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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem weltlichen Stande.
grawe Haar nicht mit Frieden hinunder in die Grube kämen. 1. Reg. Cap. 2. v. 5.
Hätte nun David gleich diese Vberfahrung straffen wollen/ da sein Königreich
noch nicht gefasset/ durch Absolons Auffruhr zurissen war/ solte er wol das gantze
Land vnruhig vnd jrre gemacht vnd sich selbst vmbs Königreich gebracht haben.

Hingegen handelte Jsboseth gar vnvorsichtig wider seinen Statum, daß er
seinen Feldhauptman Abner/ der jhme die Stange wider David vnd Juda hielte/
gar vnzeitig offendirte, vnd dahin brachte/ daß er mit Jsrael zu David gieng vnd
dem Jsboseth dardurch der Compaß seines Staats so bald verrücket ward.
2. Sam Cap. 3.

Als der Ruben auff seines Vatters Jacobs Lager gestiegen vnd sein Betthe
besudelt/ hätte Jacob wol grosse Vrsach gehabt denselben gleich ernstlich darumb
zustraffen/ aber sein Status wolte es nicht wol zugeben/ weil er ein Pilgrim vnd vn-
der seinen Feinden war/ da er leicht böses ärger machen/ den Ruben zu desperatis
consiliis
vnd factionen daran es nicht würde gemangelt haben an dem Orthe/ vnd
also wider sich selbst vnd sein gantzes Hauß ein groß Vnglück erregen können/ de-
rowegen er die Straffe differirt biß daß er sterben solte/ da verfluchte er jhn in sei-
nem Testament/ vnd ward von jhme die Herrligkeit vnd das Recht der Erstenge-
burth/ nemblich das Königreich vnd Priesterthumb/ welches eine schwehre Straf-
fe war/ die nicht allein jhn Ruben selber/ sondern seine gantze Posterität vnd Nach-
kommen mit getroffen Gen. Cap. 49. v 4. 5. & Gen. 35. v. 22. dann es kan sich spricht
D. Luth. über den 101. Psalm. ein Fall begeben/ daß man einen bösen Buben so bald
nicht straffen kan/ ohne grossen Schaden vnd ohne Gefährligkeit der andern/ so
doch alle Straffe soll endlich dahin gerichtet seyn/ daß sie zum Schrecken vnd Bes-
serung der andern/ vnd zum/ Friede vnd Sicherheit der Frommen geschehe/ wie S.
Petrus vnd Paulus lehren. Rom. Cap. 13. 1. Petr. Cap. 3.

Muß derowegen ein kluger Regent behutsamb verfahren vnd wol erwegen/
wo/ wen/ vnd welchen Buben er gleich straffen/ oder vmb Sicherung seines Status,
vnd darin vmb vieler frommen Vnschuldigen demselben eine Zech auff eine Zeit
borgen solle' vnd müsse.

Solche vnd dergleichen Exempla, behutsamer vnd sorgfältiger Beobach-
tungen/ gegenwärtiger vnd künfftiger Läuffte/ wolbedächtige Erwegung/ worin
die momenta rerum bestehen/ wie durch billiche gerechte Mittel das gemeine Wesen
zusichern/ dessen Auffnehmen vnd Prosperität zufördern/ bevorstehen des vnd besor-
gendes Vnheyl zeitlich abzuwenden/ vnd ne quid Respublica detrimenti capiat,
klüglich zu praecaviren, vnd solches alles durch Christliche billiche Mittel können
auch ad veram ac justam Status rationem referirt werden/ vnd in solchem Verstan-
de kan dieselbe auch wol passiren vnd gelobet werden.

Hingegen die vermeynte vnd äusserlich zwar fein apparirende/ aber in sich
falsa & iniusta Status Ratio die bloß in der Begierde frembder Herrschafft/ Land

vnd

Von dem weltlichen Stande.
grawe Haar nicht mit Frieden hinunder in die Grube kaͤmen. 1. Reg. Cap. 2. v. 5.
Haͤtte nun David gleich dieſe Vberfahrung ſtraffen wollen/ da ſein Koͤnigreich
noch nicht gefaſſet/ durch Abſolons Auffruhr zuriſſen war/ ſolte er wol das gantze
Land vnruhig vnd jrre gemacht vnd ſich ſelbſt vmbs Koͤnigreich gebracht haben.

