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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem weltlichen Stande.


AXIOMA II.
Wann Gott einem Königreich/ Volck vnd Lande wol wil/
dann giebet er demselben einen gütigen vnd verständigen Re-
genten
(Mores regnantium faciunt fata populorum, &
quid inique regno providentia destinet, legitur
in vultu Principis. Nicol. Caussin. de Regn.
Dei Dissertat 9.
)

ALs der König Hiram berichtet/ daß GOtt Salomo auff seines Vatters Da-
vid Königl. Thron gesetzet/ denselben befestiget/ vnd jhn mit grosser Weißheit
vnd Verstand zur Regierung begabet/ hat er als ein benachbarter correspondiren-
der
König mit dem Hause Juda/ dem newen König Salomoni schrifftlich vnd
durch eine eygene Ambassada darzu gratuliret, vnd sonderlich mit diesen Worten
seine vnd deß Jsraelischen Volcks Felicität gepriesen vnd gesaget; darumb daß der
Herr sein Volck liebet hat er dich über sie zum Könige gemacht 2. Chron. C. 2. v. 11.
& seq.
Die Königin auß Reich Arabia gab dem Salomon auch solch Zeugnuß vnd
sprach zu jhme: Es macht/ daß dein Gott/ Jsrael lieb hat/ daß er jhn ewiglich auff-
richte/ darumb hat er dich über sie zum König gesetzet 2. Chron. Cap. 9. v. 8. Dann ein
kluger König ist deß Volcks Glück/ spricht die Weißheit Salomonis Cap. 6. v. 26.
So lange Moses Josua vnd andere gottselige fromme Regenten vnd Könige das
Volck Gottes vor dem Herrn auß vnd eingeführet/ regieret vnd gerichtet/ haben sie
Gluck vnd Sieg wider jhre Feinde gehabt/ vnd ist es jhnen sehr wol gangen/ wie in
den Büchern Mosis/ Josuae/ der Richter der Könige vnd Cronicken der länge nach
zulesen vnd zu finden. Weil Assa ein gotts förchtiger Regent war/ gab jhm der Herr
Fried vnd Ruhe/ daß das Land still/ vnd kein Streit wider jhn war/ vnd er veste Städ-
te in Juda bawen köndte 2. Chron. C. 14. Solange der fromme gottsförchtige König
Josia lebete/ wichen die Jsraeliren nicht von dem Herrn jhrer Vätter GOtt/ vnd
gieng jhnen wol 2. Chron. C. 34. Durch vorsichtige Regierung vnd siegreiche Waf-
fen/ brachte Simon der Machabeer hochpreißlicher Regent das Land Juda zur
Ruhe/ vnd/ wie die Historia meldet/ bliebe guter Friede so lange Simon lebete vnd
regierte sehr wol[/]im 1. Buch der Machab. Cap. 14. v. 4. Dahero auch der Prophet
Dauiel den grossen König zu Babel Nebucadnezar/ einem gewaltigen Baum
vergleichet/ vnder dessen Aesten vnd Schatten seine Vnderthanen Ruhe vnd Si-
cherheit hätten Daniel. Cap. 4.

AXIO-
Aa 2
Von dem weltlichen Stande.


AXIOMA II.
Wann Gott einem Koͤnigreich/ Volck vnd Lande wol wil/
dann giebet er demſelben einen guͤtigen vnd verſtaͤndigen Re-
genten
(Mores regnantium faciunt fata populorum, &
quid inique regno providentia deſtinet, legitur
in vultu Principis. Nicol. Cauſſin. de Regn.
Dei Diſſertat 9.
)

