Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Das ander Buch/ vnd begehrte in selbigem Schreiben/ sie solten den besten vnd geschicksten daraußwöhlen/ denselben auff den Königlichen Stuhl setzen/ vnd vor dessen Hauß streiten/ vermeynete/ er wolte auß der Antwort gleich vernehmen/ wohin jhre Gedancken stünden. Weil aber Jehu durch zweyer Könige vnd der Königin Jesebell Hinrich- tung/ eine grosse Furcht dem Volck eingejaget/ hielten die von Samaria dafür/ weil 2. Könige vor Jehu nicht gestanden/ wie dann sie wider jhn stehen würden/ liessen demselben sagen/ sie wären seine Knechte/ sie wolten alles thun was er sagte/ sie wolten niemand zum König machen/ er solte thun was jhme gefiehl. Als Jehu so viel hatte/ wolte er noch nicht vollkommlich trawen/ sondern gar sicher gehen/ tentirte sie noch auff eine andere Weise/ vnd schrieb einen andern Brieff/ vnd be- gehrte/ dafern sie jhrem Erbiethen Folge leisten vnd thun wolten/ was er sie hiesse/ so solten sie folgenden Morgens vmb selbige Zeit die 70. Häupter der Königlichen Söhne hinauß nach Jesreel lieffern/ welches auch geschehen/ worauff Jehu eine Oration zu dem gemeinen Volck gethan/ vnd remonstriret, daß kein Wort deß Herrn so er wider Achab vnd sein Bluthauß geredet/ auff die Erden gefallen/ sie sehen die Köpffe der 70. Söhne Achabs vor Augen/ die er doch nicht erschlagen/ wä- re also Gottes Hand vnd Werck/ wie er nun keine Contradiction verspührte/ vnd deren zu Samaria Devotion, durch diese Real Bezeigung/ wider die Königliche Söhne genugsamb versichert war/ gieng er weiter/ schlug alle übrige vom Hause Achab/ alle seine Grossen vnd seine Verwandten/ daß keiner überblieb nach deß Herrn Wort. (Marchiavelli consilium est: Principem in parto nuper imperio tu- tum esse non posse, quamdiu illi vivunt, quos imperio spoliavit. lib. 3. disput. c. 3. & 4. Item, ad conservandam libertatem nuper partam, necessarium esse, ut Bruti filii tollantur.) Als nun Jehu darauff nach Samaria kam/ vnd was von Achab noch übrig auch außgerottet hatte/ war noch eine harte Nuß auffzubeissen/ nemb- lich Achabs Clerisey/ vnd Geistligkeit/ die Baalspfaffen übrig/ welche noch einen grossen Anhang beym gemeinen Pöbel/ wie es pflegt zu gehen/ hatten. (Juxta illud: Plcbs magis credit vatibus, quam Ducibus.) Damit er aber dieselben auch mit gu- ter manier vnd Vorsichtigkeit vertilgen möchte/ simulirte er gegen das gemeine Volck/ welches er hatte zusammen ruffen lassen/ als wäre er auch gut Baalisch/ vnd sprach: Achab hat Baal wenig gedienet/ Jehu wil jhm baß dienen/ (Bonus Dolus.) ließ darauff ein Baalitisch allgemein Opffer-Fest publiciren, vnd alle Baalsdie- ner bey Leibes Straffe darzu erfordern/ die dann/ weil sich Jehu so wol gegen das Volck erkläret hatte/ daß er Baal baß/ als Achab gethan/ dienen wolte/ ohnauß- bleiblich alle eingestellet/ wie sie aber im Werck wahren/ jhren Baalsdienst vnd Opffer zu verrichten/ ließ sie Jehu alle durch die Schärpffe deß Schwerdts schla- gen. Als dieser Actus mit Vertilgung deß Baals Pfaffen verrichtet/ ward Jehu seiner newen Regierung versichert. 2. Reg. Cap. 9. & Cap. 10. Es ist aber dieses was Jehu verrichtet kein gemein/ sondern ein absonderlich vnd
Das ander Buch/ vnd begehrte in ſelbigem Schreiben/ ſie ſolten den beſten vnd geſchickſten daraußwoͤhlen/ denſelben auff den Koͤniglichen Stuhl ſetzen/ vnd vor deſſen Hauß ſtreiten/ vermeynete/ er wolte auß der Antwort gleich vernehmen/ wohin jhre Gedancken ſtuͤnden. Weil aber Jehu durch zweyer Koͤnige vnd der Koͤnigin Jeſebell Hinrich- tung/ eine groſſe Furcht dem Volck eingejaget/ hielten die von Samaria dafuͤr/ weil 2. Koͤnige vor Jehu nicht geſtanden/ wie dann ſie wider jhn ſtehen wuͤrden/ lieſſen demſelben ſagen/ ſie waͤren ſeine Knechte/ ſie wolten alles thun was er ſagte/ ſie wolten niemand zum Koͤnig machen/ er ſolte thun was jhme gefiehl. Als Jehu ſo viel hatte/ wolte er noch nicht vollkommlich trawen/ ſondern gar ſicher gehen/ tentirte ſie noch auff eine andere Weiſe/ vnd ſchrieb einen andern Brieff/ vnd be- gehrte/ dafern ſie jhrem Erbiethen Folge leiſten vnd thun wolten/ was er ſie hieſſe/ ſo ſolten ſie folgenden Morgens vmb ſelbige Zeit die 70. Haͤupter der Koͤniglichen Soͤhne hinauß nach Jeſreel lieffern/ welches auch geſchehen/ worauff Jehu eine Oration zu dem gemeinen Volck gethan/ vnd remonſtriret, daß kein Wort deß Herꝛn ſo er wider Achab vnd ſein Bluthauß geredet/ auff die Erden gefallen/ ſie ſehen die Koͤpffe der 70. Soͤhne Achabs vor Augen/ die er doch nicht erſchlagen/ waͤ- re alſo Gottes Hand vnd Werck/ wie er nun keine Contradiction verſpuͤhrte/ vnd deren zu Samaria Devotion, durch dieſe Real Bezeigung/ wider die Koͤnigliche Soͤhne genugſamb verſichert war/ gieng er weiter/ ſchlug alle uͤbrige vom Hauſe Achab/ alle ſeine Groſſen vnd ſeine Verwandten/ daß keiner uͤberblieb nach deß Herꝛn Wort. (Marchiavelli conſilium eſt: Principem in parto nuper imperio tu- tum eſſe non poſſe, quamdiu illi vivunt, quos imperio ſpoliavit. lib. 3. diſput. c. 3. & 4. Item, ad conſervandam libertatem nuper partam, neceſſarium eſſe, ut Bruti filii tollantur.) Als nun Jehu darauff nach Samaria kam/ vnd was von Achab noch uͤbrig auch außgerottet hatte/ war noch eine harte Nuß auffzubeiſſen/ nemb- lich Achabs Cleriſey/ vnd Geiſtligkeit/ die Baalspfaffen uͤbrig/ welche noch einen groſſen Anhang beym gemeinen Poͤbel/ wie es pflegt zu gehen/ hatten. (Juxta illud: Plcbs magis credit vatibus, quam Ducibus.) Damit er aber dieſelben auch mit gu- ter manier vnd Vorſichtigkeit vertilgen moͤchte/ ſimulirte er gegen das gemeine Volck/ welches er hatte zuſammen ruffen laſſen/ als waͤre er auch gut Baaliſch/ vnd ſprach: Achab hat Baal wenig gedienet/ Jehu wil jhm baß dienen/ (Bonus Dolus.) ließ darauff ein Baalitiſch allgemein Opffer-Feſt publiciren, vnd alle Baalsdie- ner bey Leibes Straffe darzu erfordern/ die dann/ weil ſich Jehu ſo wol gegen das Volck erklaͤret hatte/ daß er Baal baß/ als Achab gethan/ dienen wolte/ ohnauß- bleiblich alle eingeſtellet/ wie ſie aber im Werck wahren/ jhren Baalsdienſt vnd Opffer zu verrichten/ ließ ſie Jehu alle durch die Schaͤrpffe deß Schwerdts ſchla- gen. Als dieſer Actus mit Vertilgung deß Baals Pfaffen verrichtet/ ward Jehu ſeiner newen Regierung verſichert. 2. Reg. Cap. 9. & Cap. 10. Es iſt aber dieſes was Jehu verrichtet kein gemein/ ſondern ein abſonderlich vnd
