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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem Geistlichen Stande.
Erfahrung es gegeben. Was die Hoff-Religion vor starcke operation vnd Wür-
ckung bey diesem Krieg/ sonderlich bey zunehmender Fortuna, gehabt/ wie heuffig
man sich in hohen/ mitteln vnd niedrigen Standes geendert/ ist gleichfals offenbar.
(In omnibus aulis, omnibus aetatibus accidisse restantur Prudentes, Quod aulae vo-
luerint attemperari Religiones ad suas utilitates, & inventa levia ingenia inservien-
tia cupiditatibus Principum.
Nunc gerit hanc, aliam speciem induit anno
Relligio ad Procerum sensa parata loqui.

Weih. alleg. loc.
) Damit auch solche Apostasia vnd Enderungen durch ver-
hasten Namen nicht vnwerth oder wiedrig gemacht werde/ heisset mans bey Hoff
sich fein accommodiren, qual ficiren, bequemen vnd in die Zeit schicken. Es muste
auch ja niemand zweiffeln/ daß der Hoff vnd Herr/ der so viel vortreffliche Weltwei-
se/ hocherleuchtete Leuthe vmb sich hat/ nicht die rechte wahre Religion haben vnnd
zum Teuffel fahren solte. Dieses klinget nicht vbel in aula terrestri, wie es aber
hiernechst in curia Coelesti, vnd da wir erscheinen werden ad Tribunal oder für dem
Richtstul Christi lauten wird/ solches hat er selber in seinem Wort offenbahret/ dar-
von etwas in Axiom. 27. Die drey Judische Männer/ Sadrach/ Mesach vnd Abe-
dnego/ welche an deß Königs Nebucadnezars Königl. Hoffe hohe Aempter bedie-
neten/ waren anders gesinnet/ liesen sich durch keine Betrohunge/ noch den für
Augen sehenden glüenden Fewr-Ofen/ darzu bewegen/ daß sie die new angeordnete
vnd publicirte Hoff. Religion/ deß Königs Nebucadnezars annehmen/ vnd dem
auff gerichtetem Abgöttischen Bilde/ Göttliche Ehr erweisen wolten/ sondern
förchteten den wahren Gott/ der beyds Leib vnd Seele tödten kan/ mehr/ als der
König der nurent den Leib verderben könte.

Es wird auß dem Eusebio referiret, welcher gestalt derlöbliche Kayser Con-
stantius
einsmahl seine Hoff vnd andere Diener/ auff die Probe setzen vnnd erfah-
ren wollen/ ob sie auch in der Religion beständig seyn oder zu einer newen Hoff-Re-
ligion sich bequemen möchten/ stellete sich/ ob inclinirte er zu der Götzen Opffern/
ließ ein ernstlich Mandat publiciren, daß alle seine Diener bey Verlust jhrer Dien-
ste den Götzen opffern vnnd sich zu der newen Hoff-Religion qualificiren solten?

Hierauff seind etzliche bey der wahren Christlichen Religion beständig ver-
blieben/ lieber jhre Dienste vnd deß Kaysers Gnade quittiren/ als sich|an jhrem
Gott durch Abgötterey vnd Götzenopffer versündigen vnd abtrünnig werden wol-
len/ die meisten aber haben den Mantel nach dem Winde gehangen/ lieber GOtt
verlassen/ als die Hoff Gnade vnd jhre Dienste verliehren wollen.

Der Löbliche Kayser aber lernte darauß seine Diener kennen/ schaffte die
abtrünnige Heuchler ab/ ließ jhnen sagen/ weil sie jhrem GOtt nicht trew/ vnd
Bundbrüchig an demselben worden/ wie sie jhme trewe vnd seiner Dienste werth
seyn könten? Die aber bey dem Christlichen Glauben beständig blieben waren/ die

honorirte

Von dem Geiſtlichen Stande.
Erfahrung es gegeben. Was die Hoff-Religion vor ſtarcke operation vnd Wuͤr-
ckung bey dieſem Krieg/ ſonderlich bey zunehmender Fortuna, gehabt/ wie heuffig
man ſich in hohen/ mitteln vñ niedrigen Standes geendert/ iſt gleichfals offenbar.
(In omnibus aulis, omnibus ætatibus accidiſſe reſtantur Prudentes, Quod aulæ vo-
luerint attemperari Religiones ad ſuas utilitates, & inventa levia ingenia inſervien-
tia cupiditatibus Principum.
Nunc gerit hanc, aliam ſpeciem induit anno
Relligio ad Procerum ſenſa parata loqui.

