Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.DEDICATIO. Angesicht werffen/ vnd werde es zum Sprichwort"geben/ vnd zur Fabel vnter allen Völckern." Wann nun ein Christlicher Regent dieses/ was DEDICATIO. Angeſicht werffen/ vnd werde es zum Sprichwort«geben/ vnd zur Fabel vnter allen Voͤlckern.« Wann nun ein Chriſtlicher Regent dieſes/ was <TEI> <text> <front> <div type="dedication"> <p><pb facs="#f0021"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#aq"><hi rendition="#g">DEDICATIO</hi>.</hi></fw><lb/> Angeſicht werffen/ vnd werde es zum Sprichwort«<lb/> geben/ vnd zur Fabel vnter allen Voͤlckern.«</p><lb/> <p>Wann nun ein Chriſtlicher Regent dieſes/ was<lb/> jetzo angezogen/ vnd ſonſten in Gottes Wort hiervon<lb/> zuleſen/ fleiſſig vnd wol betrachtet/ auch/ daß GOtt<lb/> in ſeinem Wort wahrhafftig/ vnnd nicht laͤuget/ ſo<lb/> wird er leichtlich den Schluß finden/ daß das Geſetz-<lb/> buch Gottes/ die darauß herflieſſende Gottſeligkeit/<lb/> Auffrichtigkeit/ Trew vnd Wahrheit/ vnnd nicht die<lb/> Machiavelliſche <hi rendition="#aq">ars decipiendi,</hi> oder Betriegkunſt/<lb/> Tyranney/ Liſt vnnd Tuͤcke/ welche <hi rendition="#g">GOTT</hi> einen<lb/> Schalcksraht nennet/ bey dem Propheten Nahum.<lb/> 1. v. 11. die alleinige ſichere <hi rendition="#aq">Regni ſive ſtatus ſtabili-<lb/> endi & conſervandi Ratio, baſis</hi> vnd <hi rendition="#aq">Teſtamen-<lb/> tum</hi> ſeye/ vnd wann es endlich wol zugehen ſolle/ auch<lb/> bleiben muͤſſe: Man findet eben wol in der Bibel auch<lb/> ſolche Machiavelliſche Kuͤnſte/ niche zwar <hi rendition="#aq">per re-<lb/> gulam</hi> oder Geſetzweiſe/ ſondern <hi rendition="#aq">in exemplis,</hi> die<lb/> gleichwol auch nicht zur Nachfolge/ ſondern zur War-<lb/> nunge darinn auffgezeichnet/ <hi rendition="#aq">Per Rationem Status</hi><lb/> vnd wegen zeitlicher <hi rendition="#aq">Reputation,</hi> brachte Cain ſei-<lb/> nen frommen Bruder Abel vmb/ damit dieſer/ wegen<lb/> feines von GOtt angeſehenen Opffers/ nicht hoͤher<lb/> in der Welt <hi rendition="#aq">reſpectiret,</hi> vnd er Cain an ſeiner vorge-<lb/> bildeten <hi rendition="#aq">Grandeſſa</hi> vnnd <hi rendition="#aq">Reputation periclitiren</hi><lb/> moͤchte/ im Buch Moſ c. 4. <hi rendition="#aq">Per eandem Status Ra-<lb/> tionem</hi> ſein Koͤnigreich/ wegen der zunehmenden<lb/> Menge deß Volcks Gottes/ vermeyntlich zuſichern/<lb/> trachtete der Koͤnig Pharao darnach/ wie er durch<lb/></p> </div> </front> </text> </TEI> [0021]
DEDICATIO.
Angeſicht werffen/ vnd werde es zum Sprichwort«
geben/ vnd zur Fabel vnter allen Voͤlckern.«
Wann nun ein Chriſtlicher Regent dieſes/ was
jetzo angezogen/ vnd ſonſten in Gottes Wort hiervon
zuleſen/ fleiſſig vnd wol betrachtet/ auch/ daß GOtt
in ſeinem Wort wahrhafftig/ vnnd nicht laͤuget/ ſo
wird er leichtlich den Schluß finden/ daß das Geſetz-
buch Gottes/ die darauß herflieſſende Gottſeligkeit/
Auffrichtigkeit/ Trew vnd Wahrheit/ vnnd nicht die
Machiavelliſche ars decipiendi, oder Betriegkunſt/
Tyranney/ Liſt vnnd Tuͤcke/ welche GOTT einen
Schalcksraht nennet/ bey dem Propheten Nahum.
1. v. 11. die alleinige ſichere Regni ſive ſtatus ſtabili-
endi & conſervandi Ratio, baſis vnd Teſtamen-
tum ſeye/ vnd wann es endlich wol zugehen ſolle/ auch
bleiben muͤſſe: Man findet eben wol in der Bibel auch
ſolche Machiavelliſche Kuͤnſte/ niche zwar per re-
gulam oder Geſetzweiſe/ ſondern in exemplis, die
gleichwol auch nicht zur Nachfolge/ ſondern zur War-
nunge darinn auffgezeichnet/ Per Rationem Status
vnd wegen zeitlicher Reputation, brachte Cain ſei-
nen frommen Bruder Abel vmb/ damit dieſer/ wegen
feines von GOtt angeſehenen Opffers/ nicht hoͤher
in der Welt reſpectiret, vnd er Cain an ſeiner vorge-
bildeten Grandeſſa vnnd Reputation periclitiren
moͤchte/ im Buch Moſ c. 4. Per eandem Status Ra-
tionem ſein Koͤnigreich/ wegen der zunehmenden
Menge deß Volcks Gottes/ vermeyntlich zuſichern/
trachtete der Koͤnig Pharao darnach/ wie er durch
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