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Olearius, Adam: Offt begehrte Beschreibung Der Newen Orientalischen Rejse. Schleswig, 1647.

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Ander Theil der Persianischen
gen hinauß reiten wolten. Es möchten die Gesandten sich darzu schi-
cken/ daß sie sich frühe mit auff den Weg begeben. Es vermeinten et-
liche/ daß der König mit der Jagt darumb geeilet/ damit Er den Ge-
sandten die Zeit benehmen möchte/ vnd sie der Leichbegängnis nicht
bey wohnen/ vnd herrlich machen könten. Gleichwol aber muste die
Leiche/ nachdem sie von den jhrigen gebräuchlich beweinet/ biß zur Ge-
sandten Zurück ekunfft in einem Gemache behalten werden.

Den 17. dito gar frühe wurden vom Hoffe Pferde zureiten vnd
Der König
führet die Ge-
sandten auff
die Jagt.
Camele zur Pagagy gebracht/ machten also die Gesandten sich mit
Pater Joseph/ vnd etlichen Völckern 30. Mann starck auff den Weg.
Der Mehemandar führet vns auff einen grossen Platz vor der Stadt/
woselbst der König mit seinen Chanen vnd grossen Herrn/ etliche hun-
dert wol außgeputzter Pferde starck zu vns kam/ war mit silbern stücken
Kleidern angethan/ trug auff dem Mendil ein Pusch Kranichsfedern:
Lies viel schöne Pferde alle mit güldenen/ vnd mit Edelsteinen versetzten
Decken vnd Zeugen belegt/ bey herführen. Er grüste die Gesandten mit
freundlichen zuwincken/ vnd ließ sie neben sich zur lincken Hand reiten.

Jm reiten der Chanen/ Herrn vnd Dienern/ so sich zu rühr hin-
ter dem Könige befunden/ wurde keine Ordnung gehalten/ sondern
giengen alle durch einander/ vnd auff einem Hauffen. Es befand sich
auch darbey des Königes Minatzim oder Astrologus, welcher offt
vmb den König seyn/ vnd als ein Oraculum die glückseligen vnd vn-
glückseligen Stunden andeuten muste. Die Reise gieng selbigen Tag
3. Meilen/ biß zu einem Armenischen Dorffe/ vnterwegen wechselte
der König etliche mahle sein Reitpferd/ auch einmahl die Kleidung
ab. Vnd solches thät Er täglich/ so lange die Jagt wehrete.

Die Jagt vnd Lust dieses Tages war mit Falcken/ welche auff Reiher/
Falcken Jagt.Kraniche/ Enten/ vnd Raben/ so sie theils auff dem Felde antraffen/
theils selbsten fliehen liessen/ gebeitzet wurden. Zu Mittage gelangeten
wir zum selbigen Dorffe/ da dann sehr viel Zelte von allerhand Farben
auffgeschlagen stunden/ war zierlich anzusehen. Der König wurde
von den Chanen in ein Lusthauß begleitet/ vnd bald darauff die Ge-
sandten mit den fürnembsten Völckern auch dahin zur Taffel gefor-
dert. Man speisete jhrem Gebrauch nach erst mit Fruchten vnd Con-
fect/ vnd hernach mit allerhand Essen/ so auff einer grossen mit Gold
beschlagenen Böre/ oder/ so zureden/ Misttrage auffgetragen wurden/
da man jeglichem absonderliche Essen in absonderlichen Schüsseln/ so
alle von klarem Golde/ vorsetzete.

Nach gehaltener Taffel führte der Mehemandar die Gesandten
in ein ander nicht ferne von diesem gelegenes Dorff daselbst das Nacht-
lager zuhalten. Die Einwohner dieser Dörffer werden Desach vnd
Werende, von jhrer Landschafft nicht ferne von Iruan gelegen/ wor-
auß sie Schach Abas genommen/ vnd dahin versetzet/ genennet/
seind Armener. Diese/ weil sie vernommen daß wir Christen waren/

wu-

Ander Theil der Perſianiſchen
gen hinauß reiten wolten. Es moͤchten die Geſandten ſich darzu ſchi-
cken/ daß ſie ſich fruͤhe mit auff den Weg begeben. Es vermeinten et-
liche/ daß der Koͤnig mit der Jagt darumb geeilet/ damit Er den Ge-
ſandten die Zeit benehmen moͤchte/ vnd ſie der Leichbegaͤngnis nicht
bey wohnen/ vnd herꝛlich machen koͤnten. Gleichwol aber muſte die
Leiche/ nachdem ſie von den jhrigen gebraͤuchlich beweinet/ biß zur Ge-
ſandten Zuruͤck ekunfft in einem Gemache behalten werden.

