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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Das ander Buch/


AXIOMA XX.
Auch wider die tyrannische vnd wunderliche/ gleichwol or-
dentliche Obrigkeit/ sollen die Vnderthanen nicht Hand an-
legen.
(Quod creati sint Reges Consilii fuit Divini,
quod improbi fuerint ipsorum (vel etiam Popu-
li) culpae adscribendum. Nicol. Caussin. de
Regn. Dissertat. 65.
)

SAul war ein gottloser Tyrann/ der die Propheten deß Herrn tödten ließ/
den frommen David allenthalben verfolgete/ vnd jhme nach dem Leben
stunde/ vnd wiewol Gott den Saul vnd sein Hauß wegen seines Vnge-
horsambs vnd Tyranney verworffen/ vnd den David wider zum künffti-
gen König salben lassen/ hat dieser doch an jenem/ wiewol er sich zweymahl seiner
Person in der Höhle der Wüsten Engede/ vnd in der Wüsten Siph/ bemächtigen
vnd jhn tödten können/ auch von seinen Männern darzu ermahnet/ nicht Hand an-
legen wolten/ vnd sich entschuldiget/ mit Anziehung folgender motiva: Das sey
ferne von mir/ daß ich meine Hand legean meinen Herrn den Gesalbten deß Herrn/
dann er ist der Gesalbte deß Herrn. 1. Samuel. Cap. 24. v. 7. 11. vnd als Abisai/ Da-
vids Hauptleuthe einer/ dem Saul mit seinem eygenen Spieß im Schlaff den
Rest geben vnd erstechen wolte/ verbotte jhme David solches ernstlich vnd sprach/
wer |wil die Hand an den Gesalbten deß Herrn legen vnd vngestrafft bleiben?
schwuhr darzu/ so wahr der Herrlebet/ wo derselbe jhn nicht schlüge/ oder seine Zeit
käme daß er stürbe oder im Streit vmbkäme/ wolte der Herr fern von jhm seyn las-
sen/ daß er seine Hand solte legen an den Gesalbten deß Herrn. 1. Samuel. Cap. 26.
v. 8. & seqq. Worauß dann erhellet/ daß das gemeine Sprichwort/ Trew Herr/
Trew Knecht/ wider die ordentliche/ von Gott vorgesetzte Obrigkeit/ auch die wun-
derliche vnd tyrannische/ nicht anzuziehen/ noch ein Vnderthan wann er sich der-
selben mit der That widersetzet/ damit für Gott oder der Welt zuschützen/ vnd da
diß Sprichwort/ dieses Falls vnd also gebrauchet würde/ wäre es ein gottloser vnd
auffrührischer Außspruch. David war ein trewer wolverdienter Knecht vnd Vn-
derthan/ Saul aber war jhme vntrewe/ trachtet jhme auff vielerley Weise nach dem
Leben/ belohnete deß Davids getrewe/ tapffere/ vnd dem gantzen Volck Gottes ge-
leistete hocher sprießliche Dienste/ mit Vntrewe/ dannoch war vnd verbtiebe jhme
der David/ wie jetzo gemeldet getrew/ biß in sein deß Sauls Todt/ erwiesse/ dieselbe

auch
Das ander Buch/


AXIOMA XX.
Auch wider die tyranniſche vnd wunderliche/ gleichwol or-
dentliche Obrigkeit/ ſollen die Vnderthanen nicht Hand an-
legen.
(Quod creati ſint Reges Conſilii fuit Divini,
quod improbi fuerint ipſorum (vel etiam Popu-
li) culpæ adſcribendum. Nicol. Cauſſin. de
Regn. Diſſertat. 65.
)

