Pufendorf, Samuel von: Einleitung zur Sitten- und Staats-Lehre. Leipzig, 1691.Des andern Buchs lichen Gesellschafften nicht vergnü-get/ sondern die weitläufftigen und grössern/ so man Republiqven, oder bürgerliche Societäten nen- net/ aufgerichtet haben. §. 2. Nun wird diese Sache hie- sei-
Des andern Buchs lichen Geſellſchafften nicht vergnuͤ-get/ ſondern die weitlaͤufftigen und groͤſſern/ ſo man Republiqven, oder buͤrgerliche Societäten nen- net/ aufgerichtet haben. §. 2. Nun wird dieſe Sache hie- ſei-
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Des andern Buchs
lichen Geſellſchafften nicht vergnuͤ-
get/ ſondern die weitlaͤufftigen und
groͤſſern/ ſo man Republiqven,
oder buͤrgerliche Societäten nen-
net/ aufgerichtet haben.
§. 2. Nun wird dieſe Sache hie-
mit nicht gehoben/ wenn man etwa
ſagen wolte: Es empfinde der
Menſch ſelbſt von der Natur ei-
nen ſonderlichen Trieb zu der-
gleichen buͤrgerlicher Zuſam-
mentretung/ ſo gar/ daß er ohne
dieſelbigen weder leben koͤnne/ noch
wolle. Denn/ weil es kundbar iſt/
daß der Menſch zufoͤrderſt ſich ſelbſt
und ſein eigen Beſtes liebet; ſo folget
nothwendig/ daß indem er von freyen
Stuͤcken alſo nach der buͤrgerlichen
Geſellſchafft ſtrebet/ er hiebey ſein
Abſehen auf einigen ſonderbaren
Nutzen gerichtet haben muͤſſe. Ob
es auch wohl an dem iſt/ daß der
Menſche auſſeꝛ aller Geſellſchafft mit
ſei-
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Zitationshilfe: | Pufendorf, Samuel von: Einleitung zur Sitten- und Staats-Lehre. Leipzig, 1691, S. 444. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/pufendorf_einleitung_1691/508>, abgerufen am 16.07.2024. |