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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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vnd Leuthe/ vnd wie dieselbe durch Betrug/ List vnd Geschwindigkeit/ auch vnder
vermeyntem Schein vnd Vorwand deß boni publici oder gemeinen Bestens auch
wol gar der Religion. Item, simulirten Rechtens/ mit Gewalt vnd Tyranney mö-
gen occupiret vnd an sich gerissen/ vnd damit eines Staad grösser vnd mächtiger
werden/ Gott vnd seine Gebotte/ Trew vnd Glauben/ Auffrichtig vnd Redligkeit
zu rück setzet/ bloß auff das Glück vnd eygen Nutzen siehet/ dieselbe ist keine vera Sta-
tus,
sondern Diaboli ratio, vnd wird gar recht von Ferdinand. Wilhelm. ab Effe-
ren
in seinem Buch de Ratione Status, Idolum Principum der vngerechten Po-
tentaten Abgott/ genandt/ welche billich in aller Ehrbahren/ sonderlich aber Christ-
licher Regenten Hertzen/ vor ein abschewlich Monstrum vnd Portentum generis
humani
geachtet werden soll. Der Prophet Daniel/ nennet diese Klugheit einen
Betrug. Cap. 8. v. 25. vnd der Prophet Nahum/ einen Schalckrath/ der nicht von
Gott/ sondern wider Gott ist. Cap. 1. v. 11. & seq. Wann man zu weilen die Leuthe
vom Staat wie sies nennen discurriren höret/ von Königen/ Königreichen/ Repu-
bliquen,
Gewälten vnd Herrschafften/ wie dieselbe bey jhrem Wesen/ friedlichem
Statu zu erhalten/ oder durch jnnerlich angezündete Vnruhe außzumatten/ vnd
wann sie dardurch enerviret vnd von Kräfften kommen/ einem Theil die Hand zu
biethen vnd vnder solchem praetext, beyder Meister zuwerden/ oder quibuscunque
artibus
andere zu eygener Großmachung zu bekriegen/ so reden sie darvon also/ als
wann Gott oder seine Gebott sie nichts angienge/ oder daß die conservatio vnd
translatio regnorum, vnd mutationes Rerumpublicarum, gar nicht von der All-
weisen Providentz Gottes/ sondern bloß von jhrer Klug-Arglistig vnd Geschwin-
digkeit herrührete/ vnd die Status Ratio allein jhr Gott seye/ von denen schreibet der
Prophet Micha. Cap. 7. v. 3. Die Gewaltige rathen nach jhrem Muthwillen Scha-
den zu thun/ vnd drehens (nemblich pro Ratione Status & libidinis suae) wie sie wol-
len/ damit sie jhre Gräntze erweitern/ wann schon darumb die Schwangern in Gi-
lead/ oder in der Christenheit zerrissen werden müssen bey dem Propheten Amos
Cap. 1. v 13.

Es streitet diese vermeynte Status Ratio mit dem scopo vnd Zweck/ warumb
Gott Potentaten/ Keyser/ Könige/ Fürsten vnd Herrschafften eingesetzet/ nemb-
lich daß sie sollen Gerechtigkeit lieben/ Recht vnd Gericht handhaben. Sapient.
Cap. 1. vnd den Vndertruckten wider alle Gewalt schützen/ selber aber nicht thun
darvon der weise Mann Syrach recht saget/ daß die so es thun gleich seyn einem
Hoffmeister/ der eine Jungfraw schändet/ die er bewahren soll. Syracid.
Cap. 20. v. 4. (Nescit pietatis jura isthaec falsa Status Ratio &
pravaregnandi libido.)

