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Olearius, Adam: Offt begehrte Beschreibung Der Newen Orientalischen Rejse. Schleswig, 1647.

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Ander Theil der Persianischen
Zeit lag ein Sulthan/ welcher beym König in Vngnaden war/ vnd
sich seines Lebens befürchtete/ mit den Seinen im selben Garten vnter
Zelten. Sonst ist auch auff der andern seiten des Maidans in einer
absonderlichen Gasse ein ander Freyhauß/ Tschehil Sütun genant/
bekömpt den Namen von 40. Balcken. Dann daselbst eine Mestzid,
hat in der mitten eine dicke Seule/ auff welcher 40. Balcken zusammen
schiessende ruhen/ vnd die Decke der Kirchen tragen. Zu dieser Kirchen
seynd die Perser heuffig gelauffen als Tamerlanus seine Rebellen straf-
fen wollen. Er hat aber nur die Kirch/ vnd die darinnen gewesen/
verschonet/ vnd die andern auff dem Kirchhoffe vnd neben Gebäwen/
alle nieder sebeln vnnd den Hoff herumb einreissen lassen. Schach
Ismael
aber hat selbiges Gebäw wider ergäntzet/ vnd selbigen Ort zu
einem Asylo gemachet.

Am Südertheil des Maidans ist die überauß grosse prächtige
vnd köstliche Kirche/ so Schach Abas zubawen angefangen/ auch fast
vollendet hatte; Schach Sefi ließ zu vnser Zeit nur noch eine Wand mit
etlichen Marmelsteinen Taffeln bekleiden. Sie ist gewidmet dem letz-
ten jhrer 12. Imam Mehedi, welcher bey Kufa in eine Grube soll ge-
gangen seyn/ wird/ wenns Zeit ist/ wider kommen/ auff Aaly Pferd
Düldül herumb reiten/ vnd die gantze Welt zum Alcoran bekehren.
Mestzid Me-
hedi Sahe-
beseman.
Worvon bey Beschreibung jhrer Religion mit mehrern sol berichtet
werden. Daher wird sie genant Mestzid Mehedi Sahebeseman.
Man gehet vom Maidan zu derselben erst über ein mit grossen Qua-
dersteinen auffgesetztes Pflaster/ auff welchem ein grosser Viereckter
Haws oder Cisterne/ zum waschen derer/ die Beten gehen wollen.
Hinter diesem Baum kömpt man wider 2. Stuffen höher auff einen
engeren Platz/ vnd dann aber eine Stuffe biß zur Kirchen. Die über-
sten Stuffen seynd zwar von Marmor/ Daß aber wie Johannes De-
laet
auß relation Nic. Hemmio setzet/ 13. Stuffen auß einem Mar-
melstein gehawen zur selben Mestzid hinauff gehen sollen/ habe ich
nicht sehen können. Die Pforte ist auß fein außgehawenem Marmor
Pag. 353.auffgesetzet/ vnd so hoch als die zu Solthanie an der Meschaich Cho-
dabende.
Die Thür so auff beyden seiten in starcken Angeln gehet/
ist mit dickem silbern Blech/ vnd an etlichen Orten vergüldet/ überzo-
gen. Wenn man durch die Pforte kömpt/ seynd auff beyden seiten
hoch gewölbete breite Gallerien/ vnten mit Matten beleget/ auff wel-
chen sie stehend/ kniehend vnd liegend beten. Diese Gallerien gehen
rund vmb einen grossen Hejat oder Hoff/ in dero mitte abermal ein
grosser 8eckter Brunn oder Cisterne. Oben über den grossen Galle-
rien seynd andere kleinere/ gegen dem Hoff mit Marmelsteinen vnd
mit Gold gezierten Seulen besetzet. Wenn man über den Platz gehet/
kömpt man hinten zu der Hauptkirchen/ woselbst der Meherab vnd
Cathib oder Altar vnd Cantzel anzutreffen. Der Eingang ist ein
gewölbeter Schwibogen so hoch/ daß man sich darüber verwun-