ALs der Koͤnig Hiram berichtet/ daß GOtt Salomo auff ſeines Vatters Da-
vid Koͤnigl. Thron geſetzet/ denſelben befeſtiget/ vnd jhn mit groſſer Weißheit
vñ Verſtand zur Regierung begabet/ hat er als ein benachbarter correſpondiren-
der
Koͤnig mit dem Hauſe Juda/ dem newen Koͤnig Salomoni ſchrifftlich vnd
durch eine eygene Ambaſſada darzu gratuliret, vnd ſonderlich mit dieſen Worten
ſeine vnd deß Jſraeliſchen Volcks Felicitaͤt geprieſen vnd geſaget; darumb daß der
Herꝛ ſein Volck liebet hat er dich uͤber ſie zum Koͤnige gemacht 2. Chron. C. 2. v. 11.
& ſeq.
Die Koͤnigin auß Reich Arabia gab dem Salomon auch ſolch Zeugnuß vnd
ſprach zu jhme: Es macht/ daß dein Gott/ Jſrael lieb hat/ daß er jhn ewiglich auff-
richte/ darumb hat er dich uͤber ſie zum Koͤnig geſetzet 2. Chron. Cap. 9. v. 8. Dann ein
kluger Koͤnig iſt deß Volcks Gluͤck/ ſpricht die Weißheit Salomonis Cap. 6. v. 26.
So lange Moſes Joſua vnd andere gottſelige fromme Regenten vnd Koͤnige das
Volck Gottes vor dem Herꝛn auß vnd eingefuͤhret/ regieret vnd gerichtet/ haben ſie
Gluck vnd Sieg wider jhre Feinde gehabt/ vnd iſt es jhnen ſehr wol gangen/ wie in
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Fried vnd Ruhe/ daß das Land ſtill/ vnd kein Streit wider jhn war/ vñ er veſte Staͤd-
te in Juda bawen koͤndte 2. Chron. C. 14. Solange der from̃e gottsfoͤrchtige Koͤnig
Joſia lebete/ wichen die Jſraeliren nicht von dem Herꝛn jhrer Vaͤtter GOtt/ vnd
gieng jhnen wol 2. Chron. C. 34. Durch vorſichtige Regierung vnd ſiegreiche Waf-
fen/ brachte Simon der Machabeer hochpreißlicher Regent das Land Juda zur
Ruhe/ vnd/ wie die Hiſtoria meldet/ bliebe guter Friede ſo lange Simon lebete vnd
regierte ſehr wol[/]im 1. Buch der Machab. Cap. 14. v. 4. Dahero auch der Prophet
Dauiel den groſſen Koͤnig zu Babel Nebucadnezar/ einem gewaltigen Baum
vergleichet/ vnder deſſen Aeſten vnd Schatten ſeine Vnderthanen Ruhe vnd Si-
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AXIO-
Aa 2
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[3/0189] Von dem weltlichen Stande. AXIOMA II. Wann Gott einem Koͤnigreich/ Volck vnd Lande wol wil/ dann giebet er demſelben einen guͤtigen vnd verſtaͤndigen Re- genten (Mores regnantium faciunt fata populorum, & quid inique regno providentia deſtinet, legitur in vultu Principis. Nicol. Cauſſin. de Regn. Dei Diſſertat 9.) ALs der Koͤnig Hiram berichtet/ daß GOtt Salomo auff ſeines Vatters Da- vid Koͤnigl. Thron geſetzet/ denſelben befeſtiget/ vnd jhn mit groſſer Weißheit vñ Verſtand zur Regierung begabet/ hat er als ein benachbarter correſpondiren- der Koͤnig mit dem Hauſe Juda/ dem newen Koͤnig Salomoni ſchrifftlich vnd durch eine eygene Ambaſſada darzu gratuliret, vnd ſonderlich mit dieſen Worten ſeine vnd deß Jſraeliſchen Volcks Felicitaͤt geprieſen vnd geſaget; darumb daß der Herꝛ ſein Volck liebet hat er dich uͤber ſie zum Koͤnige gemacht 2. Chron. C. 2. v. 11. & ſeq. Die Koͤnigin auß Reich Arabia gab dem Salomon auch ſolch Zeugnuß vnd ſprach zu jhme: Es macht/ daß dein Gott/ Jſrael lieb hat/ daß er jhn ewiglich auff- richte/ darumb hat er dich uͤber ſie zum Koͤnig geſetzet 2. Chron. Cap. 9. v. 8. Dann ein kluger Koͤnig iſt deß Volcks Gluͤck/ ſpricht die Weißheit Salomonis Cap. 6. v. 26. So lange Moſes Joſua vnd andere gottſelige fromme Regenten vnd Koͤnige das Volck Gottes vor dem Herꝛn auß vnd eingefuͤhret/ regieret vnd gerichtet/ haben ſie Gluck vnd Sieg wider jhre Feinde gehabt/ vnd iſt es jhnen ſehr wol gangen/ wie in den Buͤchern Moſis/ Joſuæ/ der Richter der Koͤnige vnd Cronicken der laͤnge nach zuleſen vnd zu finden. Weil Aſſa ein gotts foͤrchtiger Regent war/ gab jhm der Herꝛ Fried vnd Ruhe/ daß das Land ſtill/ vnd kein Streit wider jhn war/ vñ er veſte Staͤd- te in Juda bawen koͤndte 2. Chron. C. 14. Solange der from̃e gottsfoͤrchtige Koͤnig Joſia lebete/ wichen die Jſraeliren nicht von dem Herꝛn jhrer Vaͤtter GOtt/ vnd gieng jhnen wol 2. Chron. C. 34. Durch vorſichtige Regierung vnd ſiegreiche Waf- fen/ brachte Simon der Machabeer hochpreißlicher Regent das Land Juda zur Ruhe/ vnd/ wie die Hiſtoria meldet/ bliebe guter Friede ſo lange Simon lebete vnd regierte ſehr wol/im 1. Buch der Machab. Cap. 14. v. 4. Dahero auch der Prophet Dauiel den groſſen Koͤnig zu Babel Nebucadnezar/ einem gewaltigen Baum vergleichet/ vnder deſſen Aeſten vnd Schatten ſeine Vnderthanen Ruhe vnd Si- cherheit haͤtten Daniel. Cap. 4. AXIO- Aa 2

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 3. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/189>, abgerufen am 19.11.2024.