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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Das ander Buch/
Genes. Cap 21. v. 22. Diese Sorgfalt vnd Beobachtung Status, weil sie durch bil-
liche/ bey allen vernünfftigen Völckern/ vnd in Gottes Wort zulässige auffrechte
Mittel/ vnd ad bonum finem gesuchet vnd fortgesetzet worden/ kan justa & vera Sta-
tus Ratio
genandt werden/ vnd ist keines Weges zu tadein/ sondern vielmehr
zu rühmen.

Per veram & justam Status Rationem oder auß rechtmässiger Sorgfalt vnd
Versicherung seines Staats/ machte Josua vnd die Obristen der gantzen Gemei-
ne/ die Gibeoniter zu Knechten/ Holtzhawern vnd Wasserträgern/ damit sie nicht
zu groß vnd jhnen schädlich würden. Jos. Cap. 9. vmb gleichmässiger gerechter Si-
cherung seines Staats ließ der König Salomo seinen auffrührischen Bruder
Adonia/ der mit seinem Anhang dem Salomo auff verschiedene Weise vnd We-
ge/ nach Scepter vnd Cron/ die doch auff Gottes Befehl vnd Verordnung sein
Vatter David/ jhme Salomoni deputiret vnd zugeeygnet/ greiffen wolte/ als einen
Auffrührer mit gutem Rath hinrichten.

Es hat David/ als er vermercket/ daß der Lauff seiner Tage sich zum Ende
genahet/ kurtz vor seinem seligen Hintritt/ einen offentlichen Reichstag außge-
schrieben/ vnd darzu alle Proceres Regni, Fürsten/ Stände vnd Obristen in Jsrael
erfordert/ vnder andern aber jhnen stehend proponirer, daß Gott vnder allen sei-
nen Söhnen den Salomo erwöhlet/ daß er sitzen solte auff seinen Stuhl deß Kö-
nigreich deß Herrn über Jsrael/ vnd daß er dem Herrn den Tempel bawen solte/ jhn
auch den Reichsständen zu einem König praesentiret vnd vorgestellet/ von densel-
ben auch darvor acceptiret vnd angenommen worden. 1. Chron. Cap. 29. dessen
vnerachtet aber/ warff sich Adonia selber wider Gottes/ deß Königes vnd der
Reichsstände Verordnunge vnd Willen auff zu einem Könige/ brachte Geistliche
vnd Weltliche/ den Priester Abiathar vnd den Feldhauptman Joab neben andere
vff seine Seyte/ ordnete Wagen/ Reuter vnd Trabanten/ stellete offentliche Opffer
vnd Panquet an/ vnd ließ sich vor einen König respectiren vnd ehren. Wie er
aber vermercket/ daß Salomons Reich von GOtt vnd dem Könige bekräfftiget/
vnd von den Fürsten vnd Obristen in Jsrael beliebet war/ advertirte er bald/ daß er
als ein Reus criminis laesae Maiestatis vnd Auffrührer/ nach Gottes Gesetze sein Le-
ben verwürcket vnd ein Mann deß Todts war/ lieff in den Tempel/ ergrieff die Hör-
ner deß Altars/ schickte zu dem König Salomo/ vnd ließ vmb Perdon ansuchen/
daß er jhn denselben Tag nicht mit dem Schwerdt hinrichten liesse/ er bekame aber
diesen rechtmässigen Bescheid vnd Decretum: Wird er redlich seyn/ so soll kein
Haar von jhme auff die Erde fallen/ wird aber böses an jhme funden/ so soll er ster-
ben. 1. Reg. 1. v. 51. & 52. vnd wie er darauff selber vor den König kam/ erhielte er doch
noch kein Perdon, sondern ward geheissen in sein Hauß zugehen.

Wiewol er nun noch nicht aggratiiret vnd bey dem König auß geführet war/
sondern derselbe in angeregtem Decreto causae cognitionem, vnd die eygentliche

Erkün-

Das ander Buch/
Geneſ. Cap 21. v. 22. Dieſe Sorgfalt vnd Beobachtung Status, weil ſie durch bil-
liche/ bey allen vernuͤnfftigen Voͤlckern/ vnd in Gottes Wort zulaͤſſige auffrechte
Mittel/ vnd ad bonum finem geſuchet vnd fortgeſetzet worden/ kan juſta & vera Sta-
tus Ratio
genandt werden/ vnd iſt keines Weges zu tadein/ ſondern vielmehr
zu ruͤhmen.

