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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem Geistlichen Stande.
wiewol solche Bußpredigten nicht allemahl zum besten auffgenommen.
Da heist es Tange montes & fumigabunt, Taste die Berge an daß sie
rauchen Psalm. 144. v. 15. Elias muste flüchtig werden. 1. Reg. c. 19.
Micha in den Kärcker gehen/ vnd ward mit Brod vnd Wasser deß Trub-
saals gespeisset 2. Reg. c. ult. v. 27. deß gleichen wider fuhr dem Propheten
Hanani von dem König Assa. 2. Chron. c. 16. v. 10.

Vria der Sohn Semaia von Kiriath Jearim/ ein Prophet/ ward
auch ein Hoff. Bußprediger bey Jojakim/ der ließ jhn darumb auß Egy-
pten holen/ dahin er geflohen/ mit dem Schwerd hinrichten vnnd seinen
Leichnam vnter den gemeinen Pöbel begraben. Jerem. cap. 26. v. 20. &
seqq.
Jeremia selber lage im Vorhoffe deß Gefängnuß Zedekia/ Jerem.
cap. 32. 33.

S. Johannes muste mit dem Kopffe seine Bußpredigt bezahlen/
wie vor jhm viele Propheten vnnd Heiligen Gottes mehr gethan. D.
Luther. schreibet in Außlegung deß 101. Psalms/ straffet man sie so soll
es Auffruhr heissen. Jch möchte auch schier sagen wie jener Prediger/ da
er vom Hasenstreiffen sagte/ daß der Kopff böse zustreiffen (meinte aber
die Fürsten vnd Herren) streiffe dich/ sprach er/ der Teuffel. Vnd mel-
det D. Luther vber selbigen Psalm weiter/ daß dahero grosse Herrn Wil-
prät im Himmel seyn werden. Vnter dessen muß ein trewer Prediger
nichtes doweniger ein Hertzfassen vnd solchen Kopff angreiffen/ vnd mit
dem Propheten Jeremia sagen: Jch bin in ewren Händen/ jhr mögets
machen mit mir/ wie es euch recht vnd gut düncket. Doch solt jhr wissen/
wo jhr mich tödtet/ so werdet jhr vnschuldig Blut laden auff euch selbst/
auff diese Statt vnd jhre Einwohner: Denn/ warlich der Herr hat mich
zu euch gesand/ daß ich solches alles für ewren Ohren reden soll Jerem.
cap. 26. v. 15. 16.

Der Priester Vria/ deß Königs Ahas in Juda Hoffprediger/
wolte diesen Hasenkopff gar nicht angreiffen/ vielweniger streiffen.
Dann als jhme sein König einen Abriß eines zu Damasco ersehenen
Heydnischen Altars gen Jerusalem zuschickte mit Befehl/ nach solchem
Model/ daselbsten einen Altar im Hause deß Herrenzu seiner Wieder-
kunfft zuverfertigen/ machete Vria darüber nicht viel scrupulirens/ obs
dem Gesetze Gottes gemeeß oder zu wieder wäre/ sondern er wolte seinem
Herrn das placebo spielen/ gabe gleich den Mundköchen/ einen guten
Mundprediger/ gestalt die Historia/ melden daß der Priester Vria/ alles
gethan/ was jhn der König Ahas geheissen Jm 2. Buch der König. c. 16.
v. 10. 11. 12. 16. Dergleichen Mundprediger vnd Placentiner finden sich
nach viel die gar kein beliebens haben/ den Hasenkopff zu streiffen/ lassens

gehen

Von dem Geiſtlichen Stande.
wiewol ſolche Bußpredigten nicht allemahl zum beſten auffgenommen.
Da heiſt es Tange montes & fumigabunt, Taſte die Berge an daß ſie
rauchen Pſalm. 144. v. 15. Elias muſte fluͤchtig werden. 1. Reg. c. 19.
Micha in den Kaͤrcker gehen/ vnd ward mit Brod vnd Waſſer deß Trůb-
ſaals geſpeiſſet 2. Reg. c. ult. v. 27. deß gleichen wider fuhr dem Propheten
Hanani von dem Koͤnig Aſſa. 2. Chron. c. 16. v. 10.

Vria der Sohn Semaia von Kiriath Jearim/ ein Prophet/ ward
auch ein Hoff. Bußprediger bey Jojakim/ der ließ jhn darumb auß Egy-
pten holen/ dahin er geflohen/ mit dem Schwerd hinrichten vnnd ſeinen
Leichnam vnter den gemeinen Poͤbel begraben. Jerem. cap. 26. v. 20. &
ſeqq.
Jeremia ſelber lage im Vorhoffe deß Gefaͤngnuß Zedekia/ Jerem.
cap. 32. 33.

S. Johannes muſte mit dem Kopffe ſeine Bußpredigt bezahlen/
wie vor jhm viele Propheten vnnd Heiligen Gottes mehr gethan. D.
Luther. ſchreibet in Außlegung deß 101. Pſalms/ ſtraffet man ſie ſo ſoll
es Auffruhr heiſſen. Jch moͤchte auch ſchier ſagen wie jener Prediger/ da
er vom Haſenſtreiffen ſagte/ daß der Kopff boͤſe zuſtreiffen (meinte aber
die Fuͤrſten vnd Herren) ſtreiffe dich/ ſprach er/ der Teuffel. Vnd mel-
det D. Luther vber ſelbigen Pſalm weiter/ daß dahero groſſe Herꝛn Wil-
praͤt im Himmel ſeyn werden. Vnter deſſen muß ein trewer Prediger
nichtes doweniger ein Hertzfaſſen vnd ſolchen Kopff angreiffen/ vnd mit
dem Propheten Jeremia ſagen: Jch bin in ewren Haͤnden/ jhr moͤgets
machen mit mir/ wie es euch recht vnd gut duͤncket. Doch ſolt jhr wiſſen/
wo jhr mich toͤdtet/ ſo werdet jhr vnſchuldig Blut laden auff euch ſelbſt/
auff dieſe Statt vnd jhre Einwohner: Denn/ warlich der Herꝛ hat mich
zu euch geſand/ daß ich ſolches alles fuͤr ewren Ohren reden ſoll Jerem.
cap. 26. v. 15. 16.