dern

Ander Theil der Perſianiſchen
Zeit lag ein Sulthan/ welcher beym Koͤnig in Vngnaden war/ vnd
ſich ſeines Lebens befuͤrchtete/ mit den Seinen im ſelben Garten vnter
Zelten. Sonſt iſt auch auff der andern ſeiten des Maidans in einer
abſonderlichen Gaſſe ein ander Freyhauß/ Tschehil Sütun genant/
bekoͤmpt den Namen von 40. Balcken. Dann daſelbſt eine Mestzid,
hat in der mitten eine dicke Seule/ auff welcher 40. Balcken zuſammen
ſchieſſende ruhen/ vnd die Decke der Kirchen tragen. Zu dieſer Kirchen
ſeynd die Perſer heuffig gelauffen als Tamerlanus ſeine Rebellen ſtraf-
fen wollen. Er hat aber nur die Kirch/ vnd die darinnen geweſen/
verſchonet/ vnd die andern auff dem Kirchhoffe vnd neben Gebaͤwen/
alle nieder ſebeln vnnd den Hoff herumb einreiſſen laſſen. Schach
Ismael
aber hat ſelbiges Gebaͤw wider ergaͤntzet/ vnd ſelbigen Ort zu
einem Aſylo gemachet.

Am Suͤdertheil des Maidans iſt die uͤberauß groſſe praͤchtige
vnd koͤſtliche Kirche/ ſo Schach Abas zubawen angefangen/ auch faſt
vollendet hatte; Schach Sefi ließ zu vnſer Zeit nur noch eine Wand mit
etlichen Marmelſteinen Taffeln bekleiden. Sie iſt gewidmet dem letz-
ten jhrer 12. Imam Mehedi, welcher bey Kufa in eine Grube ſoll ge-
gangen ſeyn/ wird/ wenns Zeit iſt/ wider kommen/ auff Aaly Pferd
Düldül herumb reiten/ vnd die gantze Welt zum Alcoran bekehren.
Mestzid Me-
hedi Sahe-
beſemân.
Worvon bey Beſchreibung jhrer Religion mit mehrern ſol berichtet
werden. Daher wird ſie genant Mestzid Mehedi Sahebeſemân.
Man gehet vom Maidan zu derſelben erſt uͤber ein mit groſſen Qua-
derſteinen auffgeſetztes Pflaſter/ auff welchem ein groſſer Viereckter
Haws oder Ciſterne/ zum waſchen derer/ die Beten gehen wollen.
Hinter dieſem Baum koͤmpt man wider 2. Stuffen hoͤher auff einen
engeren Platz/ vnd dann aber eine Stuffe biß zur Kirchen. Die uͤber-
ſten Stuffen ſeynd zwar von Marmor/ Daß aber wie Johannes De-
laet
auß relation Nic. Hemmio ſetzet/ 13. Stuffen auß einem Mar-
melſtein gehawen zur ſelben Mestzid hinauff gehen ſollen/ habe ich
nicht ſehen koͤnnen. Die Pforte iſt auß fein außgehawenem Marmor
Pag. 353.auffgeſetzet/ vnd ſo hoch als die zu Solthanie an der Meſchaich Cho-
dabende.
Die Thuͤr ſo auff beyden ſeiten in ſtarcken Angeln gehet/
iſt mit dickem ſilbern Blech/ vnd an etlichen Orten verguͤldet/ uͤberzo-
gen. Wenn man durch die Pforte koͤmpt/ ſeynd auff beyden ſeiten
hoch gewoͤlbete breite Gallerien/ vnten mit Matten beleget/ auff wel-
chen ſie ſtehend/ kniehend vnd liegend beten. Dieſe Gallerien gehen
rund vmb einen groſſen Hejat oder Hoff/ in dero mitte abermal ein
groſſer 8eckter Brunn oder Ciſterne. Oben uͤber den groſſen Galle-
rien ſeynd andere kleinere/ gegen dem Hoff mit Marmelſteinen vnd
mit Gold gezierten Seulen beſetzet. Wenn man uͤber den Platz gehet/
koͤmpt man hinten zu der Hauptkirchen/ woſelbſt der Meherab vnd
Cathib oder Altar vnd Cantzel anzutreffen. Der Eingang iſt ein
gewoͤlbeter Schwibogen ſo hoch/ daß man ſich daruͤber verwun-

