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Olearius, Adam: Offt begehrte Beschreibung Der Newen Orientalischen Rejse. Schleswig, 1647.

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Reise Beschreibung.
auch der Jungfraw Mariae, den Evangelisten/ Aposteln/ Propheten
vnd vnzehlich viel andern Heiligen/ nicht alleine als Vorbittern/ wie
die Fürnembsten sagen/ sondern auch als Mitwirckern zu jhrer See-
ligkeit/ wie die meisten gleuben: ja auch den gemahlten Bildern/ so diese
Heiligen bedeuten sollen/ solche Ehre/ die Gott alleine zukommen kan/
anthun. Geschweige/ das gemeine Leute/ sonderlich die auff dem Lan-
de/ sich meist nur bloß an die gemahlte Bilder halten/ vnd dieselbe/ als
wenns Götter wehren (wie sie auch von jhnen Götter genandt werden)
veneriren, vnd jhren Kindern/ vor die mit grosser Demuth zustehen
vnd zu beten vorstellen/ ohn einigen neben Bericht/ was sie etwa nur be-
deuten solten; Dann sie es selbst nicht besser wissen.

Daß auch die Verständigen jhren Glauben durch gute Wercke/
vnd Liebe gegen dem Nehesten solten leuchten vnd thätig seyn lassen/
kan man gar wenig spüren. Den guten Wercken aber/ die sie an Kir-
chen vnd Klostern mit reichen Allmosen vnd Stifftungen thun/ schrei-
ben sie viel mehr zu/ als sich gebüret.

Sie nennen sich Glieder der Griechischen Kirchen/ vnd schreibenDie Russen
bekennen sich
zur Griechi-
schen Reli-
gion.

in jhren annalibus, daß sie die Religion bald zur Apostel Zeit in Ruß-
land bekommen haben. Dann es wehre der Apostel Andreas auß
Griechen Land durch den Strom Boristhenem hinauff gezogen/
über die Ladugaische See nach Nawgart kommen/ vnd hätte daselbst
das Evangelium von Christo geprediget/ den rechten Gottesdienst zu
üben/ Kirchen vnd Kloster zubawen/ angeordnet. Nach langwiriger
Zeit aber wehre durch viel Kriege/ welche die Tartern vnd Heyden in
Rußland geführet/ die wahre Christliche Religion meist vnter gedruckt
vnd verloschen/ hergegen das Heydenthum vnd Götzendienst einge-Anfang des
Russischen
Christen-
thumbs.

führet worden/ biß zur Zeit des Großfürsten Wolodimer, welcher
zwar auch anfänglich ein Heyde gewesen/ hernach aber ein Christ ge-
worden. Dann als dieser durch glückliche Waffen jhm gantz Rußland
vnterthänig gemachet/ ist Er bey Außländischen Christlichen Poten-
taten in groß Ansehn gekommen/ daß sie vmb seine Freundschafft zu
werben stattliche Legationes an jhm geschickt/ vnd weil Er alles in gu-
ter Freundschafft auffgenommen/ vnd sich nach jhren Wundsch erzei-
get/ haben Sie sich bemühet/ jhn auch von dem Heydnischen Götzen-
dienst zum Christlichen Glauben zubringen. Darauff schickte Wolo-Wolodimer
Großfürst
wird ein Chri-
ste/ lesset sich
täuffen.

dimer etliche Gesandten vnd Posten auß an vnterschiedliche örter vnd
Länder/ rechten Bericht von jhren Religionen einzuziehen/ Vnd als
jhm vnter andern die Griechische Religion, welche zuvor in Rußland
gewesen/ vnd noch an etlichen/ wie wol wenig örtern übrig war/ am be-
sten gefiehl/ nam Er dieselbige an/ ließ sich täuffen/ vnd wurde VasiliusZwinget die
Vnterthanen
die Christliche
Religion an-
zunehmen.

genandt. Schaffte hernach alle Götzendienste ab/ vnd zwang die Vn-
terthanen auch die Griechische Religion anzunehmen.

