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Olearius, Adam: Offt begehrte Beschreibung Der Newen Orientalischen Rejse. Schleswig, 1647.

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Dritter Theil der Persianischen
vnd schwartzen Röcken von schlechtem Tuche gemachet/ darüber sie ei-
nen rauhen Filtzmantel hängen. Auff dem Kopffe tragen sie Mützen/
nur von schwartzen Thuchlappen ins 4eckt zusammen genehet. Jhre
Schuhe seind von Schaff oder Pferde-Fell auß einem stücke geschnit-
ten/ auff dem Fuß/ vnd an einer seiten zugenehet. Wie solche Dracht
bey der Stadt Tarku angedeutet worden. Sie bekennen sich zwar zum
Mahumedischen Glauben/ vnd lassen sich beschneiden/ folgen den Tür-
cken/ gebrauchen aber in jhrer Andacht nicht sonderlichen Eiffer. Sie
ernehren sich von der Viehezucht/ welche meist das Weibes Volck ab-
warten muß/ Die Männer aber reiten/ stehlen vnd rauben herumb/
machen jhnen auch kein Gewissen/ wenn sie jhrer eigen Freunde Kinder
stehlen vnd an die Perser oder Türcken verkauffen. Daher keiner dem
andern trawet. Sie reiten vnd gehen gemeinlich gewapnet mit Pantzern/
Schild vnd Helm/ tragen Sebel/ Bogen/ Pfeil vnd Wurffspiesse.
Wir sahen derselben hin vnd wider/ auch die geringsten/ die nur ein paar
Schafe zuhüten hatten/ mit solchem Gewehr gehen. Die durchreisende
Kauffleute werden von jhnen sehr gebrandschätzet/ oder wenn sie nicht
starck genug/ gar geplündert; Darumb die Carawanen entweder in
sehr starcker Geselschafft gehen/ oder sich zu Wasser begeben.

Es kan sie weder Perser noch Russe/ zwischen derer Herrschafften
sie begriffen/ mit Kriegesmacht bendigen/ dann sie alsbald auff die vn-
wegsamen Berge lauffen/ vnd sich in hohe sichere Hölen verstecken.

Schemchal
dz Oberhaupt
der Dage-
sthaner.

Das Land hat vnterschiedliche Fürsten/ ja fast jegliche Stadt sei-
nen eigen/ vnter welchen das Oberhaupt Schemchal (von den vnseri-
gen Schafkal) genant wird/ ist gleich als ein König vnter jhnen/ wel-
cher durch den Apffelwurff erwehlet wird. Dann in der Wahl müssen
alle Myrsae oder Fürsten in einen Kreyß treten/ Dann wirfft der Prie-
ster einen vergüldeten Apffel vnter Sie/ welchen Er trifft/ der wird
Schemchal. Der Priester weis aber wol wen er werffen sol. Ein solcher
Schemchal (oder Lumen wie es in jhrer Sprache heist) hat zwar die
Ehre vnd Ansehn/ aber die andern Fürsten gehorchen vnd getrawen
jhm doch nicht gar viel/ wie auß bald folgenden Geschichten zuer-
schen seyn wird.

Wir machten/ wie gedacht/ den Anfang vnser Reise durch Dage-
sthan den 14. Aprilis/ vnd kamen in die Herrschafft Osmin (von etli-
chen Ismin genant) dessen Fürst Rustam im Flecken selbiges Namens
Herrschafft
Osmin.
Hoffhielt/ Die Reise gieng selben Tag 5. Meilen durch 3. feine Dörf-
fer/ so vmb sich etliche Obstgarten vnd fetten Ackerbaw hatten. Es be-
gegnete vns des Fürsten Rustams Sohn mit 15. gewapneten Reutern/
hieß vns in jhrem Lande Wilkommen/ ritten hernach von vns zur Lin-
cken in den Pusch/ wir aber machten vns zur Rechten auff das raume
Feld/ vnd lagerten vns bey einem Dorffe in einer Wagenburg mit wol-
bestalter Wache/ zu Abend kam der junge Fürst wider/ besuchte aber
nur Alexei den Poslanik, welcher sein Lager nahe bey vns gemachet/

