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Olearius, Adam: Offt begehrte Beschreibung Der Newen Orientalischen Rejse. Schleswig, 1647.

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Ander Theil der Persianischen
war Seitenspiel/ Trompeten vnd Paucken/ welche bey dem poculo
votivo,
so auff der Potentaten Gesundheit herumb gieng/ sich neben
den groben Stücken lustig hören liessen. Nach gehaltener Taffel wur-
Ringelren-
nen.
de ein Ringelrennen angestellet/ Ein silberner Becher/ vnd ein grosser
vergüldeter Pocal auffgesetzt. Auff jeglich Treffen muste ein Stück ge-
löset werden. Den ersten Danck bekam der von Mandelslo/ den an-
dern aber/ nemblich den grossen Pocal/ der Gesandte Brügman.

Als der König von Seferasbek vernommen/ wie daß die Gesand-
ten in jhrem Convivio eine sonderliche art von Gerichten/ als Paste-
ten/ Torten/ vnd Schaw Essen gehabt hätten/ war er begierig derglei-
chen zusehen/ worinnen jhm dann die Gesandten wilfahreten/ vnd von
vnsern Köchen etliche schöne Schaw Essen/ Pasteten vnd Torten ma-
chen liessen/ welche alsbald ins Königliche Frawenzimmer musten ge-
bracht werden/ woselbst sie mit verwunderung vnd Lust seynd beschauet
vnd gegessen worden.

Pater Priors
Erinnerung.

Diese Tage kam der Pater Prior auß dem Augustiner Kloster/
sagte dem Secretario, wie daß etliche von den Fürnembsten vnsers Co-
mitats/ ja Br. selbst Hurerey halber in einem bösen Geschrey bey den
Armenern vnd Persern weren/ vnd hetten etliche nach der Armener ma-
mer sich mit dero Töchter beweibet. Es hetten zwar die Patres kurtz
vor vnser Ankunfft die Armenischen Christen/ welche/ weil sie vnter den
Mahumetisten Leben/ dero Sitten vnd Art in Fleisches Lust ziemlich
nachschlügen/ auff vnser/ als der Europeischen Christen keusches Ex-
empel gewiesen vnd vertröstet; Bey solcher Beschaffenheit aber wol-
ten sie lieber daß sie vns nicht gesehen hetten/ man solte doch vmb des
Christlichen Namens/ wo nicht ander Vrsach wegen/ einer den andern
von solchen bösen Wercken abmahnen. Als aber der Secretarius die-
ses dem Gesandten Br. in Vertrawen offenbaret vnd bittet/ daß der-
selbe doch auff die Völcker müge ein wachendes Auge haben/ damit
nicht also zum Schimpff J. H. F. Gn. vnd der gantzen Christenheit
von vns möchte gelebet werden/ wurden derselbe darüber sehr angefein-
det/ vnd zwar desto hefftiger/ weil Er eben zur selben Zeit jhn zusprechen
Des Secre-
tarij
Verfol-
gung von
Leg. Br.
begehrete/ da Er in pflegung seiner Lust mit der Tülla (so hieß diese)
jedoch dem Secretario vnwissend/ in der Cammer war. Muste also
der Secretarius, weil jhm wegen eines falschen Argwohns der Todt
gedreuet wurde/ flüchtig werden/ vnd sich 13. Tage im Augustiner Klo-
ster heimlich auffhalten. Es wolte derselbige zwar sich vom Comitat
gantz abbegeben/ vnd seinen Weg über Babylon/ Alepo vnd Jtalien
wider herauß genommen haben/ worzu dann die Jtalienischen Carme-
liter Münche gute Mittel durch Commendation Schreiben an jhre
dero örter sich auffhaltende Brüder an die Hand zugeben sich aner-
botten. Als ader der Gesandte Br. solches außgekundschaffet/ vnd
hoch beteurlich sich vernehmen lassen/ wie Er sein eusserstes daran wa-
gen wolte/ daß der flüchtige auff dem Wege nieder gemachet wurde/

wel-

Ander Theil der Perſianiſchen
war Seitenſpiel/ Trompeten vnd Paucken/ welche bey dem poculo
votivo,
ſo auff der Potentaten Geſundheit herumb gieng/ ſich neben
den groben Stuͤcken luſtig hoͤren lieſſen. Nach gehaltener Taffel wur-
Ringelren-
nen.
de ein Ringelrennen angeſtellet/ Ein ſilberner Becher/ vnd ein groſſer
verguͤldeter Pocal auffgeſetzt. Auff jeglich Treffen muſte ein Stuͤck ge-
loͤſet werden. Den erſten Danck bekam der von Mandelslo/ den an-
dern aber/ nemblich den groſſen Pocal/ der Geſandte Bruͤgman.

