Olearius, Adam: Offt begehrte Beschreibung Der Newen Orientalischen Rejse. Schleswig, 1647.Reise Beschreibung. gehabt/ jtzo aber wurde es von einem alten Manne/ welcher darbey woh-nete/ nur gehütet/ vnd bekömpt selbst Allmosen von denen/ die kom- men/ vnd die Gräber besuchen. Der König Kassan, welcher hernachKönig Kas- sans Begräb- nis. eines natürlichen Todes gestorben/ liget bey Tabris an einem Rivire Atzi (bitter Wasser) genant/ begraben/ woselbst noch heute sein Grab gesehen wird. Dessen Gemahlin der Königin Burla Begräbnis/ wirdBurlae Be- gräbnis. bey der Festung Urumi gezeiget/ vnd sol das Grab 40. Schuch lang seyn. Sie sagen das selbige Nation viel grössere vnd stärckere Leute ge- habt/ als die jtzigen seynd. Den 13. Aprilis kamen 50. Tartern Mann vnd Weibes Personen zu Rosse daselbst an/ den folgenden Tag/ als den 10. Sihatzae, da die Opfferung Abrahams einfiehl/ bey den Kerchler jhrem Gebrauch nach zu Opffern. Sie giengen nach einan- der/ küsseten die Grabsteine/ hielten die Hände darauff vnd beteten. Jn der Stadt Derbend wohnen keine Christen/ wie etliche schrei- Die Soldaten/ wie auch etliche Bürger waren sehr verwägene vndDie Derben- Den 9. dieses schickte der Fürst von Tarku welcher zu NiasabathPag 282. Weil gleichwol jederman von der Dagesthaner wilden Gemüh- Vnd weil wir 5. Tage in der Stadt stille gelegen/ vnd auff den Kö- Q q q ij
Reiſe Beſchreibung. gehabt/ jtzo aber wuꝛde es von einem alten Manne/ welcher daꝛbey woh-nete/ nur gehuͤtet/ vnd bekoͤmpt ſelbſt Allmoſen von denen/ die kom- men/ vnd die Graͤber beſuchen. Der Koͤnig Kaſſan, welcher hernachKoͤnig Kaſ- ſans Begꝛaͤb- nis. eines natuͤrlichen Todes geſtorben/ liget bey Tabris an einem Rivire Atzi (bitter Waſſer) genant/ begraben/ woſelbſt noch heute ſein Grab geſehen wird. Deſſen Gemahlin der Koͤnigin Burla Begraͤbnis/ wirdBurlæ Be- graͤbnis. bey der Feſtung Urumi gezeiget/ vnd ſol das Grab 40. Schuch lang ſeyn. Sie ſagen das ſelbige Nation viel groͤſſere vnd ſtaͤrckere Leute ge- habt/ als die jtzigen ſeynd. Den 13. Aprilis kamen 50. Tartern Mann vnd Weibes Perſonen zu Roſſe daſelbſt an/ den folgenden Tag/ als den 10. Sihatzæ, da die Opfferung Abrahams einfiehl/ bey den Kerchler jhrem Gebrauch nach zu Opffern. Sie giengen nach einan- der/ kuͤſſeten die Grabſteine/ hielten die Haͤnde darauff vnd beteten. Jn der Stadt Derbend wohnen keine Chriſten/ wie etliche ſchrei- Die Soldaten/ wie auch etliche Buͤrger waren ſehr verwaͤgene vndDie Derben- Den 9. dieſes ſchickte der Fuͤrſt von Tarku welcher zu NiaſabathPag 282. Weil gleichwol jederman von der Dageſthaner wilden Gemuͤh- Vnd weil wir 5. Tage in der Stadt ſtille gelegen/ vnd auff den Koͤ- Q q q ij
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Reiſe Beſchreibung.