vnd

Dritter Theil der Perſianiſchen
vnd ſchwartzen Roͤcken von ſchlechtem Tuche gemachet/ daruͤber ſie ei-
nen rauhen Filtzmantel haͤngen. Auff dem Kopffe tragen ſie Muͤtzen/
nur von ſchwartzen Thuchlappen ins 4eckt zuſammen genehet. Jhre
Schuhe ſeind von Schaff oder Pferde-Fell auß einem ſtuͤcke geſchnit-
ten/ auff dem Fuß/ vnd an einer ſeiten zugenehet. Wie ſolche Dracht
bey der Stadt Tarku angedeutet woꝛden. Sie bekennen ſich zwar zum
Mahumediſchen Glauben/ vnd laſſen ſich beſchneiden/ folgen den Tuͤr-
cken/ gebrauchen aber in jhrer Andacht nicht ſonderlichen Eiffer. Sie
ernehren ſich von der Viehezucht/ welche meiſt das Weibes Volck ab-
warten muß/ Die Maͤnner aber reiten/ ſtehlen vnd rauben herumb/
machen jhnen auch kein Gewiſſen/ wenn ſie jhrer eigen Freunde Kinder
ſtehlen vnd an die Perſer oder Tuͤrcken verkauffen. Daher keiner dem
andern trawet. Sie reiten vñ gehen gemeinlich gewapnet mit Pantzern/
Schild vnd Helm/ tragen Sebel/ Bogen/ Pfeil vnd Wurffſpieſſe.
Wir ſahen derſelben hin vnd wider/ auch die geringſten/ die nur ein paar
Schafe zuhuͤten hatten/ mit ſolchem Gewehr gehen. Die durchreiſende
Kauffleute werden von jhnen ſehr gebrandſchaͤtzet/ odeꝛ wenn ſie nicht
ſtarck genug/ gar gepluͤndert; Darumb die Carawanen entweder in
ſehr ſtarcker Geſelſchafft gehen/ oder ſich zu Waſſer begeben.

Es kan ſie weder Perſer noch Ruſſe/ zwiſchen derer Herꝛſchafften
ſie begriffen/ mit Kriegesmacht bendigen/ dann ſie alsbald auff die vn-
wegſamen Berge lauffen/ vnd ſich in hohe ſichere Hoͤlen verſtecken.

Schemchal
dz Oberhaupt
der Dage-
ſthaner.

Das Land hat vnterſchiedliche Fuͤrſten/ ja faſt jegliche Stadt ſei-
nen eigen/ vnter welchen das Oberhaupt Schemchal (von den vnſeri-
gen Schafkal) genant wird/ iſt gleich als ein Koͤnig vnter jhnen/ wel-
cher durch den Apffelwurff erwehlet wird. Dann in der Wahl muͤſſen
alle Myrſæ oder Fuͤrſten in einen Kreyß treten/ Dann wirfft der Prie-
ſter einen verguͤldeten Apffel vnter Sie/ welchen Er trifft/ der wird
Schemchal. Der Prieſter weis aber wol wen er werffen ſol. Ein ſolcher
Schemchal (oder Lumen wie es in jhrer Sprache heiſt) hat zwar die
Ehre vnd Anſehn/ aber die andern Fuͤrſten gehorchen vnd getrawen
jhm doch nicht gar viel/ wie auß bald folgenden Geſchichten zuer-
ſchen ſeyn wird.

Wir machten/ wie gedacht/ den Anfang vnſer Reiſe durch Dage-
ſthan den 14. Aprilis/ vnd kamen in die Herꝛſchafft Osmin (von etli-
chen Ismin genant) deſſen Fuͤrſt Ruſtam im Flecken ſelbiges Namens
Herꝛſchafft
Osmin.
Hoffhielt/ Die Reiſe gieng ſelben Tag 5. Meilen durch 3. feine Doͤrf-
fer/ ſo vmb ſich etliche Obſtgarten vnd fetten Ackerbaw hatten. Es be-
gegnete vns des Fuͤrſten Ruſtams Sohn mit 15. gewapneten Reutern/
hieß vns in jhrem Lande Wilkommen/ ritten hernach von vns zur Lin-
cken in den Puſch/ wir aber machten vns zur Rechten auff das raume
Feld/ vnd lagerten vns bey einem Dorffe in einer Wagenburg mit wol-
beſtalter Wache/ zu Abend kam der junge Fuͤrſt wider/ beſuchte aber
nur Alexei den Poslanik, welcher ſein Lager nahe bey vns gemachet/

