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Olearius, Adam: Offt begehrte Beschreibung Der Newen Orientalischen Rejse. Schleswig, 1647.

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Newe Persianische
dem Fusse/ das die Spitze des Stieffels jhm den Kopff verwundete/
in meinung dem Großfürsten darmit zu liebedienen. Der Medicus
aber/ als Er einen gnädigen Anblick vom Großfürsten vermercket/
machet jhm diese Schmach zu nutze/ fähret mit kläglicher Stimme wei-
ter fort: O grosser Zaar/ ich bin dein vnd keines andern Slave/ habe
mich gröblich an dich versündiget/ vnd den Todt verdienet/ wolte mich
auch glückselig schetzen/ wenn ich von deinen Händen sterben solte/
aber von diesem deinem Knechte also geschimpffet zuwerden/ gehet mir
sehr nahe/ weiß auch wol daß es dein Wille nicht ist/ daß ein ander über
Ein Smeich-
ler empfähet
seinen Lohn.
deinen Diener Macht haben sol. Darauff empfähet der Medicus
Gnade vnd 500. Rubel/ auch die andern Medici werden perdoniret,
vnd der Bojar geprügelt. Jtzo aber/ wie gedacht/ gehen die Mußco-
witer mit den Medicis vnd medicin viel bescheidner vmb/ vnd wissen
wol/ das Gott die Menschen sterben lesset/ vnd wenn Ziel vnd Stunde
erreichet ist/ kein Doctor mehr helffen kan. Der gemeine Mann aber/
bekümmert sich wenig vmb köstliche Medicin, wenn sie nur Knoblauch
vnd Brandwein haben.

Menschliche
Cörper ana-
tomiren,
vnd
Sceleta ha-
ben/ ist den
Russen ein
Grewel.

Ob zwar wol die Medici mit jhrer Kunst von jhnen geliebet
vnd geehret werden/ wollen sie doch nicht billigen vnd zulassen/ das
man solche in Deutschland vnd andern Orten gebräuchliche Mittel/
wodurch man die Churen desto besser anzustellen erlerne/ vor die Hand
nehme vnd tractire, Als da seynd: Einen Menschlichen Cörper zu
anatomiren, Sceleta zu haben/ für welchen die Russen den grösten
Abschew tragen.

Es hat sich zugetragen/ das vor 14. Jahren ein wol erfahrner
Chirurgus, mit Namen Quirinus, ein Holländer/ ein Mensch von
lustigen humor, so in des Großfürsten Dienst gewesen/ ein Sceleton
oder Menschen Gerippe gehabt/ vnd in der Kammer an der Wand
hinter dem Tische auffgehänget; Als Er eins mals/ wie Er denn offt
im Gebrauch gehabt/ für dem Tische sitzend auff der Lauten gespielet/
gehn die Strelitzen/ welche (wie damals noch der Gebrauch) auff des
Deutschen Hoffe stets Wache hielten/ nach dem Thon/ vnd kucken
durch die Thür. Da diese die Menschen Knochen an der Wand gewar
werden/ erschrecken sie/ vnd desto mehr/ weil sie sehen das die Gebeine
Quirinus ein
Chirurgus
kömpt mit ei-
nem Sceleto
in grosse Ge-
fahr.
sich regen/ gehen derwegen vnd bringen auß/ der Deutsche Balbier
hette einen todten-Cörper an der Wand hängen/ vnd wenn Er auff
der Lauten spielte/ so regte sich der Todte. Diß Geschrey kömpt für
dem Großfürsten vnd Patriarchen/ die schickten andere/ mit befehl
fleissig zu zusehen/ sonderlich wenn der Balbier wurde auff der Lauten
schlagen. Diese bekräfftigen nicht alleine der ersten Außsage/ sondern
sagen gar der Todte hette an der Wand nach der Lauten getantzet.