Der Prieſter Vria/ deß Koͤnigs Ahas in Juda Hoffprediger/
wolte dieſen Haſenkopff gar nicht angreiffen/ vielweniger ſtreiffen.
Dann als jhme ſein Koͤnig einen Abriß eines zu Damaſco erſehenen
Heydniſchen Altars gen Jeruſalem zuſchickte mit Befehl/ nach ſolchem
Model/ daſelbſten einen Altar im Hauſe deß Herrenzu ſeiner Wieder-
kunfft zuverfertigen/ machete Vria daruͤber nicht viel ſcrupulirens/ obs
dem Geſetze Gottes gemeeß oder zu wieder waͤre/ ſondern er wolte ſeinem
Herꝛn das placebo ſpielen/ gabe gleich den Mundkoͤchen/ einen guten
Mundprediger/ geſtalt die Hiſtoria/ melden daß der Prieſter Vria/ alles
gethan/ was jhn der Koͤnig Ahas geheiſſen Jm 2. Buch der Koͤnig. c. 16.
v. 10. 11. 12. 16. Dergleichen Mundprediger vnd Placentiner finden ſich
nach viel die gar kein beliebens haben/ den Haſenkopff zu ſtreiffen/ laſſens

gehen
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[71/0137] Von dem Geiſtlichen Stande. wiewol ſolche Bußpredigten nicht allemahl zum beſten auffgenommen. Da heiſt es Tange montes & fumigabunt, Taſte die Berge an daß ſie rauchen Pſalm. 144. v. 15. Elias muſte fluͤchtig werden. 1. Reg. c. 19. Micha in den Kaͤrcker gehen/ vnd ward mit Brod vnd Waſſer deß Trůb- ſaals geſpeiſſet 2. Reg. c. ult. v. 27. deß gleichen wider fuhr dem Propheten Hanani von dem Koͤnig Aſſa. 2. Chron. c. 16. v. 10. Vria der Sohn Semaia von Kiriath Jearim/ ein Prophet/ ward auch ein Hoff. Bußprediger bey Jojakim/ der ließ jhn darumb auß Egy- pten holen/ dahin er geflohen/ mit dem Schwerd hinrichten vnnd ſeinen Leichnam vnter den gemeinen Poͤbel begraben. Jerem. cap. 26. v. 20. & ſeqq. Jeremia ſelber lage im Vorhoffe deß Gefaͤngnuß Zedekia/ Jerem. cap. 32. 33. S. Johannes muſte mit dem Kopffe ſeine Bußpredigt bezahlen/ wie vor jhm viele Propheten vnnd Heiligen Gottes mehr gethan. D. Luther. ſchreibet in Außlegung deß 101. Pſalms/ ſtraffet man ſie ſo ſoll es Auffruhr heiſſen. Jch moͤchte auch ſchier ſagen wie jener Prediger/ da er vom Haſenſtreiffen ſagte/ daß der Kopff boͤſe zuſtreiffen (meinte aber die Fuͤrſten vnd Herren) ſtreiffe dich/ ſprach er/ der Teuffel. Vnd mel- det D. Luther vber ſelbigen Pſalm weiter/ daß dahero groſſe Herꝛn Wil- praͤt im Himmel ſeyn werden. Vnter deſſen muß ein trewer Prediger nichtes doweniger ein Hertzfaſſen vnd ſolchen Kopff angreiffen/ vnd mit dem Propheten Jeremia ſagen: Jch bin in ewren Haͤnden/ jhr moͤgets machen mit mir/ wie es euch recht vnd gut duͤncket. Doch ſolt jhr wiſſen/ wo jhr mich toͤdtet/ ſo werdet jhr vnſchuldig Blut laden auff euch ſelbſt/ auff dieſe Statt vnd jhre Einwohner: Denn/ warlich der Herꝛ hat mich zu euch geſand/ daß ich ſolches alles fuͤr ewren Ohren reden ſoll Jerem. cap. 26. v. 15. 16. Der Prieſter Vria/ deß Koͤnigs Ahas in Juda Hoffprediger/ wolte dieſen Haſenkopff gar nicht angreiffen/ vielweniger ſtreiffen. Dann als jhme ſein Koͤnig einen Abriß eines zu Damaſco erſehenen Heydniſchen Altars gen Jeruſalem zuſchickte mit Befehl/ nach ſolchem Model/ daſelbſten einen Altar im Hauſe deß Herrenzu ſeiner Wieder- kunfft zuverfertigen/ machete Vria daruͤber nicht viel ſcrupulirens/ obs dem Geſetze Gottes gemeeß oder zu wieder waͤre/ ſondern er wolte ſeinem Herꝛn das placebo ſpielen/ gabe gleich den Mundkoͤchen/ einen guten Mundprediger/ geſtalt die Hiſtoria/ melden daß der Prieſter Vria/ alles gethan/ was jhn der Koͤnig Ahas geheiſſen Jm 2. Buch der Koͤnig. c. 16. v. 10. 11. 12. 16. Dergleichen Mundprediger vnd Placentiner finden ſich nach viel die gar kein beliebens haben/ den Haſenkopff zu ſtreiffen/ laſſens gehen

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 71. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/137>, abgerufen am 22.11.2024.