vnd
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[504[494]/0542] Dritter Theil der Perſianiſchen vnd ſchwartzen Roͤcken von ſchlechtem Tuche gemachet/ daruͤber ſie ei- nen rauhen Filtzmantel haͤngen. Auff dem Kopffe tragen ſie Muͤtzen/ nur von ſchwartzen Thuchlappen ins 4eckt zuſammen genehet. Jhre Schuhe ſeind von Schaff oder Pferde-Fell auß einem ſtuͤcke geſchnit- ten/ auff dem Fuß/ vnd an einer ſeiten zugenehet. Wie ſolche Dracht bey der Stadt Tarku angedeutet woꝛden. Sie bekennen ſich zwar zum Mahumediſchen Glauben/ vnd laſſen ſich beſchneiden/ folgen den Tuͤr- cken/ gebrauchen aber in jhrer Andacht nicht ſonderlichen Eiffer. Sie ernehren ſich von der Viehezucht/ welche meiſt das Weibes Volck ab- warten muß/ Die Maͤnner aber reiten/ ſtehlen vnd rauben herumb/ machen jhnen auch kein Gewiſſen/ wenn ſie jhrer eigen Freunde Kinder ſtehlen vnd an die Perſer oder Tuͤrcken verkauffen. Daher keiner dem andern trawet. Sie reiten vñ gehen gemeinlich gewapnet mit Pantzern/ Schild vnd Helm/ tragen Sebel/ Bogen/ Pfeil vnd Wurffſpieſſe. Wir ſahen derſelben hin vnd wider/ auch die geringſten/ die nur ein paar Schafe zuhuͤten hatten/ mit ſolchem Gewehr gehen. Die durchreiſende Kauffleute werden von jhnen ſehr gebrandſchaͤtzet/ odeꝛ wenn ſie nicht ſtarck genug/ gar gepluͤndert; Darumb die Carawanen entweder in ſehr ſtarcker Geſelſchafft gehen/ oder ſich zu Waſſer begeben. Es kan ſie weder Perſer noch Ruſſe/ zwiſchen derer Herꝛſchafften ſie begriffen/ mit Kriegesmacht bendigen/ dann ſie alsbald auff die vn- wegſamen Berge lauffen/ vnd ſich in hohe ſichere Hoͤlen verſtecken. Das Land hat vnterſchiedliche Fuͤrſten/ ja faſt jegliche Stadt ſei- nen eigen/ vnter welchen das Oberhaupt Schemchal (von den vnſeri- gen Schafkal) genant wird/ iſt gleich als ein Koͤnig vnter jhnen/ wel- cher durch den Apffelwurff erwehlet wird. Dann in der Wahl muͤſſen alle Myrſæ oder Fuͤrſten in einen Kreyß treten/ Dann wirfft der Prie- ſter einen verguͤldeten Apffel vnter Sie/ welchen Er trifft/ der wird Schemchal. Der Prieſter weis aber wol wen er werffen ſol. Ein ſolcher Schemchal (oder Lumen wie es in jhrer Sprache heiſt) hat zwar die Ehre vnd Anſehn/ aber die andern Fuͤrſten gehorchen vnd getrawen jhm doch nicht gar viel/ wie auß bald folgenden Geſchichten zuer- ſchen ſeyn wird. Wir machten/ wie gedacht/ den Anfang vnſer Reiſe durch Dage- ſthan den 14. Aprilis/ vnd kamen in die Herꝛſchafft Osmin (von etli- chen Ismin genant) deſſen Fuͤrſt Ruſtam im Flecken ſelbiges Namens Hoffhielt/ Die Reiſe gieng ſelben Tag 5. Meilen durch 3. feine Doͤrf- fer/ ſo vmb ſich etliche Obſtgarten vnd fetten Ackerbaw hatten. Es be- gegnete vns des Fuͤrſten Ruſtams Sohn mit 15. gewapneten Reutern/ hieß vns in jhrem Lande Wilkommen/ ritten hernach von vns zur Lin- cken in den Puſch/ wir aber machten vns zur Rechten auff das raume Feld/ vnd lagerten vns bey einem Dorffe in einer Wagenburg mit wol- beſtalter Wache/ zu Abend kam der junge Fuͤrſt wider/ beſuchte aber nur Alexei den Poslanik, welcher ſein Lager nahe bey vns gemachet/ vnd Herꝛſchafft Osmin.

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Zitationshilfe: Olearius, Adam: Offt begehrte Beschreibung Der Newen Orientalischen Rejse. Schleswig, 1647. , S. 504[494]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/olearius_reise_1647/542>, abgerufen am 22.11.2024.