Opitz, Martin: Buch von der Deutschen Poeterey. Breslau u. a., 1624.rischen vnd fast viehischen Menschen zue einem höfflichern vnd verse B ij
riſchen vnd faſt viehiſchen Menſchen zue einem hoͤfflichern vnd verſe B ij
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <p><pb facs="#f0017"/> riſchen vnd faſt viehiſchen Menſchen zue einem hoͤfflichern vnd<lb/> beſſern leben angewieſen. Dann inn dem ſie ſo viel herrliche<lb/> Spruͤche erzehleten/ vnd die worte in gewiſſe reimen vnd maß<lb/> verbunden/ ſo das ſie weder zue weit außſchritten/ noch zue we-<lb/> nig in ſich hatten/ ſondern wie eine gleiche Wage im reden hiel-<lb/> ten/ vnd viel ſachen vorbrachten/ welche einen ſchein ſonder-<lb/> licher propheceiungen vnd geheimniſſe von ſich gaben/ vermei-<lb/> neten die einfaͤltigen leute/ es muͤſte etwas goͤttliches in jhnen<lb/> ſtecken/ vnd lieſſen ſich durch die anmutigkeit der ſchoͤnen getich-<lb/> te zue aller tugend vnnd guttem wandel anfuͤhren. Hat alſo<lb/> Strabo vrſache/ den Eratoſihenes luͤgen zue heiſſen/ welcher/<lb/> wie viel vnwiſſende leute heutiges tagen auch thun/ gemeinet/ es<lb/> begehre kein Poete durch vnterrichtung/ ſondern alle bloß durch<lb/> ergetzung ſich angeneine zue machen <hi rendition="#fr">Hergegen</hi>/ ſpricht er<lb/> Strabo im erſten Buche/ <hi rendition="#fr">haben die alten geſagt/ die<lb/> Poeterey ſey die erſte Philoſophie/ eine erzieherinn<lb/> des lebens von jugend auff/ welche die art der ſitten/<lb/> der bewegungen des gemuͤtes vnd alles thuns vnd<lb/> laſſens lehre. Ja die vnſrigen</hi> (er verſtehet die Stoiſchen)<lb/><hi rendition="#fr">haben darvor gehalten/ das ein weiſer alleine ein<lb/> Poete ſey. Vnd dieſer vrſachen wegen werden in<lb/> den Griechiſchen ſtaͤdten die Knaben zuefoͤderſt in<lb/> der Poeſie vnterwieſen: nicht nur vmb der bloſſen<lb/> erluͤſtigung willen/ ſondern damit ſie die ſittſamkeit<lb/> erlernen.</hi> Jngleichem ſtimmet auch Strabo mit dem Lactan-<lb/> tius vnd andern in dieſem ein/ es ſeyen die Poeten viel aͤlter<lb/> als die Philoſophen/ vnd fuͤr weiſe leute gehalten worden/ ehe<lb/> man von dem namen der Weißheit gewuſt hat: vnnd hetten<lb/> nachmals Cadinus/ Pherecydes/ vnd Hecat<hi rendition="#aq">é</hi>us der Poeten leh-<lb/> re zwar ſonſten behalten/ aber die abmeſſung der woͤrter vnd<lb/> <fw place="bottom" type="sig">B ij</fw><fw place="bottom" type="catch">verſe</fw><lb/></p> </div> </body> </text> </TEI> [0017]
riſchen vnd faſt viehiſchen Menſchen zue einem hoͤfflichern vnd
beſſern leben angewieſen. Dann inn dem ſie ſo viel herrliche
Spruͤche erzehleten/ vnd die worte in gewiſſe reimen vnd maß
verbunden/ ſo das ſie weder zue weit außſchritten/ noch zue we-
nig in ſich hatten/ ſondern wie eine gleiche Wage im reden hiel-
ten/ vnd viel ſachen vorbrachten/ welche einen ſchein ſonder-
licher propheceiungen vnd geheimniſſe von ſich gaben/ vermei-
neten die einfaͤltigen leute/ es muͤſte etwas goͤttliches in jhnen
ſtecken/ vnd lieſſen ſich durch die anmutigkeit der ſchoͤnen getich-
te zue aller tugend vnnd guttem wandel anfuͤhren. Hat alſo
Strabo vrſache/ den Eratoſihenes luͤgen zue heiſſen/ welcher/
wie viel vnwiſſende leute heutiges tagen auch thun/ gemeinet/ es
begehre kein Poete durch vnterrichtung/ ſondern alle bloß durch
ergetzung ſich angeneine zue machen Hergegen/ ſpricht er
Strabo im erſten Buche/ haben die alten geſagt/ die
Poeterey ſey die erſte Philoſophie/ eine erzieherinn
des lebens von jugend auff/ welche die art der ſitten/
der bewegungen des gemuͤtes vnd alles thuns vnd
laſſens lehre. Ja die vnſrigen (er verſtehet die Stoiſchen)
haben darvor gehalten/ das ein weiſer alleine ein
Poete ſey. Vnd dieſer vrſachen wegen werden in
den Griechiſchen ſtaͤdten die Knaben zuefoͤderſt in
der Poeſie vnterwieſen: nicht nur vmb der bloſſen
erluͤſtigung willen/ ſondern damit ſie die ſittſamkeit
erlernen. Jngleichem ſtimmet auch Strabo mit dem Lactan-
tius vnd andern in dieſem ein/ es ſeyen die Poeten viel aͤlter
als die Philoſophen/ vnd fuͤr weiſe leute gehalten worden/ ehe
man von dem namen der Weißheit gewuſt hat: vnnd hetten
nachmals Cadinus/ Pherecydes/ vnd Hecatéus der Poeten leh-
re zwar ſonſten behalten/ aber die abmeſſung der woͤrter vnd
verſe
B ij
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Zitationshilfe: | Opitz, Martin: Buch von der Deutschen Poeterey. Breslau u. a., 1624, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/opitz_buch_1624/17>, abgerufen am 16.07.2024. |