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0238" n="52"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Das ander Buch/</hi></fw><lb/> vnd begehrte in ſelbigem Schreiben/ ſie ſolten den beſten vnd geſchickſten darauß<lb/> woͤhlen/ denſelben auff den Koͤniglichen Stuhl ſetzen/ vnd vor deſſen Hauß ſtreiten/<lb/> vermeynete/ er wolte auß der Antwort gleich vernehmen/ wohin jhre Gedancken<lb/> ſtuͤnden. Weil aber Jehu durch zweyer Koͤnige vnd der Koͤnigin Jeſebell Hinrich-<lb/> tung/ eine groſſe Furcht dem Volck eingejaget/ hielten die von Samaria dafuͤr/<lb/> weil 2. Koͤnige vor Jehu nicht geſtanden/ wie dann ſie wider jhn ſtehen wuͤrden/<lb/> lieſſen demſelben ſagen/ ſie waͤren ſeine Knechte/ ſie wolten alles thun was er ſagte/<lb/> ſie wolten niemand zum Koͤnig machen/ er ſolte thun was jhme gefiehl. Als Jehu<lb/> ſo viel hatte/ wolte er noch nicht vollkommlich trawen/ ſondern gar ſicher gehen/<lb/><hi rendition="#aq">tentirte</hi> ſie noch auff eine andere Weiſe/ vnd ſchrieb einen andern Brieff/ vnd be-<lb/> gehrte/ dafern ſie jhrem Erbiethen Folge leiſten vnd thun wolten/ was er ſie hieſſe/<lb/> ſo ſolten ſie folgenden Morgens vmb ſelbige Zeit die 70. Haͤupter der Koͤniglichen<lb/> Soͤhne hinauß nach Jeſreel lieffern/ welches auch geſchehen/ worauff Jehu eine<lb/><hi rendition="#aq">Oration</hi> zu dem gemeinen Volck gethan/ vnd <hi rendition="#aq">remonſtriret,</hi> daß kein Wort deß<lb/> Herꝛn ſo er wider Achab vnd ſein Bluthauß geredet/ auff die Erden gefallen/ ſie<lb/> ſehen die Koͤpffe der 70. Soͤhne Achabs vor Augen/ die er doch nicht erſchlagen/ waͤ-<lb/> re alſo Gottes Hand vnd Werck/ wie er nun keine <hi rendition="#aq">Contradiction</hi> verſpuͤhrte/ vnd<lb/> deren zu Samaria <hi rendition="#aq">Devotion,</hi> durch dieſe <hi rendition="#aq">Real</hi> Bezeigung/ wider die Koͤnigliche<lb/> Soͤhne genugſamb verſichert war/ gieng er weiter/ ſchlug alle uͤbrige vom Hauſe<lb/> Achab/ alle ſeine Groſſen vnd ſeine Verwandten/ daß keiner uͤberblieb nach deß<lb/> Herꝛn Wort. (<hi rendition="#aq">Marchiavelli conſilium eſt: Principem in parto nuper imperio tu-<lb/> tum eſſe non poſſe, quamdiu illi vivunt, quos imperio ſpoliavit. lib. 3. diſput. c. 3. &<lb/> 4. Item, ad conſervandam libertatem nuper partam, neceſſarium eſſe, ut Bruti filii<lb/> tollantur.</hi>) Als nun Jehu darauff nach Samaria kam/ vnd was von Achab<lb/> noch uͤbrig auch außgerottet hatte/ war noch eine harte Nuß auffzubeiſſen/ nemb-<lb/> lich Achabs Cleriſey/ vnd Geiſtligkeit/ die Baalspfaffen uͤbrig/ welche noch einen<lb/> groſſen Anhang beym gemeinen Poͤbel/ wie es pflegt zu gehen/ hatten. (<hi rendition="#aq">Juxta illud:<lb/> Plcbs magis credit vatibus, quam Ducibus.</hi>) Damit er aber dieſelben auch mit gu-<lb/> ter <hi rendition="#aq">manier</hi> vnd Vorſichtigkeit vertilgen moͤchte/ <hi rendition="#aq">ſimulirte</hi> er gegen das gemeine<lb/> Volck/ welches er hatte zuſammen ruffen laſſen/ als waͤre er auch gut Baaliſch/ vnd<lb/> ſprach: Achab hat Baal wenig gedienet/ Jehu wil jhm baß dienen/ (<hi rendition="#aq">Bonus Dolus.</hi>)<lb/> ließ darauff ein Baalitiſch allgemein Opffer-Feſt <hi rendition="#aq">publiciren,</hi> vnd alle Baalsdie-<lb/> ner bey Leibes Straffe darzu erfordern/ die dann/ weil ſich Jehu ſo wol gegen das<lb/> Volck erklaͤret hatte/ daß er Baal baß/ als Achab gethan/ dienen wolte/ ohnauß-<lb/> bleiblich alle eingeſtellet/ wie ſie aber im Werck wahren/ jhren Baalsdienſt vnd<lb/> Opffer zu verrichten/ ließ ſie Jehu alle durch die Schaͤrpffe deß Schwerdts ſchla-<lb/> gen. Als dieſer <hi rendition="#aq">Actus</hi> mit Vertilgung deß Baals Pfaffen verrichtet/ ward Jehu<lb/> ſeiner newen Regierung verſichert. 2. Reg. Cap. 9. <hi rendition="#aq">&</hi> Cap. 10.</p><lb/> <p>Es iſt aber dieſes was Jehu verrichtet kein gemein/ ſondern ein abſonderlich<lb/> <fw place="bottom" type="catch">vnd</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [52/0238]
