Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Das ander Buch/ auch herrschen vnd zum Keyserthumb kommen würde/ vnd wie die ChaldeischeAstrologi geantwortet/ er würde zwar herrschen/ aber seine Mutter vmbbringen/ ist die Begierde zu herrschen bey jhr so groß gewesen/ daß sie gesaget: Occidat dum imperet, er mag mich jmmer hin tödten wann er nurent Keyser wird/ welches er hernacher auch redlich gehalten/ vnd seine Mutter im Beth durch Soldaten er- morden lassen/ (Humanus animus postquam regnandiaffectu corruptus est, natu- ram violat & ultra bestiarum ingenium efferatur. Cain in fratrem, Absolon in pa- trem, Ptolomaei in fratres, simul & patres, imo & matres saeviunt: Antoninus Ca- racalla parentem nonsemel occidere annisus est, vincente naturam regnandi libi- dine. Adam. Contzen de Stat. Magnat. atque aulic. cap. 14. §. 4.) wie beyds bey dem Tacito zu lesen. lib. 14. Annal. AXIOMA XIX. Es ist nicht alle mahl sicher vnd wol gethan/ ein ange- bottenes Regiment/ oder Königliche Cron zu acceptiren. ALs der Held Gideon wider die Midianiter/ vermittels sonderlichen göttlichen Moses/ ob er wol von Gott selbsten ohne Mittel beruffen war/ daß er ein Her- nigs
Das ander Buch/ auch herꝛſchen vnd zum Keyſerthumb kommen würde/ vnd wie die ChaldeiſcheAſtrologi geantwortet/ er wuͤrde zwar herꝛſchen/ aber ſeine Mutter vmbbringen/ iſt die Begierde zu herꝛſchen bey jhr ſo groß geweſen/ daß ſie geſaget: Occidat dum imperet, er mag mich jmmer hin toͤdten wann er nurent Keyſer wird/ welches er hernacher auch redlich gehalten/ vnd ſeine Mutter im Beth durch Soldaten er- mordẽ laſſen/ (Humanus animus poſtquam regnandiaffectu corruptus eſt, natu- ram violat & ultra beſtiarum ingenium efferatur. Cain in fratrem, Abſolon in pa- trem, Ptolomæi in fratres, ſimul & patres, imò & matres ſæviunt: Antoninus Ca- racalla parentem nonſemel occidere anniſus eſt, vincente naturam regnandi libi- dine. Adam. Contzen de Stat. Magnat. atq́ue aulic. cap. 14. §. 4.) wie beyds bey dem Tacito zu leſen. lib. 14. Annal. AXIOMA XIX. Es iſt nicht alle mahl ſicher vnd wol gethan/ ein ange- bottenes Regiment/ oder Koͤnigliche Cron zu acceptiren. ALs der Held Gideon wider die Midianiter/ vermittels ſonderlichen goͤttlichen Moſes/ ob er wol von Gott ſelbſten ohne Mittel beruffen war/ daß er ein Her- nigs
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Das ander Buch/
auch herꝛſchen vnd zum Keyſerthumb kommen würde/ vnd wie die Chaldeiſche
Aſtrologi geantwortet/ er wuͤrde zwar herꝛſchen/ aber ſeine Mutter vmbbringen/
iſt die Begierde zu herꝛſchen bey jhr ſo groß geweſen/ daß ſie geſaget: Occidat dum
imperet, er mag mich jmmer hin toͤdten wann er nurent Keyſer wird/ welches er
hernacher auch redlich gehalten/ vnd ſeine Mutter im Beth durch Soldaten er-
mordẽ laſſen/ (Humanus animus poſtquam regnandiaffectu corruptus eſt, natu-
ram violat & ultra beſtiarum ingenium efferatur. Cain in fratrem, Abſolon in pa-
trem, Ptolomæi in fratres, ſimul & patres, imò & matres ſæviunt: Antoninus Ca-
racalla parentem nonſemel occidere anniſus eſt, vincente naturam regnandi libi-
dine. Adam. Contzen de Stat. Magnat. atq́ue aulic. cap. 14. §. 4.) wie beyds bey dem
Tacito zu leſen. lib. 14. Annal.
AXIOMA XIX.
Es iſt nicht alle mahl ſicher vnd wol gethan/ ein ange-
bottenes Regiment/ oder Koͤnigliche Cron
zu acceptiren.
ALs der Held Gideon wider die Midianiter/ vermittels ſonderlichen goͤttlichen
Beyſt andes einen herꝛlichen Sieg erhalten/ wolten etliche in Jſrael jhn vnd
ſeine Poſteritaͤt zu einem Erbherꝛn vnd Koͤnig uͤber ſich ſetzen/ welches er aber
in Betrachtung/ daß er an denen vorhin ſich offendirt befundenen Ephra-
imitern vnd andern/ ſtarcke Opponenten haben/ vnd ſolche dignitaͤt zu maintiniren
jhme ſchwer fallen wuͤrde/ ſehr weißlich abgeſchlagen/ vnd geſagt: Jch wil nicht
Herꝛ ſeyn uͤber euch/ vnd mein Sohn ſoll auch nicht Herꝛ ſeyn uͤber euch/ ſondern
der Herꝛ ſoll Herꝛ ſeyn uͤber euch. Judic. Cap. 8. v. 22. Aber Abimelech der Sohn
Gideons war gar anders geſinnet vnd geartet wie ſein Vatter/ der wiegelte ſich
ſelber auff/ Koͤnig zu werden uͤber Jſrael/ haͤngete loſe leichtfaͤrtige Leuthe an ſich/
vnd ward alſo durch Liſt vnd Tyranney Koͤnig/ haͤtte aber beſſer gethan/ er waͤre ge-
blieben wie ſein Vatter/ dann jhn Gott darumb hart geſtraffet/ daß er elendig vmb-
kommen vnd das Koͤnigreich auff ſeine Erben nicht verſtammet. Jm Buch der
Richter Cap. 9. v. 53. Sehr weißlich vnd vernuͤnfftig hatte ſein juͤngſter Bruder
gethan/ es erwogen/ wie gefaͤhrlich/ muͤheſelig vnd mißlich es ſeye/ nach Koͤnigl.
Wuͤrde zuſtreben/ vnd es mit einem ſchoͤnẽ Apologo vnd Gleichnuß vorhin adum-
briret vnd vor Augẽ geſtellet in angezogenem 9. Cap. v. 7. & ſeqq. im B. der Richt.
Moſes/ ob er wol von Gott ſelbſten ohne Mittel beruffen war/ daß er ein Her-
tzog vnd Fuͤrſt uͤber die Kinder Jſrael ſeyn/ vnd die Macht vnd Gewalt eines Koͤ-
nigs
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