[Braunschweig-Wolfenbüttel, Herzog Julius von]: Corpus Doctrinae, Das ist/ Die Summa/ Form und Fürbilde der reinen Christlichen Lehre/ aus der heiligen Göttlichen Schrifft der Propheten und Aposteln zusammen gezogen. Helmstedt, 1603.ben im Gebet / Actor. 1. Vnd Paulus 1. Thessal. 5. spricht: Betet ohn vnterlas / etc. Vnd Christus Luc. 18. in der Gleichniß von der Witwen vnd dem vngerechten Richter / lehret vns / Daß wir sollen allezeit beten / vnd nicht laß werden. Daß aber Christus Matth. 7. der Phariseer Gebete verwirfft / das machet jhr jrrige meynung vnd Mißbrauch in dem Gebete. Beten ist gut vnd noth / es muß aber geschehen nach GOttes Wort / Der Phariseer Gebete war lauter Heucheley wieder Gottes Wort / Denn sie suchten damit jhren Rhum bey den Leuten / weil sie öffentlich auff den Gassen stunden / vnd beteten / vnd war nur ein geschwetz ohne Glauben vnd Andacht des Hertzens / gleich wie der Papisten gemurre / wenn sie jhre Horas Canonicas hinweg schnurren / ohne alles auffmercken vnd andacht / Darumb spricht er: Wenn jhr betet / solt jhr nicht viel plappern / wie die Heyden thun / denn sie wehnen / sie werden erhöret / wenn sie viel Wort machen / Darumb solt jhr euch nicht gleichen. Darumb verwirfft Christus nicht stetig vnd lang Gebet / so es geschicht aus gleubigem vnd andechtigem Hertzen / Sondern / das vnnütze geplepper / da das Hertz nichts ernstlich begeret / noch darauff mercket / Sondern allein die Lippen plappern / ohne Verstand. Summa / Welcher recht beten wil / der sol aus rechtem vertrawen in Christum / von Hertzen etwas von Gott begeren / wie ein Kind von seinem lieben Vater / Vnd sol lang oder kurtz beten / nach dem jhn die noth vnd andacht dringet. Wolte Gott / daß wir auch eine gantze Nacht beten könten / von grund vnsers Hertzens / wie Christus thet / Luc. 6. Aber wenn man allein viel wort mit dem Munde machet / vnd das Hertz kein auffmercken / noch ernstlich Begierd hat / etwas von Gott zu erwerben / das ist ein eytel Gleißnerey vnd Pharisaisch Geschwetz / welchs Gott nicht haben noch erhören wil / Denn Christus spricht Johan. 4. Die rechten Anbeter / das sind die Christen / werden den Vater anbeten im Geist vnd in der Warheit. Ein Prediger sol auch das Volck stetigsvermanen / ernstlich vnd ohn vnterlaß zu beten / vnd offt einbilden / wie krefftig ein Christgleubig Gebet sey / durch solche oder dergleichen Exempel. Moses betet für das Volck / vnd der HERR halff jhnen durch die ehrne Schlange / Num. 21. Aharon stund zwischen den Todten vnd Lebendigen / vnd betet für das Volck / vnd die Plage höret auff / Num. 16. Ezechias betet / da er Todkranck lage / vnd erbetet noch 15. Jahr seines Lebens / Esai. 38. ben im Gebet / Actor. 1. Vnd Paulus 1. Thessal. 5. spricht: Betet ohn vnterlas / etc. Vnd Christus Luc. 18. in der Gleichniß von der Witwen vnd dem vngerechten Richter / lehret vns / Daß wir sollen allezeit beten / vnd nicht laß werden. Daß aber Christus Matth. 7. der Phariseer Gebete verwirfft / das machet jhr jrrige meynung vnd Mißbrauch in dem Gebete. Beten ist gut vnd noth / es muß aber geschehen nach GOttes Wort / Der Phariseer Gebete war lauter Heucheley wieder Gottes Wort / Denn sie suchten damit jhren Rhum bey den Leuten / weil sie öffentlich auff den Gassen stunden / vnd beteten / vnd war nur ein geschwetz ohne Glauben vnd Andacht des Hertzens / gleich wie der Papisten gemurre / wenn sie jhre Horas Canonicas hinweg schnurren / ohne alles auffmercken vnd andacht / Darumb spricht er: Wenn jhr betet / solt jhr nicht viel plappern / wie die Heyden thun / denn sie wehnen / sie werden erhöret / wenn sie viel Wort machen / Darumb solt jhr euch nicht gleichen. Darumb verwirfft Christus nicht stetig vnd lang Gebet / so es geschicht aus gleubigem vnd andechtigem Hertzen / Sondern / das vnnütze geplepper / da das Hertz nichts ernstlich begeret / noch darauff mercket / Sondern allein die Lippen plappern / ohne Verstand. Summa / Welcher recht beten wil / der sol aus rechtem vertrawen in Christum / von Hertzen etwas von Gott begeren / wie ein Kind von seinem lieben Vater / Vnd sol lang oder kurtz beten / nach dem jhn die noth vnd andacht dringet. Wolte Gott / daß wir auch eine gantze Nacht beten könten / von grund vnsers Hertzens / wie Christus thet / Luc. 6. Aber weñ man allein viel wort mit dem Munde machet / vnd das Hertz kein auffmercken / noch ernstlich Begierd hat / etwas von Gott zu erwerben / das ist ein eytel Gleißnerey vnd Pharisaisch Geschwetz / welchs Gott nicht haben noch erhören wil / Denn Christus spricht Johan. 