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[N. N.]: Wahrhaftige Erklärung des hohen trostreichen Artikels von der Person, Amt, und Majestät unseres lieben Herrn und Heilandes Jesu Christi, Gottes und Marien Sohn. Zerbst, 1586.

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So ist nu kunt / vnd offenbar bey allen vernünfftigen / vnd darff bey den rechtgleubigen keiner beweisung / das die wesentliche gemeinschafft / vnd der wesentliche vnterschied der natürlichen wesentlichen eigenschafften in Christo sind contraria, das ist / widerwertige ding / die beysammen in einerley Natur nicht bestehen / noch zugleich von derselbigen können mit warheit gesagt werden. Denn das hiesse ja / vnd nein von einerley Sachen reden / welchs der gantzen Ordnung der Natur / das ist / dem artickel von der Schöpffung / vnd demnach der vnwandelbaren Regel göttlicher Warheit zu wider ist.

Dieweil denn der wesentliche vnterscheid der eigenschafften in Christo ist realis idiomatum distinctio, so mus auch physica idiomatum communicatio nichts anders sein / denn realis idiomatum communicatio. Vnd kan demnach diß so wenig / als jenes / vnd jenes so wenig / als dieses zugleich beysammen bestehen / sondern es bleiben die Naturn / eigenschafften / Willen / vnd Wirckungen in Christo realiter, vnd essentialiter vnterscheiden.

Derwegen so wol realis, als essentialis, seu physica idiomatum communicatio aus der Kirchen Gottes ausgemustert werden mus / man wolle denn zugleich die einigkeit der Person Christi trennen / vnd den vnterscheid der Naturn auffheben: Dadurch ein endliche verleugnung des gantzen geheimnis von der Menschwerdung / oder offenbarung des Sons Gottes im fleisch (darauff alle Gottseligkeit gegründet ist. 1. Tim. 3.) eingefürt / vnd verursacht würde.

Vnd thut zur Sachen gar nichts / das sie fürgeben / sie gebrauchen das wort Realis alhie nicht pro essentiali.

So ist nu kunt / vnd offenbar bey allen vernünfftigen / vnd darff bey den rechtgleubigen keiner beweisung / das die wesentliche gemeinschafft / vnd der wesentliche vnterschied der natürlichen wesentlichen eigenschafften in Christo sind contraria, das ist / widerwertige ding / die beysammen in einerley Natur nicht bestehen / noch zugleich von derselbigen können mit warheit gesagt werden. Denn das hiesse ja / vnd nein von einerley Sachen reden / welchs der gantzen Ordnung der Natur / das ist / dem artickel von der Schöpffung / vnd demnach der vnwandelbaren Regel göttlicher Warheit zu wider ist.

Dieweil denn der wesentliche vnterscheid der eigenschafften in Christo ist realis idiomatum distinctio, so mus auch physica idiomatum communicatio nichts anders sein / denn realis idiomatum communicatio. Vnd kan demnach diß so wenig / als jenes / vnd jenes so wenig / als dieses zugleich beysammen bestehen / sondern es bleiben die Naturn / eigenschafften / Willen / vnd Wirckungen in Christo realiter, vnd essentialiter vnterscheiden.

Derwegen so wol realis, als essentialis, seu physica idiomatum communicatio aus der Kirchen Gottes ausgemustert werden mus / man wolle denn zugleich die einigkeit der Person Christi trennen / vnd den vnterscheid der Naturn auffheben: Dadurch ein endliche verleugnung des gantzen geheimnis von der Menschwerdung / oder offenbarung des Sons Gottes im fleisch (darauff alle Gottseligkeit gegründet ist. 1. Tim. 3.) eingefürt / vnd verursacht würde.

Vnd thut zur Sachen gar nichts / das sie fürgeben / sie gebrauchen das wort Realis alhie nicht pro essentiali.

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[302/0304] So ist nu kunt / vnd offenbar bey allen vernünfftigen / vnd darff bey den rechtgleubigen keiner beweisung / das die wesentliche gemeinschafft / vnd der wesentliche vnterschied der natürlichen wesentlichen eigenschafften in Christo sind contraria, das ist / widerwertige ding / die beysammen in einerley Natur nicht bestehen / noch zugleich von derselbigen können mit warheit gesagt werden. Denn das hiesse ja / vnd nein von einerley Sachen reden / welchs der gantzen Ordnung der Natur / das ist / dem artickel von der Schöpffung / vnd demnach der vnwandelbaren Regel göttlicher Warheit zu wider ist. Dieweil denn der wesentliche vnterscheid der eigenschafften in Christo ist realis idiomatum distinctio, so mus auch physica idiomatum communicatio nichts anders sein / denn realis idiomatum communicatio. Vnd kan demnach diß so wenig / als jenes / vnd jenes so wenig / als dieses zugleich beysammen bestehen / sondern es bleiben die Naturn / eigenschafften / Willen / vnd Wirckungen in Christo realiter, vnd essentialiter vnterscheiden. Derwegen so wol realis, als essentialis, seu physica idiomatum communicatio aus der Kirchen Gottes ausgemustert werden mus / man wolle denn zugleich die einigkeit der Person Christi trennen / vnd den vnterscheid der Naturn auffheben: Dadurch ein endliche verleugnung des gantzen geheimnis von der Menschwerdung / oder offenbarung des Sons Gottes im fleisch (darauff alle Gottseligkeit gegründet ist. 1. Tim. 3.) eingefürt / vnd verursacht würde. Vnd thut zur Sachen gar nichts / das sie fürgeben / sie gebrauchen das wort Realis alhie nicht pro essentiali.

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Zitationshilfe: [N. N.]: Wahrhaftige Erklärung des hohen trostreichen Artikels von der Person, Amt, und Majestät unseres lieben Herrn und Heilandes Jesu Christi, Gottes und Marien Sohn. Zerbst, 1586, S. 302. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nn_erklaerung_1586/304>, abgerufen am 24.11.2024.