Basilius der König zu Constantinopel/ der Wolodimero bey an-
trettung des Christenthumbs seine Schwester zum Ehegemahl gege-

ben/
Y iij

Reiſe Beſchreibung.
auch der Jungfraw Mariæ, den Evangeliſten/ Apoſteln/ Propheten
vnd vnzehlich viel andern Heiligen/ nicht alleine als Vorbittern/ wie
die Fuͤrnembſten ſagen/ ſondern auch als Mitwirckern zu jhrer See-
ligkeit/ wie die meiſten gleuben: ja auch den gemahlten Bildern/ ſo dieſe
Heiligen bedeuten ſollen/ ſolche Ehre/ die Gott alleine zukommen kan/
anthun. Geſchweige/ das gemeine Leute/ ſonderlich die auff dem Lan-
de/ ſich meiſt nur bloß an die gemahlte Bilder halten/ vnd dieſelbe/ als
wenns Goͤtter wehren (wie ſie auch von jhnen Goͤtter genandt werden)
veneriren, vnd jhren Kindern/ vor die mit groſſer Demuth zuſtehen
vnd zu beten vorſtellen/ ohn einigen neben Bericht/ was ſie etwa nur be-
deuten ſolten; Dann ſie es ſelbſt nicht beſſer wiſſen.

Daß auch die Verſtaͤndigen jhren Glauben durch gute Wercke/
vnd Liebe gegen dem Neheſten ſolten leuchten vnd thaͤtig ſeyn laſſen/
kan man gar wenig ſpuͤren. Den guten Wercken aber/ die ſie an Kir-
chen vnd Kloſtern mit reichen Allmoſen vnd Stifftungen thun/ ſchrei-
ben ſie viel mehr zu/ als ſich gebuͤret.

Sie nennen ſich Glieder der Griechiſchen Kirchen/ vnd ſchreibenDie Ruſſen
bekennen ſich
zur Griechi-
ſchen Reli-
gion.

in jhren annalibus, daß ſie die Religion bald zur Apoſtel Zeit in Ruß-
land bekommen haben. Dann es wehre der Apoſtel Andreas auß
Griechen Land durch den Strom Boriſthenem hinauff gezogen/
uͤber die Ladugaiſche See nach Nawgart kommen/ vnd haͤtte daſelbſt
das Evangelium von Chriſto geprediget/ den rechten Gottesdienſt zu
uͤben/ Kirchen vnd Kloſter zubawen/ angeordnet. Nach langwiriger
Zeit aber wehre durch viel Kriege/ welche die Tartern vnd Heyden in
Rußland gefuͤhret/ die wahre Chriſtliche Religion meiſt vnter gedruckt
vnd verloſchen/ hergegen das Heydenthum vnd Goͤtzendienſt einge-Anfang des
Ruſſiſchen
Chriſten-
thumbs.

fuͤhret worden/ biß zur Zeit des Großfuͤrſten Wolodimer, welcher
zwar auch anfaͤnglich ein Heyde geweſen/ hernach aber ein Chriſt ge-
worden. Dann als dieſer durch gluͤckliche Waffen jhm gantz Rußland
vnterthaͤnig gemachet/ iſt Er bey Außlaͤndiſchen Chriſtlichen Poten-
taten in groß Anſehn gekommen/ daß ſie vmb ſeine Freundſchafft zu
werben ſtattliche Legationes an jhm geſchickt/ vnd weil Er alles in gu-
ter Freundſchafft auffgenommen/ vnd ſich nach jhren Wundſch erzei-
get/ haben Sie ſich bemuͤhet/ jhn auch von dem Heydniſchen Goͤtzen-
dienſt zum Chriſtlichen Glauben zubringen. Darauff ſchickte Wolo-Wolodimer
Großfuͤrſt
wird ein Chri-
ſte/ leſſet ſich
taͤuffen.

dimer etliche Geſandten vnd Poſten auß an vnterſchiedliche oͤrter vnd
Laͤnder/ rechten Bericht von jhren Religionen einzuziehen/ Vnd als
jhm vnter andern die Griechiſche Religion, welche zuvor in Rußland
geweſen/ vnd noch an etlichen/ wie wol wenig oͤrtern uͤbrig war/ am be-
ſten gefiehl/ nam Er dieſelbige an/ ließ ſich taͤuffen/ vnd wurde VaſiliusZwinget die
Vnterthanen
die Chriſtliche
Religion an-
zunehmen.

genandt. Schaffte hernach alle Goͤtzendienſte ab/ vnd zwang die Vn-
terthanen auch die Griechiſche Religion anzunehmen.