Als der Koͤnig von Seferasbek vernommen/ wie daß die Geſand-
ten in jhrem Convivio eine ſonderliche art von Gerichten/ als Paſte-
ten/ Torten/ vnd Schaw Eſſen gehabt haͤtten/ war er begierig derglei-
chen zuſehen/ worinnen jhm dann die Geſandten wilfahreten/ vnd von
vnſern Koͤchen etliche ſchoͤne Schaw Eſſen/ Paſteten vnd Torten ma-
chen lieſſen/ welche alsbald ins Koͤnigliche Frawenzimmer muſten ge-
bracht werden/ woſelbſt ſie mit verwunderung vnd Luſt ſeynd beſchauet
vnd gegeſſen worden.

Pater Prioꝛs
Erinnerung.

Dieſe Tage kam der Pater Prior auß dem Auguſtiner Kloſter/
ſagte dem Secretario, wie daß etliche von den Fuͤrnembſten vnſers Co-
mitats/ ja Br. ſelbſt Hurerey halber in einem boͤſen Geſchrey bey den
Armenern vnd Perſern weren/ vnd hetten etliche nach der Armener ma-
mer ſich mit dero Toͤchter beweibet. Es hetten zwar die Patres kurtz
vor vnſer Ankunfft die Armeniſchen Chriſten/ welche/ weil ſie vnter den
Mahumetiſten Leben/ dero Sitten vnd Art in Fleiſches Luſt ziemlich
nachſchluͤgen/ auff vnſer/ als der Europeiſchen Chriſten keuſches Ex-
empel gewieſen vnd vertroͤſtet; Bey ſolcher Beſchaffenheit aber wol-
ten ſie lieber daß ſie vns nicht geſehen hetten/ man ſolte doch vmb des
Chriſtlichen Namens/ wo nicht ander Vrſach wegen/ einer den andern
von ſolchen boͤſen Wercken abmahnen. Als aber der Secretarius die-
ſes dem Geſandten Br. in Vertrawen offenbaret vnd bittet/ daß der-
ſelbe doch auff die Voͤlcker muͤge ein wachendes Auge haben/ damit
nicht alſo zum Schimpff J. H. F. Gn. vnd der gantzen Chriſtenheit
von vns moͤchte gelebet werden/ wurden derſelbe daruͤber ſehr angefein-
det/ vnd zwar deſto hefftiger/ weil Er eben zur ſelben Zeit jhn zuſprechen
Des Secre-
tarij
Verfol-
gung von
Leg. Br.
begehrete/ da Er in pflegung ſeiner Luſt mit der Tuͤlla (ſo hieß dieſe)
jedoch dem Secretario vnwiſſend/ in der Cammer war. Muſte alſo
der Secretarius, weil jhm wegen eines falſchen Argwohns der Todt
gedreuet wurde/ fluͤchtig werden/ vnd ſich 13. Tage im Auguſtiner Klo-
ſter heimlich auffhalten. Es wolte derſelbige zwar ſich vom Comitat
gantz abbegeben/ vnd ſeinen Weg uͤber Babylon/ Alepo vnd Jtalien
wider herauß genommen haben/ worzu dann die Jtalieniſchen Carme-
liter Muͤnche gute Mittel durch Commendation Schreiben an jhre
dero oͤrter ſich auffhaltende Bruͤder an die Hand zugeben ſich aner-
botten. Als ader der Geſandte Br. ſolches außgekundſchaffet/ vnd
hoch beteurlich ſich vernehmen laſſen/ wie Er ſein euſſerſtes daran wa-
gen wolte/ daß der fluͤchtige auff dem Wege nieder gemachet wurde/

