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Olearius, Adam: Offt begehrte Beschreibung Der Newen Orientalischen Rejse. Schleswig, 1647.

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Reise Beschreibung.
dern muß/ ist mit blau glasurten vnd Gold durchstrichenen Steinen
allenthalben besetzet/ die Kirche an jhr selbst ist sehr gros/ hat etliche
Sinus vnd Winckel/ hoch vnd mit vielen schönen Marmelsteinen Pila-
ren vntersetzet. Zur Rechten dieser Kirchen gehet man durch eine
Pforte in einen absonderlichen zierlich gebaweten Hoff. Daß kost-
barste im gantzen Emerat war/ daß alle Wände in den Gallerien/
Höfen vnd Hauptkirche vnten über 4. Elen hoch von lauter sehr glat
polirten Marmor besetzet/ vnd zwar an Taffeln/ welche alle in der lenge
über Manneshöhe/ vnd etwas schmäler mit zierlichen Absetzen einge-
fasset. Der Meherab war/ ohne die auff den seiten gesatzten 2. Seulen/
auß einem Steine gehawen. Der Marmor so meisten theil gantz weis/
wird in dem Gebirge Elwend gebrochen. Es hat Schach Abas der-
gleichen Mestzid dem Mehedi zu Ehren/ aber viel kleiner als diese
zu Tabris auffsetzen/ vnd den Marmor/ welcher als Kreide weis vnd
als ein Spiegel sol poliret seyn/ von Eruan bringen lassen. Sonst seynd
in Jsfahan neben dieser hin vnd wider vnzehlich viel Kirchen vnd Capellen.

Den Maidan ferner zubeschreiben/ so stehet auff dero mittenHandthierung
auf dem Mai-
dan.

nicht ferne von des Königes Pforte eine hohe Stange/ als bey vns die
Vogelstange/ auff selbige stecken sie bißweilen eine Melone/ Arpuß
oder Apffel/ auch wol einen silbern Teller mit Gelde beleget/ nach wel-
chem der König mit seinen Chanen vnd grossen Herrn in vollem Cur-
rier zuschiessen/ vnd darbey grosse Wetten zusetzen pflegen. Wer das
Ziel trifft/ oder durch Wetten den Gewinst darvon träget/ muß Wirth
seyn/ zu dem kömpt der König mit den andern Herrn. Das vom Tel-
ler herunter geschossene Geld aber gehöret für die Lackeyen. Sie pfle-
gen auch am selben Orte ein Spiel Kuitschaukan genant/ zuhalten/
da sie gleichfals zu Pferde im Currier mit einem darzu gemachtem
Stabe einen Ball oder höltzern Kugel nach einem gewissem Ziel zu-
schlagen vnd zutreiben pflegen. Sie üben sich auch mit dem TziridPag. 305.
oder Wurffspies/ darvon oben mit mehren ist gesaget worden. Jtem
mit Wetterennen/ darzu dann die auff dem Maidan oben vnd vnten
gesatzte zwey paar stumpffe Pylaren als Ziele dienen müssen.

Es stund vnten am Maidan ein klein höltzern Hauß auff 4. Rä-
der Schaneschin genant/ in welches der König bißweilen bey solchenSchaneschin
Spielen/ vnd Feurwercken sich zusetzen pfleget.

Es befinden sich auff dem Maidan eine art von jhren Geistlichen/Abdahl.
welche sie Abdahl nennen/ ist gleichsam eine art von München/ studi-
ren die Philosophiam vnd jhre Theologiam, nehmen keine Weiber/
biß sie Alt werden/ führen ein strenges Leben/ trincken keinen Wein/
gleich auch keine von allen jhren Geistlichen/ gehen in schlechten fahlen
Röcken/ bißweilen halb bloß/ nur mit einem Fell behangen/ haben eine
Eerne Schlange mit einem Rimen an stat des Gürtels vmb den Leib
gebunden/ etliche führen grosse Beile/ oder Hellebarten in Händen.
Der König hat jhnen ein eigen groß Hauß/ so hinter der Mestzid Me-