Weih. alleg. loc.
) Damit auch ſolche Apoſtaſia vnd Enderungen durch ver-
haſten Namen nicht vnwerth oder wiedrig gemacht werde/ heiſſet mans bey Hoff
ſich fein accommodiren, qual ficiren, bequemen vnd in die Zeit ſchicken. Es muſte
auch ja niemand zweiffeln/ daß der Hoff vnd Herꝛ/ der ſo viel vortreffliche Weltwei-
ſe/ hocherleuchtete Leuthe vmb ſich hat/ nicht die rechte wahre Religion haben vnnd
zum Teuffel fahren ſolte. Dieſes klinget nicht vbel in aula terreſtri, wie es aber
hiernechſt in curia Cœleſti, vnd da wir erſcheinen werden ad Tribunal oder für dem
Richtſtul Chriſti lauten wird/ ſolches hat er ſelber in ſeinem Wort offenbahret/ dar-
von etwas in Axiom. 27. Die drey Judiſche Maͤnner/ Sadrach/ Meſach vnd Abe-
dnego/ welche an deß Koͤnigs Nebucadnezars Koͤnigl. Hoffe hohe Aempter bedie-
neten/ waren anders geſinnet/ lieſen ſich durch keine Betrohunge/ noch den fuͤr
Augen ſehendẽ gluͤenden Fewr-Ofen/ darzu bewegen/ daß ſie die new angeordnete
vnd publicirte Hoff. Religion/ deß Koͤnigs Nebucadnezars annehmen/ vnd dem
auff gerichtetem Abgoͤttiſchen Bilde/ Goͤttliche Ehr erweiſen wolten/ ſondern
foͤrchteten den wahren Gott/ der beyds Leib vnd Seele toͤdten kan/ mehr/ als der
Koͤnig der nurent den Leib verderben koͤnte.

Es wird auß dem Euſebio referiret, welcher geſtalt derloͤbliche Kayſer Con-
ſtantius
einsmahl ſeine Hoff vnd andere Diener/ auff die Probe ſetzen vnnd erfah-
ren wollen/ ob ſie auch in der Religion beſtaͤndig ſeyn oder zu einer newen Hoff-Re-
ligion ſich bequemen moͤchten/ ſtellete ſich/ ob inclinirte er zu der Goͤtzen Opffern/
ließ ein ernſtlich Mandat publiciren, daß alle ſeine Diener bey Verluſt jhrer Dien-
ſte den Goͤtzen opffern vnnd ſich zu der newen Hoff-Religion qualificiren ſolten?

Hierauff ſeind etzliche bey der wahren Chriſtlichen Religion beſtaͤndig ver-
blieben/ lieber jhre Dienſte vnd deß Kayſers Gnade quittiren/ als ſich|an jhrem
Gott durch Abgoͤtterey vnd Goͤtzenopffer verſuͤndigen vnd abtruͤnnig werden wol-
len/ die meiſten aber haben den Mantel nach dem Winde gehangen/ lieber GOtt
verlaſſen/ als die Hoff Gnade vnd jhre Dienſte verliehren wollen.

Der Loͤbliche Kayſer aber lernte darauß ſeine Diener kennen/ ſchaffte die
abtruͤnnige Heuchler ab/ ließ jhnen ſagen/ weil ſie jhrem GOtt nicht trew/ vnd
Bundbruͤchig an demſelben worden/ wie ſie jhme trewe vnd ſeiner Dienſte werth
ſeyn koͤnten? Die aber bey dem Chriſtlichen Glauben beſtaͤndig blieben waren/ die