4. Die rechten Anbeter / das sind die Christen / werden den Vater anbeten im Geist vnd in der Warheit. Ein Prediger sol auch das Volck stetigsvermanen / ernstlich vnd ohn vnterlaß zu beten / vnd offt einbilden / wie krefftig ein Christgleubig Gebet sey / durch solche oder dergleichen Exempel. Moses betet für das Volck / vnd der HERR halff jhnen durch die ehrne Schlange / Num. 21. Aharon stund zwischen den Todten vnd Lebendigen / vnd betet für das Volck / vnd die Plage höret auff / Num. 16. Ezechias betet / da er Todkranck lage / vnd erbetet noch 15. Jahr seines Lebens / Esai. 38. <TEI> <text> <body> <div> <p><pb facs="#f0702" n="34"/> ben im Gebet / Actor. 1. Vnd Paulus 1. Thessal. 5. spricht: Betet ohn vnterlas / etc. Vnd Christus Luc. 18. in der Gleichniß von der Witwen vnd dem vngerechten Richter / lehret vns / Daß wir sollen allezeit beten / vnd nicht laß werden.</p> <p>Daß aber Christus Matth. 7. der Phariseer Gebete verwirfft / das machet jhr jrrige meynung vnd Mißbrauch in dem Gebete. Beten ist gut vnd noth / es muß aber geschehen nach GOttes Wort / Der Phariseer Gebete war lauter Heucheley wieder Gottes Wort / Denn sie suchten damit jhren Rhum bey den Leuten / weil sie öffentlich auff den Gassen stunden / vnd beteten / vnd war nur ein geschwetz ohne Glauben vnd Andacht des Hertzens / gleich wie der Papisten gemurre / wenn sie jhre <hi rendition="#i">Horas Canonicas</hi> hinweg schnurren / ohne alles auffmercken vnd andacht / Darumb spricht er: Wenn jhr betet / solt jhr nicht viel plappern / wie die Heyden thun / denn sie wehnen / sie werden erhöret / wenn sie viel Wort machen / Darumb solt jhr euch nicht gleichen.</p> <p>Darumb verwirfft Christus nicht stetig vnd lang Gebet / so es geschicht aus gleubigem vnd andechtigem Hertzen / Sondern / das vnnütze geplepper / da das Hertz nichts ernstlich begeret / noch darauff mercket / Sondern allein die Lippen plappern / ohne Verstand.</p> <p>Summa / Welcher recht beten wil / der sol aus rechtem vertrawen in Christum / von Hertzen etwas von Gott begeren / wie ein Kind von seinem lieben Vater / Vnd sol lang oder kurtz beten / nach dem jhn die noth vnd andacht dringet. Wolte Gott / daß wir auch eine gantze Nacht beten könten / von grund vnsers Hertzens / wie Christus thet / Luc. 6. Aber weñ man allein viel wort mit dem Munde machet / vnd das Hertz kein auffmercken / noch ernstlich Begierd hat / etwas von Gott zu erwerben / das ist ein eytel Gleißnerey vnd Pharisaisch Geschwetz / welchs Gott nicht haben noch erhören wil / Denn Christus spricht Johan. 4. Die rechten Anbeter / das sind die Christen / werden den Vater anbeten im Geist vnd in der Warheit.</p> <p>Ein Prediger sol auch das Volck stetigsvermanen / ernstlich vnd ohn vnterlaß zu beten / vnd offt einbilden / wie krefftig ein Christgleubig Gebet sey / durch solche oder dergleichen Exempel.</p> <p>Moses betet für das Volck / vnd der HERR halff jhnen durch die ehrne Schlange / Num. 21.</p> <p>Aharon stund zwischen den Todten vnd Lebendigen / vnd betet für das Volck / vnd die Plage höret auff / Num. 16.</p> <p>Ezechias betet / da er Todkranck lage / vnd erbetet noch 15. Jahr seines Lebens / Esai. 38.</p> </div> </body> </text> </TEI> [34/0702]
ben im Gebet / Actor. 1. Vnd Paulus 1. Thessal. 5. spricht: Betet ohn vnterlas / etc. Vnd Christus Luc. 18. in der Gleichniß von der Witwen vnd dem vngerechten Richter / lehret vns / Daß wir sollen allezeit beten / vnd nicht laß werden.