hedi
G g g ij

Reiſe Beſchreibung.
dern muß/ iſt mit blau glaſurten vnd Gold durchſtrichenen Steinen
allenthalben beſetzet/ die Kirche an jhr ſelbſt iſt ſehr gros/ hat etliche
Sinus vnd Winckel/ hoch vnd mit vielen ſchoͤnen Marmelſteinen Pila-
ren vnterſetzet. Zur Rechten dieſer Kirchen gehet man durch eine
Pforte in einen abſonderlichen zierlich gebaweten Hoff. Daß koſt-
barſte im gantzen Emerat war/ daß alle Waͤnde in den Gallerien/
Hoͤfen vnd Hauptkirche vnten uͤber 4. Elen hoch von lauter ſehr glat
polirten Marmor beſetzet/ vnd zwar an Taffeln/ welche alle in der lenge
uͤber Manneshoͤhe/ vnd etwas ſchmaͤler mit zierlichen Abſetzen einge-
faſſet. Der Meherab war/ ohne die auff den ſeiten geſatzten 2. Seulen/
auß einem Steine gehawen. Der Marmor ſo meiſten theil gantz weis/
wird in dem Gebirge Elwend gebrochen. Es hat Schach Abas der-
gleichen Mestzid dem Mehedi zu Ehren/ aber viel kleiner als dieſe
zu Tabris auffſetzen/ vnd den Marmor/ welcher als Kreide weis vnd
als ein Spiegel ſol poliret ſeyn/ von Eruan bringen laſſen. Sonſt ſeynd
in Jsfahan nebẽ dieſer hin vñ wider vnzehlich viel Kirchen vñ Capellen.

Den Maidan ferner zubeſchreiben/ ſo ſtehet auff dero mittenHandthierũg
auf dem Mai-
dan.

nicht ferne von des Koͤniges Pforte eine hohe Stange/ als bey vns die
Vogelſtange/ auff ſelbige ſtecken ſie bißweilen eine Melone/ Arpuß
oder Apffel/ auch wol einen ſilbern Teller mit Gelde beleget/ nach wel-
chem der Koͤnig mit ſeinen Chanen vnd groſſen Herꝛn in vollem Cur-
rier zuſchieſſen/ vnd darbey groſſe Wetten zuſetzen pflegen. Wer das
Ziel trifft/ oder durch Wetten den Gewinſt darvon traͤget/ muß Wirth
ſeyn/ zu dem koͤmpt der Koͤnig mit den andern Herꝛn. Das vom Tel-
ler herunter geſchoſſene Geld aber gehoͤret fuͤr die Lackeyen. Sie pfle-
gen auch am ſelben Orte ein Spiel Kuitſchaukan genant/ zuhalten/
da ſie gleichfals zu Pferde im Currier mit einem darzu gemachtem
Stabe einen Ball oder hoͤltzern Kugel nach einem gewiſſem Ziel zu-
ſchlagen vnd zutreiben pflegen. Sie uͤben ſich auch mit dem TziridPag. 305.
oder Wurffſpies/ darvon oben mit mehren iſt geſaget worden. Jtem
mit Wetterennen/ darzu dann die auff dem Maidan oben vnd vnten
geſatzte zwey paar ſtumpffe Pylaren als Ziele dienen muͤſſen.

Es ſtund vnten am Maidan ein klein hoͤltzern Hauß auff 4. Raͤ-
der Schaneſchin genant/ in welches der Koͤnig bißweilen bey ſolchenSchaneſchin
Spielen/ vnd Feurwercken ſich zuſetzen pfleget.

Es befinden ſich auff dem Maidan eine art von jhren Geiſtlichen/Abdahl.
welche ſie Abdahl nennen/ iſt gleichſam eine art von Muͤnchen/ ſtudi-
ren die Philoſophiam vnd jhre Theologiam, nehmen keine Weiber/
biß ſie Alt werden/ fuͤhren ein ſtrenges Leben/ trincken keinen Wein/
gleich auch keine von allen jhren Geiſtlichen/ gehen in ſchlechten fahlen
Roͤcken/ bißweilen halb bloß/ nur mit einem Fell behangen/ haben eine
Eerne Schlange mit einem Rimen an ſtat des Guͤrtels vmb den Leib
gebunden/ etliche fuͤhren groſſe Beile/ oder Hellebarten in Haͤnden.
Der Koͤnig hat jhnen ein eigen groß Hauß/ ſo hinter der Mestzid Me-