AXIO-

Das ander Buch/
vnd Leuthe/ vnd wie dieſelbe durch Betrug/ Liſt vnd Geſchwindigkeit/ auch vnder
vermeyntem Schein vnd Vorwand deß boni publici oder gemeinen Beſtens auch
wol gar der Religion. Item, ſimulirten Rechtens/ mit Gewalt vnd Tyranney moͤ-
gen occupiret vnd an ſich geriſſen/ vnd damit eines Staad groͤſſer vnd maͤchtiger
werden/ Gott vnd ſeine Gebotte/ Trew vnd Glauben/ Auffrichtig vnd Redligkeit
zu ruͤck ſetzet/ bloß auff das Gluͤck vnd eygen Nutzen ſiehet/ dieſelbe iſt keine vera Sta-
tus,
ſondern Diaboli ratio, vnd wird gar recht von Ferdinand. Wilhelm. ab Effe-
ren
in ſeinem Buch de Ratione Status, Idolum Principum der vngerechten Po-
tentaten Abgott/ genandt/ welche billich in aller Ehrbahren/ ſonderlich aber Chriſt-
licher Regenten Hertzen/ vor ein abſchewlich Monſtrum vnd Portentum generis
humani
geachtet werden ſoll. Der Prophet Daniel/ nennet dieſe Klugheit einen
Betrug. Cap. 8. v. 25. vnd der Prophet Nahum/ einen Schalckrath/ der nicht von
Gott/ ſondern wider Gott iſt. Cap. 1. v. 11. & ſeq. Wann man zu weilen die Leuthe
vom Staat wie ſies nennen diſcurriren hoͤret/ von Koͤnigen/ Koͤnigreichen/ Repu-
bliquen,
Gewaͤlten vnd Herꝛſchafften/ wie dieſelbe bey jhrem Weſen/ friedlichem
Statu zu erhalten/ oder durch jnnerlich angezuͤndete Vnruhe außzumatten/ vnd
wann ſie dardurch enerviret vnd von Kraͤfften kommen/ einem Theil die Hand zu
biethen vnd vnder ſolchem prætext, beyder Meiſter zuwerden/ oder quibuſcunque
artibus
andere zu eygener Großmachung zu bekriegen/ ſo reden ſie darvon alſo/ als
wann Gott oder ſeine Gebott ſie nichts angienge/ oder daß die conſervatio vnd
translatio regnorum, vnd mutationes Rerumpublicarum, gar nicht von der All-
weiſen Providentz Gottes/ ſondern bloß von jhrer Klug-Argliſtig vnd Geſchwin-
digkeit herrührete/ vnd die Status Ratio allein jhr Gott ſeye/ von denen ſchreibet der
Prophet Micha. Cap. 7. v. 3. Die Gewaltige rathen nach jhrem Muthwillen Scha-
den zu thun/ vnd drehens (nemblich pro Ratione Status & libidinis ſuæ) wie ſie wol-
len/ damit ſie jhre Graͤntze erweitern/ wann ſchon darumb die Schwangern in Gi-
lead/ oder in der Chriſtenheit zerriſſen werden muͤſſen bey dem Propheten Amos
Cap. 1. v 13.

Es ſtreitet dieſe vermeynte Status Ratio mit dem ſcopo vnd Zweck/ warumb
Gott Potentaten/ Keyſer/ Koͤnige/ Fuͤrſten vnd Herꝛſchafften eingeſetzet/ nemb-
lich daß ſie ſollen Gerechtigkeit lieben/ Recht vnd Gericht handhaben. Sapient.
Cap. 1. vnd den Vndertruckten wider alle Gewalt ſchuͤtzen/ ſelber aber nicht thun
darvon der weiſe Mann Syrach recht ſaget/ daß die ſo es thun gleich ſeyn einem
Hoffmeiſter/ der eine Jungfraw ſchaͤndet/ die er bewahren ſoll. Syracid.
Cap. 20. v. 4. (Neſcit pietatis jura iſthæc falſa Status Ratio &
pravaregnandi libido.)

