Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Von dem Geistlichen Stande. Puneten der wahren Religion mit vns einig gewesen/ oder sonsten nichteben das best Leben geführet/ dannoch das beste hoffen/ reden/ vnd das Vrtheil GOtt dem Richter aller Welt heimbstellen. Wann Christus am Stamme deß Creutzes selber dem bekehrten Schächer das Zeugnuß nicht hätte gegeben/ daß er selbigen Tages mit jhme im Paradieß/ in sei- nes Vatters Reiche seyn solte/ würde es wol kein Mensch gegläubet/ oder darvor gehalten haben/ daß er als ein bekandter Gottloser Mörder/ der vorhin an Christum nicht geglaubet/ wäre seelig gestorben. Nun können nicht alle sterbende bußfertige Sünder derglel- So ist doch gewiß/ daß die Gnaden Hand deß HErren/ dardurch Die Alten haben pflegen zusagen/ daß vieler Leuthe Namen im Was nun die in der Religion discrepirende anlanget/ so muß Dann ob man schon viel disputirens von der Religion hat/ da man man P
Von dem Geiſtlichen Stande. Puneten der wahren Religion mit vns einig geweſen/ oder ſonſten nichteben das beſt Leben gefuͤhret/ dannoch das beſte hoffen/ reden/ vnd das Vrtheil GOtt dem Richter aller Welt heimbſtellen. Wann Chriſtus am Stamme deß Creutzes ſelber dem bekehrten Schaͤcher das Zeugnuß nicht haͤtte gegeben/ daß er ſelbigen Tages mit jhme im Paradieß/ in ſei- nes Vatters Reiche ſeyn ſolte/ wuͤrde es wol kein Menſch geglaͤubet/ oder darvor gehalten haben/ daß er als ein bekandter Gottloſer Moͤrder/ der vorhin an Chriſtum nicht geglaubet/ waͤre ſeelig geſtorben. Nun koͤnnen nicht alle ſterbende bußfertige Suͤnder derglel- So iſt doch gewiß/ daß die Gnaden Hand deß HErꝛen/ dardurch Die Alten haben pflegen zuſagen/ daß vieler Leuthe Namen im Was nun die in der Religion diſcrepirende anlanget/ ſo muß Dann ob man ſchon viel diſputirens von der Religion hat/ da man man P
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Von dem Geiſtlichen Stande.
Puneten der wahren Religion mit vns einig geweſen/ oder ſonſten nicht
eben das beſt Leben gefuͤhret/ dannoch das beſte hoffen/ reden/ vnd das
Vrtheil GOtt dem Richter aller Welt heimbſtellen. Wann Chriſtus
am Stamme deß Creutzes ſelber dem bekehrten Schaͤcher das Zeugnuß
nicht haͤtte gegeben/ daß er ſelbigen Tages mit jhme im Paradieß/ in ſei-
nes Vatters Reiche ſeyn ſolte/ wuͤrde es wol kein Menſch geglaͤubet/
oder darvor gehalten haben/ daß er als ein bekandter Gottloſer Moͤrder/
der vorhin an Chriſtum nicht geglaubet/ waͤre ſeelig geſtorben.
Nun koͤnnen nicht alle ſterbende bußfertige Suͤnder derglel-
chen gegenwertiges Zeugnuß vor der Welt haben/ vnd wiewol der H.
Auguſtinus recht ſchreibet/ daß er die Bibel vielmals durch vñ durch ver-
leſen/ aber auſſer dieſem kein Exempel mehr eines Ruchloſen Menſchen/
der ein Gottloß Leben gefuͤhret/ in ſeinen Letzten aber erſt bekehret/ ge-
funden.
So iſt doch gewiß/ daß die Gnaden Hand deß HErꝛen/ dardurch
deß Schaͤchers Hertz in ſeinem Letzten geruͤhret/ nicht verkuͤrtzet/ daß ſie
andern in den letzten Zuͤgen begriffenen abgeſchnitten/ noch die Gnaden
Augen deß gecreutzigſten Chriſti/ damit er den Schaͤcher am Creutz an-
geſehen/ verdecket oder verhuͤllet/ daß er ſie nicht eben ſo wol auff anderer
derogeſtalt agoniſirender Seufftzen ſchlagen/ ſie troͤſtlich anſehen vnd
deß Paradieſes verſicheren ſolte. (2)
(2) Pœni-
tentia ve-
ra nunquã
ſera, quã-
vis pœni-
tentia ſera
ratò vera.
Die Alten haben pflegen zuſagen/ daß vieler Leuthe Namen im
Calender geſchrieben ſtehen/ welcher Seelen in der Hoͤllen ſeyn. Wide-
rumb iſt das auch war/ daß viel als Ketzer vnd Vnſeelig von Menſchen
verdammet/ auch gar hingerichtet/ die mit Chriſto in ſeines Vatters
Reich leben.
Was nun die in der Religion diſcrepirende anlanget/ ſo muß
man auch von denſelben/ wann ſie durch die H. Tauffe der Chriſtlichen
Kirche eingeleibet/ damit den HErrn Chriſtum angezogen/ vnd in den
Bund eines guten Gewiſſens mit GOtt getreten/ wie die Schrifft dar-
von redet/ daneben auch ein Chriſtliches Leben vnnd Wandel gefuͤhret
vnd ein gut Ende genommen/ ſaͤuberlich der Chriſtlichen Liebe nach/
vrtheilen.
Dann ob man ſchon viel diſputirens von der Religion hat/ da man
eines theils die gute Wercke mit zu der Gerechtmachung eines armen
Suͤnders vor GOtt hierbey ziehen/ oder die verſtorbene Heyligen zu
huͤlff nehmen/ andern theils es bloß auff ein Abſolutum Decretum oder
Rathſchluß GOttes/ ohne Reflexion vnd Abſehen auff den Glauben
ſetzen wil/ ſo hat es doch bey vielen die Erfahrung gezeuget/ daß wann
man
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