Baſilius der Koͤnig zu Conſtantinopel/ der Wolodimero bey an-
trettung des Chriſtenthumbs ſeine Schweſter zum Ehegemahl gege-

ben/
Y iij
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[173/0219] Reiſe Beſchreibung. auch der Jungfraw Mariæ, den Evangeliſten/ Apoſteln/ Propheten vnd vnzehlich viel andern Heiligen/ nicht alleine als Vorbittern/ wie die Fuͤrnembſten ſagen/ ſondern auch als Mitwirckern zu jhrer See- ligkeit/ wie die meiſten gleuben: ja auch den gemahlten Bildern/ ſo dieſe Heiligen bedeuten ſollen/ ſolche Ehre/ die Gott alleine zukommen kan/ anthun. Geſchweige/ das gemeine Leute/ ſonderlich die auff dem Lan- de/ ſich meiſt nur bloß an die gemahlte Bilder halten/ vnd dieſelbe/ als wenns Goͤtter wehren (wie ſie auch von jhnen Goͤtter genandt werden) veneriren, vnd jhren Kindern/ vor die mit groſſer Demuth zuſtehen vnd zu beten vorſtellen/ ohn einigen neben Bericht/ was ſie etwa nur be- deuten ſolten; Dann ſie es ſelbſt nicht beſſer wiſſen. Daß auch die Verſtaͤndigen jhren Glauben durch gute Wercke/ vnd Liebe gegen dem Neheſten ſolten leuchten vnd thaͤtig ſeyn laſſen/ kan man gar wenig ſpuͤren. Den guten Wercken aber/ die ſie an Kir- chen vnd Kloſtern mit reichen Allmoſen vnd Stifftungen thun/ ſchrei- ben ſie viel mehr zu/ als ſich gebuͤret. Sie nennen ſich Glieder der Griechiſchen Kirchen/ vnd ſchreiben in jhren annalibus, daß ſie die Religion bald zur Apoſtel Zeit in Ruß- land bekommen haben. Dann es wehre der Apoſtel Andreas auß Griechen Land durch den Strom Boriſthenem hinauff gezogen/ uͤber die Ladugaiſche See nach Nawgart kommen/ vnd haͤtte daſelbſt das Evangelium von Chriſto geprediget/ den rechten Gottesdienſt zu uͤben/ Kirchen vnd Kloſter zubawen/ angeordnet. Nach langwiriger Zeit aber wehre durch viel Kriege/ welche die Tartern vnd Heyden in Rußland gefuͤhret/ die wahre Chriſtliche Religion meiſt vnter gedruckt vnd verloſchen/ hergegen das Heydenthum vnd Goͤtzendienſt einge- fuͤhret worden/ biß zur Zeit des Großfuͤrſten Wolodimer, welcher zwar auch anfaͤnglich ein Heyde geweſen/ hernach aber ein Chriſt ge- worden. Dann als dieſer durch gluͤckliche Waffen jhm gantz Rußland vnterthaͤnig gemachet/ iſt Er bey Außlaͤndiſchen Chriſtlichen Poten- taten in groß Anſehn gekommen/ daß ſie vmb ſeine Freundſchafft zu werben ſtattliche Legationes an jhm geſchickt/ vnd weil Er alles in gu- ter Freundſchafft auffgenommen/ vnd ſich nach jhren Wundſch erzei- get/ haben Sie ſich bemuͤhet/ jhn auch von dem Heydniſchen Goͤtzen- dienſt zum Chriſtlichen Glauben zubringen. Darauff ſchickte Wolo- dimer etliche Geſandten vnd Poſten auß an vnterſchiedliche oͤrter vnd Laͤnder/ rechten Bericht von jhren Religionen einzuziehen/ Vnd als jhm vnter andern die Griechiſche Religion, welche zuvor in Rußland geweſen/ vnd noch an etlichen/ wie wol wenig oͤrtern uͤbrig war/ am be- ſten gefiehl/ nam Er dieſelbige an/ ließ ſich taͤuffen/ vnd wurde Vaſilius genandt. Schaffte hernach alle Goͤtzendienſte ab/ vnd zwang die Vn- terthanen auch die Griechiſche Religion anzunehmen. Die Ruſſen bekennen ſich zur Griechi- ſchen Reli- gion. Anfang des Ruſſiſchen Chriſten- thumbs. Wolodimer Großfuͤrſt wird ein Chri- ſte/ leſſet ſich taͤuffen. Zwinget die Vnterthanen die Chriſtliche Religion an- zunehmen. Baſilius der Koͤnig zu Conſtantinopel/ der Wolodimero bey an- trettung des Chriſtenthumbs ſeine Schweſter zum Ehegemahl gege- ben/ Y iij

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Zitationshilfe: Olearius, Adam: Offt begehrte Beschreibung Der Newen Orientalischen Rejse. Schleswig, 1647. , S. 173. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/olearius_reise_1647/219>, abgerufen am 27.11.2024.