Den 17. dito gar fruͤhe wurden vom Hoffe Pferde zureiten vnd
Der Koͤnig
fuͤhret die Ge-
ſandten auff
die Jagt.
Camele zur Pagagy gebracht/ machten alſo die Geſandten ſich mit
Pater Joſeph/ vnd etlichen Voͤlckern 30. Mann ſtarck auff den Weg.
Der Mehemandar fuͤhret vns auff einen groſſen Platz vor der Stadt/
woſelbſt der Koͤnig mit ſeinen Chanen vnd groſſen Herꝛn/ etliche hun-
dert wol außgeputzter Pferde ſtarck zu vns kam/ war mit ſilbern ſtuͤcken
Kleidern angethan/ trug auff dem Mendil ein Puſch Kranichsfedern:
Lies viel ſchoͤne Pferde alle mit guͤldenen/ vnd mit Edelſteinen verſetzten
Decken vnd Zeugen belegt/ bey herfuͤhren. Er gruͤſte die Geſandten mit
freundlichen zuwincken/ vnd ließ ſie neben ſich zur lincken Hand reiten.

Jm reiten der Chanen/ Herꝛn vnd Dienern/ ſo ſich zu ruͤhr hin-
ter dem Koͤnige befunden/ wurde keine Ordnung gehalten/ ſondern
giengen alle durch einander/ vnd auff einem Hauffen. Es befand ſich
auch darbey des Koͤniges Minatzim oder Aſtrologus, welcher offt
vmb den Koͤnig ſeyn/ vnd als ein Oraculum die gluͤckſeligen vnd vn-
gluͤckſeligen Stunden andeuten muſte. Die Reiſe gieng ſelbigen Tag
3. Meilen/ biß zu einem Armeniſchen Dorffe/ vnterwegen wechſelte
der Koͤnig etliche mahle ſein Reitpferd/ auch einmahl die Kleidung
ab. Vnd ſolches thaͤt Er taͤglich/ ſo lange die Jagt wehrete.

Die Jagt vñ Luſt dieſes Tages war mit Falcken/ welche auff Reiher/
Falcken Jagt.Kraniche/ Enten/ vnd Raben/ ſo ſie theils auff dem Felde antraffen/
theils ſelbſten fliehen lieſſen/ gebeitzet wurden. Zu Mittage gelangeten
wir zum ſelbigen Dorffe/ da dann ſehr viel Zelte von allerhand Farben
auffgeſchlagen ſtunden/ war zierlich anzuſehen. Der Koͤnig wurde
von den Chanen in ein Luſthauß begleitet/ vnd bald darauff die Ge-
ſandten mit den fuͤrnembſten Voͤlckern auch dahin zur Taffel gefor-
dert. Man ſpeiſete jhrem Gebrauch nach erſt mit Fruchten vnd Con-
fect/ vnd hernach mit allerhand Eſſen/ ſo auff einer groſſen mit Gold
beſchlagenen Boͤre/ oder/ ſo zureden/ Miſttrage auffgetragen wurden/
da man jeglichem abſonderliche Eſſen in abſonderlichen Schuͤſſeln/ ſo
alle von klarem Golde/ vorſetzete.

Nach gehaltener Taffel fuͤhrte der Mehemandar die Geſandten
in ein ander nicht ferne von dieſem gelegenes Dorff daſelbſt das Nacht-
lager zuhalten. Die Einwohner dieſer Doͤrffer werden Deſach vnd
Werende, von jhrer Landſchafft nicht ferne von Iruan gelegen/ wor-
auß ſie Schach Abas genommen/ vnd dahin verſetzet/ genennet/
ſeind Armener. Dieſe/ weil ſie vernommen daß wir Chriſten waren/