Diß gibt den Russen groß Wunder/ gehen darüber zu Rahte/ vnd
schliessen der Balbier müsse vnfehlbar ein Zauberer seyn/ man muste
jhn mit sampt seinen Todten-Beinen verbrennen. Als dem Qui-

rino

Newe Perſianiſche
dem Fuſſe/ das die Spitze des Stieffels jhm den Kopff verwundete/
in meinung dem Großfuͤrſten darmit zu liebedienen. Der Medicus
aber/ als Er einen gnaͤdigen Anblick vom Großfuͤrſten vermercket/
machet jhm dieſe Schmach zu nutze/ faͤhret mit klaͤglicher Stimme wei-
ter fort: O groſſer Zaar/ ich bin dein vnd keines andern Slave/ habe
mich groͤblich an dich verſuͤndiget/ vnd den Todt verdienet/ wolte mich
auch gluͤckſelig ſchetzen/ wenn ich von deinen Haͤnden ſterben ſolte/
aber von dieſem deinem Knechte alſo geſchimpffet zuwerden/ gehet mir
ſehr nahe/ weiß auch wol daß es dein Wille nicht iſt/ daß ein ander uͤber
Ein Smeich-
ler empfaͤhet
ſeinen Lohn.
deinen Diener Macht haben ſol. Darauff empfaͤhet der Medicus
Gnade vnd 500. Rubel/ auch die andern Medici werden perdoniret,
vnd der Bojar gepruͤgelt. Jtzo aber/ wie gedacht/ gehen die Mußco-
witer mit den Medicis vnd medicin viel beſcheidner vmb/ vnd wiſſen
wol/ das Gott die Menſchen ſterben leſſet/ vnd wenn Ziel vnd Stunde
erreichet iſt/ kein Doctor mehr helffen kan. Der gemeine Mann aber/
bekuͤmmert ſich wenig vmb koͤſtliche Medicin, wenn ſie nur Knoblauch
vnd Brandwein haben.

Menſchliche
Coͤrper ana-
tomiren,
vnd
Sceleta ha-
ben/ iſt den
Ruſſen ein
Grewel.

Ob zwar wol die Medici mit jhrer Kunſt von jhnen geliebet
vnd geehret werden/ wollen ſie doch nicht billigen vnd zulaſſen/ das
man ſolche in Deutſchland vnd andern Orten gebraͤuchliche Mittel/
wodurch man die Churen deſto beſſer anzuſtellen erlerne/ vor die Hand
nehme vnd tractire, Als da ſeynd: Einen Menſchlichen Coͤrper zu
anatomiren, Sceleta zu haben/ fuͤr welchen die Ruſſen den groͤſten
Abſchew tragen.

Es hat ſich zugetragen/ das vor 14. Jahren ein wol erfahrner
Chirurgus, mit Namen Quirinus, ein Hollaͤnder/ ein Menſch von
luſtigen humor, ſo in des Großfuͤrſten Dienſt geweſen/ ein Sceleton
oder Menſchen Gerippe gehabt/ vnd in der Kammer an der Wand
hinter dem Tiſche auffgehaͤnget; Als Er eins mals/ wie Er denn offt
im Gebrauch gehabt/ fuͤr dem Tiſche ſitzend auff der Lauten geſpielet/
gehn die Strelitzen/ welche (wie damals noch der Gebrauch) auff des
Deutſchen Hoffe ſtets Wache hielten/ nach dem Thon/ vnd kucken
durch die Thuͤr. Da dieſe die Menſchen Knochen an der Wand gewar
werden/ erſchrecken ſie/ vnd deſto mehr/ weil ſie ſehen das die Gebeine
Quirinus ein
Chirurgus
koͤmpt mit ei-
nem Sceleto
in groſſe Ge-
fahr.
ſich regen/ gehen derwegen vnd bringen auß/ der Deutſche Balbier
hette einen todten-Coͤrper an der Wand haͤngen/ vnd wenn Er auff
der Lauten ſpielte/ ſo regte ſich der Todte. Diß Geſchrey koͤmpt fuͤr
dem Großfuͤrſten vnd Patriarchen/ die ſchickten andere/ mit befehl
fleiſſig zu zuſehen/ ſonderlich wenn der Balbier wurde auff der Lauten
ſchlagen. Dieſe bekraͤfftigen nicht alleine der erſten Außſage/ ſondern
ſagen gar der Todte hette an der Wand nach der Lauten getantzet.

