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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem weltlichen Stande.
er sich mit jhme geletzet vnd das Valet geben/ jhn geküsset vnd gesegnet/ vnd darmit
seiner Königlichen Clementz Liebe vnd Hulde versichert. 2. Samuel. Cap. 19. v. 39.
aber sein Enckel Rehabeam/ Salomons Sohn that nicht also/ hielte die Fürsten
vnd Stände in Jsrael in schlechtem respect, stoßte dieselbe vnvorsichtig vor den
Kopff/ erweckte damit einen Vffstand vnd Separation der Stände/ zu seinem vnd
seiner Nachkommen vnwiderbringlichen Schaden. 1. Reg. Cap. 12.



AXIOMA XXV.
Der Obrigkeit Gebott vnd Befehl so wider GOtt/ sein
Wort/ das Gewissen vnd die Liebe deß Nächsten lauffen/ soll
vnd muß niemand vollbringen.
(Augustin in Sermone 6.
de verb. Domini. Qui resistit potestati, Dei ordina-
tioni resistit Sed quid si illud jubeat, quod non de-
beas facere? Hic sane contemne potestatem,
timendo potestatem.
)

HIe gilt die Apostolische Regul: Man muß GOtt mehr gehorchen als den
Menschen. Die Potentaten/ Könige/ Fürsten/ Herrschafften vnd alle Ob-
rigkeiten sind Gottes Stadthalter vnd seines Reichs Amptleuthe ja Got-
tes Knechte/ wie David im 116. Psalm. v. 16. bezeuget/ wann er spricht: O
Herr ich bin dein Knecht/ deiner Magd Sohn. Sie sind selbsten Gottes Gebott
vnderworffen/ ja deren Custodes vnd Hürer/ derowegen sie nicht befugt/ etwas wi-
der Gott vnd seine Gebott anzuordnen oder zu mandiren. Thun sie es aber/ so seyn
die Vnderthanen nicht schuldig zu gehorsamen/ wann sie auch deßwegen in Vn-
gnade/ ja Leibs vnd Lebens Gefahr gerathen solten. (Non utique contemnis, si eli-
gis Maiori servire, nec hinc debet minorirasci, si Maior praelata est. Illa carcerem,
haec gehennam minatur, refertur in jure Canon. in c. qui resistet. 97. Caus. 11.
Quaest.
3.

Der Herr Christus giebet selber den Außschlag hierüber wann er spricht:
Fürchtet euch nicht für denen die den Leib tödten/ sondern vielmehr vor deme/ so
Leib vnd Seel verderben mag in die Höllen. Matth. Cap. 10. v. 28.

Also thaten die Egyptischen Wehemütter recht/ daß sie Gott fürchteten/ deß
Königs Pharaonis gottlosen Befehl von Erwürgung der Hebräischen Knäblein
bey der Geburth/ keine Folge leisteten/ vnd Gottes Gebott; du solt nicht tödten/

mehr
Ff iij

Von dem weltlichen Stande.
er ſich mit jhme geletzet vnd das Valet geben/ jhn gekuͤſſet vnd geſegnet/ vnd darmit
ſeiner Koͤniglichen Clementz Liebe vnd Hulde verſichert. 2. Samuel. Cap. 19. v. 39.
aber ſein Enckel Rehabeam/ Salomons Sohn that nicht alſo/ hielte die Fuͤrſten
vnd Staͤnde in Jſrael in ſchlechtem reſpect, ſtoßte dieſelbe vnvorſichtig vor den
Kopff/ erweckte damit einen Vffſtand vnd Separation der Staͤnde/ zu ſeinem vnd
ſeiner Nachkommen vnwiderbringlichen Schaden. 1. Reg. Cap. 12.



AXIOMA XXV.
Der Obrigkeit Gebott vnd Befehl ſo wider GOtt/ ſein
Wort/ das Gewiſſen vnd die Liebe deß Naͤchſten lauffen/ ſoll
vnd muß niemand vollbringen.
(Auguſtin in Sermone 6.
de verb. Domini. Qui reſiſtit poteſtati, Dei ordina-
tioni reſiſtit Sed quid ſi illud jubeat, quod non de-
beas facere? Hic ſane contemne poteſtatem,
timendo poteſtatem.
)

