vnderm Schein guter Freundſchafft an ſich zoͤge/
ſchrieb derowegen einen gar freundlichen Brieff an Jonathan/ nahm
jhn fuͤr einen Bunds genoſſen vnd Freund auff/ erlaubte jhme Kriegs-
volck anzunehmen zu armiren/ vnd zu halten/ gab ſeinem Commendan-
ten auff der Burg zu Jeruſalem Ordre, daß er dem Jonathan die Geiſ-
ſel herauß geben/ vnd auff freyen Fuß ſtellen ſolte/ im 1. Buch der Mac-
chab. Cap. 10. v. 11. & ſeqq. Haͤtte ſich dieſer Demetrius fuͤr Jonathan nicht
gefuͤrchtet/ daß er jhme ſchaden koͤnte/ weil er ein guter Soldat vnd mit
ſeinem Volck noch conſiderabel war/ jhme damit nutzen/ oder wann er
dem Alexandro zuzoͤge/ Abbruch thunkoͤnte/ wuͤrde er ſo viel vnd groſſe
Complementen von ſeiner Propenſion vnd geneigten Willen/ oder wie
die Hollaͤnder ſprechen goden Getierenheit gegen Jonathan nicht ge-
macht/ viel weniger ſolches mit wuͤrcklicher Bezeigung conteſtiret vnd
jhme ſo viel geſtattet vnd vergonnet haben. Wil ein Regent oder Volck
bey einem groſſen Potentaten geliebet vnd fuͤr Freund gehalten werden/
muß er dahin ſehen vnd ſeinen Staat alſo einrichten/ daß er bey demſel-
ben conſiderabel bleibe/ vnd auff eine oder andere Occaſion vnd Bege-
benheit jhme nutzen oder ſchaden koͤnne/ vnd er jhn deßwegen auß
Furcht lieben vnd zum Freunde halten müſſe.
(1) Pro-
prium eſt
humani
ingenii
odiſſe,
quos læſe-
ris. Tacit.
Auß
Ll ij
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