Praetorius, Johannes: Blockes-Berges Verrichtung. Leipzig u. a., 1668.2. Th. Cap. 2. Von der Hexen Reisefahrt. sey/ die Hand GOttes/ S. Veltens Plage/die hinfallende Sucht/ das S. Johanns U- bel etc. Und deß findet man ein Exempel am Papst Iulii Kranck- heit. Iohannes Scotus ist in Verzu- ckung für todt ver- graben worden. Papst Iulio dem Andern/ der zween Tag gele- gen/ daß man gemeinet/ er were gestorben. Und man hält dafür/ der Iohannes Scotus sey gantz lebendig begraben worden/ wiewol er nur todt geschienen. Dann da er beym Begraben sich begunte im Sarge zu regen/ und die Todten- gräber solches inne worden/ haben sie ihn zwar auß dem Grab wieder herauß gezogen/ aber be- funden/ daß er im Blut gelegen/ und almählig seinen Geist auffgegeben hat. Solche Kranck- heiten von Ohnmachten/ Schweimelungen/ Hertzsperrung/ Geistverlierung/ Tropf/ Böß- Weh/ und S. Veltens Leiden/ begeben sich nit an den Hexen und Zauberern. Sintemal sie zu ihrer Gattung Verzückungen bereit und di- sponiret sind/ wann es ihnen nur gefällig. Und gedulden dasselbige deßhalben/ damit sie eine Entschuldigung haben/ bey den Versamlun- gen nit zuerscheinen/ auß Furcht daß es möch- te außbrechen und offenbar werden. Thun a- ber nicht destoweniger dem Teuffel Huldung/ und haben ihre Unterredung und Gespräch je- Von Frey- herrn von Raitz/ der zu Nantes für einen Zauberer ist gericht worden. derzeit in ihren Häusern mit ihm/ wann es sie nur gelüstet/ wie dann diß zubeweisen stehet mit dem Freyherrn von Raitz/ der zu Nantes als ein Zauberer ist verurtheilet und gerichtet worden/ nachdem er bekant/ wie er 8. Kindelein umb-
2. Th. Cap. 2. Von der Hexen Reiſefahrt. ſey/ die Hand GOttes/ S. Veltens Plage/die hinfallende Sucht/ das S. Johanns U- bel ꝛc. Und deß findet man ein Exempel am Papſt Iulii Kranck- heit. Iohannes Scotus iſt in Verzu- ckung fuͤr todt ver- graben worden. Papſt Iulio dem Andern/ der zween Tag gele- gen/ daß man gemeinet/ er were geſtorben. Und man haͤlt dafuͤr/ der Iohannes Scotus ſey gantz lebendig begraben worden/ wiewol er nur todt geſchienen. Dann da er beym Begraben ſich begunte im Sarge zu regen/ und die Todten- graͤber ſolches inne worden/ haben ſie ihn zwar auß dem Grab wieder herauß gezogen/ aber be- funden/ daß er im Blut gelegen/ und almaͤhlig ſeinen Geiſt auffgegeben hat. Solche Kranck- heiten von Ohnmachten/ Schweimelungen/ Hertzſperrung/ Geiſtverlierung/ Tropf/ Boͤß- Weh/ und S. Veltens Leiden/ begeben ſich nit an den Hexen und Zauberern. Sintemal ſie zu ihrer Gattung Verzuͤckungen bereit und di- ſponiret ſind/ wann es ihnen nur gefaͤllig. Und gedulden daſſelbige deßhalben/ damit ſie eine Entſchuldigung haben/ bey den Verſamlun- gen nit zuerſcheinen/ auß Furcht daß es moͤch- te außbrechen und offenbar werden. Thun a- ber nicht deſtoweniger dem Teuffel Huldung/ und haben ihre Unterredung und Geſpraͤch je- Võ Frey- herꝛn von Raitz/ der zu Nantes fuͤr einen Zauberer iſt gericht worden. derzeit in ihren Haͤuſern mit ihm/ wann es ſie nur geluͤſtet/ wie dañ diß zubeweiſen ſtehet mit dem Freyherꝛn von Raitz/ der zu Nantes als ein Zauberer iſt verurtheilet und gerichtet worden/ nachdem er bekant/ wie er 8. Kindelein umb-
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2. Th. Cap. 2. Von der Hexen Reiſefahrt.
ſey/ die Hand GOttes/ S. Veltens Plage/
die hinfallende Sucht/ das S. Johanns U-
bel ꝛc. Und deß findet man ein Exempel am
Papſt Iulio dem Andern/ der zween Tag gele-
gen/ daß man gemeinet/ er were geſtorben. Und
man haͤlt dafuͤr/ der Iohannes Scotus ſey gantz
lebendig begraben worden/ wiewol er nur todt
geſchienen. Dann da er beym Begraben ſich
begunte im Sarge zu regen/ und die Todten-
graͤber ſolches inne worden/ haben ſie ihn zwar
auß dem Grab wieder herauß gezogen/ aber be-
funden/ daß er im Blut gelegen/ und almaͤhlig
ſeinen Geiſt auffgegeben hat. Solche Kranck-
heiten von Ohnmachten/ Schweimelungen/
Hertzſperrung/ Geiſtverlierung/ Tropf/ Boͤß-
Weh/ und S. Veltens Leiden/ begeben ſich nit
an den Hexen und Zauberern. Sintemal ſie
zu ihrer Gattung Verzuͤckungen bereit und di-
ſponiret ſind/ wann es ihnen nur gefaͤllig. Und
gedulden daſſelbige deßhalben/ damit ſie eine
Entſchuldigung haben/ bey den Verſamlun-
gen nit zuerſcheinen/ auß Furcht daß es moͤch-
te außbrechen und offenbar werden. Thun a-
ber nicht deſtoweniger dem Teuffel Huldung/
und haben ihre Unterredung und Geſpraͤch je-
derzeit in ihren Haͤuſern mit ihm/ wann es ſie
nur geluͤſtet/ wie dañ diß zubeweiſen ſtehet mit
dem Freyherꝛn von Raitz/ der zu Nantes als
ein Zauberer iſt verurtheilet und gerichtet
worden/ nachdem er bekant/ wie er 8. Kindelein
umb-
Papſt Iulii
Kranck-
heit.
Iohannes
Scotus iſt
in Verzu-
ckung fuͤr
todt ver-
graben
worden.
Võ Frey-
herꝛn von
Raitz/ der
zu Nantes
fuͤr einen
Zauberer
iſt gericht
worden.
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Zitationshilfe: | Praetorius, Johannes: Blockes-Berges Verrichtung. Leipzig u. a., 1668, S. 242. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/praetorius_verrichtung_1668/266>, abgerufen am 16.07.2024. |