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[396/0444] Ander Theil der Perſianiſchen war Seitenſpiel/ Trompeten vnd Paucken/ welche bey dem poculo votivo, ſo auff der Potentaten Geſundheit herumb gieng/ ſich neben den groben Stuͤcken luſtig hoͤren lieſſen. Nach gehaltener Taffel wur- de ein Ringelrennen angeſtellet/ Ein ſilberner Becher/ vnd ein groſſer verguͤldeter Pocal auffgeſetzt. Auff jeglich Treffen muſte ein Stuͤck ge- loͤſet werden. Den erſten Danck bekam der von Mandelslo/ den an- dern aber/ nemblich den groſſen Pocal/ der Geſandte Bruͤgman. Ringelren- nen. Als der Koͤnig von Seferasbek vernommen/ wie daß die Geſand- ten in jhrem Convivio eine ſonderliche art von Gerichten/ als Paſte- ten/ Torten/ vnd Schaw Eſſen gehabt haͤtten/ war er begierig derglei- chen zuſehen/ worinnen jhm dann die Geſandten wilfahreten/ vnd von vnſern Koͤchen etliche ſchoͤne Schaw Eſſen/ Paſteten vnd Torten ma- chen lieſſen/ welche alsbald ins Koͤnigliche Frawenzimmer muſten ge- bracht werden/ woſelbſt ſie mit verwunderung vnd Luſt ſeynd beſchauet vnd gegeſſen worden. Dieſe Tage kam der Pater Prior auß dem Auguſtiner Kloſter/ ſagte dem Secretario, wie daß etliche von den Fuͤrnembſten vnſers Co- mitats/ ja Br. ſelbſt Hurerey halber in einem boͤſen Geſchrey bey den Armenern vnd Perſern weren/ vnd hetten etliche nach der Armener ma- mer ſich mit dero Toͤchter beweibet. Es hetten zwar die Patres kurtz vor vnſer Ankunfft die Armeniſchen Chriſten/ welche/ weil ſie vnter den Mahumetiſten Leben/ dero Sitten vnd Art in Fleiſches Luſt ziemlich nachſchluͤgen/ auff vnſer/ als der Europeiſchen Chriſten keuſches Ex- empel gewieſen vnd vertroͤſtet; Bey ſolcher Beſchaffenheit aber wol- ten ſie lieber daß ſie vns nicht geſehen hetten/ man ſolte doch vmb des Chriſtlichen Namens/ wo nicht ander Vrſach wegen/ einer den andern von ſolchen boͤſen Wercken abmahnen. Als aber der Secretarius die- ſes dem Geſandten Br. in Vertrawen offenbaret vnd bittet/ daß der- ſelbe doch auff die Voͤlcker muͤge ein wachendes Auge haben/ damit nicht alſo zum Schimpff J. H. F. Gn. vnd der gantzen Chriſtenheit von vns moͤchte gelebet werden/ wurden derſelbe daruͤber ſehr angefein- det/ vnd zwar deſto hefftiger/ weil Er eben zur ſelben Zeit jhn zuſprechen begehrete/ da Er in pflegung ſeiner Luſt mit der Tuͤlla (ſo hieß dieſe) jedoch dem Secretario vnwiſſend/ in der Cammer war. Muſte alſo der Secretarius, weil jhm wegen eines falſchen Argwohns der Todt gedreuet wurde/ fluͤchtig werden/ vnd ſich 13. Tage im Auguſtiner Klo- ſter heimlich auffhalten. Es wolte derſelbige zwar ſich vom Comitat gantz abbegeben/ vnd ſeinen Weg uͤber Babylon/ Alepo vnd Jtalien wider herauß genommen haben/ worzu dann die Jtalieniſchen Carme- liter Muͤnche gute Mittel durch Commendation Schreiben an jhre dero oͤrter ſich auffhaltende Bruͤder an die Hand zugeben ſich aner- botten. Als ader der Geſandte Br. ſolches außgekundſchaffet/ vnd hoch beteurlich ſich vernehmen laſſen/ wie Er ſein euſſerſtes daran wa- gen wolte/ daß der fluͤchtige auff dem Wege nieder gemachet wurde/ wel- Des Secre- tarij Verfol- gung von Leg. Br.

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Zitationshilfe: Olearius, Adam: Offt begehrte Beschreibung Der Newen Orientalischen Rejse. Schleswig, 1647. , S. 396. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/olearius_reise_1647/444>, abgerufen am 22.11.2024.