Hingegen handelte Jſboſeth gar vnvorſichtig wider ſeinen Statum, daß er
ſeinen Feldhauptman Abner/ der jhme die Stange wider David vnd Juda hielte/
gar vnzeitig offendirte, vnd dahin brachte/ daß er mit Jſrael zu David gieng vnd
dem Jſboſeth dardurch der Compaß ſeines Staats ſo bald verruͤcket ward.
2. Sam Cap. 3.

Als der Ruben auff ſeines Vatters Jacobs Lager geſtiegen vnd ſein Betthe
beſudelt/ haͤtte Jacob wol groſſe Vrſach gehabt denſelben gleich ernſtlich darumb
zuſtraffen/ aber ſein Status wolte es nicht wol zugeben/ weil er ein Pilgrim vnd vn-
der ſeinen Feinden war/ da er leicht boͤſes aͤrger machen/ den Ruben zu deſperatis
conſiliis
vnd factionen daran es nicht wuͤrde gemangelt haben an dem Orthe/ vnd
alſo wider ſich ſelbſt vnd ſein gantzes Hauß ein groß Vngluͤck erregen koͤnnen/ de-
rowegen er die Straffe differirt biß daß er ſterben ſolte/ da verfluchte er jhn in ſei-
nem Teſtament/ vnd ward von jhme die Herꝛligkeit vnd das Recht der Erſtenge-
burth/ nemblich das Koͤnigreich vnd Prieſterthumb/ welches eine ſchwehre Straf-
fe war/ die nicht allein jhn Ruben ſelber/ ſondern ſeine gantze Poſteritaͤt vnd Nach-
kommen mit getroffen Gen. Cap. 49. v 4. 5. & Gen. 35. v. 22. dann es kan ſich ſpricht
D. Luth. uͤber den 101. Pſalm. ein Fall begeben/ daß man einen boͤſen Buben ſo bald
nicht ſtraffen kan/ ohne groſſen Schaden vnd ohne Gefaͤhrligkeit der andern/ ſo
doch alle Straffe ſoll endlich dahin gerichtet ſeyn/ daß ſie zum Schrecken vnd Beſ-
ſerung der andern/ vnd zum/ Friede vnd Sicherheit der Frommen geſchehe/ wie S.
Petrus vnd Paulus lehren. Rom. Cap. 13. 1. Petr. Cap. 3.

Muß derowegen ein kluger Regent behutſamb verfahren vnd wol erwegen/
wo/ wen/ vnd welchen Buben er gleich ſtraffen/ oder vmb Sicherung ſeines Status,
vnd darin vmb vieler frommen Vnſchuldigen demſelben eine Zech auff eine Zeit
borgen ſolle’ vnd muͤſſe.

Solche vnd dergleichen Exempla, behutſamer vnd ſorgfaͤltiger Beobach-
tungen/ gegenwaͤrtiger vnd kuͤnfftiger Laͤuffte/ wolbedaͤchtige Erwegung/ worin
die momenta rerum beſtehen/ wie durch billiche gerechte Mittel das gemeine Weſen
zuſichern/ deſſen Auffnehmen vnd Proſperitaͤt zufoͤrdern/ bevorſtehen des vnd beſor-
gendes Vnheyl zeitlich abzuwenden/ vnd ne quid Reſpublica detrimenti capiat,
klüglich zu præcaviren, vnd ſolches alles durch Chriſtliche billiche Mittel koͤnnen
auch ad veram ac juſtam Status rationem referirt werden/ vnd in ſolchem Verſtan-
de kan dieſelbe auch wol paſſiren vnd gelobet werden.

