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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem Geistlichen Stande.
ge/ deß Königs Sohn Adonia sich erhub/ nach Scepter vnnd Cron bey
Lebzeiten deß Königs trachtete/ Wagen/ Reuter vnd Trabanten bestel-
lete/ den Feld-Hauptman Joab vnnd den Priester Abiathar auff seine
Seite brachte/ mit denselben Raht hielte/ ein Opffer vnd Bancquet an-
stellete/ vnd sich zu einem König machete vnd darzu gratuliren liesse/ konte
vnd wolte Nathan solchem auffrürischen Vnwesen vnd Beginnen nicht
zu sehen/ gieng erstlich zu der Königin Salomons Mutter/ zeigte es der-
selben an/ vnd sprach/ hastu nicht gehöret daß Adonia ist König/ vnd vnser
Herr David weiß nichts darumb/ gab derowegen der Königin den Raht/
daß sie zu dem Könige gehen vnd denselben seines Eydschwurs vnd Ver-
spruchs/ daß nemblich Jhr Sohn Salomo nach jhme auff dem Königli-
chen Thron sitzen solte/ erinnere/ deme aber zuwieder Adonia sich selber
zum Könige machete/ vnd wann sie noch mit dem König redete/ wolte er
hernach geschlichen kommen/ vnd vollends jhr Wort außreden/ welches
er auch gethan/ vnd in deme die Königin noch geredet/ ist dem Könige
angesagt/ daß Nathan verhanden wäre/ worauff er zum Könige gestat-
tet/ vnd deß Adoniae auffrürisch Vorhaben/ vnd daß er sich ein König nennen
liesse/ mit mehrerm entdecket/ wordurch der König zu einer andern Ver-
ordnunge bewogen/ seinen Sohn Salomon auff den Königlichen Thron
bey seinem Leben zusetzen/ vnd hat Nathan damit grosse Weitleufftigkeit
vnd Vffstand nach deß Königes Todt verhüten helffen/ woran er dann
nicht zuviel oder wieder sein Propheten Ampt gethan. Worbey aber
doch zumercken/ daß Nathan 1. nicht gleich zu dem Könige gelauffen/ son-
dern es der Bathseba erst angezeiget. 2. daß er nicht als ein Rathgeber/
darzu er nicht bestellet war/ vor dem Könige erschienen/ sondern hat nu-
rent dem Könige deß Adoniae Vorhaben entdecket vnd gefraget ob solches
auff deß Königs Befehl geschehe. Es meldet auch die Historia nicht/ daß
der König mit Nathan Raht gehalten/ was zu thun/ vnd wie dem Vn-
wesen zu begegnen/ sondern hat nach eingenommenen Bericht/ so bald
die Königin ruffen lassen/ vnd gleich die Anordnunge gemachet/ daß man
seinen Sohn Salomo auff sein Maul setzen/ gen Gihon führen/ zum
Könige salben/ vnd öffentlich proclamiren solte.

So haben auch andere Propheten alten Testaments auff deß
Volckes vnd der Könige Händel genawe acht geben/ vnd wann dieselbe
von Gottes Wort abgewichen/ ernstlich gestraffet. Jtz gemelter Prophet
Nathan hat dem Könige David seine Vbertrettung nicht verschwiegen
1. Sam. c. 15. v. 30. & seqq. c. 18. distinct. 45. Eine eyfferige vnd scharffe
Schloß-oder Hoffpredigt thate der Prophet Jeremias dem König Ze-
dekia/ verkündigte jhme seine Vbertrettunge/ Gottes Zorn vnd erfolgen-

