Olearius, Adam: Offt begehrte Beschreibung Der Newen Orientalischen Rejse. Schleswig, 1647.Reise Beschreibung. wolten sie jhren alten Könige Kechosrow ben Fridun, welcher vonSuhhak vertrieben/ vnd jtzo noch auff dem Gebirge Elwend in der Jrre gienge/ wieder einführen. Der Vorschlag wird von allen/ weil sie alle mit dem Schmidt in gleicher Gefahr/ bewilliget. Churdek wird Ober- ster/ vnd Fendrich/ bindet sein Schurtzfell an einen langen Feurhacken/ gehet voran/ die andern folgen nach/ nehmen den Schlangen-König gefangen/ vnd holen Kechosrow, welchen sie vnter den wilden Thieren wallend gefunden/ mit grossem Jubelgeschrey wieder herzu/ vnd setzen jhm die Crone auff. Denn Suhhak wolten sie zwar auff Kechosrow Befehl das Leben schencken/ bringen jhn aber auff den Berg Dema- wend, so von Elewend als ein Arm außgehet/ vnd nach Teheran sich lencket/ hencken jhn in eine tieffe Grube bey den Füssen auff/ soll noch jtzo daselbst leben/ vnd einen starcken schwebelichten Gestanck von sich geben. Auff selbigen Berge sol auch eine Schwefel Mine seyn/ so den schönsten Schwefel giebt. Wenn man in diese Grufft einen Stein wirfft/ sol man eine Stimme hören: Tzira miseni mera? Was wirffstu mich? Der König Kechosrow aber sol durch weißlich vnd sanfftmütig Regieren überauß reich geworden seyn/ daß Er auff dem Kilanischen Gebirge Bakru in einem tieffaußgehawenem Gewölbe ei- nen grossen Schatz versetzet hat/ welcher durch die Thelesmat, wie sie[fremdsprachliches Material - fehlt] Imagines ad influxum stellarum factae. es nennen/ oder etliche nach gewisser Jnfluentz des Himmels gemachte Zeichen also verwahret/ daß jhn niemand heben kan. Denen die hin- zugehen wollen/ sol Wind vnnd Dampff entgegen kommen/ vnd das Liecht außleschen. Daher sagen etliche/ wiewol es etliche selbst nicht glenben/ kömpt zu Ardebil das Mittages/ als obgedacht/ allezeit so grosser Würwelwind. Jch halte aber daß diß eines von den Mythologischen Gedichten win auffge- brochen. Vnser Auffbruch von Caßwin geschahe mit der Bagage vnd an- Z z iij
Reiſe Beſchreibung. wolten ſie jhren alten Koͤnige Kechosrow ben Fridun, welcher vonSuhhak vertrieben/ vnd jtzo noch auff dem Gebirge Elwend in der Jrꝛe gienge/ wieder einfuͤhren. Der Vorſchlag wird von allen/ weil ſie alle mit dem Schmidt in gleicher Gefahr/ bewilliget. Churdek wird Ober- ſter/ vnd Fendrich/ bindet ſein Schurtzfell an einen langen Feurhacken/ gehet voran/ die andern folgen nach/ nehmen den Schlangen-Koͤnig gefangen/ vñ holen Kechosrow, welchen ſie vnter den wilden Thieren wallend gefunden/ mit groſſem Jubelgeſchrey wieder herzu/ vnd ſetzen jhm die Crone auff. Denn Suhhak wolten ſie zwar auff Kechosrow Befehl das Leben ſchencken/ bringen jhn aber auff den Berg Dema- wend, ſo von Elewend als ein Arm außgehet/ vnd nach Teheran ſich lencket/ hencken jhn in eine tieffe Grube bey den Fuͤſſen auff/ ſoll noch jtzo daſelbſt leben/ vnd einen ſtarcken ſchwebelichten Geſtanck von ſich geben. Auff ſelbigen Berge ſol auch eine Schwefel Mine ſeyn/ ſo den ſchoͤnſten Schwefel giebt. Wenn man in dieſe Grufft einen Stein wirfft/ ſol man eine Stimme hoͤren: Tzira miſeni mera? Was wirffſtu mich? Der Koͤnig Kechosrow aber ſol durch weißlich vnd ſanfftmuͤtig Regieren uͤberauß reich geworden ſeyn/ daß Er auff dem Kilaniſchen Gebirge Bakru in einem tieffaußgehawenem Gewoͤlbe ei- nen groſſen Schatz verſetzet hat/ welcher durch die Thelesmat, wie ſie[fremdsprachliches Material – fehlt] Imagines ad influxum ſtellarum factæ. es nennen/ oder etliche nach gewiſſer Jnfluentz des Himmels gemachte Zeichen alſo verwahret/ daß jhn niemand heben kan. Denen die hin- zugehen wollen/ ſol Wind vnnd Dampff entgegen kommen/ vnd das Liecht außleſchen. Daher ſagen etliche/ wiewol es etliche ſelbſt nicht glenben/ koͤmpt zu Ardebil das Mittages/ als obgedacht/ allezeit ſo groſſer Wuͤrwelwind. Jch halte aber daß diß eines von den Mythologiſchen Gedichten win auffge- brochen. Vnſer Auffbruch von Caßwin geſchahe mit der Bagage vnd an- Z z iij
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Reiſe Beſchreibung.