Diß gibt den Ruſſen groß Wunder/ gehen daruͤber zu Rahte/ vnd
ſchlieſſen der Balbier muͤſſe vnfehlbar ein Zauberer ſeyn/ man muſte
jhn mit ſampt ſeinen Todten-Beinen verbrennen. Als dem Qui-

rino
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[164/0210] Newe Perſianiſche dem Fuſſe/ das die Spitze des Stieffels jhm den Kopff verwundete/ in meinung dem Großfuͤrſten darmit zu liebedienen. Der Medicus aber/ als Er einen gnaͤdigen Anblick vom Großfuͤrſten vermercket/ machet jhm dieſe Schmach zu nutze/ faͤhret mit klaͤglicher Stimme wei- ter fort: O groſſer Zaar/ ich bin dein vnd keines andern Slave/ habe mich groͤblich an dich verſuͤndiget/ vnd den Todt verdienet/ wolte mich auch gluͤckſelig ſchetzen/ wenn ich von deinen Haͤnden ſterben ſolte/ aber von dieſem deinem Knechte alſo geſchimpffet zuwerden/ gehet mir ſehr nahe/ weiß auch wol daß es dein Wille nicht iſt/ daß ein ander uͤber deinen Diener Macht haben ſol. Darauff empfaͤhet der Medicus Gnade vnd 500. Rubel/ auch die andern Medici werden perdoniret, vnd der Bojar gepruͤgelt. Jtzo aber/ wie gedacht/ gehen die Mußco- witer mit den Medicis vnd medicin viel beſcheidner vmb/ vnd wiſſen wol/ das Gott die Menſchen ſterben leſſet/ vnd wenn Ziel vnd Stunde erreichet iſt/ kein Doctor mehr helffen kan. Der gemeine Mann aber/ bekuͤmmert ſich wenig vmb koͤſtliche Medicin, wenn ſie nur Knoblauch vnd Brandwein haben. Ein Smeich- ler empfaͤhet ſeinen Lohn. Ob zwar wol die Medici mit jhrer Kunſt von jhnen geliebet vnd geehret werden/ wollen ſie doch nicht billigen vnd zulaſſen/ das man ſolche in Deutſchland vnd andern Orten gebraͤuchliche Mittel/ wodurch man die Churen deſto beſſer anzuſtellen erlerne/ vor die Hand nehme vnd tractire, Als da ſeynd: Einen Menſchlichen Coͤrper zu anatomiren, Sceleta zu haben/ fuͤr welchen die Ruſſen den groͤſten Abſchew tragen. Es hat ſich zugetragen/ das vor 14. Jahren ein wol erfahrner Chirurgus, mit Namen Quirinus, ein Hollaͤnder/ ein Menſch von luſtigen humor, ſo in des Großfuͤrſten Dienſt geweſen/ ein Sceleton oder Menſchen Gerippe gehabt/ vnd in der Kammer an der Wand hinter dem Tiſche auffgehaͤnget; Als Er eins mals/ wie Er denn offt im Gebrauch gehabt/ fuͤr dem Tiſche ſitzend auff der Lauten geſpielet/ gehn die Strelitzen/ welche (wie damals noch der Gebrauch) auff des Deutſchen Hoffe ſtets Wache hielten/ nach dem Thon/ vnd kucken durch die Thuͤr. Da dieſe die Menſchen Knochen an der Wand gewar werden/ erſchrecken ſie/ vnd deſto mehr/ weil ſie ſehen das die Gebeine ſich regen/ gehen derwegen vnd bringen auß/ der Deutſche Balbier hette einen todten-Coͤrper an der Wand haͤngen/ vnd wenn Er auff der Lauten ſpielte/ ſo regte ſich der Todte. Diß Geſchrey koͤmpt fuͤr dem Großfuͤrſten vnd Patriarchen/ die ſchickten andere/ mit befehl fleiſſig zu zuſehen/ ſonderlich wenn der Balbier wurde auff der Lauten ſchlagen. Dieſe bekraͤfftigen nicht alleine der erſten Außſage/ ſondern ſagen gar der Todte hette an der Wand nach der Lauten getantzet. Quirinus ein Chirurgus koͤmpt mit ei- nem Sceleto in groſſe Ge- fahr. Diß gibt den Ruſſen groß Wunder/ gehen daruͤber zu Rahte/ vnd ſchlieſſen der Balbier muͤſſe vnfehlbar ein Zauberer ſeyn/ man muſte jhn mit ſampt ſeinen Todten-Beinen verbrennen. Als dem Qui- rino

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Zitationshilfe: Olearius, Adam: Offt begehrte Beschreibung Der Newen Orientalischen Rejse. Schleswig, 1647. , S. 164. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/olearius_reise_1647/210>, abgerufen am 27.11.2024.