Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Von dem weltlichen Stande. delt/ daß er auch nach keinem Schein der Ehren fragete/ trachtete seiner Schwesterdeß Königs in Egypten Söhne/ vnderm Schein Vormundschafft nach Land vnd Leuthen/ brachte auch deren mit Betrug theils an sich/ wie in gemeldter Vorrede Lutheri weiter zulesen. Mit List vnd Tyranney brachte Ptolomeus seines Tochtermanns deß Ale- AXIOMA XV. Wann GOtt der Sünde halber frembde oder tyrannische Obrigkeit über sein Volck verhänget vnd herrschen lässet/ so ist sein Will/ daß man auch solch Joch/ als eine wolverdiente Straff gedultig trage. ALs nach Eroberung der Stadt Jerusalem vnd gefänglicher Abführung deß Als auff Gottes Befehl der Prophet Jeremias den Abgesandten der fünff lassen/
Von dem weltlichen Stande. delt/ daß er auch nach keinem Schein der Ehren fragete/ trachtete ſeiner Schweſterdeß Koͤnigs in Egypten Soͤhne/ vnderm Schein Vormundſchafft nach Land vnd Leuthen/ brachte auch deren mit Betrug theils an ſich/ wie in gemeldter Vorrede Lutheri weiter zuleſen. Mit Liſt vnd Tyranney brachte Ptolomeus ſeines Tochtermanns deß Ale- AXIOMA XV. Wann GOtt der Suͤnde halber frembde oder tyranniſche Obrigkeit uͤber ſein Volck verhaͤnget vnd herꝛſchen laͤſſet/ ſo iſt ſein Will/ daß man auch ſolch Joch/ als eine wolverdiente Straff gedultig trage. ALs nach Eroberung der Stadt Jeruſalem vnd gefaͤnglicher Abfuͤhrung deß Als auff Gottes Befehl der Prophet Jeremias den Abgeſandten der fuͤnff laſſen/
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0217" n="31"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Von dem weltlichen Stande.</hi></fw><lb/> delt/ daß er auch nach keinem Schein der Ehren fragete/ trachtete ſeiner Schweſter<lb/> deß Koͤnigs in Egypten Soͤhne/ vnderm Schein Vormundſchafft nach Land vnd<lb/> Leuthen/ brachte auch deren mit Betrug theils an ſich/ wie in gemeldter Vorrede<lb/><hi rendition="#aq">Lutheri</hi> weiter zuleſen.</p><lb/> <p>Mit Liſt vnd Tyranney brachte <hi rendition="#aq">Ptolomeus</hi> ſeines Tochtermanns deß <hi rendition="#aq">Ale-<lb/> xandri</hi> Koͤnigreich/ Land vnd Leuth an ſich. Jm 1. Buch der Maccab. Cap. 11. v. 1. <hi rendition="#aq">&<lb/> ſeqq.</hi> Betruͤglicher liſtiger weiſe fuͤhrete <hi rendition="#aq">Tryphon</hi> den jungen <hi rendition="#aq">Antiochum</hi> hin vnd<lb/> her im Land/ biß er jhn heimblich toͤdtete vnd ſetzte hernach die Cron auff ſein Haupt<lb/> im 1. Buch der Maccab. Cap. 13. v. 3.</p> </div><lb/> <milestone rendition="#hr" unit="section"/><lb/> <div n="2"> <head> <hi rendition="#aq"><hi rendition="#g">AXIOMA XV</hi>.</hi><lb/> <hi rendition="#b">Wann GOtt der Suͤnde halber frembde oder tyranniſche<lb/> Obrigkeit uͤber ſein Volck verhaͤnget vnd herꝛſchen laͤſſet/<lb/> ſo iſt ſein Will/ daß man auch ſolch Joch/ als eine<lb/> wolverdiente Straff gedultig<lb/> trage.</hi> </head><lb/> <p><hi rendition="#in">A</hi>Ls nach Eroberung der Stadt Jeruſalem vnd gefaͤnglicher Abfuͤhrung deß<lb/> Koͤnigs Zedekia der <hi rendition="#aq">victoriſirende</hi> Koͤnig Nebucadnezar den Gedaliam auß<lb/> dem Volck Gottes zum Regenten uͤber daſſelbe geſetzet/ hat er ſein Volck/<lb/> alſo angeredet: Fuͤrchtet euch nicht vnderthan zuſeyn den Chaldeern/ bleibet<lb/> im Lande vnd ſeyd vnderthaͤnig dem Koͤnig von Babel/ ſo wirds euch wol gehen.<lb/> 2. Reg. Cap. 25. v. 24. Jerem. Cap. 40. v. 9. Als Siſack Jeruſalem einahm vnd<lb/> pluͤnderte/ war GOttes Befehl/ daß ſie demſelben vnderthan. ſeyn ſolten.<lb/> 2. Chron. Cap. 12. v. 8.</p><lb/> <p>Als auff Gottes Befehl der Prophet Jeremias den Abgeſandten der fuͤnff<lb/> Koͤnige in Edom/ Moab Ammon/ Tyro vnd Zidon ein Joch <hi rendition="#aq">præſentirte,</hi> daneben<lb/> jhren Herꝛn Principaln zur newen Zeitung anzubringen begehrte/ daß der Groß-<lb/> maͤchtige Aſſyriſche Koͤnig zu Babel/ Nebucadnezar durch ſonderbahre Verhaͤn-<lb/> gnuß Gottes ſie uͤberziehen vnd beherꝛſchen wuͤrde/ hat er auch dieſes als ein ohn-<lb/> fehlbahr <hi rendition="#aq">prognoſticon</hi> verkuͤndet: welch Volck vnd Koͤnigreich dem Koͤnig nit die-<lb/> nẽ wuͤrde/ vnd wer ſeinen Halß nit wuͤrde vnder das Joch deß Koͤnigs zu Babel ge-<lb/> ben/ ſolch Volck wolte der Herꝛ heimſuchen/ mit Schwerdt/ Hunger vnd Peſti-<lb/> lentz/ biß daß er ſie durch ſeine Hand vmbbraͤchte/ welch Volck aber ſeinen Halß er-<lb/> geben wuͤrde vnder das Joch deß Koͤnigs zu Babel/ das wolte er in ſeinem Lande<lb/> <fw place="bottom" type="catch">laſſen/</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [31/0217]
Von dem weltlichen Stande.
delt/ daß er auch nach keinem Schein der Ehren fragete/ trachtete ſeiner Schweſter
deß Koͤnigs in Egypten Soͤhne/ vnderm Schein Vormundſchafft nach Land vnd
Leuthen/ brachte auch deren mit Betrug theils an ſich/ wie in gemeldter Vorrede
Lutheri weiter zuleſen.
Mit Liſt vnd Tyranney brachte Ptolomeus ſeines Tochtermanns deß Ale-
xandri Koͤnigreich/ Land vnd Leuth an ſich. Jm 1. Buch der Maccab. Cap. 11. v. 1. &
ſeqq. Betruͤglicher liſtiger weiſe fuͤhrete Tryphon den jungen Antiochum hin vnd
her im Land/ biß er jhn heimblich toͤdtete vnd ſetzte hernach die Cron auff ſein Haupt
im 1. Buch der Maccab. Cap. 13. v. 3.
AXIOMA XV.
Wann GOtt der Suͤnde halber frembde oder tyranniſche
Obrigkeit uͤber ſein Volck verhaͤnget vnd herꝛſchen laͤſſet/
ſo iſt ſein Will/ daß man auch ſolch Joch/ als eine
wolverdiente Straff gedultig
trage.
ALs nach Eroberung der Stadt Jeruſalem vnd gefaͤnglicher Abfuͤhrung deß
Koͤnigs Zedekia der victoriſirende Koͤnig Nebucadnezar den Gedaliam auß
dem Volck Gottes zum Regenten uͤber daſſelbe geſetzet/ hat er ſein Volck/
alſo angeredet: Fuͤrchtet euch nicht vnderthan zuſeyn den Chaldeern/ bleibet
im Lande vnd ſeyd vnderthaͤnig dem Koͤnig von Babel/ ſo wirds euch wol gehen.
2. Reg. Cap. 25. v. 24. Jerem. Cap. 40. v. 9. Als Siſack Jeruſalem einahm vnd
pluͤnderte/ war GOttes Befehl/ daß ſie demſelben vnderthan. ſeyn ſolten.
2. Chron. Cap. 12. v. 8.
Als auff Gottes Befehl der Prophet Jeremias den Abgeſandten der fuͤnff
Koͤnige in Edom/ Moab Ammon/ Tyro vnd Zidon ein Joch præſentirte, daneben
jhren Herꝛn Principaln zur newen Zeitung anzubringen begehrte/ daß der Groß-
maͤchtige Aſſyriſche Koͤnig zu Babel/ Nebucadnezar durch ſonderbahre Verhaͤn-
gnuß Gottes ſie uͤberziehen vnd beherꝛſchen wuͤrde/ hat er auch dieſes als ein ohn-
fehlbahr prognoſticon verkuͤndet: welch Volck vnd Koͤnigreich dem Koͤnig nit die-
nẽ wuͤrde/ vnd wer ſeinen Halß nit wuͤrde vnder das Joch deß Koͤnigs zu Babel ge-
ben/ ſolch Volck wolte der Herꝛ heimſuchen/ mit Schwerdt/ Hunger vnd Peſti-
lentz/ biß daß er ſie durch ſeine Hand vmbbraͤchte/ welch Volck aber ſeinen Halß er-
geben wuͤrde vnder das Joch deß Koͤnigs zu Babel/ das wolte er in ſeinem Lande
laſſen/
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |