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[Braunschweig-Wolfenbüttel, Herzog Julius von]: Corpus Doctrinae, Das ist/ Die Summa/ Form und Fürbilde der reinen Christlichen Lehre/ aus der heiligen Göttlichen Schrifft der Propheten und Aposteln zusammen gezogen. Helmstedt, 1603.

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Nun ist (wie vor gesagt) in diesen worten zusammen gefasset /Drewwort vnd Verheissung neben den Zehen Geboten. beyde ein zornig Drewwort / vnd freundliche Verheissung / vns zu schrecken vnd warnen / dazu zu locken vnd reitzen / auff daß man sein Wort / als ein Göttlichen Ernst annehme / vnd gros achte / weil Er selbs außdrücket / wie gros jhm daran gelegen sey / vnd wie hart Er darüber halten wölle / Nemlich / daß Er grewlich vnd schrecklich straffen wil / alle die seine Gebot verachten / vnd vbertretten / Vnd wiederumb / wie reichlich ers belohnen wil / wolthun / vnd alles Guts geben / denen / die sie gros achten / vnd gerne darnach thun / vnd leben. Damit Er wil gefoddert haben / daß sie alle aus solchem Hertzen gehen / das alleine Gott fürchtet / vnd für Augen hat / vnd aus solcher Furcht alles lesset / was wieder seinen Willen ist / auff daß jhn nicht erzürne / vnnd dagegen auch jhm allein vertrawet / vnd jhm zu liebe thut / was er haben wil / weil er sich so freundlich / als ein Vater hören lesset / vnd vns alle Gnade vnd Guts anbeut.

Das ist auch eben die meinung / vnd rechte Außlegung des ErstenGantze summa des ersten Gebots. vnd fürnemsten Gebots / daraus andere quellen / vnd gehen sollen / Also / daß dis Wort / Du solt nicht andere Götter haben / nichts anders / auffs einfeltigste wil gesaget haben / denn so viel hie gefoddert / du solt Mich / als deinen einigen rechten GOtt fürchten / lieben / vnnd Mir vertrawen / Denn wo ein solchs Hertz gegen Gott ist / das hat dieses vnd alle andere erfüllet. Wiederumb / werGott fürchten vnd vertrawen erfüllet alle Gebot. etwas anders im Himmel vnd auff Erden fürchtet / vnd liebet / der wird weder dieses noch keines halten / Also hat die gantze Schrifft vberall diß Gebot gepredigt vnd getrieben / alles auff die zwey stück / Gottes Furcht vnd Vertrawen gerichtet / vnd fürnemlich der Prophet Dauid im Psalter durch vnnd durch / Als da er spricht: Der HERR hat gefallen an denen / die Ihn fürchten / vnd auff seine Güte warten / Als were das gantze Gebot mit einem Verß außgestrichen / vnd eben so viel gesagt / Der HErr hat gefallen an denen / die kein andere Götter haben.

Also sol nu das Erste Gebot leuchten / vnd seinen Glantz geben / in die andern alle / Darumb mustu auch diß Stück lassen gehen durch alle Gebot / als die Schele oder Bögel im Krantz / das EndeDas Erste Gebot treibet die andern alle. vnd Anfang zu hauffe füge / vnd alle zusammen halte / auff daß mans jmmer wiederhole / vnd nicht vergesse / als nemlich im Andern Gebot / Daß man Gott fürchte / vnd seines Nahmens nicht mißbrauche / zu fluchen / liegen / triegen / vnd anderer Verführung / oder Büberey / Sondern recht vnd wol brauche / mit anruffen / beten / loben / vnd

Nun ist (wie vor gesagt) in diesen worten zusammen gefasset /Drewwort vnd Verheissung neben den Zehen Geboten. beyde ein zornig Drewwort / vnd freundliche Verheissung / vns zu schrecken vnd warnen / dazu zu locken vnd reitzen / auff daß man sein Wort / als ein Göttlichen Ernst annehme / vnd gros achte / weil Er selbs außdrücket / wie gros jhm daran gelegen sey / vnd wie hart Er darüber halten wölle / Nemlich / daß Er grewlich vnd schrecklich straffen wil / alle die seine Gebot verachten / vnd vbertretten / Vnd wiederumb / wie reichlich ers belohnen wil / wolthun / vnd alles Guts geben / denen / die sie gros achten / vnd gerne darnach thun / vnd leben. Damit Er wil gefoddert haben / daß sie alle aus solchem Hertzen gehen / das alleine Gott fürchtet / vnd für Augen hat / vnd aus solcher Furcht alles lesset / was wieder seinen Willen ist / auff daß jhn nicht erzürne / vnnd dagegen auch jhm allein vertrawet / vnd jhm zu liebe thut / was er haben wil / weil er sich so freundlich / als ein Vater hören lesset / vnd vns alle Gnade vnd Guts anbeut.

Das ist auch eben die meinung / vnd rechte Außlegung des ErstenGantze summa des ersten Gebots. vnd fürnemsten Gebots / daraus andere quellen / vnd gehen sollen / Also / daß dis Wort / Du solt nicht andere Götter haben / nichts anders / auffs einfeltigste wil gesaget haben / denn so viel hie gefoddert / du solt Mich / als deinen einigen rechten GOtt fürchten / lieben / vnnd Mir vertrawen / Denn wo ein solchs Hertz gegen Gott ist / das hat dieses vnd alle andere erfüllet. Wiederumb / werGott fürchten vnd vertrawen erfüllet alle Gebot. etwas anders im Himmel vnd auff Erden fürchtet / vnd liebet / der wird weder dieses noch keines halten / Also hat die gantze Schrifft vberall diß Gebot gepredigt vnd getrieben / alles auff die zwey stück / Gottes Furcht vnd Vertrawen gerichtet / vnd fürnemlich der Prophet Dauid im Psalter durch vnnd durch / Als da er spricht: Der HERR hat gefallen an denen / die Ihn fürchten / vnd auff seine Güte warten / Als were das gantze Gebot mit einem Verß außgestrichen / vnd eben so viel gesagt / Der HErr hat gefallen an denen / die kein andere Götter haben.

Also sol nu das Erste Gebot leuchten / vnd seinen Glantz geben / in die andern alle / Darumb mustu auch diß Stück lassen gehen durch alle Gebot / als die Schele oder Bögel im Krantz / das EndeDas Erste Gebot treibet die andern alle. vnd Anfang zu hauffe füge / vnd alle zusam̃en halte / auff daß mans jmmer wiederhole / vnd nicht vergesse / als nemlich im Andern Gebot / Daß man Gott fürchte / vnd seines Nahmens nicht mißbrauche / zu fluchen / liegen / triegen / vnd anderer Verführung / oder Büberey / Sondern recht vnd wol brauche / mit anruffen / beten / loben / vnd

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[109/0243] Nun ist (wie vor gesagt) in diesen worten zusammen gefasset / beyde ein zornig Drewwort / vnd freundliche Verheissung / vns zu schrecken vnd warnen / dazu zu locken vnd reitzen / auff daß man sein Wort / als ein Göttlichen Ernst annehme / vnd gros achte / weil Er selbs außdrücket / wie gros jhm daran gelegen sey / vnd wie hart Er darüber halten wölle / Nemlich / daß Er grewlich vnd schrecklich straffen wil / alle die seine Gebot verachten / vnd vbertretten / Vnd wiederumb / wie reichlich ers belohnen wil / wolthun / vnd alles Guts geben / denen / die sie gros achten / vnd gerne darnach thun / vnd leben. Damit Er wil gefoddert haben / daß sie alle aus solchem Hertzen gehen / das alleine Gott fürchtet / vnd für Augen hat / vnd aus solcher Furcht alles lesset / was wieder seinen Willen ist / auff daß jhn nicht erzürne / vnnd dagegen auch jhm allein vertrawet / vnd jhm zu liebe thut / was er haben wil / weil er sich so freundlich / als ein Vater hören lesset / vnd vns alle Gnade vnd Guts anbeut. Drewwort vnd Verheissung neben den Zehen Geboten. Das ist auch eben die meinung / vnd rechte Außlegung des Ersten vnd fürnemsten Gebots / daraus andere quellen / vnd gehen sollen / Also / daß dis Wort / Du solt nicht andere Götter haben / nichts anders / auffs einfeltigste wil gesaget haben / denn so viel hie gefoddert / du solt Mich / als deinen einigen rechten GOtt fürchten / lieben / vnnd Mir vertrawen / Denn wo ein solchs Hertz gegen Gott ist / das hat dieses vnd alle andere erfüllet. Wiederumb / wer etwas anders im Himmel vnd auff Erden fürchtet / vnd liebet / der wird weder dieses noch keines halten / Also hat die gantze Schrifft vberall diß Gebot gepredigt vnd getrieben / alles auff die zwey stück / Gottes Furcht vnd Vertrawen gerichtet / vnd fürnemlich der Prophet Dauid im Psalter durch vnnd durch / Als da er spricht: Der HERR hat gefallen an denen / die Ihn fürchten / vnd auff seine Güte warten / Als were das gantze Gebot mit einem Verß außgestrichen / vnd eben so viel gesagt / Der HErr hat gefallen an denen / die kein andere Götter haben. Gantze summa des ersten Gebots. Gott fürchten vnd vertrawen erfüllet alle Gebot. Also sol nu das Erste Gebot leuchten / vnd seinen Glantz geben / in die andern alle / Darumb mustu auch diß Stück lassen gehen durch alle Gebot / als die Schele oder Bögel im Krantz / das Ende vnd Anfang zu hauffe füge / vnd alle zusam̃en halte / auff daß mans jmmer wiederhole / vnd nicht vergesse / als nemlich im Andern Gebot / Daß man Gott fürchte / vnd seines Nahmens nicht mißbrauche / zu fluchen / liegen / triegen / vnd anderer Verführung / oder Büberey / Sondern recht vnd wol brauche / mit anruffen / beten / loben / vnd Das Erste Gebot treibet die andern alle.

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Zitationshilfe: [Braunschweig-Wolfenbüttel, Herzog Julius von]: Corpus Doctrinae, Das ist/ Die Summa/ Form und Fürbilde der reinen Christlichen Lehre/ aus der heiligen Göttlichen Schrifft der Propheten und Aposteln zusammen gezogen. Helmstedt, 1603, S. 109. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nn_corpus_1603/243>, abgerufen am 24.11.2024.