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[39/0105] Von dem Geiſtlichen Stande. Erfahrung es gegeben. Was die Hoff-Religion vor ſtarcke operation vnd Wuͤr- ckung bey dieſem Krieg/ ſonderlich bey zunehmender Fortuna, gehabt/ wie heuffig man ſich in hohen/ mitteln vñ niedrigen Standes geendert/ iſt gleichfals offenbar. (In omnibus aulis, omnibus ætatibus accidiſſe reſtantur Prudentes, Quod aulæ vo- luerint attemperari Religiones ad ſuas utilitates, & inventa levia ingenia inſervien- tia cupiditatibus Principum. Nunc gerit hanc, aliam ſpeciem induit anno Relligio ad Procerum ſenſa parata loqui. Weih. alleg. loc.) Damit auch ſolche Apoſtaſia vnd Enderungen durch ver- haſten Namen nicht vnwerth oder wiedrig gemacht werde/ heiſſet mans bey Hoff ſich fein accommodiren, qual ficiren, bequemen vnd in die Zeit ſchicken. Es muſte auch ja niemand zweiffeln/ daß der Hoff vnd Herꝛ/ der ſo viel vortreffliche Weltwei- ſe/ hocherleuchtete Leuthe vmb ſich hat/ nicht die rechte wahre Religion haben vnnd zum Teuffel fahren ſolte. Dieſes klinget nicht vbel in aula terreſtri, wie es aber hiernechſt in curia Cœleſti, vnd da wir erſcheinen werden ad Tribunal oder für dem Richtſtul Chriſti lauten wird/ ſolches hat er ſelber in ſeinem Wort offenbahret/ dar- von etwas in Axiom. 27. Die drey Judiſche Maͤnner/ Sadrach/ Meſach vnd Abe- dnego/ welche an deß Koͤnigs Nebucadnezars Koͤnigl. Hoffe hohe Aempter bedie- neten/ waren anders geſinnet/ lieſen ſich durch keine Betrohunge/ noch den fuͤr Augen ſehendẽ gluͤenden Fewr-Ofen/ darzu bewegen/ daß ſie die new angeordnete vnd publicirte Hoff. Religion/ deß Koͤnigs Nebucadnezars annehmen/ vnd dem auff gerichtetem Abgoͤttiſchen Bilde/ Goͤttliche Ehr erweiſen wolten/ ſondern foͤrchteten den wahren Gott/ der beyds Leib vnd Seele toͤdten kan/ mehr/ als der Koͤnig der nurent den Leib verderben koͤnte. Es wird auß dem Euſebio referiret, welcher geſtalt derloͤbliche Kayſer Con- ſtantius einsmahl ſeine Hoff vnd andere Diener/ auff die Probe ſetzen vnnd erfah- ren wollen/ ob ſie auch in der Religion beſtaͤndig ſeyn oder zu einer newen Hoff-Re- ligion ſich bequemen moͤchten/ ſtellete ſich/ ob inclinirte er zu der Goͤtzen Opffern/ ließ ein ernſtlich Mandat publiciren, daß alle ſeine Diener bey Verluſt jhrer Dien- ſte den Goͤtzen opffern vnnd ſich zu der newen Hoff-Religion qualificiren ſolten? Hierauff ſeind etzliche bey der wahren Chriſtlichen Religion beſtaͤndig ver- blieben/ lieber jhre Dienſte vnd deß Kayſers Gnade quittiren/ als ſich|an jhrem Gott durch Abgoͤtterey vnd Goͤtzenopffer verſuͤndigen vnd abtruͤnnig werden wol- len/ die meiſten aber haben den Mantel nach dem Winde gehangen/ lieber GOtt verlaſſen/ als die Hoff Gnade vnd jhre Dienſte verliehren wollen. Der Loͤbliche Kayſer aber lernte darauß ſeine Diener kennen/ ſchaffte die abtruͤnnige Heuchler ab/ ließ jhnen ſagen/ weil ſie jhrem GOtt nicht trew/ vnd Bundbruͤchig an demſelben worden/ wie ſie jhme trewe vnd ſeiner Dienſte werth ſeyn koͤnten? Die aber bey dem Chriſtlichen Glauben beſtaͤndig blieben waren/ die honorirte

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 39. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/105>, abgerufen am 24.11.2024.