gehabt/ jtzo aber wuꝛde es von einem alten Manne/ welcher daꝛbey woh-
nete/ nur gehuͤtet/ vnd bekoͤmpt ſelbſt Allmoſen von denen/ die kom-
men/ vnd die Graͤber beſuchen. Der Koͤnig Kaſſan, welcher hernach
eines natuͤrlichen Todes geſtorben/ liget bey Tabris an einem Rivire
Atzi (bitter Waſſer) genant/ begraben/ woſelbſt noch heute ſein Grab
geſehen wird. Deſſen Gemahlin der Koͤnigin Burla Begraͤbnis/ wird
bey der Feſtung Urumi gezeiget/ vnd ſol das Grab 40. Schuch lang
ſeyn. Sie ſagen das ſelbige Nation viel groͤſſere vnd ſtaͤrckere Leute ge-
habt/ als die jtzigen ſeynd. Den 13. Aprilis kamen 50. Tartern
Mann vnd Weibes Perſonen zu Roſſe daſelbſt an/ den folgenden Tag/
als den 10. Sihatzæ, da die Opfferung Abrahams einfiehl/ bey den
Kerchler jhrem Gebrauch nach zu Opffern. Sie giengen nach einan-
der/ kuͤſſeten die Grabſteine/ hielten die Haͤnde darauff vnd beteten.
Koͤnig Kaſ-
ſans Begꝛaͤb-
nis.
Burlæ Be-
graͤbnis.
Jn der Stadt Derbend wohnen keine Chriſten/ wie etliche ſchrei-
ben/ ſondern Muſlimani, vnd etliche Juͤden/ die ſich auß den Stam
Benjamin ſchrieben. Es iſt allhier kein ſonderlich Gewerbe/ ohne das
die Tartern viel geſtohlne Kinder zukauffe hinein bringen/ die dann
ferner nach Perſien verhandelt werden.
Die Soldaten/ wie auch etliche Buͤrger waren ſehr verwaͤgene vnd
trutzige Leute/ gaben kein gut Wort von ſich/ vnd ſchiene als wenn ſie
mit Gewalt ſich zu vns noͤtigen wolten. Deswegen die Geſandten den
8. dieſes nach gehaltnem Gottesdienſte die Voͤlcker vermahneten/ daß
ſie ſtille vnd friedlich in jhren Quartiren ſeyn/ vnd bey hoͤchſter Straffe
jhnen nicht geluͤſten laſſen ſolten/ mit einigem Kiſilbaſch oder Buͤrgern
zuzancken/ vielweniger ſie zubeleidigen/ auch wenn es ja wider Verhof-
fen geſchehe/ keiner dem andern beyzuſtehen. Dann es beſſer were/ daß
einer litte/ als daß der gantze Comitat dadurch in Gefahr ſolte geſetzet
werden. Es were dieſen Leuten allhier/ wie der Mehemandar auch ſelbſt
berichtete/ nicht viel zutrawen.
Die Derben-
ter trutzige
Leute.
Den 9. dieſes ſchickte der Fuͤrſt von Tarku welcher zu Niaſabath
bey vns geweſen/ zu den Geſandten/ ließ ſagen daß wir einen gefaͤhrli-
chen Weg durch Dageſthan fuͤr vns haͤtten/ mit Erbieten/ wenn wirs
begehreten/ Er vnseine Convoi zuſchickten wolte. Es lieſſen aber die
Geſandten/ in Betrachtung das ſothaner Convoi/ welche auch Da-
geſthaner/ ſo wenig als andern zutrawen were/ mit hoͤfflichem Bedan-
cken zur Antwort ſagen/ daß ſie jhm darmit gerne verſchonen wolten.
Pag 282.
Weil gleichwol jederman von der Dageſthaner wilden Gemuͤh-
tern/ Raͤuberey vnd Morden zuſagen wuſte/ wolten wiꝛs auch nicht gar
in den Wind ſchlagen/ vermeinten daß rahtſambſte zuſeyn/ vns ſelbſt
in guter Bereitſchafft zuhalten; Wurden derwegen den 10. dieſes die
Gewehr beſichtiget/ 52. Mußqueten vnd lange Rohre/ Jtem 19. paar
Piſtolen ſampt 2. Metallen vnd 4. Steinſtuͤcken zum Gebrauch fer-
tig gemachet.
Muſterung.
Vnd weil wir 5. Tage in der Stadt ſtille gelegen/ vnd auff den
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Zitationshilfe: | Olearius, Adam: Offt begehrte Beschreibung Der Newen Orientalischen Rejse. Schleswig, 1647. , S. 501[491]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/olearius_reise_1647/539>, abgerufen am 27.07.2024. |