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Opitz, Martin: Schäfferey Von der Nimfen Hercinie. Breslau, 1630.

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fechten schlaffende; schreyen nach pflastern/ vndt wollen sich ver-
binden laßen.

Auff diese weise wirdt mancher bezaubert/ sagt Buchner: a-
ber ohn schertz/ jhr brüder/ von andern gespensten redet die gantze
welt/ vndt von diesem viel leute die hierumb wohnen; die jhn zue
weilen in form eines schönen roßes/ einer kröten/ eines rabens/
einer nachteule/ eines bergmännlins/ eines mönches vndt derglei-
chen gesehen haben. Eines mönches? sagt Venator. Warumb
nicht/ giebt Buchner zur antwort? Pflegt sich nicht der teuffel in
einen engel des liechts zue verkehren/ vndt hast du nie gehört/ daß
er dem heiligen Martin in gestalt des Heilandes der welt erschie-
nen sey? Muß er dann eben/ spricht Nüßler/ vmb diese felsen vnd
tunckele hölen seinen wohnplatz haben? Er ist/ antwortet Buch-
ner/ ein Vater der trawrigkeit/ vndt bezeuget solches mitt den
einöden trawrigen örtern/ da er zue nisten pfleget. Vieleicht wil
er jhm hierdurch ein größer ansehen machen/ fange ich an/ weil
jhm nicht vnwißendt/ daß der so über vns ist an den stillen
vndt einfaltigen orten mitt einfaltigem hertzen vndt ruhi-
gem gewißen von allen zeiten her hatt wollen geehret sein. Sol-
ches begehrten die vngöttlichen götter/ Rübezales gleichen/ daß
man jhnen nicht weniger erzeigen solte; wie dann die alten nicht so
sehr helffenbeinerne vndt güldene bilder/ als dicke püsche vndt das
geheime stillschweigen darinnen angebetet/ ja wälder/ wiesen vndt
see geheiliget/ vndt sie mitt namen der götter genennt haben. Die
Dacier auch berge/ hebt Buchner an. Freylich/ sage ich/ berge/
vndt die jenigen so einen schein der göttligkeit zue erlangen sich da-
rein verborgen/ als Zamolxes vndt andere. Ich meinte/ sagt
Venator/ du würdest vns dergleichen in deinen weitleufftigen be-
richten von den Daciern außführlich machen. Zwar ich weiß

nicht/

fechten ſchlaffende; ſchreyen nach pflaſtern/ vndt wollen ſich ver-
binden laßen.

Auff dieſe weiſe wirdt mancher bezaubert/ ſagt Buchner: a-
ber ohn ſchertz/ jhr bruͤder/ von andern geſpenſten redet die gantze
welt/ vndt von dieſem viel leute die hierumb wohnen; die jhn zue
weilen in form eines ſchoͤnen roßes/ einer kroͤten/ eines rabens/
einer nachteule/ eines bergmaͤnnlins/ eines moͤnches vndt derglei-
chen geſehen haben. Eines moͤnches? ſagt Venator. Warumb
nicht/ giebt Buchner zur antwort? Pflegt ſich nicht der teuffel in
einen engel des liechts zue verkehren/ vndt haſt du nie gehoͤrt/ daß
er dem heiligen Martin in geſtalt des Heilandes der welt erſchie-
nen ſey? Muß er dann eben/ ſpricht Nuͤßler/ vmb dieſe felſen vnd
tunckele hoͤlen ſeinen wohnplatz haben? Er iſt/ antwortet Buch-
ner/ ein Vater der trawrigkeit/ vndt bezeuget ſolches mitt den
einoͤden trawrigen oͤrtern/ da er zue niſten pfleget. Vieleicht wil
er jhm hierdurch ein groͤßer anſehen machen/ fange ich an/ weil
jhm nicht vnwißendt/ daß der ſo uͤber vns iſt an den ſtillen
vndt einfaltigen orten mitt einfaltigem hertzen vndt ruhi-
gem gewißen von allen zeiten her hatt wollen geehret ſein. Sol-
ches begehrten die vngoͤttlichen goͤtter/ Ruͤbezales gleichen/ daß
man jhnen nicht weniger erzeigen ſolte; wie dann die alten nicht ſo
ſehr helffenbeinerne vndt guͤldene bilder/ als dicke puͤſche vndt das
geheime ſtillſchweigen darinnen angebetet/ ja waͤlder/ wieſen vndt
ſee geheiliget/ vndt ſie mitt namen der goͤtter genennt haben. Die
Dacier auch berge/ hebt Buchner an. Freylich/ ſage ich/ berge/
vndt die jenigen ſo einen ſchein der goͤttligkeit zue erlangen ſich da-
rein verborgen/ als Zamolxes vndt andere. Ich meinte/ ſagt
Venator/ du wuͤrdeſt vns dergleichen in deinen weitleufftigen be-
richten von den Daciern außfuͤhrlich machen. Zwar ich weiß

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[48/0048] fechten ſchlaffende; ſchreyen nach pflaſtern/ vndt wollen ſich ver- binden laßen. Auff dieſe weiſe wirdt mancher bezaubert/ ſagt Buchner: a- ber ohn ſchertz/ jhr bruͤder/ von andern geſpenſten redet die gantze welt/ vndt von dieſem viel leute die hierumb wohnen; die jhn zue weilen in form eines ſchoͤnen roßes/ einer kroͤten/ eines rabens/ einer nachteule/ eines bergmaͤnnlins/ eines moͤnches vndt derglei- chen geſehen haben. Eines moͤnches? ſagt Venator. Warumb nicht/ giebt Buchner zur antwort? Pflegt ſich nicht der teuffel in einen engel des liechts zue verkehren/ vndt haſt du nie gehoͤrt/ daß er dem heiligen Martin in geſtalt des Heilandes der welt erſchie- nen ſey? Muß er dann eben/ ſpricht Nuͤßler/ vmb dieſe felſen vnd tunckele hoͤlen ſeinen wohnplatz haben? Er iſt/ antwortet Buch- ner/ ein Vater der trawrigkeit/ vndt bezeuget ſolches mitt den einoͤden trawrigen oͤrtern/ da er zue niſten pfleget. Vieleicht wil er jhm hierdurch ein groͤßer anſehen machen/ fange ich an/ weil jhm nicht vnwißendt/ daß der ſo uͤber vns iſt an den ſtillen vndt einfaltigen orten mitt einfaltigem hertzen vndt ruhi- gem gewißen von allen zeiten her hatt wollen geehret ſein. Sol- ches begehrten die vngoͤttlichen goͤtter/ Ruͤbezales gleichen/ daß man jhnen nicht weniger erzeigen ſolte; wie dann die alten nicht ſo ſehr helffenbeinerne vndt guͤldene bilder/ als dicke puͤſche vndt das geheime ſtillſchweigen darinnen angebetet/ ja waͤlder/ wieſen vndt ſee geheiliget/ vndt ſie mitt namen der goͤtter genennt haben. Die Dacier auch berge/ hebt Buchner an. Freylich/ ſage ich/ berge/ vndt die jenigen ſo einen ſchein der goͤttligkeit zue erlangen ſich da- rein verborgen/ als Zamolxes vndt andere. Ich meinte/ ſagt Venator/ du wuͤrdeſt vns dergleichen in deinen weitleufftigen be- richten von den Daciern außfuͤhrlich machen. Zwar ich weiß nicht/

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Zitationshilfe: Opitz, Martin: Schäfferey Von der Nimfen Hercinie. Breslau, 1630, S. 48. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/opitz_schaefferey_1630/48>, abgerufen am 28.11.2024.