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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Das ander Buch/
auch herrschen vnd zum Keyserthumb kommen würde/ vnd wie die Chaldeische
Astrologi geantwortet/ er würde zwar herrschen/ aber seine Mutter vmbbringen/
ist die Begierde zu herrschen bey jhr so groß gewesen/ daß sie gesaget: Occidat dum
imperet,
er mag mich jmmer hin tödten wann er nurent Keyser wird/ welches er
hernacher auch redlich gehalten/ vnd seine Mutter im Beth durch Soldaten er-
morden lassen/ (Humanus animus postquam regnandiaffectu corruptus est, natu-
ram violat & ultra bestiarum ingenium efferatur. Cain in fratrem, Absolon in pa-
trem, Ptolomaei in fratres, simul & patres, imo & matres saeviunt: Antoninus Ca-
racalla parentem nonsemel occidere annisus est, vincente naturam regnandi libi-
dine. Adam. Contzen de Stat. Magnat. atque aulic. cap.
14. §. 4.) wie beyds bey dem
Tacito zu lesen. lib. 14. Annal.



AXIOMA XIX.
Es ist nicht alle mahl sicher vnd wol gethan/ ein ange-
bottenes Regiment/ oder Königliche Cron
zu
acceptiren.

ALs der Held Gideon wider die Midianiter/ vermittels sonderlichen göttlichen
Beyst andes einen herrlichen Sieg erhalten/ wolten etliche in Jsrael jhn vnd
seine Posterität zu einem Erbherrn vnd König über sich setzen/ welches er aber
in Betrachtung/ daß er an denen vorhin sich offendirt befundenen Ephra-
imitern vnd andern/ starcke Opponenten haben/ vnd solche dignität zu maintiniren
jhme schwer fallen würde/ sehr weißlich abgeschlagen/ vnd gesagt: Jch wil nicht
Herr seyn über euch/ vnd mein Sohn soll auch nicht Herr seyn über euch/ sondern
der Herr soll Herr seyn über euch. Judic. Cap. 8. v. 22. Aber Abimelech der Sohn
Gideons war gar anders gesinnet vnd geartet wie sein Vatter/ der wiegelte sich
selber auff/ König zu werden über Jsrael/ hängete lose leichtfärtige Leuthe an sich/
vnd ward also durch List vnd Tyranney König/ hätte aber besser gethan/ er wäre ge-
blieben wie sein Vatter/ dann jhn Gott darumb hart gestraffet/ daß er elendig vmb-
kommen vnd das Königreich auff seine Erben nicht verstammet. Jm Buch der
Richter Cap. 9. v. 53. Sehr weißlich vnd vernünfftig hatte sein jüngster Bruder
gethan/ es erwogen/ wie gefährlich/ müheselig vnd mißlich es seye/ nach Königl.
Würde zustreben/ vnd es mit einem schönen Apologo vnd Gleichnuß vorhin adum-
briret
vnd vor Augen gestellet in angezogenem 9. Cap. v. 7. & seqq. im B. der Richt.

Moses/ ob er wol von Gott selbsten ohne Mittel beruffen war/ daß er ein Her-
tzog vnd Fürst über die Kinder Jsrael seyn/ vnd die Macht vnd Gewalt eines Kö-

nigs

Das ander Buch/
auch herꝛſchen vnd zum Keyſerthumb kommen würde/ vnd wie die Chaldeiſche
Aſtrologi geantwortet/ er wuͤrde zwar herꝛſchen/ aber ſeine Mutter vmbbringen/
iſt die Begierde zu herꝛſchen bey jhr ſo groß geweſen/ daß ſie geſaget: Occidat dum
imperet,
er mag mich jmmer hin toͤdten wann er nurent Keyſer wird/ welches er
hernacher auch redlich gehalten/ vnd ſeine Mutter im Beth durch Soldaten er-
mordẽ laſſen/ (Humanus animus poſtquam regnandiaffectu corruptus eſt, natu-
ram violat & ultra beſtiarum ingenium efferatur. Cain in fratrem, Abſolon in pa-
trem, Ptolomæi in fratres, ſimul & patres, imò & matres ſæviunt: Antoninus Ca-
racalla parentem nonſemel occidere anniſus eſt, vincente naturam regnandi libi-
dine. Adam. Contzen de Stat. Magnat. atq́ue aulic. cap.
14. §. 4.) wie beyds bey dem
Tacito zu leſen. lib. 14. Annal.



AXIOMA XIX.
Es iſt nicht alle mahl ſicher vnd wol gethan/ ein ange-
bottenes Regiment/ oder Koͤnigliche Cron
zu
acceptiren.

ALs der Held Gideon wider die Midianiter/ vermittels ſonderlichen goͤttlichen
Beyſt andes einen herꝛlichen Sieg erhalten/ wolten etliche in Jſrael jhn vnd
ſeine Poſteritaͤt zu einem Erbherꝛn vnd Koͤnig uͤber ſich ſetzen/ welches er aber
in Betrachtung/ daß er an denen vorhin ſich offendirt befundenen Ephra-
imitern vnd andern/ ſtarcke Opponenten haben/ vnd ſolche dignitaͤt zu maintiniren
jhme ſchwer fallen wuͤrde/ ſehr weißlich abgeſchlagen/ vnd geſagt: Jch wil nicht
Herꝛ ſeyn uͤber euch/ vnd mein Sohn ſoll auch nicht Herꝛ ſeyn uͤber euch/ ſondern
der Herꝛ ſoll Herꝛ ſeyn uͤber euch. Judic. Cap. 8. v. 22. Aber Abimelech der Sohn
Gideons war gar anders geſinnet vnd geartet wie ſein Vatter/ der wiegelte ſich
ſelber auff/ Koͤnig zu werden uͤber Jſrael/ haͤngete loſe leichtfaͤrtige Leuthe an ſich/
vnd ward alſo durch Liſt vnd Tyranney Koͤnig/ haͤtte aber beſſer gethan/ er waͤre ge-
blieben wie ſein Vatter/ dann jhn Gott darumb hart geſtraffet/ daß er elendig vmb-
kommen vnd das Koͤnigreich auff ſeine Erben nicht verſtammet. Jm Buch der
Richter Cap. 9. v. 53. Sehr weißlich vnd vernuͤnfftig hatte ſein juͤngſter Bruder
gethan/ es erwogen/ wie gefaͤhrlich/ muͤheſelig vnd mißlich es ſeye/ nach Koͤnigl.
Wuͤrde zuſtreben/ vnd es mit einem ſchoͤnẽ Apologo vnd Gleichnuß vorhin adum-
briret
vnd vor Augẽ geſtellet in angezogenem 9. Cap. v. 7. & ſeqq. im B. der Richt.

Moſes/ ob er wol von Gott ſelbſten ohne Mittel beruffen war/ daß er ein Her-
tzog vnd Fuͤrſt uͤber die Kinder Jſrael ſeyn/ vnd die Macht vnd Gewalt eines Koͤ-

nigs
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[36/0222] Das ander Buch/ auch herꝛſchen vnd zum Keyſerthumb kommen würde/ vnd wie die Chaldeiſche Aſtrologi geantwortet/ er wuͤrde zwar herꝛſchen/ aber ſeine Mutter vmbbringen/ iſt die Begierde zu herꝛſchen bey jhr ſo groß geweſen/ daß ſie geſaget: Occidat dum imperet, er mag mich jmmer hin toͤdten wann er nurent Keyſer wird/ welches er hernacher auch redlich gehalten/ vnd ſeine Mutter im Beth durch Soldaten er- mordẽ laſſen/ (Humanus animus poſtquam regnandiaffectu corruptus eſt, natu- ram violat & ultra beſtiarum ingenium efferatur. Cain in fratrem, Abſolon in pa- trem, Ptolomæi in fratres, ſimul & patres, imò & matres ſæviunt: Antoninus Ca- racalla parentem nonſemel occidere anniſus eſt, vincente naturam regnandi libi- dine. Adam. Contzen de Stat. Magnat. atq́ue aulic. cap. 14. §. 4.) wie beyds bey dem Tacito zu leſen. lib. 14. Annal. AXIOMA XIX. Es iſt nicht alle mahl ſicher vnd wol gethan/ ein ange- bottenes Regiment/ oder Koͤnigliche Cron zu acceptiren. ALs der Held Gideon wider die Midianiter/ vermittels ſonderlichen goͤttlichen Beyſt andes einen herꝛlichen Sieg erhalten/ wolten etliche in Jſrael jhn vnd ſeine Poſteritaͤt zu einem Erbherꝛn vnd Koͤnig uͤber ſich ſetzen/ welches er aber in Betrachtung/ daß er an denen vorhin ſich offendirt befundenen Ephra- imitern vnd andern/ ſtarcke Opponenten haben/ vnd ſolche dignitaͤt zu maintiniren jhme ſchwer fallen wuͤrde/ ſehr weißlich abgeſchlagen/ vnd geſagt: Jch wil nicht Herꝛ ſeyn uͤber euch/ vnd mein Sohn ſoll auch nicht Herꝛ ſeyn uͤber euch/ ſondern der Herꝛ ſoll Herꝛ ſeyn uͤber euch. Judic. Cap. 8. v. 22. Aber Abimelech der Sohn Gideons war gar anders geſinnet vnd geartet wie ſein Vatter/ der wiegelte ſich ſelber auff/ Koͤnig zu werden uͤber Jſrael/ haͤngete loſe leichtfaͤrtige Leuthe an ſich/ vnd ward alſo durch Liſt vnd Tyranney Koͤnig/ haͤtte aber beſſer gethan/ er waͤre ge- blieben wie ſein Vatter/ dann jhn Gott darumb hart geſtraffet/ daß er elendig vmb- kommen vnd das Koͤnigreich auff ſeine Erben nicht verſtammet. Jm Buch der Richter Cap. 9. v. 53. Sehr weißlich vnd vernuͤnfftig hatte ſein juͤngſter Bruder gethan/ es erwogen/ wie gefaͤhrlich/ muͤheſelig vnd mißlich es ſeye/ nach Koͤnigl. Wuͤrde zuſtreben/ vnd es mit einem ſchoͤnẽ Apologo vnd Gleichnuß vorhin adum- briret vnd vor Augẽ geſtellet in angezogenem 9. Cap. v. 7. & ſeqq. im B. der Richt. Moſes/ ob er wol von Gott ſelbſten ohne Mittel beruffen war/ daß er ein Her- tzog vnd Fuͤrſt uͤber die Kinder Jſrael ſeyn/ vnd die Macht vnd Gewalt eines Koͤ- nigs

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 36. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/222>, abgerufen am 19.11.2024.