Per veram & juſtam Status Rationem oder auß rechtmaͤſſiger Sorgfalt vnd
Verſicherung ſeines Staats/ machte Joſua vnd die Obriſten der gantzen Gemei-
ne/ die Gibeoniter zu Knechten/ Holtzhawern vnd Waſſertraͤgern/ damit ſie nicht
zu groß vnd jhnen ſchaͤdlich wuͤrden. Joſ. Cap. 9. vmb gleichmaͤſſiger gerechter Si-
cherung ſeines Staats ließ der Koͤnig Salomo ſeinen auffruͤhriſchen Bruder
Adonia/ der mit ſeinem Anhang dem Salomo auff verſchiedene Weiſe vnd We-
ge/ nach Scepter vnd Cron/ die doch auff Gottes Befehl vnd Verordnung ſein
Vatter David/ jhme Salomoni deputiret vnd zugeeygnet/ greiffen wolte/ als einen
Auffruͤhrer mit gutem Rath hinrichten.

Es hat David/ als er vermercket/ daß der Lauff ſeiner Tage ſich zum Ende
genahet/ kurtz vor ſeinem ſeligen Hintritt/ einen offentlichen Reichstag außge-
ſchrieben/ vnd darzu alle Proceres Regni, Fuͤrſten/ Staͤnde vnd Obriſten in Jſrael
erfordert/ vnder andern aber jhnen ſtehend proponirer, daß Gott vnder allen ſei-
nen Soͤhnen den Salomo erwoͤhlet/ daß er ſitzen ſolte auff ſeinen Stuhl deß Koͤ-
nigreich deß Herꝛn uͤber Jſrael/ vnd daß er dem Herꝛn den Tempel bawen ſolte/ jhn
auch den Reichsſtaͤnden zu einem Koͤnig præſentiret vnd vorgeſtellet/ von denſel-
ben auch darvor acceptiret vnd angenommen worden. 1. Chron. Cap. 29. deſſen
vnerachtet aber/ warff ſich Adonia ſelber wider Gottes/ deß Koͤniges vnd der
Reichsſtaͤnde Verordnunge vnd Willen auff zu einem Koͤnige/ brachte Geiſtliche
vnd Weltliche/ den Prieſter Abiathar vnd den Feldhauptman Joab neben andere
vff ſeine Seyte/ ordnete Wagen/ Reuter vnd Trabanten/ ſtellete offentliche Opffer
vnd Panquet an/ vnd ließ ſich vor einen Koͤnig reſpectiren vnd ehren. Wie er
aber vermercket/ daß Salomons Reich von GOtt vnd dem Koͤnige bekraͤfftiget/
vnd von den Fuͤrſten vnd Obriſten in Jſrael beliebet war/ advertirte er bald/ daß er
als ein Reus criminis læſæ Maieſtatis vnd Auffruͤhrer/ nach Gottes Geſetze ſein Le-
ben verwuͤrcket vnd ein Mann deß Todts war/ lieff in den Tempel/ ergrieff die Hoͤr-
ner deß Altars/ ſchickte zu dem Koͤnig Salomo/ vnd ließ vmb Perdon anſuchen/
daß er jhn denſelben Tag nicht mit dem Schwerdt hinrichten lieſſe/ er bekame aber
dieſen rechtmaͤſſigen Beſcheid vnd Decretum: Wird er redlich ſeyn/ ſo ſoll kein
Haar von jhme auff die Erde fallen/ wird aber boͤſes an jhme funden/ ſo ſoll er ſter-
ben. 1. Reg. 1. v. 51. & 52. vnd wie er darauff ſelber vor den Koͤnig kam/ erhielte er doch
noch kein Perdon, ſondern ward geheiſſen in ſein Hauß zugehen.