wolten ſie jhren alten Koͤnige Kechosrow ben Fridun, welcher von
Suhhak vertrieben/ vnd jtzo noch auff dem Gebirge Elwend in der Jrꝛe
gienge/ wieder einfuͤhren. Der Vorſchlag wird von allen/ weil ſie alle
mit dem Schmidt in gleicher Gefahr/ bewilliget. Churdek wird Ober-
ſter/ vnd Fendrich/ bindet ſein Schurtzfell an einen langen Feurhacken/
gehet voran/ die andern folgen nach/ nehmen den Schlangen-Koͤnig
gefangen/ vñ holen Kechosrow, welchen ſie vnter den wilden Thieren
wallend gefunden/ mit groſſem Jubelgeſchrey wieder herzu/ vnd ſetzen
jhm die Crone auff. Denn Suhhak wolten ſie zwar auff Kechosrow
Befehl das Leben ſchencken/ bringen jhn aber auff den Berg Dema-
wend, ſo von Elewend als ein Arm außgehet/ vnd nach Teheran ſich
lencket/ hencken jhn in eine tieffe Grube bey den Fuͤſſen auff/ ſoll
noch jtzo daſelbſt leben/ vnd einen ſtarcken ſchwebelichten Geſtanck von
ſich geben. Auff ſelbigen Berge ſol auch eine Schwefel Mine ſeyn/
ſo den ſchoͤnſten Schwefel giebt. Wenn man in dieſe Grufft einen
Stein wirfft/ ſol man eine Stimme hoͤren: Tzira miſeni mera? Was
wirffſtu mich? Der Koͤnig Kechosrow aber ſol durch weißlich vnd
ſanfftmuͤtig Regieren uͤberauß reich geworden ſeyn/ daß Er auff dem
Kilaniſchen Gebirge Bakru in einem tieffaußgehawenem Gewoͤlbe ei-
nen groſſen Schatz verſetzet hat/ welcher durch die Thelesmat, wie ſie
es nennen/ oder etliche nach gewiſſer Jnfluentz des Himmels gemachte
Zeichen alſo verwahret/ daß jhn niemand heben kan. Denen die hin-
zugehen wollen/ ſol Wind vnnd Dampff entgegen kommen/ vnd
das Liecht außleſchen. Daher ſagen etliche/ wiewol es etliche ſelbſt
nicht glenben/ koͤmpt zu Ardebil das Mittages/ als obgedacht/ allezeit
ſo groſſer Wuͤrwelwind.
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Imagines ad
influxum
ſtellarum
factæ.
Jch halte aber daß diß eines von den Mythologiſchen Gedichten
der alten Perſer/ durch welche ſie die Tugend vnd Laſter ſo an etlichen
Koͤniglichen vnd Potentaten Hoͤffen im ſchwange zugehen pflegen/
abbilden wollen/ Da mancher Betrieger durch newe Inventionen die
Gemuͤther der Herꝛen liſtig einnimpt/ ſie gefaͤhrlich hinein fuͤhret/ vnd
dann noch gefaͤhrlichere Mittel ſelbige wieder herauß zubelffen vor-
giebt/ da es denn uͤber Land vnd Leute/ der Vnterthanen Gut vnd
Blut/ ja endlich uͤber den Herꝛn ſelbſt außgehet; welchen auch nach
dem Tode die entſchuͤldigung/ daß Er von den Schmeichlern iſt ver-
leitet worden/ von dem uͤbeln Geruͤchte vnd boͤſen Nachklanck nicht al-
lerdinges befreyen wird; vnd was dergleichen Deutungen mehr ſein
muͤgen. Jtzo aber wird ſolche Fabel von den einfeltigen Leuten/ als
eine warhaffte Geſchicht geglaͤubet.
Vnſer Auffbruch von Caßwin geſchahe mit der Bagage vnd
Krancken den 13. Julij gegen Abend/ denen die Geſandten in der Nacht
folgeten. Wir giengen durch eben Feld/ kamen gegen Morgen in ein
3. Meilen von der Stadt gelegenes feines Dorff/ Membere genant/
deſſen Haͤuſer alle rund zugewolbet/ vnd von ferne als lauter backofen
an-
Membere
pagus.
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