Daß aber Christus Matth. 7. der Phariseer Gebete verwirfft / das machet jhr jrrige meynung vnd Mißbrauch in dem Gebete. Beten ist gut vnd noth / es muß aber geschehen nach GOttes Wort / Der Phariseer Gebete war lauter Heucheley wieder Gottes Wort / Denn sie suchten damit jhren Rhum bey den Leuten / weil sie öffentlich auff den Gassen stunden / vnd beteten / vnd war nur ein geschwetz ohne Glauben vnd Andacht des Hertzens / gleich wie der Papisten gemurre / wenn sie jhre Horas Canonicas hinweg schnurren / ohne alles auffmercken vnd andacht / Darumb spricht er: Wenn jhr betet / solt jhr nicht viel plappern / wie die Heyden thun / denn sie wehnen / sie werden erhöret / wenn sie viel Wort machen / Darumb solt jhr euch nicht gleichen.
Darumb verwirfft Christus nicht stetig vnd lang Gebet / so es geschicht aus gleubigem vnd andechtigem Hertzen / Sondern / das vnnütze geplepper / da das Hertz nichts ernstlich begeret / noch darauff mercket / Sondern allein die Lippen plappern / ohne Verstand.
Summa / Welcher recht beten wil / der sol aus rechtem vertrawen in Christum / von Hertzen etwas von Gott begeren / wie ein Kind von seinem lieben Vater / Vnd sol lang oder kurtz beten / nach dem jhn die noth vnd andacht dringet. Wolte Gott / daß wir auch eine gantze Nacht beten könten / von grund vnsers Hertzens / wie Christus thet / Luc. 6. Aber weñ man allein viel wort mit dem Munde machet / vnd das Hertz kein auffmercken / noch ernstlich Begierd hat / etwas von Gott zu erwerben / das ist ein eytel Gleißnerey vnd Pharisaisch Geschwetz / welchs Gott nicht haben noch erhören wil / Denn Christus spricht Johan. 4. Die rechten Anbeter / das sind die Christen / werden den Vater anbeten im Geist vnd in der Warheit.
Ein Prediger sol auch das Volck stetigsvermanen / ernstlich vnd ohn vnterlaß zu beten / vnd offt einbilden / wie krefftig ein Christgleubig Gebet sey / durch solche oder dergleichen Exempel.
Moses betet für das Volck / vnd der HERR halff jhnen durch die ehrne Schlange / Num. 21.
Aharon stund zwischen den Todten vnd Lebendigen / vnd betet für das Volck / vnd die Plage höret auff / Num. 16.
Ezechias betet / da er Todkranck lage / vnd erbetet noch 15. Jahr seines Lebens / Esai. 38.
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Zitationshilfe: | [Braunschweig-Wolfenbüttel, Herzog Julius von]: Corpus Doctrinae, Das ist/ Die Summa/ Form und Fürbilde der reinen Christlichen Lehre/ aus der heiligen Göttlichen Schrifft der Propheten und Aposteln zusammen gezogen. Helmstedt, 1603, S. 34. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nn_corpus_1603/702>, abgerufen am 16.07.2024. |