Wiewol er nun noch nicht aggratiiret vnd bey dem Koͤnig auß gefuͤhret war/
ſondern derſelbe in angeregtem Decreto cauſæ cognitionem, vnd die eygentliche

Erkuͤn-
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[68/0254] Das ander Buch/ Geneſ. Cap 21. v. 22. Dieſe Sorgfalt vnd Beobachtung Status, weil ſie durch bil- liche/ bey allen vernuͤnfftigen Voͤlckern/ vnd in Gottes Wort zulaͤſſige auffrechte Mittel/ vnd ad bonum finem geſuchet vnd fortgeſetzet worden/ kan juſta & vera Sta- tus Ratio genandt werden/ vnd iſt keines Weges zu tadein/ ſondern vielmehr zu ruͤhmen. Per veram & juſtam Status Rationem oder auß rechtmaͤſſiger Sorgfalt vnd Verſicherung ſeines Staats/ machte Joſua vnd die Obriſten der gantzen Gemei- ne/ die Gibeoniter zu Knechten/ Holtzhawern vnd Waſſertraͤgern/ damit ſie nicht zu groß vnd jhnen ſchaͤdlich wuͤrden. Joſ. Cap. 9. vmb gleichmaͤſſiger gerechter Si- cherung ſeines Staats ließ der Koͤnig Salomo ſeinen auffruͤhriſchen Bruder Adonia/ der mit ſeinem Anhang dem Salomo auff verſchiedene Weiſe vnd We- ge/ nach Scepter vnd Cron/ die doch auff Gottes Befehl vnd Verordnung ſein Vatter David/ jhme Salomoni deputiret vnd zugeeygnet/ greiffen wolte/ als einen Auffruͤhrer mit gutem Rath hinrichten. Es hat David/ als er vermercket/ daß der Lauff ſeiner Tage ſich zum Ende genahet/ kurtz vor ſeinem ſeligen Hintritt/ einen offentlichen Reichstag außge- ſchrieben/ vnd darzu alle Proceres Regni, Fuͤrſten/ Staͤnde vnd Obriſten in Jſrael erfordert/ vnder andern aber jhnen ſtehend proponirer, daß Gott vnder allen ſei- nen Soͤhnen den Salomo erwoͤhlet/ daß er ſitzen ſolte auff ſeinen Stuhl deß Koͤ- nigreich deß Herꝛn uͤber Jſrael/ vnd daß er dem Herꝛn den Tempel bawen ſolte/ jhn auch den Reichsſtaͤnden zu einem Koͤnig præſentiret vnd vorgeſtellet/ von denſel- ben auch darvor acceptiret vnd angenommen worden. 1. Chron. Cap. 29. deſſen vnerachtet aber/ warff ſich Adonia ſelber wider Gottes/ deß Koͤniges vnd der Reichsſtaͤnde Verordnunge vnd Willen auff zu einem Koͤnige/ brachte Geiſtliche vnd Weltliche/ den Prieſter Abiathar vnd den Feldhauptman Joab neben andere vff ſeine Seyte/ ordnete Wagen/ Reuter vnd Trabanten/ ſtellete offentliche Opffer vnd Panquet an/ vnd ließ ſich vor einen Koͤnig reſpectiren vnd ehren. Wie er aber vermercket/ daß Salomons Reich von GOtt vnd dem Koͤnige bekraͤfftiget/ vnd von den Fuͤrſten vnd Obriſten in Jſrael beliebet war/ advertirte er bald/ daß er als ein Reus criminis læſæ Maieſtatis vnd Auffruͤhrer/ nach Gottes Geſetze ſein Le- ben verwuͤrcket vnd ein Mann deß Todts war/ lieff in den Tempel/ ergrieff die Hoͤr- ner deß Altars/ ſchickte zu dem Koͤnig Salomo/ vnd ließ vmb Perdon anſuchen/ daß er jhn denſelben Tag nicht mit dem Schwerdt hinrichten lieſſe/ er bekame aber dieſen rechtmaͤſſigen Beſcheid vnd Decretum: Wird er redlich ſeyn/ ſo ſoll kein Haar von jhme auff die Erde fallen/ wird aber boͤſes an jhme funden/ ſo ſoll er ſter- ben. 1. Reg. 1. v. 51. & 52. vnd wie er darauff ſelber vor den Koͤnig kam/ erhielte er doch noch kein Perdon, ſondern ward geheiſſen in ſein Hauß zugehen. Wiewol er nun noch nicht aggratiiret vnd bey dem Koͤnig auß gefuͤhret war/ ſondern derſelbe in angeregtem Decreto cauſæ cognitionem, vnd die eygentliche Erkuͤn-

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 68. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/254>, abgerufen am 14.08.2024.