Niviandts, Friedrich: Güldenes Schwerd. Köln, 1708.Güldenes Schwerd. chen/ unser Herr und Gott ist/ den Nahm/der über alle Nahmen ist/ Jesus/ nennen höre/ dan bleibt ein solcher Calvinist und Widersager gleich als ein Stock/ als ein Atheist sitzen oder stehen/ den Hut halt er auffm Kopff/ und machet diesem allerhei- ligstem Nahmen nit die geringste Com- plement/ ist mir das nit ein recht Atheisti- sches Wesen/ und eine mehr dan Teuffeli- sche Verwegenheit? Einen Menschlichen Nahm respectirt man auffs best; und dem göttlichen Nahmen gibt man nit den ge- ringsten so gar auch politischen Respect/ ja man lästert und schmähet noch wohl die- sen allergöttlichsten Nahmen nit allein/ sonderen auch die jenige/ so etwa demselben auff der Gassen/ oder in der Kirchen/ oder sonst in gesellschafftlichen Discursen diese oder jene löblichste Complement machen; Mein! was saubere Christen/ was gottlose Calvinisten/ was Teuffelen seynd das! O ihr Bößwichten! auß dem Liecht der Na- tur köntet ihrs ja hernehmen/ daß ihr die jenige Ehr/ so ihr einem irdisch-und mensch- lichen Nahmen erzeiget/ doppelt und dop- pelt/ ja hundert und tausendfältig dem himmlisch-und göttlichem Nahmen schül- dig seyet. Drit-
Guͤldenes Schwerd. chen/ unſer Herꝛ und Gott iſt/ den Nahm/der uͤber alle Nahmen iſt/ Jeſus/ nennen hoͤre/ dan bleibt ein ſolcher Calviniſt und Widerſager gleich als ein Stock/ als ein Atheiſt ſitzen oder ſtehen/ den Hut halt er auffm Kopff/ und machet dieſem allerhei- ligſtem Nahmen nit die geringſte Com- plement/ iſt mir das nit ein recht Atheiſti- ſches Weſen/ und eine mehr dan Teuffeli- ſche Verwegenheit? Einen Menſchlichen Nahm reſpectirt man auffs beſt; und dem goͤttlichen Nahmen gibt man nit den ge- ringſten ſo gar auch politiſchen Reſpect/ ja man laͤſtert und ſchmaͤhet noch wohl die- ſen allergoͤttlichſten Nahmen nit allein/ ſonderen auch die jenige/ ſo etwa demſelben auff der Gaſſen/ oder in der Kirchen/ oder ſonſt in geſellſchafftlichen Diſcurſen dieſe oder jene loͤblichſte Complement machen; Mein! was ſaubere Chriſten/ was gottloſe Calviniſten/ was Teuffelen ſeynd das! O ihr Boͤßwichten! auß dem Liecht der Na- tur koͤntet ihrs ja hernehmen/ daß ihr die jenige Ehr/ ſo ihr einem irdiſch-und menſch- lichen Nahmen erzeiget/ doppelt und dop- pelt/ ja hundert und tauſendfaͤltig dem himmliſch-und goͤttlichem Nahmen ſchuͤl- dig ſeyet. Drit-
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Guͤldenes Schwerd.
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hoͤre/ dan bleibt ein ſolcher Calviniſt und
Widerſager gleich als ein Stock/ als ein
Atheiſt ſitzen oder ſtehen/ den Hut halt er
auffm Kopff/ und machet dieſem allerhei-
ligſtem Nahmen nit die geringſte Com-
plement/ iſt mir das nit ein recht Atheiſti-
ſches Weſen/ und eine mehr dan Teuffeli-
ſche Verwegenheit? Einen Menſchlichen
Nahm reſpectirt man auffs beſt; und dem
goͤttlichen Nahmen gibt man nit den ge-
ringſten ſo gar auch politiſchen Reſpect/ ja
man laͤſtert und ſchmaͤhet noch wohl die-
ſen allergoͤttlichſten Nahmen nit allein/
ſonderen auch die jenige/ ſo etwa demſelben
auff der Gaſſen/ oder in der Kirchen/ oder
ſonſt in geſellſchafftlichen Diſcurſen dieſe
oder jene loͤblichſte Complement machen;
Mein! was ſaubere Chriſten/ was gottloſe
Calviniſten/ was Teuffelen ſeynd das! O
ihr Boͤßwichten! auß dem Liecht der Na-
tur koͤntet ihrs ja hernehmen/ daß ihr die
jenige Ehr/ ſo ihr einem irdiſch-und menſch-
lichen Nahmen erzeiget/ doppelt und dop-
pelt/ ja hundert und tauſendfaͤltig dem
himmliſch-und goͤttlichem Nahmen ſchuͤl-
dig ſeyet.
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Zitationshilfe: | Niviandts, Friedrich: Güldenes Schwerd. Köln, 1708, S. 550. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/niviandts_schwerd_1708/562>, abgerufen am 27.07.2024. |