wu-
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[400/0448] Ander Theil der Perſianiſchen gen hinauß reiten wolten. Es moͤchten die Geſandten ſich darzu ſchi- cken/ daß ſie ſich fruͤhe mit auff den Weg begeben. Es vermeinten et- liche/ daß der Koͤnig mit der Jagt darumb geeilet/ damit Er den Ge- ſandten die Zeit benehmen moͤchte/ vnd ſie der Leichbegaͤngnis nicht bey wohnen/ vnd herꝛlich machen koͤnten. Gleichwol aber muſte die Leiche/ nachdem ſie von den jhrigen gebraͤuchlich beweinet/ biß zur Ge- ſandten Zuruͤck ekunfft in einem Gemache behalten werden. Den 17. dito gar fruͤhe wurden vom Hoffe Pferde zureiten vnd Camele zur Pagagy gebracht/ machten alſo die Geſandten ſich mit Pater Joſeph/ vnd etlichen Voͤlckern 30. Mann ſtarck auff den Weg. Der Mehemandar fuͤhret vns auff einen groſſen Platz vor der Stadt/ woſelbſt der Koͤnig mit ſeinen Chanen vnd groſſen Herꝛn/ etliche hun- dert wol außgeputzter Pferde ſtarck zu vns kam/ war mit ſilbern ſtuͤcken Kleidern angethan/ trug auff dem Mendil ein Puſch Kranichsfedern: Lies viel ſchoͤne Pferde alle mit guͤldenen/ vnd mit Edelſteinen verſetzten Decken vnd Zeugen belegt/ bey herfuͤhren. Er gruͤſte die Geſandten mit freundlichen zuwincken/ vnd ließ ſie neben ſich zur lincken Hand reiten. Der Koͤnig fuͤhret die Ge- ſandten auff die Jagt. Jm reiten der Chanen/ Herꝛn vnd Dienern/ ſo ſich zu ruͤhr hin- ter dem Koͤnige befunden/ wurde keine Ordnung gehalten/ ſondern giengen alle durch einander/ vnd auff einem Hauffen. Es befand ſich auch darbey des Koͤniges Minatzim oder Aſtrologus, welcher offt vmb den Koͤnig ſeyn/ vnd als ein Oraculum die gluͤckſeligen vnd vn- gluͤckſeligen Stunden andeuten muſte. Die Reiſe gieng ſelbigen Tag 3. Meilen/ biß zu einem Armeniſchen Dorffe/ vnterwegen wechſelte der Koͤnig etliche mahle ſein Reitpferd/ auch einmahl die Kleidung ab. Vnd ſolches thaͤt Er taͤglich/ ſo lange die Jagt wehrete. Die Jagt vñ Luſt dieſes Tages war mit Falcken/ welche auff Reiher/ Kraniche/ Enten/ vnd Raben/ ſo ſie theils auff dem Felde antraffen/ theils ſelbſten fliehen lieſſen/ gebeitzet wurden. Zu Mittage gelangeten wir zum ſelbigen Dorffe/ da dann ſehr viel Zelte von allerhand Farben auffgeſchlagen ſtunden/ war zierlich anzuſehen. Der Koͤnig wurde von den Chanen in ein Luſthauß begleitet/ vnd bald darauff die Ge- ſandten mit den fuͤrnembſten Voͤlckern auch dahin zur Taffel gefor- dert. Man ſpeiſete jhrem Gebrauch nach erſt mit Fruchten vnd Con- fect/ vnd hernach mit allerhand Eſſen/ ſo auff einer groſſen mit Gold beſchlagenen Boͤre/ oder/ ſo zureden/ Miſttrage auffgetragen wurden/ da man jeglichem abſonderliche Eſſen in abſonderlichen Schuͤſſeln/ ſo alle von klarem Golde/ vorſetzete. Falcken Jagt. Nach gehaltener Taffel fuͤhrte der Mehemandar die Geſandten in ein ander nicht ferne von dieſem gelegenes Dorff daſelbſt das Nacht- lager zuhalten. Die Einwohner dieſer Doͤrffer werden Deſach vnd Werende, von jhrer Landſchafft nicht ferne von Iruan gelegen/ wor- auß ſie Schach Abas genommen/ vnd dahin verſetzet/ genennet/ ſeind Armener. Dieſe/ weil ſie vernommen daß wir Chriſten waren/ wu-

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Zitationshilfe: Olearius, Adam: Offt begehrte Beschreibung Der Newen Orientalischen Rejse. Schleswig, 1647. , S. 400. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/olearius_reise_1647/448>, abgerufen am 25.11.2024.