Hingegen die vermeynte vnd aͤuſſerlich zwar fein apparirende/ aber in ſich
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vnd
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[71/0257] Von dem weltlichen Stande. grawe Haar nicht mit Frieden hinunder in die Grube kaͤmen. 1. Reg. Cap. 2. v. 5. Haͤtte nun David gleich dieſe Vberfahrung ſtraffen wollen/ da ſein Koͤnigreich noch nicht gefaſſet/ durch Abſolons Auffruhr zuriſſen war/ ſolte er wol das gantze Land vnruhig vnd jrre gemacht vnd ſich ſelbſt vmbs Koͤnigreich gebracht haben. Hingegen handelte Jſboſeth gar vnvorſichtig wider ſeinen Statum, daß er ſeinen Feldhauptman Abner/ der jhme die Stange wider David vnd Juda hielte/ gar vnzeitig offendirte, vnd dahin brachte/ daß er mit Jſrael zu David gieng vnd dem Jſboſeth dardurch der Compaß ſeines Staats ſo bald verruͤcket ward. 2. Sam Cap. 3. Als der Ruben auff ſeines Vatters Jacobs Lager geſtiegen vnd ſein Betthe beſudelt/ haͤtte Jacob wol groſſe Vrſach gehabt denſelben gleich ernſtlich darumb zuſtraffen/ aber ſein Status wolte es nicht wol zugeben/ weil er ein Pilgrim vnd vn- der ſeinen Feinden war/ da er leicht boͤſes aͤrger machen/ den Ruben zu deſperatis conſiliis vnd factionen daran es nicht wuͤrde gemangelt haben an dem Orthe/ vnd alſo wider ſich ſelbſt vnd ſein gantzes Hauß ein groß Vngluͤck erregen koͤnnen/ de- rowegen er die Straffe differirt biß daß er ſterben ſolte/ da verfluchte er jhn in ſei- nem Teſtament/ vnd ward von jhme die Herꝛligkeit vnd das Recht der Erſtenge- burth/ nemblich das Koͤnigreich vnd Prieſterthumb/ welches eine ſchwehre Straf- fe war/ die nicht allein jhn Ruben ſelber/ ſondern ſeine gantze Poſteritaͤt vnd Nach- kommen mit getroffen Gen. Cap. 49. v 4. 5. & Gen. 35. v. 22. dann es kan ſich ſpricht D. Luth. uͤber den 101. Pſalm. ein Fall begeben/ daß man einen boͤſen Buben ſo bald nicht ſtraffen kan/ ohne groſſen Schaden vnd ohne Gefaͤhrligkeit der andern/ ſo doch alle Straffe ſoll endlich dahin gerichtet ſeyn/ daß ſie zum Schrecken vnd Beſ- ſerung der andern/ vnd zum/ Friede vnd Sicherheit der Frommen geſchehe/ wie S. Petrus vnd Paulus lehren. Rom. Cap. 13. 1. Petr. Cap. 3. Muß derowegen ein kluger Regent behutſamb verfahren vnd wol erwegen/ wo/ wen/ vnd welchen Buben er gleich ſtraffen/ oder vmb Sicherung ſeines Status, vnd darin vmb vieler frommen Vnſchuldigen demſelben eine Zech auff eine Zeit borgen ſolle’ vnd muͤſſe. Solche vnd dergleichen Exempla, behutſamer vnd ſorgfaͤltiger Beobach- tungen/ gegenwaͤrtiger vnd kuͤnfftiger Laͤuffte/ wolbedaͤchtige Erwegung/ worin die momenta rerum beſtehen/ wie durch billiche gerechte Mittel das gemeine Weſen zuſichern/ deſſen Auffnehmen vnd Proſperitaͤt zufoͤrdern/ bevorſtehen des vnd beſor- gendes Vnheyl zeitlich abzuwenden/ vnd ne quid Reſpublica detrimenti capiat, klüglich zu præcaviren, vnd ſolches alles durch Chriſtliche billiche Mittel koͤnnen auch ad veram ac juſtam Status rationem referirt werden/ vnd in ſolchem Verſtan- de kan dieſelbe auch wol paſſiren vnd gelobet werden. Hingegen die vermeynte vnd aͤuſſerlich zwar fein apparirende/ aber in ſich falſa & iniuſta Status Ratio die bloß in der Begierde frembder Herꝛſchafft/ Land vnd

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 71. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/257>, abgerufen am 17.09.2024.