Das ander Buch/
vnd begehrte in ſelbigem Schreiben/ ſie ſolten den beſten vnd geſchickſten darauß
woͤhlen/ denſelben auff den Koͤniglichen Stuhl ſetzen/ vnd vor deſſen Hauß ſtreiten/
vermeynete/ er wolte auß der Antwort gleich vernehmen/ wohin jhre Gedancken
ſtuͤnden. Weil aber Jehu durch zweyer Koͤnige vnd der Koͤnigin Jeſebell Hinrich-
tung/ eine groſſe Furcht dem Volck eingejaget/ hielten die von Samaria dafuͤr/
weil 2. Koͤnige vor Jehu nicht geſtanden/ wie dann ſie wider jhn ſtehen wuͤrden/
lieſſen demſelben ſagen/ ſie waͤren ſeine Knechte/ ſie wolten alles thun was er ſagte/
ſie wolten niemand zum Koͤnig machen/ er ſolte thun was jhme gefiehl. Als Jehu
ſo viel hatte/ wolte er noch nicht vollkommlich trawen/ ſondern gar ſicher gehen/
tentirte ſie noch auff eine andere Weiſe/ vnd ſchrieb einen andern Brieff/ vnd be-
gehrte/ dafern ſie jhrem Erbiethen Folge leiſten vnd thun wolten/ was er ſie hieſſe/
ſo ſolten ſie folgenden Morgens vmb ſelbige Zeit die 70. Haͤupter der Koͤniglichen
Soͤhne hinauß nach Jeſreel lieffern/ welches auch geſchehen/ worauff Jehu eine
Oration zu dem gemeinen Volck gethan/ vnd remonſtriret, daß kein Wort deß
Herꝛn ſo er wider Achab vnd ſein Bluthauß geredet/ auff die Erden gefallen/ ſie
ſehen die Koͤpffe der 70. Soͤhne Achabs vor Augen/ die er doch nicht erſchlagen/ waͤ-
re alſo Gottes Hand vnd Werck/ wie er nun keine Contradiction verſpuͤhrte/ vnd
deren zu Samaria Devotion, durch dieſe Real Bezeigung/ wider die Koͤnigliche
Soͤhne genugſamb verſichert war/ gieng er weiter/ ſchlug alle uͤbrige vom Hauſe
Achab/ alle ſeine Groſſen vnd ſeine Verwandten/ daß keiner uͤberblieb nach deß
Herꝛn Wort. (Marchiavelli conſilium eſt: Principem in parto nuper imperio tu-
tum eſſe non poſſe, quamdiu illi vivunt, quos imperio ſpoliavit. lib. 3. diſput. c. 3. &
4. Item, ad conſervandam libertatem nuper partam, neceſſarium eſſe, ut Bruti filii
tollantur.) Als nun Jehu darauff nach Samaria kam/ vnd was von Achab
noch uͤbrig auch außgerottet hatte/ war noch eine harte Nuß auffzubeiſſen/ nemb-
lich Achabs Cleriſey/ vnd Geiſtligkeit/ die Baalspfaffen uͤbrig/ welche noch einen
groſſen Anhang beym gemeinen Poͤbel/ wie es pflegt zu gehen/ hatten. (Juxta illud:
Plcbs magis credit vatibus, quam Ducibus.) Damit er aber dieſelben auch mit gu-
ter manier vnd Vorſichtigkeit vertilgen moͤchte/ ſimulirte er gegen das gemeine
Volck/ welches er hatte zuſammen ruffen laſſen/ als waͤre er auch gut Baaliſch/ vnd
ſprach: Achab hat Baal wenig gedienet/ Jehu wil jhm baß dienen/ (Bonus Dolus.)
ließ darauff ein Baalitiſch allgemein Opffer-Feſt publiciren, vnd alle Baalsdie-
ner bey Leibes Straffe darzu erfordern/ die dann/ weil ſich Jehu ſo wol gegen das
Volck erklaͤret hatte/ daß er Baal baß/ als Achab gethan/ dienen wolte/ ohnauß-
bleiblich alle eingeſtellet/ wie ſie aber im Werck wahren/ jhren Baalsdienſt vnd
Opffer zu verrichten/ ließ ſie Jehu alle durch die Schaͤrpffe deß Schwerdts ſchla-
gen. Als dieſer Actus mit Vertilgung deß Baals Pfaffen verrichtet/ ward Jehu
ſeiner newen Regierung verſichert. 2. Reg. Cap. 9. & Cap. 10.
Es iſt aber dieſes was Jehu verrichtet kein gemein/ ſondern ein abſonderlich
vnd
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |