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Praetorius, Johannes: Blockes-Berges Verrichtung. Leipzig u. a., 1668.

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zu ihrer Versamlung fahren.
nit finden lassen. Wie davon Nachricht ertheilt
Remigius lib. 1. Daemon. c. 14. und mein Herr
Vatter Christoph. Crusius ICtus part. 2. de
Iudiciis delict. c. 32. n.
92. Mir ist aber wol wis-
send/ da ßes andere mit dieser Meynung nit hal-
ten/ vorgebend/ es bezeuge die Erfahrung/ daß
die Hexen in ihren Häusern bey ihrenn Männern
in einen Bette die gantze Nacht gelegen/ und den-
noch des folgenden Morgens erzehlet und beständig
außgesaget haben/ wie sie die vorhergehende Nacht
bey ihren Versamlungen gewesen/ und was sich bey
denen sol begeben haben. Dessen führet ein E-
xempel an Olaus Magnus, und berichtet/ daß
man eher solche Hexen gesehen/ welche im Schla-Olaus Mag.
in descript.
Gent. Sep-
tentr.


fe sich hefftig bewegen/ nicht anders als wenn
sie mit einem grossen Schmertzen befallen weren/
oder auff einem Stuel oder sonsten auff einem
Dinge ritten/ wie die so den Pferden die Spo-
ren geben/ und mit aller Macht davon eylen.
Vnter deß weren sie nicht auß dem Hause kom-
men/ und wenn sie aufgewacht/ so laß und mü-
de gewesen/ als weren sie von einer weiten Rei-
se nach Hause kommen; auch darbey wundersel-
tzame Dinge erzehlet/ so sie unterdes wollen gese-
hen haben: ja sie weren auch auff die recht zor-
nig worden/ so ihren Worten keinen Glauben ge-
ben wollen. Vnd dieses Ding hat ihrer viel
bewogen/ daß sie alles/ was von der Hexen-
fahrt gemeldet wird/ für lauter Phantasey/
Träume und Einbildunge halten. Derer Mey-

nung

zu ihrer Verſamlung fahren.
nit finden laſſen. Wie davon Nachricht ertheilt
Remigius lib. 1. Dæmon. c. 14. und mein Herr
Vatter Chriſtoph. Cruſius ICtus part. 2. de
Iudiciis delict. c. 32. n.
92. Mir iſt aber wol wiſ-
ſend/ da ßes andeꝛe mit dieſeꝛ Meynung nit hal-
ten/ vorgebend/ es bezeuge die Erfahrung/ daß
die Hexen in ihren Haͤuſern bey ihrẽn Maͤñern
in einẽ Bette die gantze Nacht gelegen/ uñ den-
noch des folgendẽ Morgẽs eꝛzehlet uñ beſtaͤndig
außgeſaget habẽ/ wie ſie die vorheꝛgehẽde Nacht
bey ihrẽ Verſamlungẽ geweſẽ/ uñ was ſich bey
denen ſol begeben haben. Deſſen fuͤhret ein E-
xempel an Olaus Magnus, und berichtet/ daß
man eher ſolche Hexẽ geſehen/ welche im Schla-Olaus Mag.
in deſcript.
Gent. Sep-
tentr.


fe ſich hefftig bewegen/ nicht anders als wenn
ſie mit einem groſſen Schmertzen befallen werẽ/
oder auff einem Stuel oder ſonſten auff einem
Dinge ritten/ wie die ſo den Pferden die Spo-
ren geben/ und mit aller Macht davon eylen.
Vnter deß weren ſie nicht auß dem Hauſe kom-
men/ und wenn ſie aufgewacht/ ſo laß und muͤ-
de geweſen/ als weren ſie von einer weiten Rei-
ſe nach Hauſe kommen; auch darbey wunderſel-
tzame Dinge erzehlet/ ſo ſie unterdes wollen geſe-
hen haben: ja ſie weren auch auff die recht zor-
nig wordẽ/ ſo ihren Worten keinen Glauben ge-
ben wollen. Vnd dieſes Ding hat ihrer viel
bewogen/ daß ſie alles/ was von der Hexen-
fahrt gemeldet wird/ fuͤr lauter Phantaſey/
Traͤume und Einbildunge halten. Derer Mey-

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[507/0531] zu ihrer Verſamlung fahren. nit finden laſſen. Wie davon Nachricht ertheilt Remigius lib. 1. Dæmon. c. 14. und mein Herr Vatter Chriſtoph. Cruſius ICtus part. 2. de Iudiciis delict. c. 32. n. 92. Mir iſt aber wol wiſ- ſend/ da ßes andeꝛe mit dieſeꝛ Meynung nit hal- ten/ vorgebend/ es bezeuge die Erfahrung/ daß die Hexen in ihren Haͤuſern bey ihrẽn Maͤñern in einẽ Bette die gantze Nacht gelegen/ uñ den- noch des folgendẽ Morgẽs eꝛzehlet uñ beſtaͤndig außgeſaget habẽ/ wie ſie die vorheꝛgehẽde Nacht bey ihrẽ Verſamlungẽ geweſẽ/ uñ was ſich bey denen ſol begeben haben. Deſſen fuͤhret ein E- xempel an Olaus Magnus, und berichtet/ daß man eher ſolche Hexẽ geſehen/ welche im Schla- fe ſich hefftig bewegen/ nicht anders als wenn ſie mit einem groſſen Schmertzen befallen werẽ/ oder auff einem Stuel oder ſonſten auff einem Dinge ritten/ wie die ſo den Pferden die Spo- ren geben/ und mit aller Macht davon eylen. Vnter deß weren ſie nicht auß dem Hauſe kom- men/ und wenn ſie aufgewacht/ ſo laß und muͤ- de geweſen/ als weren ſie von einer weiten Rei- ſe nach Hauſe kommen; auch darbey wunderſel- tzame Dinge erzehlet/ ſo ſie unterdes wollen geſe- hen haben: ja ſie weren auch auff die recht zor- nig wordẽ/ ſo ihren Worten keinen Glauben ge- ben wollen. Vnd dieſes Ding hat ihrer viel bewogen/ daß ſie alles/ was von der Hexen- fahrt gemeldet wird/ fuͤr lauter Phantaſey/ Traͤume und Einbildunge halten. Derer Mey- nung Olaus Mag. in deſcript. Gent. Sep- tentr.

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Zitationshilfe: Praetorius, Johannes: Blockes-Berges Verrichtung. Leipzig u. a., 1668, S. 507. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/praetorius_verrichtung_1668/531>, abgerufen am 22.11.2024.