HIe gilt die Apoſtoliſche Regul: Man muß GOtt mehr gehorchen als den
Menſchen. Die Potentaten/ Koͤnige/ Fuͤrſten/ Herꝛſchafften vnd alle Ob-
rigkeiten ſind Gottes Stadthalter vnd ſeines Reichs Amptleuthe ja Got-
tes Knechte/ wie David im 116. Pſalm. v. 16. bezeuget/ wann er ſpricht: O
Herꝛ ich bin dein Knecht/ deiner Magd Sohn. Sie ſind ſelbſten Gottes Gebott
vnderworffen/ ja deren Cuſtodes vnd Huͤrer/ derowegen ſie nicht befugt/ etwas wi-
der Gott vnd ſeine Gebott anzuordnen oder zu mandiren. Thun ſie es aber/ ſo ſeyn
die Vnderthanen nicht ſchuldig zu gehorſamen/ wann ſie auch deßwegen in Vn-
gnade/ ja Leibs vnd Lebens Gefahr gerathen ſolten. (Non utiq́ue contemnis, ſi eli-
gis Maiori ſervire, nec hinc debet minoriraſci, ſi Maior prælata eſt. Illa carcerem,
hæc gehennam minatur, refertur in jure Canon. in c. qui reſiſtet. 97. Cauſ. 11.
Quæſt.
3.

Der Herꝛ Chriſtus giebet ſelber den Außſchlag hieruͤber wann er ſpricht:
Fuͤrchtet euch nicht fuͤr denen die den Leib toͤdten/ ſondern vielmehr vor deme/ ſo
Leib vnd Seel verderben mag in die Hoͤllen. Matth. Cap. 10. v. 28.

Alſo thaten die Egyptiſchen Wehemuͤtter recht/ daß ſie Gott fuͤrchteten/ deß
Koͤnigs Pharaonis gottloſen Befehl von Erwuͤrgung der Hebraͤiſchen Knaͤblein
bey der Geburth/ keine Folge leiſteten/ vnd Gottes Gebott; du ſolt nicht toͤdten/

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[45/0231] Von dem weltlichen Stande. er ſich mit jhme geletzet vnd das Valet geben/ jhn gekuͤſſet vnd geſegnet/ vnd darmit ſeiner Koͤniglichen Clementz Liebe vnd Hulde verſichert. 2. Samuel. Cap. 19. v. 39. aber ſein Enckel Rehabeam/ Salomons Sohn that nicht alſo/ hielte die Fuͤrſten vnd Staͤnde in Jſrael in ſchlechtem reſpect, ſtoßte dieſelbe vnvorſichtig vor den Kopff/ erweckte damit einen Vffſtand vnd Separation der Staͤnde/ zu ſeinem vnd ſeiner Nachkommen vnwiderbringlichen Schaden. 1. Reg. Cap. 12. AXIOMA XXV. Der Obrigkeit Gebott vnd Befehl ſo wider GOtt/ ſein Wort/ das Gewiſſen vnd die Liebe deß Naͤchſten lauffen/ ſoll vnd muß niemand vollbringen. (Auguſtin in Sermone 6. de verb. Domini. Qui reſiſtit poteſtati, Dei ordina- tioni reſiſtit Sed quid ſi illud jubeat, quod non de- beas facere? Hic ſane contemne poteſtatem, timendo poteſtatem.) HIe gilt die Apoſtoliſche Regul: Man muß GOtt mehr gehorchen als den Menſchen. Die Potentaten/ Koͤnige/ Fuͤrſten/ Herꝛſchafften vnd alle Ob- rigkeiten ſind Gottes Stadthalter vnd ſeines Reichs Amptleuthe ja Got- tes Knechte/ wie David im 116. Pſalm. v. 16. bezeuget/ wann er ſpricht: O Herꝛ ich bin dein Knecht/ deiner Magd Sohn. Sie ſind ſelbſten Gottes Gebott vnderworffen/ ja deren Cuſtodes vnd Huͤrer/ derowegen ſie nicht befugt/ etwas wi- der Gott vnd ſeine Gebott anzuordnen oder zu mandiren. Thun ſie es aber/ ſo ſeyn die Vnderthanen nicht ſchuldig zu gehorſamen/ wann ſie auch deßwegen in Vn- gnade/ ja Leibs vnd Lebens Gefahr gerathen ſolten. (Non utiq́ue contemnis, ſi eli- gis Maiori ſervire, nec hinc debet minoriraſci, ſi Maior prælata eſt. Illa carcerem, hæc gehennam minatur, refertur in jure Canon. in c. qui reſiſtet. 97. Cauſ. 11. Quæſt. 3. Der Herꝛ Chriſtus giebet ſelber den Außſchlag hieruͤber wann er ſpricht: Fuͤrchtet euch nicht fuͤr denen die den Leib toͤdten/ ſondern vielmehr vor deme/ ſo Leib vnd Seel verderben mag in die Hoͤllen. Matth. Cap. 10. v. 28. Alſo thaten die Egyptiſchen Wehemuͤtter recht/ daß ſie Gott fuͤrchteten/ deß Koͤnigs Pharaonis gottloſen Befehl von Erwuͤrgung der Hebraͤiſchen Knaͤblein bey der Geburth/ keine Folge leiſteten/ vnd Gottes Gebott; du ſolt nicht toͤdten/ mehr Ff iij

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 45. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/231>, abgerufen am 19.11.2024.