[N. N.]: Splendor Solis. [s. l.], [ca. 1590].Morienus spricht: Jhr sollet Morienus spricht: Jhr sollet <TEI> <text> <body> <div n="1"> <pb facs="#f0021"/> <p><hi rendition="#b"><hi rendition="#aq"><hi rendition="#in">M</hi>orienus</hi> spricht: Jhr sollet<lb/> wissen/ daß sich das gantz werck diser Kunst<lb/> in zweÿen schickligkeiten endet/ vnd die hangen an-</hi><lb/> einander: Alß/ So eine verrichtet ist/ daß die ander anfang/ vnd vol-<lb/> lendet/ dann so ist die gantze Meisterschafft volkommen/ Aber sie begeben<lb/> sich nicht/ dann in Jhrer aigenen Materia/ Solches eigentlicher zu-<lb/> vernemen/ Jst ihme ersten zuwissen: Daß die Natur (: als Geber<lb/> redet/ in seiner Summa von der Schöpffung der Metall :) wirckt die Me-<lb/> tall/ aus Quecksilber vnd Schwefel: Vnd das wil auch <hi rendition="#aq">Ferarius</hi>/ in<lb/> der Frag von der <hi rendition="#aq">Alchimia</hi> am 25 Capitel: Daß die Natur von anbe-<lb/> gin der Metallen geburt/ nimmet Jhr für ein Schleimig schwer Waßer<lb/> vermischt mit gar Weiser Schwefeliger behender Erden/ die <hi rendition="#aq">resolvirt</hi><lb/> das in einen Brodem oder Dunst/ vnd erhebet das in den Adern oder Gruff-<lb/> ten der Erden/ Kochet oder Dewet sie zu hauff festiglich/ die Feuchtigkeit<lb/> vnd Truckenheit also miteinander vereints/ biß daraus wird ein <hi rendition="#aq">Sub</hi>-<lb/><hi rendition="#aq">stants</hi>/ die man nennet Quecksilber/ Vnd das ist nu die aigen vnd<lb/> aller nechst Materia der Metall/ alß auch oben gemeldt ist. Da-<lb/> rumben redet Er abermals am 26 Capitel/ so er spricht: »Die da<lb/> wollen nachfolgen der Natur/ die sollen nicht nemen Quecksilber<lb/> allein: Sondern Quecksilber vnd Schwefel miteinander zuhauff gefü-<lb/> get/ Nicht des gemeinen Quecksilbers vnd Schwefels: Sondern dehn<lb/> die Natur zuhauff gefügt hat/ wol bereit vnd wol gekocht/ in süs-<lb/> ser Flüeßigkeit/ Jn einem solchen quecksilber hat die Natur mit erster<lb/> wirckung angefangen/ vnd geendet in eine Metallische Natur/ Vnd<lb/> damit hat sie auffgehöret/ Dann sie hat dz Jhre volbracht/ vnd also<lb/> der Kunst gelaßen/ denselben zu vollenden in einen Volkommenen<lb/> Stein der Philosophi. Jn den Worten ist einem Kund-<lb/> bar/ Daß welcher recht wil faren in dieser Kunst/ als auch alle<lb/> Philosophi sagen/ der sol anheben/ do die Natur hat auffgehöret/<lb/> vnd sol nemen den Schwefel vnd das Quecksilber/ den die Natur in<lb/></p> </div> </body> </text> </TEI> [0021]
Morienus spricht: Jhr sollet
wissen/ daß sich das gantz werck diser Kunst
in zweÿen schickligkeiten endet/ vnd die hangen an-
einander: Alß/ So eine verrichtet ist/ daß die ander anfang/ vnd vol-
lendet/ dann so ist die gantze Meisterschafft volkommen/ Aber sie begeben
sich nicht/ dann in Jhrer aigenen Materia/ Solches eigentlicher zu-
vernemen/ Jst ihme ersten zuwissen: Daß die Natur (: als Geber
redet/ in seiner Summa von der Schöpffung der Metall :) wirckt die Me-
tall/ aus Quecksilber vnd Schwefel: Vnd das wil auch Ferarius/ in
der Frag von der Alchimia am 25 Capitel: Daß die Natur von anbe-
gin der Metallen geburt/ nimmet Jhr für ein Schleimig schwer Waßer
vermischt mit gar Weiser Schwefeliger behender Erden/ die resolvirt
das in einen Brodem oder Dunst/ vnd erhebet das in den Adern oder Gruff-
ten der Erden/ Kochet oder Dewet sie zu hauff festiglich/ die Feuchtigkeit
vnd Truckenheit also miteinander vereints/ biß daraus wird ein Sub-
stants/ die man nennet Quecksilber/ Vnd das ist nu die aigen vnd
aller nechst Materia der Metall/ alß auch oben gemeldt ist. Da-
rumben redet Er abermals am 26 Capitel/ so er spricht: »Die da
wollen nachfolgen der Natur/ die sollen nicht nemen Quecksilber
allein: Sondern Quecksilber vnd Schwefel miteinander zuhauff gefü-
get/ Nicht des gemeinen Quecksilbers vnd Schwefels: Sondern dehn
die Natur zuhauff gefügt hat/ wol bereit vnd wol gekocht/ in süs-
ser Flüeßigkeit/ Jn einem solchen quecksilber hat die Natur mit erster
wirckung angefangen/ vnd geendet in eine Metallische Natur/ Vnd
damit hat sie auffgehöret/ Dann sie hat dz Jhre volbracht/ vnd also
der Kunst gelaßen/ denselben zu vollenden in einen Volkommenen
Stein der Philosophi. Jn den Worten ist einem Kund-
bar/ Daß welcher recht wil faren in dieser Kunst/ als auch alle
Philosophi sagen/ der sol anheben/ do die Natur hat auffgehöret/
vnd sol nemen den Schwefel vnd das Quecksilber/ den die Natur in
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