AXIO-
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[72/0258] Das ander Buch/ vnd Leuthe/ vnd wie dieſelbe durch Betrug/ Liſt vnd Geſchwindigkeit/ auch vnder vermeyntem Schein vnd Vorwand deß boni publici oder gemeinen Beſtens auch wol gar der Religion. Item, ſimulirten Rechtens/ mit Gewalt vnd Tyranney moͤ- gen occupiret vnd an ſich geriſſen/ vnd damit eines Staad groͤſſer vnd maͤchtiger werden/ Gott vnd ſeine Gebotte/ Trew vnd Glauben/ Auffrichtig vnd Redligkeit zu ruͤck ſetzet/ bloß auff das Gluͤck vnd eygen Nutzen ſiehet/ dieſelbe iſt keine vera Sta- tus, ſondern Diaboli ratio, vnd wird gar recht von Ferdinand. Wilhelm. ab Effe- ren in ſeinem Buch de Ratione Status, Idolum Principum der vngerechten Po- tentaten Abgott/ genandt/ welche billich in aller Ehrbahren/ ſonderlich aber Chriſt- licher Regenten Hertzen/ vor ein abſchewlich Monſtrum vnd Portentum generis humani geachtet werden ſoll. Der Prophet Daniel/ nennet dieſe Klugheit einen Betrug. Cap. 8. v. 25. vnd der Prophet Nahum/ einen Schalckrath/ der nicht von Gott/ ſondern wider Gott iſt. Cap. 1. v. 11. & ſeq. Wann man zu weilen die Leuthe vom Staat wie ſies nennen diſcurriren hoͤret/ von Koͤnigen/ Koͤnigreichen/ Repu- bliquen, Gewaͤlten vnd Herꝛſchafften/ wie dieſelbe bey jhrem Weſen/ friedlichem Statu zu erhalten/ oder durch jnnerlich angezuͤndete Vnruhe außzumatten/ vnd wann ſie dardurch enerviret vnd von Kraͤfften kommen/ einem Theil die Hand zu biethen vnd vnder ſolchem prætext, beyder Meiſter zuwerden/ oder quibuſcunque artibus andere zu eygener Großmachung zu bekriegen/ ſo reden ſie darvon alſo/ als wann Gott oder ſeine Gebott ſie nichts angienge/ oder daß die conſervatio vnd translatio regnorum, vnd mutationes Rerumpublicarum, gar nicht von der All- weiſen Providentz Gottes/ ſondern bloß von jhrer Klug-Argliſtig vnd Geſchwin- digkeit herrührete/ vnd die Status Ratio allein jhr Gott ſeye/ von denen ſchreibet der Prophet Micha. Cap. 7. v. 3. Die Gewaltige rathen nach jhrem Muthwillen Scha- den zu thun/ vnd drehens (nemblich pro Ratione Status & libidinis ſuæ) wie ſie wol- len/ damit ſie jhre Graͤntze erweitern/ wann ſchon darumb die Schwangern in Gi- lead/ oder in der Chriſtenheit zerriſſen werden muͤſſen bey dem Propheten Amos Cap. 1. v 13. Es ſtreitet dieſe vermeynte Status Ratio mit dem ſcopo vnd Zweck/ warumb Gott Potentaten/ Keyſer/ Koͤnige/ Fuͤrſten vnd Herꝛſchafften eingeſetzet/ nemb- lich daß ſie ſollen Gerechtigkeit lieben/ Recht vnd Gericht handhaben. Sapient. Cap. 1. vnd den Vndertruckten wider alle Gewalt ſchuͤtzen/ ſelber aber nicht thun darvon der weiſe Mann Syrach recht ſaget/ daß die ſo es thun gleich ſeyn einem Hoffmeiſter/ der eine Jungfraw ſchaͤndet/ die er bewahren ſoll. Syracid. Cap. 20. v. 4. (Neſcit pietatis jura iſthæc falſa Status Ratio & pravaregnandi libido.) AXIO-

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 72. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/258>, abgerufen am 17.09.2024.