dern
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[418/0466] Ander Theil der Perſianiſchen Zeit lag ein Sulthan/ welcher beym Koͤnig in Vngnaden war/ vnd ſich ſeines Lebens befuͤrchtete/ mit den Seinen im ſelben Garten vnter Zelten. Sonſt iſt auch auff der andern ſeiten des Maidans in einer abſonderlichen Gaſſe ein ander Freyhauß/ Tschehil Sütun genant/ bekoͤmpt den Namen von 40. Balcken. Dann daſelbſt eine Mestzid, hat in der mitten eine dicke Seule/ auff welcher 40. Balcken zuſammen ſchieſſende ruhen/ vnd die Decke der Kirchen tragen. Zu dieſer Kirchen ſeynd die Perſer heuffig gelauffen als Tamerlanus ſeine Rebellen ſtraf- fen wollen. Er hat aber nur die Kirch/ vnd die darinnen geweſen/ verſchonet/ vnd die andern auff dem Kirchhoffe vnd neben Gebaͤwen/ alle nieder ſebeln vnnd den Hoff herumb einreiſſen laſſen. Schach Ismael aber hat ſelbiges Gebaͤw wider ergaͤntzet/ vnd ſelbigen Ort zu einem Aſylo gemachet. Am Suͤdertheil des Maidans iſt die uͤberauß groſſe praͤchtige vnd koͤſtliche Kirche/ ſo Schach Abas zubawen angefangen/ auch faſt vollendet hatte; Schach Sefi ließ zu vnſer Zeit nur noch eine Wand mit etlichen Marmelſteinen Taffeln bekleiden. Sie iſt gewidmet dem letz- ten jhrer 12. Imam Mehedi, welcher bey Kufa in eine Grube ſoll ge- gangen ſeyn/ wird/ wenns Zeit iſt/ wider kommen/ auff Aaly Pferd Düldül herumb reiten/ vnd die gantze Welt zum Alcoran bekehren. Worvon bey Beſchreibung jhrer Religion mit mehrern ſol berichtet werden. Daher wird ſie genant Mestzid Mehedi Sahebeſemân. Man gehet vom Maidan zu derſelben erſt uͤber ein mit groſſen Qua- derſteinen auffgeſetztes Pflaſter/ auff welchem ein groſſer Viereckter Haws oder Ciſterne/ zum waſchen derer/ die Beten gehen wollen. Hinter dieſem Baum koͤmpt man wider 2. Stuffen hoͤher auff einen engeren Platz/ vnd dann aber eine Stuffe biß zur Kirchen. Die uͤber- ſten Stuffen ſeynd zwar von Marmor/ Daß aber wie Johannes De- laet auß relation Nic. Hemmio ſetzet/ 13. Stuffen auß einem Mar- melſtein gehawen zur ſelben Mestzid hinauff gehen ſollen/ habe ich nicht ſehen koͤnnen. Die Pforte iſt auß fein außgehawenem Marmor auffgeſetzet/ vnd ſo hoch als die zu Solthanie an der Meſchaich Cho- dabende. Die Thuͤr ſo auff beyden ſeiten in ſtarcken Angeln gehet/ iſt mit dickem ſilbern Blech/ vnd an etlichen Orten verguͤldet/ uͤberzo- gen. Wenn man durch die Pforte koͤmpt/ ſeynd auff beyden ſeiten hoch gewoͤlbete breite Gallerien/ vnten mit Matten beleget/ auff wel- chen ſie ſtehend/ kniehend vnd liegend beten. Dieſe Gallerien gehen rund vmb einen groſſen Hejat oder Hoff/ in dero mitte abermal ein groſſer 8eckter Brunn oder Ciſterne. Oben uͤber den groſſen Galle- rien ſeynd andere kleinere/ gegen dem Hoff mit Marmelſteinen vnd mit Gold gezierten Seulen beſetzet. Wenn man uͤber den Platz gehet/ koͤmpt man hinten zu der Hauptkirchen/ woſelbſt der Meherab vnd Cathib oder Altar vnd Cantzel anzutreffen. Der Eingang iſt ein gewoͤlbeter Schwibogen ſo hoch/ daß man ſich daruͤber verwun- dern Mestzid Me- hedi Sahe- beſemân. Pag. 353.

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Zitationshilfe: Olearius, Adam: Offt begehrte Beschreibung Der Newen Orientalischen Rejse. Schleswig, 1647. , S. 418. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/olearius_reise_1647/466>, abgerufen am 25.11.2024.