hedi
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[419/0467] Reiſe Beſchreibung. dern muß/ iſt mit blau glaſurten vnd Gold durchſtrichenen Steinen allenthalben beſetzet/ die Kirche an jhr ſelbſt iſt ſehr gros/ hat etliche Sinus vnd Winckel/ hoch vnd mit vielen ſchoͤnen Marmelſteinen Pila- ren vnterſetzet. Zur Rechten dieſer Kirchen gehet man durch eine Pforte in einen abſonderlichen zierlich gebaweten Hoff. Daß koſt- barſte im gantzen Emerat war/ daß alle Waͤnde in den Gallerien/ Hoͤfen vnd Hauptkirche vnten uͤber 4. Elen hoch von lauter ſehr glat polirten Marmor beſetzet/ vnd zwar an Taffeln/ welche alle in der lenge uͤber Manneshoͤhe/ vnd etwas ſchmaͤler mit zierlichen Abſetzen einge- faſſet. Der Meherab war/ ohne die auff den ſeiten geſatzten 2. Seulen/ auß einem Steine gehawen. Der Marmor ſo meiſten theil gantz weis/ wird in dem Gebirge Elwend gebrochen. Es hat Schach Abas der- gleichen Mestzid dem Mehedi zu Ehren/ aber viel kleiner als dieſe zu Tabris auffſetzen/ vnd den Marmor/ welcher als Kreide weis vnd als ein Spiegel ſol poliret ſeyn/ von Eruan bringen laſſen. Sonſt ſeynd in Jsfahan nebẽ dieſer hin vñ wider vnzehlich viel Kirchen vñ Capellen. Den Maidan ferner zubeſchreiben/ ſo ſtehet auff dero mitten nicht ferne von des Koͤniges Pforte eine hohe Stange/ als bey vns die Vogelſtange/ auff ſelbige ſtecken ſie bißweilen eine Melone/ Arpuß oder Apffel/ auch wol einen ſilbern Teller mit Gelde beleget/ nach wel- chem der Koͤnig mit ſeinen Chanen vnd groſſen Herꝛn in vollem Cur- rier zuſchieſſen/ vnd darbey groſſe Wetten zuſetzen pflegen. Wer das Ziel trifft/ oder durch Wetten den Gewinſt darvon traͤget/ muß Wirth ſeyn/ zu dem koͤmpt der Koͤnig mit den andern Herꝛn. Das vom Tel- ler herunter geſchoſſene Geld aber gehoͤret fuͤr die Lackeyen. Sie pfle- gen auch am ſelben Orte ein Spiel Kuitſchaukan genant/ zuhalten/ da ſie gleichfals zu Pferde im Currier mit einem darzu gemachtem Stabe einen Ball oder hoͤltzern Kugel nach einem gewiſſem Ziel zu- ſchlagen vnd zutreiben pflegen. Sie uͤben ſich auch mit dem Tzirid oder Wurffſpies/ darvon oben mit mehren iſt geſaget worden. Jtem mit Wetterennen/ darzu dann die auff dem Maidan oben vnd vnten geſatzte zwey paar ſtumpffe Pylaren als Ziele dienen muͤſſen. Handthierũg auf dem Mai- dan. Pag. 305. Es ſtund vnten am Maidan ein klein hoͤltzern Hauß auff 4. Raͤ- der Schaneſchin genant/ in welches der Koͤnig bißweilen bey ſolchen Spielen/ vnd Feurwercken ſich zuſetzen pfleget. Schaneſchin Es befinden ſich auff dem Maidan eine art von jhren Geiſtlichen/ welche ſie Abdahl nennen/ iſt gleichſam eine art von Muͤnchen/ ſtudi- ren die Philoſophiam vnd jhre Theologiam, nehmen keine Weiber/ biß ſie Alt werden/ fuͤhren ein ſtrenges Leben/ trincken keinen Wein/ gleich auch keine von allen jhren Geiſtlichen/ gehen in ſchlechten fahlen Roͤcken/ bißweilen halb bloß/ nur mit einem Fell behangen/ haben eine Eerne Schlange mit einem Rimen an ſtat des Guͤrtels vmb den Leib gebunden/ etliche fuͤhren groſſe Beile/ oder Hellebarten in Haͤnden. Der Koͤnig hat jhnen ein eigen groß Hauß/ ſo hinter der Mestzid Me- hedi Abdahl. G g g ij

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Zitationshilfe: Olearius, Adam: Offt begehrte Beschreibung Der Newen Orientalischen Rejse. Schleswig, 1647. , S. 419. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/olearius_reise_1647/467>, abgerufen am 25.11.2024.