SAul war ein gottloſer Tyrann/ der die Propheten deß Herꝛn toͤdten ließ/
den frommen David allenthalben verfolgete/ vnd jhme nach dem Leben
ſtunde/ vnd wiewol Gott den Saul vnd ſein Hauß wegen ſeines Vnge-
horſambs vnd Tyranney verworffen/ vnd den David wider zum kuͤnffti-
gen Koͤnig ſalben laſſen/ hat dieſer doch an jenem/ wiewol er ſich zweymahl ſeiner
Perſon in der Hoͤhle der Wuͤſten Engede/ vnd in der Wuͤſten Siph/ bemaͤchtigen
vnd jhn toͤdten koͤnnen/ auch von ſeinen Maͤnnern darzu ermahnet/ nicht Hand an-
legen wolten/ vnd ſich entſchuldiget/ mit Anziehung folgender motiva: Das ſey
ferne von mir/ daß ich meine Hand legean meinen Herꝛn den Geſalbten deß Herꝛn/
dann er iſt der Geſalbte deß Herꝛn. 1. Samuel. Cap. 24. v. 7. 11. vnd als Abiſai/ Da-
vids Hauptleuthe einer/ dem Saul mit ſeinem eygenen Spieß im Schlaff den
Reſt geben vnd erſtechen wolte/ verbotte jhme David ſolches ernſtlich vnd ſprach/
wer |wil die Hand an den Geſalbten deß Herꝛn legen vnd vngeſtrafft bleiben?
ſchwuhr darzu/ ſo wahr der Herꝛlebet/ wo derſelbe jhn nicht ſchlüge/ oder ſeine Zeit
kaͤme daß er ſtuͤrbe oder im Streit vmbkaͤme/ wolte der Herꝛ fern von jhm ſeyn laſ-
ſen/ daß er ſeine Hand ſolte legen an den Geſalbten deß Herꝛn. 1. Samuel. Cap. 26.
v. 8. & ſeqq. Worauß dann erhellet/ daß das gemeine Sprichwort/ Trew Herꝛ/
Trew Knecht/ wider die ordentliche/ von Gott vorgeſetzte Obrigkeit/ auch die wun-
derliche vnd tyranniſche/ nicht anzuziehen/ noch ein Vnderthan wann er ſich der-
ſelben mit der That widerſetzet/ damit fuͤr Gott oder der Welt zuſchuͤtzen/ vnd da
diß Sprichwort/ dieſes Falls vnd alſo gebrauchet würde/ waͤre es ein gottloſer vnd
auffruͤhriſcher Außſpruch. David war ein trewer wolverdienter Knecht vnd Vn-
derthan/ Saul aber war jhme vntrewe/ trachtet jhme auff vielerley Weiſe nach dem
Leben/ belohnete deß Davids getrewe/ tapffere/ vnd dem gantzen Volck Gottes ge-
leiſtete hocher ſprießliche Dienſte/ mit Vntrewe/ dannoch war vnd verbtiebe jhme
der David/ wie jetzo gemeldet getrew/ biß in ſein deß Sauls Todt/ erwieſſe/ dieſelbe

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[38/0224] Das ander Buch/ AXIOMA XX. Auch wider die tyranniſche vnd wunderliche/ gleichwol or- dentliche Obrigkeit/ ſollen die Vnderthanen nicht Hand an- legen. (Quod creati ſint Reges Conſilii fuit Divini, quod improbi fuerint ipſorum (vel etiam Popu- li) culpæ adſcribendum. Nicol. Cauſſin. de Regn. Diſſertat. 65.) SAul war ein gottloſer Tyrann/ der die Propheten deß Herꝛn toͤdten ließ/ den frommen David allenthalben verfolgete/ vnd jhme nach dem Leben ſtunde/ vnd wiewol Gott den Saul vnd ſein Hauß wegen ſeines Vnge- horſambs vnd Tyranney verworffen/ vnd den David wider zum kuͤnffti- gen Koͤnig ſalben laſſen/ hat dieſer doch an jenem/ wiewol er ſich zweymahl ſeiner Perſon in der Hoͤhle der Wuͤſten Engede/ vnd in der Wuͤſten Siph/ bemaͤchtigen vnd jhn toͤdten koͤnnen/ auch von ſeinen Maͤnnern darzu ermahnet/ nicht Hand an- legen wolten/ vnd ſich entſchuldiget/ mit Anziehung folgender motiva: Das ſey ferne von mir/ daß ich meine Hand legean meinen Herꝛn den Geſalbten deß Herꝛn/ dann er iſt der Geſalbte deß Herꝛn. 1. Samuel. Cap. 24. v. 7. 11. vnd als Abiſai/ Da- vids Hauptleuthe einer/ dem Saul mit ſeinem eygenen Spieß im Schlaff den Reſt geben vnd erſtechen wolte/ verbotte jhme David ſolches ernſtlich vnd ſprach/ wer |wil die Hand an den Geſalbten deß Herꝛn legen vnd vngeſtrafft bleiben? ſchwuhr darzu/ ſo wahr der Herꝛlebet/ wo derſelbe jhn nicht ſchlüge/ oder ſeine Zeit kaͤme daß er ſtuͤrbe oder im Streit vmbkaͤme/ wolte der Herꝛ fern von jhm ſeyn laſ- ſen/ daß er ſeine Hand ſolte legen an den Geſalbten deß Herꝛn. 1. Samuel. Cap. 26. v. 8. & ſeqq. Worauß dann erhellet/ daß das gemeine Sprichwort/ Trew Herꝛ/ Trew Knecht/ wider die ordentliche/ von Gott vorgeſetzte Obrigkeit/ auch die wun- derliche vnd tyranniſche/ nicht anzuziehen/ noch ein Vnderthan wann er ſich der- ſelben mit der That widerſetzet/ damit fuͤr Gott oder der Welt zuſchuͤtzen/ vnd da diß Sprichwort/ dieſes Falls vnd alſo gebrauchet würde/ waͤre es ein gottloſer vnd auffruͤhriſcher Außſpruch. David war ein trewer wolverdienter Knecht vnd Vn- derthan/ Saul aber war jhme vntrewe/ trachtet jhme auff vielerley Weiſe nach dem Leben/ belohnete deß Davids getrewe/ tapffere/ vnd dem gantzen Volck Gottes ge- leiſtete hocher ſprießliche Dienſte/ mit Vntrewe/ dannoch war vnd verbtiebe jhme der David/ wie jetzo gemeldet getrew/ biß in ſein deß Sauls Todt/ erwieſſe/ dieſelbe auch

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 38. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/224>, abgerufen am 19.11.2024.