de Straf-
J iij

Von dem Geiſtlichen Stande.
ge/ deß Koͤnigs Sohn Adonia ſich erhub/ nach Scepter vnnd Cron bey
Lebzeiten deß Koͤnigs trachtete/ Wagen/ Reuter vnd Trabanten beſtel-
lete/ den Feld-Hauptman Joab vnnd den Prieſter Abiathar auff ſeine
Seite brachte/ mit denſelben Raht hielte/ ein Opffer vnd Bancquet an-
ſtellete/ vnd ſich zu einem Koͤnig machete vñ darzu gratuliren lieſſe/ konte
vnd wolte Nathan ſolchem auffruͤriſchen Vnweſen vñ Beginnen nicht
zu ſehen/ gieng erſtlich zu der Koͤnigin Salomons Mutter/ zeigte es der-
ſelben an/ vnd ſprach/ haſtu nicht gehoͤret daß Adonia iſt Koͤnig/ vnd vnſer
Herꝛ David weiß nichts darumb/ gab derowegen der Koͤnigin den Raht/
daß ſie zu dem Koͤnige gehen vnd denſelben ſeines Eydſchwurs vñ Ver-
ſpruchs/ daß nemblich Jhr Sohn Salomo nach jhme auff dem Koͤnigli-
chen Thron ſitzen ſolte/ erinnere/ deme aber zuwieder Adonia ſich ſelber
zum Koͤnige machete/ vnd wann ſie noch mit dem Koͤnig redete/ wolte er
hernach geſchlichen kommen/ vnd vollends jhr Wort außreden/ welches
er auch gethan/ vnd in deme die Koͤnigin noch geredet/ iſt dem Koͤnige
angeſagt/ daß Nathan verhanden waͤre/ worauff er zum Koͤnige geſtat-
tet/ vnd deß Adoniæ auffruͤriſch Vorhaben/ vñ daß er ſich ein Koͤnig nennẽ
lieſſe/ mit mehrerm entdecket/ wordurch der Koͤnig zu einer andern Ver-
ordnunge bewogen/ ſeinen Sohn Salomon auff den Koͤniglichen Thron
bey ſeinem Leben zuſetzen/ vnd hat Nathan damit groſſe Weitleufftigkeit
vnd Vffſtand nach deß Koͤniges Todt verhuͤten helffen/ woran er dann
nicht zuviel oder wieder ſein Propheten Ampt gethan. Worbey aber
doch zumercken/ daß Nathan 1. nicht gleich zu dem Koͤnige gelauffen/ ſon-
dern es der Bathſeba erſt angezeiget. 2. daß er nicht als ein Rathgeber/
darzu er nicht beſtellet war/ vor dem Koͤnige erſchienen/ ſondern hat nu-
rent dem Koͤnige deß Adoniæ Vorhaben entdecket vnd gefraget ob ſolches
auff deß Koͤnigs Befehl geſchehe. Es meldet auch die Hiſtoria nicht/ daß
der Koͤnig mit Nathan Raht gehalten/ was zu thun/ vnd wie dem Vn-
weſen zu begegnen/ ſondern hat nach eingenommenen Bericht/ ſo bald
die Koͤnigin ruffen laſſen/ vnd gleich die Anordnunge gemachet/ daß man
ſeinen Sohn Salomo auff ſein Maul ſetzen/ gen Gihon fuͤhren/ zum
Koͤnige ſalben/ vnd oͤffentlich proclamiren ſolte.

So haben auch andere Propheten alten Teſtaments auff deß
Volckes vnd der Koͤnige Haͤndel genawe acht geben/ vnd wann dieſelbe
von Gottes Wort abgewichen/ ernſtlich geſtraffet. Jtz gemelter Prophet
Nathan hat dem Koͤnige David ſeine Vbertrettung nicht verſchwiegen
1. Sam. c. 15. v. 30. & ſeqq. c. 18. diſtinct. 45. Eine eyfferige vnd ſcharffe
Schloß-oder Hoffpredigt thate der Prophet Jeremias dem Koͤnig Ze-
dekia/ verkuͤndigte jhme ſeine Vbertrettunge/ Gottes Zorn vnd erfolgen-

de Straf-
J iij
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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 69. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/135>, abgerufen am 25.11.2024.